Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 20155
He, he.. Jeg må smile når jeg nå skal begynne og legge litt ut, om noe jeg har tenkt lenge på, men aldri kommet noen vei med. Håper det er noen som tar seg tid til å lese dette, samt å svare en usikker sjel.

Jeg føler meg ganske alene, i den form av at jeg ikke kjenner noen jenter som er som meg. Jeg røyker hasj daglig, og er vel det man kan kalle ganske hardcore.. Mine nærmeste kaller meg spesiell, og da sikter de til gener, osv - jeg går på idrettslinjen, er modell, har ca. 4,3 i snitt, lever ett sunt og ''spennende'' (i mine øyne) liv, men starter som regel aldri dagen uten et par på bongen - en væremåte, jeg som individ, har taklet fint i en deeel år nå. Om noen vil poengtere at jeg beveger meg på en risikabel vei, vær så god shoot, men jeg opprettet denne tråden pga. min usikkerhet. My sweet herbs, does not make me unsecure. Key?

Jeg henger som regel med gutter, de er fete mennesker, med interessante syn på livet, men de er likevel ikke som meg - de er gutter. De røyker og ''tilfredsstiller mine behov'' som venner, men jeg savner så veldig en venn(er) som jeg kan dele det jeg brenner og lever for, både som jente og som person - som jeg kan være MEG for. Hun som røyker, er ganske gæren, men fikser det meste, på de rareste måter

Jentene mine er veldig ''streighte'', jeg er veldig glad i dem og motsatt, men jeg har aldri klart å fortelle min ''store'' hemmelighet, som har fulgt meg fra stedet jeg bodde for 3 år siden... Jeg vet de kommer til å ha store problemer med å takle det, så det er bare sånn jeg vil at det skal være, når det gjelder dem.

Jeg flyttet for 3 år siden til et nytt, og mye større sted enn der jeg var fra. Der jeg bodde, hadde jeg 3 gode jentevenner og 2 gutter. Når jeg flyttet trodde jeg ikke det skulle bli noe problem å finne mennesker som kunne erstatte disse 5, der jeg skulle. Men jeg har aldri opplevd den troskapen, enigheten og interessen vi delte for sammen emner og temar, igjen. Nå har det gått 3 år, og jeg er sikker på at det er få slike jenter ved mitt nyesete hjem.

Jeg begynner liksom å lure... Forventer ikke svar nå hvor folk skal si de røyker hasj hver dag og satser på å bli allmennpraktikere.. Men finnes det ikke akademiker kids som funker fett sosialt, men likevel blaze

Tenkte jeg kunne legge ut et innlegg et sted jeg kunne få noen tilbakemeldinger. Spørsmålene mine lyder som følger: Hvor er dere? Hvor er dere mennesker som bryr dere om å nye livet, ønsker å dyrke det gode, oppleve alt det magiske og vakre som er? Men likevel setter skole og intellekt høyt? Er det noen jenter med samme problem? Eller gutter, for den sags skyld, (selvom tanken min i denne tråden var jenter..) går chill...

Jeg har ikke pratet med/søkt ukjente mennesker på nettet før, om et tema som er en seriøs(?) del av livet mitt, før. Men det skal bli interessant å se om jeg får, og si få fall, hvilke respons jeg får ut i fra dette!

Føler meg litt nerd nå, ass Tenker det er mange som gidder å svare på det rotet her But hey, just wanna flye, feel the glow 'n die.. Skader jo ikke det her.... o.O ELLER NO!

Peace.
love you freaks<3
Burde vel ha nevnt at jeg er en jente, ja
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2008 kl. 12:08.
Hmm, fått en fin mail, men. Om det er det, så er jeg fornøyd med det. Har blitt anbefalt dette stedet, fordi alle slags temar blir bragt på banen..? Så why not give it a try... Kanskje du har rett, likevel...
Jeg har fått inntrykk av at det er vanligere at jenter røyker i andre land, men jeg har egentlig ikke nok erfaring til å trekke noen konklusjoner. Er det noen andre som har fått samme inntrykket, eller er det filmene som har lurt meg?

