Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 10023
spankingguru
Worner's Avatar
Topic sier vel det meste. Og så er det de 20 tegna da tenker jeg

Jeg har fått tak i noe som lukter som blomster omtrent, men når jeg tenner fyr på det så lukter det som hasj. Har ikke noen erfaring med dette
Pot pleier å lukte veldig sterkt brennesle. syns jeg.

og når du fyrer det på kan det lukte som hasj.
har vært flere ganger jeg har trodd en hasj joint er en pot joint osv.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Er en litt sånn søt lukt. Får spørre fattern. Han vet sikkert hva det er
Hehe, har du slik en koselig far?

Men egentlig veldig karakteristisk lukt. Varierer selvfølgelig fra strain til strain og litt på hvor bra den er. Men har du luktet det og sett det før burde du greit kunne identifisere det. sjekk noen bilder på nett f.eks?

men er det små tette litt sticky buds?
Jeg syns IKKE pot lukten kan forveksles med hasj lukten, på noen som helst måte..
Mene.. hvordan lukter pot?? åssen skal man forklare den a?
Jeg vil si, som en slags blanding av en god blomst/en god parfyme og en touch av banan (hvis det er VIRKELIGE saker slik som f.eks "Golden Farm", den luktet syykt banan..!)
Hva med å sende ut ett bilde? eller sjekke opp mot alle de milliardene av pot bildene det ligger på nettet.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Da er det helt sikkert pot. Først så syns jeg det luktet blomster. og så litt parfyme så det kan nok stemme.

Har desverre ikke noe kamera
Sitat av Juno
Jeg syns IKKE pot lukten kan forveksles med hasj lukten, på noen som helst måte..
Vis hele sitatet...
mente smakte. sorry.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Det lukter som sagt hasj når jeg tenner fyr på litt av det. Da kan det vel ikke være noen tvil?


Edit og offtopic: Noen som vet hva som kan gjøre for å dempe nedturen på amf litt?

Spise, drikke masse vann og ta masse vitaminer?
Sist endret av Worner; 25. april 2006 kl. 09:06.
Sitat av Worner
Det lukter som sagt hasj når jeg tenner fyr på litt av det. Da kan det vel ikke være noen tvil?


Edit og offtopic: Noen som vet hva som kan gjøre for å dempe nedturen på amf litt?

Spise, drikke masse vann og ta masse vitaminer?
Vis hele sitatet...
Sånn stort sett det du sa.. Seff ikke for mye vann. :P

Ellers beroligende? Valium? Vet ikke helt jeg. Lite erfaring med nedturer, bare 2 ganger. satt stort sett med bongen da.. :P

Og når det er sagt så sier jeg igjen.. ALDRI MER stuk! :/
Sist endret av Forconin; 25. april 2006 kl. 09:11.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Man kan spise og sove, eller gjør sånt man til vanlig. Man klarer det til en viss grad.
Du kan røyke pot'en din for å dempe det også, hehe.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
stuk?

(ja så var det disse forbaska 20 tegna da)
Sitat av Worner
stuk?

(ja så var det disse forbaska 20 tegna da)
Vis hele sitatet...
Stuk = Amfetamin

Stuk/Pepper/Amf/Speed
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Ah! Blir nok ikke noe mere før utpå sommeren en gang. Har 2mnd tørkepause når jeg tar noe
Sitat av Worner
Ah! Blir nok ikke noe mere før utpå sommeren en gang. Har 2mnd tørkepause når jeg tar noe
Vis hele sitatet...
Smart trekk

