Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11718
jeg har opplevd mange ganger hvor jeg har endt opp ovenfor dassen i mage timer etter jeg har røyka.. dette er noe jeg hater med flis, men jeg elsker å røyke når jeg får denne gode og gøyale følelsen!

hvordan kan jeg unngå å spy? for jeg pleier å ta omtrent samme dose vær gang jeg røyker, og jeg kjenner veldig godt selv når jeg må stoppe. men disse gangene jeg har spydd, spydde jeg med en gang jeg begynte å bli stein.

har lest at man får ganske med nikotin i seg når man røyer også.
jeg røyker til vanlig, prince.
kan det vær sigger jeg mekker med som er for sterk? jeg mekka med "rød" en gang, det var IKKE godt.

andre råd til å klare å ikke spy?
hater virkelig å spy, elsker å røyke! hjelp meg!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å kutte ut tobakken i mekket ditt er det beste tipset jeg kan gi.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det kan også være at det er noe fysisk feil med deg som trigger når du røyker hasj. En feil i et av balanseorganene (som det indre øret) vil kunne gjøre slik at når du røyker hasj så vil kroppen din tro at du er forgiftet; og da er den automatiske reaksjonen at man spyr. (det indre øret er et av balanseorganene, og hvis et av balanseorganene rapporterer noe annet enn dem andre kan det være et tegn på at man er forgiftet)

Dette har jeg ikke lest noe om ellerno, men det er ikke den dummeste teorien jeg har utformet.
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Røyke ren hasj? haha
Sitat av angel
Røyke ren hasj? haha
Vis hele sitatet...
Hva er haha med det? Er da intet problem..
Bong/pipe hjelper godt på vei
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
da kommer det i så fall til å smelle for meg! hehe
Prøv deg heller på å venne deg til det ved å røyke litt mer joint eller noe
Går seg til etter hvert. Eller så tåler du det ganske enkelt ikke..

Røyk litt mindre enn vanlig en stund så du ikke blir så stein at du spyr?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av angel
da kommer det i så fall til å smelle for meg! hehe
Vis hele sitatet...
Det er nikotinet og diverse ymse stoffer som gir deg den smellen rett etter du har innhalert.
kan nok være all den tobakken som du putter i mekke.pleide å bli kvalm før for mange år siden,men når jeg kutta ut tobakken så hjalp det veldig
Prøv å mekk med noe med lite nikotin og tjære. Tror Barcleys (noe sånt) har noe med 0.1mg nikotin i seg og lite tjære.
Hvor mange ganger har du røykt ca? Jeg pleide også å spy i begynnelsen.
Brenner du tobakken før du mekker?

Å røyke rent syns jeg faktisk er mildere, rusen kommer sigende på, og jeg må bruke mer hasj enn hvis jeg mekker med tobakk. Dette har vel med kobinasjonen av nikotin/THC.
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Har røyka joint masse, for å ikke få slike "smell"!
Men syns det er forferdlig kjedli... Da blir jeg bare avslappa...
Liker heller å røyke bøtte å ha det artig...

Vell .. Har ikke helt anntallet på hvor mange ganger jeg har røyka ..
Nå er det ei stund sidn, pga sist gang jeg røyka (for ca tre uker siden), ble jeg stående over doen i over en time for jeg klarte ikke bevege meg :S

Men før den gang, røyka jeg nesten daglig i 2 månder...

Når jeg mekker, våter jeg først til siggen, så tørker jeg den, for å få ut litt av nikotinen...
Så tar jeg ut tobakken og brenner den helt til det blir sand nesten.. Kanskje ikke så mye, men jeg brenner tobakken ganske mye... Så putter jeg i flisa... Bruker ca 0.5g på en sigg...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
De fleste som røyker har vel en eller annen gang av opplevd å spy ved røyking av hasj, om det er på fylla eller bare rett og slett for at man har røykt for mye..

Som nevnt over, tror jeg det beste alternativet for deg vil være å røyke det rent (noe som funker fint), eller å røyke jointer. Noe jeg selv har gjort de 2 siste årene. Pipe blir for massive for lungene mine.
Jeg vet ikke hva du røyker, men hvis jeg i det hele tatt ser en flaske bonge SPYR jeg..
Røyker du en mais pipe, eller en vann pipe med rein gall, finner du i hvertfall fort ut om det er selve hasjen som gjør at du spyr. Eller om det er kompinasjonen mellom hasj og tobakk..