Og ja, nFF er plassen du kan prate om alt, så lenge det ikke innebærer scriptkiddies, CS 1.6 eller fotball.
Sist endret av bobbo; 13. desember 2008 kl. 18:31.
*Norskengelsk*

Jeg tenker at jenter er mer fornuftige, og holder seg vekk fra slike ting. Men etter jeg har tenkt det er jeg ikke enig med meg selv lenger, å står på samme sted igjen ;P
Sist endret av Funktional; 13. desember 2008 kl. 18:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nuvel, jeg vet om jenter som fyrer, men ikke mange som gjør det i tillegg til å prestere bra akademisk. Jeg har hatt stonerjenter i klassen, men de har nå droppa ut og halvparten er gravide, så de er vel strengt tatt ikke representative for den gruppen du forsøker å nå, om jeg har skjønt det rett. Så ja, jeg tror nok dere jenter som både fyrer og har vett i skallen ligger litt mer down low enn resten, og det er jo egentlig ganske kult. Bidrar litt til mystikk i hverdagen, eller hur? Jeg skjønner situasjonen din, men kan nesten garantere deg at det er flere so deg som bare ikke er så gira på å kringkaste det faktum at de røyker tjall, noe som da gjør de vanskeligere å få øye på.
Sitat av Funktional Vis innlegg
*Norskengelsk*

Jeg tenker at jenter er mer fornuftige, og holder seg vekk fra slike ting. Men etter jeg har tenkt det er jeg ikke enig med meg selv lenger, å står på samme sted igjen ;P
Vis hele sitatet...
De fleste jentene(og svært mange gutter) jeg har hørt snakke om Cannabis og forsåvidt alle andre ulovlig rusmidler gir meg inntrykk av at de er svært uvitende og reagerer med en gang når en drar fram temaet med sånt som "Herregud, ja men det er jo farlig! En blir jo helt gal!"-holdning. Alle sammen ser dog ut til å ha et avslappet forhold til alkohol. Jeg tror de bare ikke vet hva de snakker om, de har ingen bakgrunn for det de snakker om bortsett fra det de har hørt fra andre etc. De tar heller ikke interesse i å lære seg mer om det heller, ofte fordi det er ulovlig, uansett.

Jenter tror jeg også er mer pliktoppfyllende, i alle fall de som går f.eks allmen som blir av andre linjer sett på som nerdelinjer. I og med at de skal være pliktoppfyllende lar de være og ruse seg på cannabis og andre ulovlige ting, og tar ikke interesse i å lære seg noe om det heller, mye det samme for mange gutter også. Mye lettere og finne Cannabis-røykende jenter utenfor nerdemiljø som Allmen e.l., men de finnes!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Tror nok det er mer "akseptabelt" at gutter tar seg et drag enn jenter.. ikke fordi det er noen logisk grunn til det, men fordi det lenge har vært slik at jenter er mer fornuftige, med grunnlag i at det å røyke hasj blir sett på som "ufornuftig" hos de fleste/mange enda, desverre.

Det er nok mange jente-stonere der ute, men hvor mange som fokuserer på et intellektuelt nivå vet jeg ikke.. (da mener jeg ikke å rakke ned på noen, men det virker som om du er ute etter noe annet et venninner som drikker, røyker, puler og snakker dritt dagen lang).

jeg har på følelsen av at det er en liten revolusjon for tiden der oppegående, intellektuelle, boklesende, filosofiske, HASJ-RØYKENDE individer bryter inn i "stoner"-bildet mange har av folk som trekker fra bongen.

men det er mulig det bare er fordi jeg er ny i miljøet selv og var trangsynt før

vet ikke helt hvordan noen her kan hjelpe deg ettersom de fleste på forumet er gutter (tipper innboksen din er full nå), og etter 3 år antar jeg du har litt kontroll på hvem som gjør hva i kretsen din, og at det rett og slett ikke ER noen jenter rundt deg som røyker..

ulovligheten og det tabu med det å bruke hasj gjør det ikke akkurat lett å starte noen jente-klubb heller

...og bare litt sånn til info; http://www.420girls.com/

Sist endret av Mullah; 14. desember 2008 kl. 16:44. Grunn: Merge
Mitt inntrykk av jenter som røyker er at de enten gjør det for og være kule(fjortisser) eller så er de helt på tryne innblandet med sterkere stoffer itilleg. Jeg vet jeg generaliserer her, men snakker da om de JEG kjenner. Det finnes derimot mange oppegående jenter som tar seg en blås av og til. Og jeg tror ikke du skal ha det som krav at de må røyke sammen med deg.

Jeg har jentevenner som ikke røyker men som aksepterer at jeg gjør det. Og så lenge de synes det er greit at jeg røyker er det alltid hyggelig. De fleste kjenner meg jo uansett som jeg er når jeg røyker.

Men jeg klarer fint å røyke omtrent værr dag, kombinert med jobb, trening og ellers sossialt liv. Bruker sjeldent å røyke hvis jeg skal være i det offentlige rom da jeg som oftest blir litt reservert og ukomfortabel når jeg er stein.