Prøvde amf 3 ganger jeg. Siste gangen fikk jeg alt for mye som var alt for bra.. 3 dagers nedtur med kaldsvetting og fullt helvete.. Innså på LSD-tur et par uker senere at amf skal aldri mer inn i min kropp...
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Jeg pleier bare å ta litt. Bare sånn at jeg blir på godhumøret og får litt kribling i kroppen. Liker ikke den speeda følelsen (tror jeg)
Hvpr fikk du tak i det da?
syntes det lukter litt juletre jeg...
Lukter granbar\kattepiss
Bah, skulle akkurat til å si det. Har vanligvis hatt noe som lukter granbar, men for litt siden hadde jeg noe som luktet utrolig sterkt av kattepiss (men ikke helt), luktet gjennom posen! Noen som vet hva som avgjør lukten? Kan det være noe med ferskhet eller dyrkingsmetode?
Kansje d bare har vært en katt som pisset på det før det ble høstet? Sikkert rusende det også
Jeg synes ofte potten lukter litt som jordbær planten, alså ikke selve jordbæret men planten.
Om du prøver å røyke det så smaker det ofte litt surt i munnen...
og ikke minst blir du jo fjern da :P
Sitat av Tobb
Bah, skulle akkurat til å si det. Har vanligvis hatt noe som lukter granbar, men for litt siden hadde jeg noe som luktet utrolig sterkt av kattepiss (men ikke helt), luktet gjennom posen! Noen som vet hva som avgjør lukten? Kan det være noe med ferskhet eller dyrkingsmetode?
Vis hele sitatet...
Lukten varierer veldig mellom de forskjellige typene.. Mange som lukter lite. Og andre (som skunk) lukter mye, av og til som kattepiss ja...

Hvordan det er oppbevart, når det er høstet og mange andre faktorer spiller inn på lukten..
Jeg synest det lukter søt krydder elns, godt lukter det iaff
Jeg syns det lukter steerk gresslukt... eller hvordan jeg da skal forklare det... en veldig skarp lukt isåfall...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, jeg har også opplevd den gresslukten, drivhuslukt.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det er jo MEGET forskjellig lukt fra type til type..
En dritt pot som jeg har når, synest jeg lukter Silo eller høy, muligens og maursyre..
Men den smaker digg, men er desverre liten funk i...
Jeg har også opplevd at det lukter litt kattepiss, og at det også lukter gress..
Han planten lukter silo/gress/høy men også noen hun planter gjør det.
Det er ofte de plantene med frø i som jeg synest lukter mest humbug..

Vanskeligt å forklare åssen hasj/marijuana lukter.. Dette er vel noget inviduelt, men får du tak i skikkelige buds så kan du kjenne lukten på 5 meters avstand. Søtlig merkelig lukt..

Hasj kan også lukte weed.. En type jeg har, lukter weed når jeg deler en piece i 2. Det er en fersk, tjukk og god marokk som lukter en blanding mellom hasj og weed..
speq, Kan du forklare meg forskjellen mellom hasj og weed? Det finnes vell bare 2 forskjellige typer? Pot og hasj? weed er jo bare et engelsk ord for hasj! Eller har jeg feil?
Sitat av sonixx
speq, Kan du forklare meg forskjellen mellom hasj og weed? Det finnes vell bare 2 forskjellige typer? Pot og hasj? weed er jo bare et engelsk ord for hasj! Eller har jeg feil?
Vis hele sitatet...
weed=pot=buds=toppskuddene på cannabisplanten : )
Hvis en MÅ ta speed, så hjelper det å drikke væske som ikke er vanndrivende (ikke noe cola, sort te, eller kaffe). Drikk litt ferskpresset appelsinjuice eller til nød fra konsentrat. Prøv å spise litt, gjerne noe sunt..

Når det gjelder likheten, så er det jo vanskelig å beskrive en lukt. Det blir jo bare synsing.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av sonixx
speq, Kan du forklare meg forskjellen mellom hasj og weed? Det finnes vell bare 2 forskjellige typer? Pot og hasj? weed er jo bare et engelsk ord for hasj! Eller har jeg feil?
Vis hele sitatet...

Forskjellen mellom hasj og weed er STOR!