Hvis du forsetter å spy ville jeg uansett ha lagt hasj på hyllen. Hva er vitsen med å røyke hasj hvis man skal drive å spy hver eneste gang man røyker?
0.5 på en sigg er vel litt vel mye sigg
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Hvor mye skal jeg legge i bongen om jeg skal røyke det rent da?
Med tane på at jeg pleier å tåle 0.5g i en oppmekka sigg..
Spyr ikke vær gang, er bare så utrolig kjipt når det skjer!
Og jeg elsker å røyke når jeg ikke spyr... Beste følelsen i verden (nesten)
Sitat av angel
Har røyka joint masse, for å ikke få slike "smell"!
Men syns det er forferdlig kjedli... Da blir jeg bare avslappa...
Liker heller å røyke bøtte å ha det artig...
Vis hele sitatet...
Vel, som sagt, det er nikotinen som gjør det. Du ville fått nesten samme smell av å bare bruke tobakk.
Røyke rent er meget uvant første gangen, rusen er en helt annen, og er for min del vanskelig å vite om jeg liker den eller ikke enda. Jeg er bare for lat til å mekke
Pluss at jeg ikke liker nikotinsjokk da...

Hva med å prøve noe annet enn tobakk? Urter el.l?

Sitat av angel
Hvor mye skal jeg legge i bongen om jeg skal røyke det rent da?
Vis hele sitatet...
Like mye som normalt, om ikke mer. (Min erfaring)
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Noen som har tips til hva annet enn tobakk jeg kan bruke da?
Sitat av nemesis86
0.5 på en sigg er vel litt vel mye sigg
Vis hele sitatet...
Spørs litt på hvordan du liker det da..
Har jeg noe helt sinnsvake greier gidder jeg ikke mekke mer enn 0.25 på en sigg da jeg liker å kunne fordele trekkene litt utover. Og er greiene bra nok klarer man seg fint med 0.1-0.2g og blir allikevel ødelagt :P
Sitat av angel
Hvor mye skal jeg legge i bongen om jeg skal røyke det rent da?
Med tane på at jeg pleier å tåle 0.5g i en oppmekka sigg..
Spyr ikke vær gang, er bare så utrolig kjipt når det skjer!
Og jeg elsker å røyke når jeg ikke spyr... Beste følelsen i verden (nesten)
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å lage en vapourizer om du skal røyke rent. Gir meg den beste hasj-rusen iallfall. Første gangen jeg røyket mye vapourizer hadde jeg det skikkelig digg. Litt sånn som de første gangene jeg røyket.
Rusen kom lurkende, og aksellererte skikkelig i innspurten. Og som sendt fra himmelen kom en god, feit joint en kompis hadde mekket. Ettepå lagde vi svingode drinker og jammet sammen. Beyond dritbra.

Settingen og hva du gjør det til har også veldig mye å si. Å bare henge over bøtta er dritkjedelig. Ei heller sunt.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av angel
Hvor mye skal jeg legge i bongen om jeg skal røyke det rent da?
Med tane på at jeg pleier å tåle 0.5g i en oppmekka sigg..
Spyr ikke vær gang, er bare så utrolig kjipt når det skjer!
Og jeg elsker å røyke når jeg ikke spyr... Beste følelsen i verden (nesten)
Vis hele sitatet...

Når er det du røyker da?
Hvis du røyker bonge på fylla er det ganske normalt å bli litt uggen.
Jeg villle ikke blandet det med annet enn tobakk.
Kicket av joint får du kanskje ikke, fordi du røyker det feil..
En joint er ikke det samme som en bonge.. Du skal ikke supe i deg mest mulig på kortest mulig tid, men ta det rolig og være påpasselig med at det ikke brenner skjevt. Ta heller 2 og 2 trekk av gangen i stedet for å varme røyke den. Da brenner den bare skjevt, og mye av mekket går tapt..

Det finnes jo RK piper (jeg vet ikke om RK er et utrykk som blir brukt over hele det norske land men,) det er i allefall en liten pipe, med ett lite pipe hode og et ganske smalt rør. Da legger du bare piecen oppi og brenner den.