Men disse som du snakker om finnes nok, men som sagt så er nok jenter litt mere "hemmelige" med hva de gjør. Kansje fordi de er redde for og bli opfattet som "vrak" av andre. Da det vanligvis er gutter som driver på og røyker daglig.

Men jeg er 100% for jenter som røyker og liker å bare "chille" med en film og snacs. Virker som om flest jenter liker seg i "festkulturen" med masse liv og leven rundt seg.
Det dukker opp flere synspunkter her det er interessant å høre om. Når jeg la et innlegg her var det for å hvite hvordan andre mennesker oppfatter dilemmaet mitt. Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor man ikke kan forbinde røyking med intellekt. Ut i fra min erfaring er de som er smarte, men også bruker hasj (evt. andre stoffer, men sjelden bruk) mye mer jordnære og ekte. Derfor søker jeg også slike mennesker og bare prate med, uansett om det er jente eller gutter. En grunn til at jeg valgte nFF er også fordi jeg har et intrykk av at folka her inne netopp er smarte. Det er mange meninger å hente her i fra, som sikkert kan hjelpe meg videre, både når det gjelder og forstå og i praksis. TAKK ALLE SOM HAR TATT SEG TID
Her er jeg! Ikke på kjøret, ikke fjortis. 0,06 tonn med thc og vett i skallen, din for et glass rødvin.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Funktional Vis innlegg
Ut i fra min erfaring er de som er smarte, men også bruker hasj (evt. andre stoffer, men sjelden bruk) mye mer jordnære og ekte.
Vis hele sitatet...
Tror nok det har en sammenheng med at de som er, i fare for å sette noen i bås, intellektuelle (vagt begrep, men dere skjønner hva jeg mener), og i tillegg er jordnære, klarer å se logisk på ting, tenke selv og finne ut av ting selv istedet for å tro på propaganda.

det at de er intellektuelle og røyker hasj gjør de ikke til jordnære, men det at de er intellektuelle og jordnære, gjør at de ser på hasj som en mulighet og et verktøy om du vil, og ikke noe skummelt og skremmende.

jesus, jeg klarer virkelig ikke ordlegge meg idag, har jobbet 2 dobbel-skift.
beklager.
Sist endret av somnium; 13. desember 2008 kl. 19:26.
Jeg tror, til en viss grad i alle fall, at jo smartere man er og jo mindre man ligner stereotypen "stoner" desto mer undercover ønsker man å være. Og fullt forståelig er det jo, med tanke på hvor mange ignorante, uvitende og dømmende mennesker som finnes. Jeg ønsker ikke å bli forbundet med en "stoner" da det rett og slett ikke er meg.
Sist endret av emphi; 13. desember 2008 kl. 19:26.
Sitat av emphi Vis innlegg
Jeg tror, til en viss grad i alle fall, at jo smartere man er og jo mindre man ligner stereotypen "stoner" desto mer undercover ønsker man å være. Og fullt forståelig er det jo, med tanke på hvor mange ignorante, uvitende og dømmende mennesker som finnes. Jeg ønsker ikke å bli forbundet med en "stoner" da det rett og slett ikke er meg.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt hva du mener, når uvitende folk snakker om de som røyker cannabis får en inntrykk av at de personene er dumme tapere som har mista livsgleden osv. Ett problem er da at så lenge folk som faktisk er stikk motsatt av stereotypen faktisk holder seg ukjent og stereotypen fortsetter og være standard beskrivelse av en cannabisrøyker(blant folk som ikke vet bedre, de fleste).
Sitat av blyant Vis innlegg
Ett problem er da at så lenge folk som faktisk er stikk motsatt av stereotypen faktisk holder seg ukjent og stereotypen fortsetter og være standard beskrivelse av en cannabisrøyker(blant folk som ikke vet bedre, de fleste).
Vis hele sitatet...
Dette er en standard ond sirkel : /
Et alternativ er jo muligens å introdusere noen som ser ut til å dele dine interesser til ditt miljø, tilby dem å prøve cannabis dersom de virker interessert i det. Bare en tanke.
Sitat av blyant Vis innlegg
Et alternativ er jo muligens å introdusere noen som ser ut til å dele dine interesser til ditt miljø, tilby dem å prøve cannabis dersom de virker interessert i det. Bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Dette var en av de første tingene som dukket opp i hodet mitt også. Det kunne vel vært mulig å introdusere dine venner til cannabis. Men det er vel ikke bare fyrings dette dreier seg om. En ide hadde kanskje vært å komme seg litt inn i et studentmiljø da min personlige erfaring er at det er en ganske høy aksept blant studenter for inntak av cannabis og at de i tillegg ofte er forholdsvis reflekterte, åpne og akademiske.
Jeg kjenner ihvertfall 2 jenter godt som tar seg et drag når de har muligheten. Men jeg ville ikke klassifisert dem som "stonerjenter". Men kanskje de ville blitt det hvis de hadde tilgang på nok thc Og de er forresten begge oppegående og relativt flittige studenter.