Hasj: >Kommer som oftest i 100g, 150g eller 200g plater. Den kan være lysbrun/mørkbrun og svart (F.eks Svart Nepal, Svart Afgan, derav navnet "svarting")
Oljen fra Cannabis planten blir tatt ut av bladene og presset til plater. Det er nok sannsynlig noe de bruker som bindemiddel, men hva det er vet jeg ikke.
THC innholdet i hasj platene varierer, dette kommer helt an på når og hvordan det er høstet. Klima forhold og selfølgelig bonden eller farmeren om du vil..
Hasj er som oftes hard eller seig hvis den er fersk..

Weed,pot,gress,marijuana,skunk,buds,grønt ( Kjært barn, mange navn )
er selve den ubehandlete Cannabis planten, utenom at den som oftest er tørket.
Det er da grønt, og har en mye sterkere lukt og smak en hasj. Det kan se ut som blader eller store klyser med sammen klistret små blader..
Det finnes mange forskjellige typer weed. De har mange forskjellige navn, og du har en OPP weed og NED weed. Altså noen typer blir du "stein" på mens andre blir du høy på.. Dvs. lettere eh.. Ruset? en da å bli stein som da er tyngre? ruset..Vanskelitt å forklare..

Hvis du tar en titt på Erowid/Cannabis og går videre på images kan du lett se forskjellen..
Sist endret av spQ; 11. mai 2006 kl. 14:15.
Edit av MOD: Venligst ikke bruk forumet som chattested. Hvis dere har private ting å spørre om så gjør det via PM eller over IRC/MSN/AIM.
Sist endret av Tias; 29. april 2006 kl. 16:59.
God pot lukter som en blanding av svak oreganolukt, sterk pepperlukt og noe bittert, nesten malurtaktig.

God hasj lukter søtt. Krydret, søt, kraftig lukt. Mmmm...'


Dårlige saker lukter alt mulig rart
En jeg nylig hadde luktet svakt gress/granbar , helt til den brant så lukta den veldig:P
Veldig potent, dessidert den mest potente jeg noen sinne har røyket. buden var nesten litt hvit aktig, merkelige buds. veldig mørk og mange av de brune skrue formede greiene
utapå poten (håraktige greier).
Noen som vet hva slags plante dette kan være?
Sist endret av Skalleper; 29. april 2006 kl. 22:23.
Luktet på pot for ca 2 timer siden. Luktet gress / brennesle. Så kanskje det er den mest vanlige lukten?

Visstnok veldig potent sådan, sa de som hadde røyka den.
Brennesle aktig syntes jeg også første gang jeg lukta det..men etter du har lukta det engang..å røyka<3 så finner du ut at lukta ikke kan sammenlignes
The Wizz, det vet jeg. Har lukta den røyka og, lukter vanlig hasj. Fortsatt potent shit.
Hvis dere synes pot lukter brennesaktig har dere enten dårlig luktesans, eller dårlig pot
Tørket brenesle lukter jo tilnærmet ikkeno, mens god pot virkelig river i nesen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av EscalienteX
En jeg nylig hadde luktet svakt gress/granbar , helt til den brant så lukta den veldig:P
Veldig potent, dessidert den mest potente jeg noen sinne har røyket. buden var nesten litt hvit aktig, merkelige buds. veldig mørk og mange av de brune skrue formede greiene
utapå poten (håraktige greier).
Noen som vet hva slags plante dette kan være?
Vis hele sitatet...
Ok, jo mere hvite og brune hår på planten jo bedre shit som oftest..
Har ikke tid til å skrive så mye mer men sjekk litt på diverse websider om emnet
pot kan minne om oregano egentlig. men hasj lukter det ikke. men hvis man ikke har royka no serlig pot for, likner det paa hasj
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal bestille noe grønt fra sørlandet, opp til nord norge... Finnes ikke grønt her.
men! Er det noen fin måte å pakke det inn så det ikke lukter...?
Gidder ikke bli tatt å alt det der styret..
FatMan: Du kan jo alltids pakke det inn i plast, og enda litt mer plast, putte det i en bag, ta veldig mye kaffe rundt, gjerne helle litt bensin over det, kanskje spe på med litt av et sånt stoff jeg fant på naturfagen, lukta som FAEN, også kan du jo alltids forsegle baggen og dusje den med litt parfyme og deo...men hundene vil fortsatt være i stand til å lukte potten?