Det er mange måter å røyke på. Det er utrolig hvor kreative folk blir når det gjelder røyking og røykeututstyr..
Sist endret av spQ; 25. april 2006 kl. 22:33.
Kan jo rett og slett være dårlig shitz du har fått kjøpt av din lokale forhandler
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Jeg røyker ikke på fylla, blander det ikke med noe annet...
Men jeg liker ikke rusfølelsen jeg får av å røyke joint..
liker vell best å røyke vanlig tørrbong eller vannis, av og til bøtte, men ikke stor....
Liker heller ikke smaken av joint :/

Noen ganger kan jeg røyke utrolig mye, og såvidt kjenne det,
mens andre ganger kan jeg ta fem trekk og bli piss stein...
vet at dette kommer ann på flisa, derfor jeg alltid er urolig hver gang
jeg må røyke ukjent flis.. vet aldri om jeg ender opp å ha det skikkelig artig
eller om jeg ender over dassen igjen! :/
heisann angel!

jeg har nøyaktig samme problem som deg, spyr av hasj. siden du røyker til vanlig er det ikke nikotinkicket som får deg til å spy, da jeg ikke røyker til vanlig i det hele tatt.

det beste rådet jeg kan gi deg, dersom du røyker bonge, er at du tar veldig små trekk om gangen + konsentrerer deg veldig om å puste & få nok oksygen i lungene. hvis jeg tar skikkelige "magadrag" spyr jeg, men om jeg tar det rolig så går det alltid fint.. kanskje litt banalt råd, men det funker for meg!
Sitat av angel
Røyke ren hasj? haha
Vis hele sitatet...
det er dette vi gjør i friminuttene når vi har liten tid.. tørrpipe med ren hasj er flotte greier.

sterkere enn vannpipe, så du får denne rette hasjsmaken i munnen

edit: jeg har røyka MYE hasj de to siste månedene, og jeg har aldri røyka noe før.. har aldri spydd.

de fleste reagerer ulikt på det meste.
Sist endret av handy.; 25. april 2006 kl. 19:30.
kan jo være som noen nevner tidligere her i tråden.at du bare har fåt dårlig ganja som man spyr av
Sitat av angel
jeg har opplevd mange ganger hvor jeg har endt opp ovenfor dassen i mage timer etter jeg har røyka.. dette er noe jeg hater med flis, men jeg elsker å røyke når jeg får denne gode og gøyale følelsen!

hvordan kan jeg unngå å spy? for jeg pleier å ta omtrent samme dose vær gang jeg røyker, og jeg kjenner veldig godt selv når jeg må stoppe. men disse gangene jeg har spydd, spydde jeg med en gang jeg begynte å bli stein.

har lest at man får ganske med nikotin i seg når man røyer også.
jeg røyker til vanlig, prince.
kan det vær sigger jeg mekker med som er for sterk? jeg mekka med "rød" en gang, det var IKKE godt.

andre råd til å klare å ikke spy?
hater virkelig å spy, elsker å røyke! hjelp meg!!
Vis hele sitatet...

hm
første gang jeg røyka spøy jeg. veit ikke helt hvorfor, og eneste jeg tipset jeg kan gi er å bytte hasj\dealer.
om ikke det hjelper kan du prøve å mekke med mindre\røyke pot istedet.
drekk vann
trenger ikke dårlig ganja for å spy.. jeg blir kvalm av at verden snurrer for mye.. og røyker jeg når jeg har drukket tømmer jeg akvariet omtrent halvparten av gangene

ellers spydde og kaldsvetta jeg nettop av at jeg holdt på å bli kvelt etter et psychotrekk, men da ble jeg frisk som en fisk etter jeg spydde
jeg har røyka masse og aldri spydd.... ;O
jeg blir mer kvalm jo mer tobakk jeg har i mekket, eller etter hvor sterk tobakken er. nå har jeg bare spydd de gangene jeg har drukket samtidig, men er på kanten til å spy hvis jeg røyker bong/bøtte med sterk tobakk. nå røyker jeg en del ren hasj. det gir meg en mye bedre rusopplevelse.

hvis jeg var deg ville jeg prøvd å røyke rent noen ganger, og hvis du spyr da også, så vet du hvertfall at det ikke er tobakken sin skyld.
Ta en "coaster" (sorry, kommer ikke på det norske navnet; en sånn brikke du har under glass). Stikk en nål gjennom sentrum. Stikk hasjen (0,4/0,7g) på spissen. Sett fyr på hasjen, når du ser det ryker av den, sett glasset over, slik at det samler seg opp røyk i glasset (skjønner du hva jeg mener?) Når glasset er fullt av røyk, løft det forsiktig mens du suger opp røyken...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har spydd 2 ganger men da er det på grunn av tanken "jeg er alt for stein føler att jeg dør".
Og sikkert litt mye nicotin i tilegg, mange spyr når de drikker i tilegg eller røyker lite og er veldig svak for det.