Jeg tror også det er mange som nysgjerrige, og som ville prøvd om de fikk tilbudet.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Problemet er vel at de – jenter som er tilbøyelig for cannabis – akkurat som deg ikke tørr å stå fram med det. Sånn skaper man en usynlig, men høyst reell, brukergruppe. For hva du vet er det mange rundt deg som røyker, selv om oddsen på et idrettsgymnas kanskje er en smule lavere enn blant dem som går tegning, form og farge.

Selv studerer jeg i en kultur som er svært så likegyldig når det kommer til slikt som dette. Det er ingen åpen kultur per se, men mange gjør det uten å skjule det, alle andre er forholdsvis inneforstått med det og gjør ingenting stort ut av andres bruk. Det er behagelig for alle parter, men så er dette også høyere utdanning, personer med litt flere år og viten bak seg enn å være blant dem som antar at alle som røyker er stereotype stonere.
Sist endret av Cadex; 13. desember 2008 kl. 20:52.
Det jeg legger i ordet stoner er forsåvidt en cannabisrøyker med moral. Men blandt folk som ikke omgås denne ''typen'', vil se på det som en bruker av et ulovlig middel (i et nøtteskall seff). Men blandt de som røyker ser man jo på begrepet på en annen måte. Jeg, kanskje pga. hvor jeg er i fra, og hvilke betydning stoner har hatt i mine forbindelser der, tenker på, når jeg spør om det ''finnes'' stonerjenter, om det finnes jenter som har en viss moral og en grunnleggende ideologi de, selvom de røyker, fint klarer å opprettholde, og også forholde seg til... Jeg ser den at problemet jeg nevnte før her, sikkert har et opphav i at en jente ikke vil bli respektert, og muligens ikke respektere seg selv, hvis de blir lagt under det (muligens) dømmende ordet stoner. Jeg har jo selv alltid opptredt ''undercover''.. Så kult å høre at noen sier det opprettholder en mystikk for de guttene som liker slike jenter. Jeg klarer meg jo fint med gutta, men det sier seg jo selv at det er et ''tomrom'' som står der.

Dessuten, det hadde jo vært fett hvis litt fler jenter bød folka på bøtta liksom. Som et eksempel. Bøttedans med begge kjønn Pleier bare være gutter, det........ Men jeg ser jo også at det kan være ganske utiltrekkende når jenter opptrer såpass ''slitent''.. Da må man evt. ha denne ideologien jeg nevnte.... *spore av*

skld-nl-ofkaydgkldølyj
har/ hadde en veninne som er veldig oppegående har flere jobber og jobber veldig mye, er pen og ser egentlig ikke ut som en stoner i det heletatt, men hun røyker! og har gjort det i mange år! vet om flere jenter også som smoker eller som har prøvd! og alle var av den typen du aldrig kunne tenke deg hadde gjort noe sånt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folkens, vi klarer vel å oppføre oss noenlunde bedre enn dette?

Dette er et diskusjonsfora, ikke MSN, skal dere først skrive noe så ta dere litt tid.
Korte enlinjere blir konsekvent fjernet, spesiellt når de bidrar lite til tråden, som de fleste her gjorde (jeg har slettet 9 innlegg).

Har dere lyst å flørte får dere ta det et annet sted.
hvis jeg var deg hadde jeg tatt en prat med den beste veninna mi som jeg hadde trodd var størst kjanskje for å prøve! si til hun at du smoker og har gjort det en god stund, forklar hun hvorfor du smoker, hva du liker med det osv! hvem vet, kanskje hun egentlig er keen på å prøve? men tør ikke fordet hun er redd for å bli sett ned på, men dette blir jo bare mellom dere 2...
Er det om å gjøre å rekrutere folk til rusmisbruk altså? Jeg bryr meg ikke fløyten om folk som røyker, men å gå aktivt ut for å rekrutere andre syns jeg svært lite om.
Det er liksom helt greit at ungdommer får sin første fyll når de konfirmerer seg, men og dele en blås med en god venn som aldri har prøvd det... nei det er galskap?

Noen mener kanskje mitt eksempel med konfirmanter og første fyll er galt det også, men det er ihvertfall normalt her jeg kommer fra.