Uansett, det er ikke no stress ettersom du sender det innelands. Hadde vært en *litt* annen sak hvis du skulle ha det fra...hmm, let's say, Tibet, og inn i Norge.


Men, on-topic; Hvis du lukter på hasj og det lukter no søtt men med litt krydderisk spiff og en anelse gress, da har du bra kif. Pot kan lukte veldig mye rart (det kan jo hasj også da..), men den skal også lukte søtt. Gjerne en del kraftigere med sterkere gress-lukt. (Lukter kanskje litt ugress? Vetke jeg, har ikke lukta så mye på ugress at det gjør noe.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
GOD hasj å weed lukter kraftig, å
litt kattepiss... Det skal LUKTE noe vartfall...
Det lukter søtt hehe.. :P
Det lukter som det har vært oppe til diskusjon før.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Er det ikke grantre det skal lukte? Eller kanskje det er hasj
Sitat av sonixx
speq, Kan du forklare meg forskjellen mellom hasj og weed? Det finnes vell bare 2 forskjellige typer? Pot og hasj? weed er jo bare et engelsk ord for hasj! Eller har jeg feil?
Vis hele sitatet...
Etter alt det du har røyka.

Du har lys hasj, mørk hasj og pot.
--

Hvordan marijuana lukter? Kommer vel litt an på hva det er mest av i planten. Om det er mest indica i planten, vil det bli en litt søt, syrlig og sterk lukt av planten. Minner meg om et godt brukt drivhus å søtsaker.

Inneholder den mer sativa, vil den lukte euforisk å frisk. Hva det minner meg om vet jeg ikke. Cannabis er en spesiell plante å lukter godt.

Folk vil få sin egen mening om hva cannabis lukter. Det kommer av hva de tidligere har lukta på.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tja, skunk har jo en tendens til å lukte kattepiss som beanqueen sier, så hva folk syns lukter godt er visst veldig subjektivt
Både innlands og utenlandsforsendelser blir rutinemessig sjekka av hunder hos Posten. Det går som regel greit, men du har ingen garantier. Får en bissevov ferten i pakken din får du besøk av Onkel Blå & Kompani med påfølgende bøter eller det som verre er.

Du kan pakke det inn på mange lure måter men ei hundenese lar seg vanskelig lure. Så du får nesten avgjøre hvor mye du ønsker noe grønt i pipa og vurdere det opp mot risikoen.

Edit: Hmpf. Jau. Her klarte jeg visst å svare på en post som ligger ei mil tilbake i tråden. Jeg trenger mere kaffe.
Sist endret av knuthulu; 10. september 2006 kl. 16:33.
Sitat av Tias
Tja, skunk har jo en tendens til å lukte kattepiss som beanqueen sier, så hva folk syns lukter godt er visst veldig subjektivt
Vis hele sitatet...
Derfor er jeg så glad for at jeg ikke har katt

Men tror ikke man kan sammenligne kattepiss å cannabis. Men nå finnes det utrolig mange sorter der ute. Så om folk velger å handle "kattepiss" så er det fett for meg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Eh, alle strains lukter forskjellig? Det er ikke mulig å definere noe lukt, noe dere sikkert klarer å resonere dere fram til selv om dere ser de tusenvis av forskjellige svarene som er postet i tråden. Kattepiss, ugress, frukt, banan, krydder, oregano, sitron, you name it. Ja, til og med sjokolade om en er riktig heldig!
Sist endret av Exmagician; 24. september 2009 kl. 19:38.