Men de spy gangene er sikkert 100 hasj trekk siden, har røyka litt og av og til litt mere. Men aldri over kansje 10 ganger på en mnd men har ikke røyka siden jeg begynte og jobbe fordi jeg vet det påvirker motivasjon. Att jeg ikke har spydd siden er vel poenget mitt.

Men det er nokk akkurat det samme som 14tisser som drikker seg full.. De blir alt for full og spyr.. Folk som spyr av hasj er som regel uerfarne..Men i ditt tilfelle så virker det ikke som det men men, da må du vær allergisk kan ikke se noen annen grunn.
Sist endret av Alphanio; 25. april 2006 kl. 22:49.
har spydd en gang, men det var på grunn av for mye drikke og endel røyking.. spydde nesten en gang, av å kunne røyke. men fikk stoppa det.. det går sikkert over
Jeg har måttet kutte ut røykings totalt grunnet dårlige opplevelser med oppkast.
Jeg anntar at dette kan ha sammenheng med det NSO nevnte tidligere her.
angel's Avatar
Trådstarter
33 3
Jeg tror kanskje det er hasjen som gjør at jeg blir dårlig ..
Noen ganger blir det rett og slett bare for mye for meg ...
Selv om jeg røyker like mye som jeg gjør andre ganger, så er det ett eller annet som gjør at jeg noen gang begynner å spy.. Begynner å lure om det kanskje har noe med pshyken min å gjør ..

Kan prøve å forklare hvordan jeg har det litt før jeg spyr ..

Jeg sitter der, er piss stein .. Alt går rundt for meg, og vist jeg beveger meg blir jeg dårlig .. Jeg må sitte i EN spesiell stilling, ellers går det gale .. Jeg bryr meg så absolutt ikke om noe av det som skjer rundt meg .. Vist folk snakker med meg, føler jeg på en måte at jeg kommuniserer med dem, mens jeg egentlig bare sitter der, helt stille fordi jeg ikke kan bevege meg ..
Men selvfølgelig kommer det til det pungte hvor jeg må bevege meg, å da går det galt, og timen etter ligger jeg over doen eller ut vinduet eller hvor som helst og spyr og klarer fremdeles ikke bevege meg, med mindre jeg virkelig MÅ det ..

Syns det er rart .. Jeg gjør det samme hver gang jeg røyker ..
Mekker opp en sigg, putter i ca 0.5g, og som oftes røyker jeg det på tørrbong!
I begynnelsen tar jeg ca 4-5-6 trekk og blir egentlig ganske stein på det, og utenom det tar jeg bare 2-3 trekk når jeg skal ha ett lite "kick" ..

Dette er "rutina" mi .. Noen ganger har jeg det dødsbra, og andre ganger, når jeg bruker nøyaktig samme rutina, som sagt, ender jeg opp med å spy ..
Hater å spy ...

Sååå hva børr jeg gjøre ? For å ikke spy ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kutt tobakken hvis du ikke røyker til vanlig, men hvis tobakk ikke er problemet så vil jeg anbefale deg å prøve å røyke jointer i stedet for. Ja, vet du skrev at du ikke likte det, men det er litt lettere å kontrollere hvor mye en får i seg på den måten.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
eneste rådet jeg kan gi deg er å kutte ut tobakken, evt. ta veldig små trekk. når man er uggen osv. trenger kroppen mest mulig oksygen.
lag en 5 grams brownies med et par venner eller bland i kakao... brownies gir minst smak.. effekten varer litt lenger. å det tar ca en halvtime før alt er inne... du må sikkert spise et gram for effekt
Noen ganger blir jeg så tørr i kjeften at jeg brekker meg , somregel rett ettert røyking utendørs. men det går over med en gang jeg får spytt i munnen.
men har også spydd når det blir litt for mye øl,vin og brennvin i magan og røyken ligger tjukk i rommet
▼ ... noen uker senere ... ▼
eg røkte 3 siggs rett etter kvar andre forje veke og eg spydde (røyker ikkje normalt så eg har forsatt den svimmelheten av nikotin hehe ) er ganske morro, men var ikk så morro når pizzaen kom opp igjen. men anyway, er nok nikotin sjokk som gjer at folk spyr. personlig så synest eg at det var lettere når du blanda inn litt cannabis. var mykje lettere og trekke inn enn malbroo og alle dei der. mitt tips må vere og røyke grass... er vel nesten samme effekten ?? (har ikkje prøvd så eg spør siden eg har lyst og prøve hehe.) har eit spørsmål til. blander du grass ut i tobakk eller er det reint?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvorvidt du blander ut pot kommer ann på preferanser, og muligens hvor sterk poten er. Går fint ann å blande det ut, og det går fint å røyke bart. Hvis det er skikkelig svak pot så er det meningsløst å blande ut med tobakk liksom, men hvis det er skikkelig sterke greier så er det kanskje dumt å blande for mye i f.eks. en joint... Uansett er pot generelt relativt uvanlig og vanskelig å få tak i i Norge, så det er nok desverre ikke et alternativ for de fleste.
Sitat av evilFuzzY
blander du grass ut i tobakk eller er det reint?
Vis hele sitatet...
Kan blandes ut i tobakk men er best å røyke ren