Eller ett enda bedre eksempel. Bestevenn din fyller 18år, og har aldri drukket alkohol før. Så du tar h*n med på byen for og ta noen øl. Er det galt? Rekruterer du h*n til rusmisbruk da?
Sist endret av Quetzalcoatl; 14. desember 2008 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rekrutere? Begge dere to burde se hva det står i innledningen til tråden? Det er akkurat det som er problemet, man vil ikke dele sin lidenskap til cannabis for nesten voksene mennesker som har valgt å stå vekk fra det, eller muligens står ukjent til det( da trengs de ikke introduseres til det om ikke det er deres valg). Men å spørre, fordi man ikke vet bedre, om det er jenter som kan gå under ''stoner kategorien'', er da det ingen feil ved. Heller ikke når hele greia er innenfor ''RUSMIDLER''... Aight
Jeg har lest hele tråden, og skjønner du ikke mener du planlegger og rekrutere noen Men det var noen som nevnte det noen innlegg lengre opp her skjønner du.
Disse såkalte stoner jentene finnes det flust av i oslo/akershus området

Det kan jeg skrive under på

Jeg og samboeren min vil jeg legge under den kategorien der
Vi røyker ca 1-4 jointer om dagen(på kvelden) har gitt bort bongen da vi bestemte oss for å kutte litt ned men har røykt på vannpipe i ca 8-9 år
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dette ekke spraydate for nærkisser, hold pølsa i buksene.
jeg har veldig mange stoner folk i klassen, og de fleste er jenter. De fleste suger paa skola. Men bestevennina mi som gaar i klassen fyrer og klar seg veldig bra paa skola. De er flere jenter som fyrer og jer de bra paa skola^^
Jeg tror kansje det finnes folk som deg, både her og der.
Men kansje begrenset til 1 per venne gjeng max hehe. det kan ivertfall føles sånn.
Ellers kan det jo hende at vi alle er slik at vi søker "likemenn" som kan forstå oss for hvem vi er og ikke hva vi gjør. Føler selv at jeg ikke finner noe spenning blandt de streite, og hos stonerne finner jeg for lite intelektuell og glød for det de vill i livet, og kjerlighet for det. det er kansje ikke så mange som er akkurat som deg, folk er ofte enten eller. om du skjønner. men er helt ening i at det er vanskelig å finne folk som deler ditt syn på livet og det du bruker det til. Men ikke slutt å lete, for det er viktig å kunne dele menninger med folk som forstår deg og dit syn, og ikke minst er det veldig hyggelig å ikke føle seg helt alene...
Jeg kjenner heller ingen jenter som røyker, bortsett fra et par som kanskje kan finne på å ta seg et trekk på fest. Dette har dessverre ført til at jeg omgås svært få jenter, men for å være ærlig trives jeg bedre med "stonergutta" enn de streite, skoleflinke jentene jeg ellers kjenner (da jeg antakeligvis ikke lenger faller under denne kategorien selv). Er fullt enig i at begge deler kan kombineres, men avsmaken for skole og "det gode liv" kom for min del før røyken.
Hei!

Jeg finner innlegget ditt interessant, da jeg kjenner meg igjen i endel av det du skriver. Nå er ikke røyking min greie, men har men jeg kjenner meg igjen i det med å ha guttevenner som driver med det jeg gjør. Mine venninner ville heller ikke akseptert det jeg driver med.

Ser på meg selv som meget ressurssterk og er seriøs i jobben min. Men mener også at man kan slå ut håret, så lenge det ikke går utover andre viktige ting i livet.

Det er nok større aksept for at gutter kan drive med rusmidler. Det er ikke så mange år siden det ikke var så vanlig at jentene drakk like mye som gutta f.eks.

Samtidig tror jeg også det er lettere for oss jenter å komme i kontakt med gutter når det gjelder rusmidler. Vi jenter har mye normer og regler om hvordan vi skal være ovenfor hverandre. Litt lettere med gutta. Det er letter for at de gir inntrykk av at de liker oss og da er det lettere å prate om sånne ting. Vi jenter er også fort "flinke piker" og ønsker ofte å være slik som andre forventer at vi skal være.

Men jeg tenker litt også litt på at dine "streite" venner er kanskje de som er dine ordentlige venner. De andre er du kanskje venner med fordi de tilfredstiller dine behov for å røyke...??? Tror det er litt delemma for oss som både vil være fornuftig..,men også slå ut håret, at vi har venner i to forskjellige miljøer.

Irriterer meg litt at noen er så dømmende. Jeg skulle også ønsket jeg kunne fortelle mine venninner om at jeg fester litt mer enn de vet. Men har latt vær fordi det blir så mye pes ut av det.

