Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 826
Dette er kanskje logisk for mange, men hvis du lurer på det. Har du tatt kokain i en liten periode, la oss si at du har tatt det hver dag en ukes tid eller halvannen, så vil toleram]nsen gå opp spesielt mot slutten av nevnt periode, Hvis du da tar en dose amfetamin selv om du ikke har tatt amfetamin på en måned eller to (som er nok tid til å "nullstille" sensitiviteten til amfetaminet), så vil ikke en dose man vanligvis får full virkning av gi noe særlig effekt i det hele tatt. Ble litt skiuffet, men lessen learned.

Så i tilfelle du lurer selv på dette, så vet du at effekten av amfetaminet er å kaste det bort. Vent noen uker etter kokainbruket før du tar noe amfetamin igjen (eller kokain for den saks skyld), for høy toleranse for kokain er kjedelige greier. Tar det, og etter 10 min er det som man ikke tok noe likevel.
Anonym bruker
"Blå Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller så er det bare generelt en del amf i den ubrukelige colaen som selges i siste ledd i Norge.
par rettskrivningsrettelser (har fått meg nytt ANSI tastatur med EurKey layout, har ikke helt blitt vant til å bruke det enda )

toleram]nsen = toleransen
skiuffet = skuffet

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller så er det bare generelt en del amf i den ubrukelige colaen som selges i siste ledd i Norge.
Vis hele sitatet...
Denne colaen jeg har tatt nå i det siste er den reneste jeg har vært borti i Norge. Da snakker vi tilbake til begynnelsen av 90-tallet. Det reneste jeg har vært borti noensinne var mens jeg var på en reise i Asia (trenger ikke nevne land, det er irrelevant). Vedkommende som solgte det til meg der hadde reist ens ærend fra nevnte land i Asia tur-retur Sør-Amerika for å hente med seg helt "uncut" cola. Han hadde noen venner som bodde der borte fast og visste å kunne hjelpe ham. Jeg har aldri siden opplevd at cola var slik som den. Den colaen jeg fikk tak i nå her i Norge var ikke så veldig mange hakk ned på utblandingsskalaen. Hvilke tall vi snakker om, og hva har ikke jeg utstyr til å si noe om, men opplevelsen minte litt om den gangen i Asia. Har tatt cola ved en håndull anledninger opp gjennom livet, og ingen av de hadde noe opplevelse som minte om den gangen i Asia. Han jeg fikk det av her stoler jeg også på 100%, og sa at det var det reneste han hadde sett på mange mange år ikke bare i Norge, men ellers i Europa også.

Tanken min er at kola og amfetamin påvirker mye av de samme kretsene i hjernen, og da spesielt dopaminsystemet (selv om det er også signifikante forskjeller, som at amfetamin virker mye mer inn på serotoninsystemet enn det kola gjør, slik jeg har forstått det, men rett meg hvis jeg tar feil). Når halvannen uke med kola har mer eller mindre tømt dopaminlagrene, og toleransen har begynt å bli for høy, vil dette ha en solid (og merkbar) innvirkning på amfetaminets virkning. Jeg hadde sikkert merket amfetaminet mye bedre hadde jeg hatt mer enn det jeg hadde akkurat for hånden, som var 40mg deksamfetaminsulfat (Attentin). Vanligvis gir 20mg meg en solid effekt hvis jeg ikke har tatt noe p[ 3-4 uker. Jeg tok først 20mg, merket ingenting, og tok så de resterende 20mg, og merket kanskje bittelitt. Men milevis fra hva jeg hadde merket hadde jeg tatt det 3-4 uker uten verken amfetamin eller cola. Jeg var egentlig relativ sikker på at effekten kom til å være redusert eller liten, men ville prøve å se, for jeg fant ingen erfaringsbasert informasjon på internett, verken på freak eller utenlandske forumer, som jeg syns var litt rart at ingen har skrevet noe om dette før. Kanskje noen har det, men hvor mange timer skal man sitte å søke etter info som kanskje ikke fins? Nå vet jeg i hvert fall at cola og amfetamin gir hverandre økt toleranse, i alle fall fra cola til amfetamin. Kanskje det er annerledes andre veien, men siden begge stoffene har innvirkning på noen av de samme sentrale virkningssystemene i hjernen (dopaminkretsene), er det en hvis sannsynlighet at det vil kunne være slik andre veien også. Man vet selvsagt ikke før man har prøvd, men logisk sett vil det være sansynlig.
Sist endret av razer_mus; 19. desember 2022 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjuk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg har hatt sprengt toleranse på amfetamin har cola funket ganske bra selvom. Kjenner det såklart ikke like godt som når hodet har vært stimulant fri noen uker men absolutt grei funk. Det er helt klart krysstoleranse i en eller en annen grad uansett