Husker for noen år siden når jeg begynte å røyke (tobakk) hendte det at jeg ble meget dårlig i magen... Men da spydde jeg ikke ut kjeften, for å si det slik...
hehe takker for kjapt svar digger dette forume hehe.
liker egentlig ikkje så godt tobakk pga smaken, men følelsen er fin hehe.
noen som har prøvd snuff? og kor får eg tak i det?? finner ikkje det i dagligvare foretninger lengre...
Prøv å røyk litt mindre neste gang kanskje? Er ikke helt sikker men, en av vennene mine røyka alt for mye å spydde som faen! Vet ikke om det kan hjelpe å prøve å røyke litt mindre også evt ta mer å mer!
hehe ja, veit. tviler på eg skal røyke så mykje igjen. nikotinsjokk var morro til eg blei dårlig hehe.

røyk og drikk annsvarlig
Du kan alltids prøve å ete det, selvom det i teorien ikke er noe spesielt bedre for magen.
Vapourizer er sikkert en god ide dersom du er hypp på å bruke tusen spenn på en penisforlenger for narkomane
Dersom du røyker sigg til vanlig, er det neppe tobakken som får deg til å spy.

Ellers er det vel samme greia som med alkohol; røyk tregere.
Forconin åssen kan du bruke 0,25 på en sigg?
den beste jointen blir når du tar 1g på litt over en hall sigg..
jeg blir bare trøtt av å røyke "svak blanding" lizm
0,25 på en sigg blir jo bare nikotinrus
Jeg pleier å bli ubehagelig svimmel av hasj og det ender ofte med at jeg spyr pga. at hodet spinner. Kjennes ut som man er bilsjuk liksom.

Men de gangene jeg har røyket pot får jeg bare en diggere og mer behagelig rus Svimmelheten og kvalmen finnes ikke og jeg føler meg mye mer "happy". Ikke spyr jeg heller.. mye diggere. Dess trenger man ikke så mye tobakk.. den vonde følelsen jeg får i lungene og hodet når jeg bruker mye eller sterk tobakk er for-jævlig.
Sist endret av Soyamelk; 21. mai 2006 kl. 03:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
eg blei totalt vekke når eg røyka der eg kjente det skikklig første gang..

vi hadde mekket oss ei heimelaget pipe, hadde hasj med KJEMPE kvalitet. heilt seriøst må vert det beste eg noen gang vil komme bort. hasjen var så full med olje at den smuldret og eg blei absolutt ikkje stoned. blei berre veldig veldig høg..
la og merke til at denne hasjen var heime mekka. ikkje noe fra nederland

eg trur ikkje eg tok meir enn 4trekk så sa det bang. blei heilt vekke.. ente opp med at eg spydde..
visst det blir noen neste gang så skal eg vertfall ta det litt meir kuli.. hehe..
noen som har noen tips? utenom og røyke mindre

edit: må og sei at vi blandet det ganske sterkt.. og eg hadde drukket ein del øl før vi begynnte.. dei sa at eg ikkje måtte blande 2 rusmiddel og at det kunne ende opp med at du spyde..
Sist endret av itZsaiN; 16. juli 2006 kl. 16:17.
Sitat av angel
Noen som har tips til hva annet enn tobakk jeg kan bruke da?
Vis hele sitatet...
Oregano.

Og jeg vet ikke om det har blitt sagt enda for jeg leste ikke siste siden :P, men pass på å ikke vær sulten når du røyker. Og gjerne ha no munchies som du kan kose deg med etterpå. Og blabla, det du vet ;P
Sitat av Vampire boy
Forconin åssen kan du bruke 0,25 på en sigg?
den beste jointen blir når du tar 1g på litt over en hall sigg..
jeg blir bare trøtt av å røyke "svak blanding" lizm
0,25 på en sigg blir jo bare nikotinrus
Vis hele sitatet...
Har du bra nok shit trenger du ikke mer enn 0,25 for å bli skikkelig stein. Enkelt og greit..