Men slapp av. Det er mange jenter som deg. Selv om det er sjeldnere enn med gutta. Lykke til i livet. Stol på det du tror og mener. Tenk etter hva som er viktig i livet ditt og for framtiden din, og la det komme høyest på prioriterings-lista.
Sitat av Smilygirl Vis innlegg

Men jeg tenker litt også litt på at dine "streite" venner er kanskje de som er dine ordentlige venner. De andre er du kanskje venner med fordi de tilfredstiller dine behov for å røyke...??? Tror det er litt delemma for oss som både vil være fornuftig..,men også slå ut håret, at vi har venner i to forskjellige miljøer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kan være en fornuftig ide, egentlig, å ha venner i to forskjellige miljøer. Selv røyker jeg med flere av mine nærmeste venner, og da er det lett at det fort blir veldig mye også, ettersom vi henger sammen nesten daglig, og har gjort det i flere år, før vi begynte å røyke.

Så å ha to vennekretser i så måte tror jeg ikke er så dumt, da dette fører til at man ikke røyker så ofte (eller hva man nå driver med), og måtehold har aldri skadet noen. Jeg tror også det er enklere å forbli relativt streit selv også, om man henger en del med streite folk. Det kan være en fordel seinere i livet, da røyking tross alt er noe du kommer til å skjule for de aller aller fleste.
Jentene jeg kjenner som bruker cannabis i ny og ne, de gjør stort
sett ikke så mye ut av det hele. De diskuterer ikke cannabisrelterte
saker på nett, dyrker ikke, dealer ikke, går ikke i hampklær, hører ikke
på Bob Marley, ser ikke stoner-flicks, digger ikke å høre stoner-historier
og er generelt veldig lite stereotype cannabisbrukere. Interessen for
cannabis strekker seg rett og slett ikke utover det å ta seg et trekk i
ny og ne, når en joint sendes rundt. De fleste av disse jentene røyker
mindre og mindre jo eldre de blir.

Unntaket fra denne regelen er jentene som røyket MYE ganja tidlig i
ungdomstiden, og gjerne eksperimenterte med andre ting også. Disse
deler seg senere i tre grupper, grovt sett.

Gruppe 1. De som fortsatte. De fortsatte med weed, fortsatte å
eksperimentere med andre stoffer, ofte akompagnert av høyt alkoholforbruk.
Disse havner på det berømte og beryktede "skråplanet" og det går ofte ikke
så bra med dem. Stikkord er knekk i fyll, uforpliktende sex, alle drugs innenfor
rekkevidde og knekk i knea. Veien fra skitten kola på dassen på Tiger til et
blandingsmisbruk i trygdeleilighet er ofte ikke så lang som man tror.

Gruppe 2. De som sluttet. Ble superstreighte, ofte kjedelige. Karriere
eller familie byttet plass med venner, festing, eksperimentering osv.
Stikkord er mann og barn, evt. bare barn, eller en karriere som opptar
all tid og energi. Gjerne innenfor helsevesen eller finans.

Gruppe 3. De som fortsatte, men ble født med litt mer håndbagasje
og hadde litt mer selvinnsikt enn de som havnet i gruppe 1. De er
koselige, interessante jenter, som ofte synes lang vei fordi de har
stereotype klær eller andre synlige tegn på sin identitet. Stikkord
er dreads, fløyel, ull, piercinger og økologisk rullepapir.

I tillegg har vi alle sub-gruppene og utskuddene.

Konklusjonen her må være at man får velge sine venner med omhu.
Om man ønsker jentevenner med fellesinteresser er det ikke noe
vondt i det, men det er kanksje litt skralt å basere et vennskap
kun på en felles interesse for cannabis? Anyways, hvis man vil
ha stoner veninner, sats på noen som havner i det første segmentet
jeg beskrev, altså de som ikke nødvendigivs er stonere per. def., men
som man allikevel kan nyte en joint sammen med, eller en fra gruppe 3.
Sitat av stoned Vis innlegg
jeg har veldig mange stoner folk i klassen, og de fleste er jenter. De fleste suger paa skola. Men bestevennina mi som gaar i klassen fyrer og klar seg veldig bra paa skola. De er flere jenter som fyrer og jer de bra paa skola^^
Vis hele sitatet...
Slett hvis msn/nettbyusaklig MEN! : hva har prestasjonsnivået på skolen å gjøre med om man er "stoner-jente" eller ikke? Hvorfor drive leir-inndeling av stonere, ikke stonere, skoleflinke osv. hvis dere skjønner tegninga..
Stonerjente her I Stavanger er det jo massevis i grunn.
Sist endret av Glowingstick; 17. desember 2008 kl. 09:14.
Stonerjente her og Med 4,7 i snitt (B/C på universitetet), egen leilighet, fast jobb og daglig, jevnlig inntak Vi finnes, vi er bare sjeldne... Jenter er feigere enn gutter, mest fordi vi mottar/føler vi mottar en masse direkte og indirekte kritikk for hvordan vi ser ut, hvordan vi snakker, hvordan vi oppfører oss... Vi bli lært opp til å være mindre åpne og mindre modige, og det er det ikke noe poeng å være. Vær ikke redd, gi faen.
De finnes de!

Har flere gode venninder som jeg gjerne tar ett trekk eller 3 med jeg.
Men jeg skulle gjerne hatt fler Er ikke så mange av de at det gjør noe.
Jeg kjenner selv et par jenter som røyker forholdsvis ofte men som fungerer fint ellers. En av de har fått barn nå, så har blitt mindre av det i det siste såklart, men fungerte veldig bra på skolen, og hadde meget gode karakterer og en bra innstilling på å gjøre det bra.

Den andre jeg sikter til gjør det også veldig bra utdanningsmessig. Hun ble diagnostisert relativt sent i ungdomstiden med ADHD, men har likevel fått en godt betalt jobb innen utdanningen sin, selv om leger og psykiatere sa at det ikke kom til å gå så bra grunnet diagnosen.

Det som er likheten mellom disse to er også ting som trådstarter snakket om, nemlig at de har mange guttevenner, gjør/gjorde det bra akademisk, samtidig som at de røyker/røyka flere ganger i uka.
Så du er nok langt ifra alene om å ha det synet på livet som jente=)
Tror faktisk jeg kjenner flere jenter som røyker enn gutter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er jente og jeg røyker nesten hver dag. Vil ikke kalle meg stoner allikevel, synes det høres dumt ut. Høres ut som en sløv person som ler høyt og plagsomt. Det er bare noe jeg gjør, det gjør meg glad, får meg til å slappe av, jeg får en god følelse i kroppen og jeg kan gjøre det meste mens jeg er spaca. Min beskrivelse av en fin dag er å våkne til sol og blå himmel og røyke en god joint, dusje og sminke meg. Nøye. Jeg er veldig "jentete" og jeg er ingen ganstagirl eller guttete på noen måte fordiom jeg røyker. Jeg mener at røykinga alene ikke kan gjøre meg glad, men det er liksom det som gjør alt jeg gjør litt morsommere, litt enklere og litt bedre. Det blir til slutt vanskelig for meg å forklare..

Men uansett, jeg forstår hvor du vil med innlegget, måtte bare svare. Jeg er vel normalt intelligent, jeg tjener penger ved å ha en vanlig jobb, jeg ser ikke helt forjævlig ut, er oppvokst i det du kan kalle en "ordentlig" familie (?). Men jeg kjenner ikke mange som er som meg. Og å røyke alene hver dag ville vært kjedelig, derfor er jeg sammen med noen folk som kanskje er litt mindre intelligente, blakke, skittne og dumme. Dumt. Jeg drikker nesten ikke alkohol og grunnen til det er at jeg ikke liker det, det får meg til å gjøre dumme ting og som potsmoker er jeg ikke vant til å bli slått ut på den jævlige måten som du blir av alkohol. Mine holdninger til narkotika er også fornuftige, amfetamin heroin kokain holder jeg meg unna. Psykedeliske stoffer har jeg testet ut, men få ganger og jeg har alltid vært veldig forsiktig. Jeg kjenner dessverre ikke mange som har samme holdninger til rus som meg.
@lego

Skjønner hva du mener. Etter at jeg begynte å røyke, har jeg bare blitt mindre og mindre interessert i å drikke. Det gir meg liksom ikke noe, bortsett fra en varm følelse hvis jeg tar en eller to øl. Over det blir jeg slått rett ut, og våkner dagen etter helt forjævlig i formen. Og det er ikke bare det, jeg tenker på å slutte å røyke sigg (etter jeg har fått med vaporizer), og jeg har begynt å trene/ trimme! (går tur, driver med yoga).Lurer på om det er mange som følger den utviklingen...?
Boombaby

Alkohol likte jeg svært godt i starten av min rus karriere. Om det var pga jeg var glad i rusen, eller fordi det var tøft og spennende det er jeg ikke helt sikker på, men jeg var jo bare 15-17 år da. I samme alderen som jeg begynte og drikke ble jeg også interessert i cannabis, og brukte og lese mye forskjellig informasjon om det på nett og i aviser. Når jeg var 17år, og prøvde cannabis for første gang, ble jeg bare mindre og mindre interessert i alkohol, og alkohol rusen. I alderen 15-17 drakk jeg 2-4helger i mnd, og etter cannabis eksperimenteringa gikk det ned til gjennomsnittlig kanskje en gang i mnd.

En fyllefest med bare alkohol, og masse drita nykterister er siste plassen jeg har lyst og sette min fot nå. Kan gjerne ta en øl eller tre til grillinga i hagen, samtidig som kompisgjengen kanskje røyker en joint eller to, og kanskje en pipe etter det.

Sigaretter begynte jeg og røyke i 11-12års alderen, men startet aldri daglig røyking før jeg først begynte og drikke ofte. Det har nå i de siste årene slått meg inn mange ganger at jeg må kutte ut dette forbanna svineriet, men det er ikke så lett som alle skal ha det til, for det om det på langt nær er like vanskelig som og slutte med heroin, som noen sier.

ps: jeg er mann, ikke "stonerjente", så spar dere for PM

Edit: Jeg røyker dog bare 0-3 sigaretter om dagen nå for tiden, mens før gikk det i 15-20sig om dagen. Uhh, nå blir jeg kvalm bare og tenke hvor mye dritt og tjære som har satt seg i lungene av det der. Giftpinner!
Sist endret av Quetzalcoatl; 9. januar 2009 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe, skjønner hva du mener. Røyker maiser, og blir sliten nok i lungene av det, men det er et helvete å slutte og røyke... Skal få meg en Volcano nå, se hva som skjer med det. Tror det blir fett
jeg kjenner sinnsykt mange jenter som røyker... kommer ikke på hvor mange, men det er et høyt tall
Kan jo si det sånn at hos min dealer er ihvertfall 3/10 av kundene jenter. Men jenter bruker som oftest ikke og være så data-interessert unntatt kanskje msn, nettsamfunn eller andre chatteting. Så kjangsen for og finne den perfekte stonerjente på ett IT/RUS-relatert forum er vell relativt liten, for det om du har fått litt respons da =)
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. januar 2009 kl. 23:44.
Har ikke samme problem som deg, siden jeg allerede mer eller mindre har det du savner. Men forstår lett det du mener og på grunn av kriminaliseringen er disse problemene reelle.

Du virker som en kul jente(bare fordi du røyker =p), og du "finner fler av dem" i en by i ville-Vestfold, haha .
Til og med idrettslinje jenter(det var hvertfall). Det kommer vel an på øyet som ser om de er kule eller ikke, men "typen" du ser etter finnes i store antall rundt om i landet hvertfall. Man blir gjerne litt smartere jo eldre man blir og vanskeligere blir det å finne slike mennesker.
Blir litt vanskelig å komme i kontakt med slike, siden ting gjerne er hemmelig når man er på fest, byn, parken etc. siden det faktisk er ulovlig . Sitter ikke å fester med "linja" og røyker fyrings på kjøkkenet akkurat? Gjorde ikke jeg hvertfall.

Jeg må si jeg har røyket med mange jeg aldri kunne sett for meg røyket(nå dømmer jeg ingen lenger).
Jeg var en nykter kid, med venner i alle de forskjellig gjengene. Rykter sprer seg fort, hvertfall når det er noe ulovlig det handler om. Så etterhvert når jeg var på fest(så kalt nyktre fester, når man går på skole hvertfall), kom det flere bort til meg ("nyktre" jenter og gutter) og lurte på om jeg kunne skaffe til dem og om jeg hadde noe å røyke osv. på den måten har jeg mekket og røyket med mange forskjellig typer mennesker på mange RARE steder.
Noe som er sinnsykt kult å tenke på nå merket jeg^^
Mange morsomme minner.. haha. Var kansje ikke så snill i alle tilfellene, når man tenker på hva muligens foreldrene til huseieren har sagt og funnet i ettertid.. But it wasn't me..

Må si at jeg ikke har møtt veldig mange av de "smarte"("/de verdiene jeg er ute etter") Jentene som røyker. Har selvfølgelig blitt noen, og på norges årlige svar på woodstock har jeg møtt på et par oppegående jenter som virket over gjennomsnittet. Men det er vel sikkert rundt 10-20% som er jenter av de daglige røykerne jeg kjenner, som samtidig ikke er dum som et brød.

But almost every academic stoner flees to Oslo, to get a higher learning ha ha.
Så Oslo er stedet for å finne mange av de som er over 20år, svært oppegående og som fortsatt røyker.

Men "sin city"(Norges "woodstock" blir arrangert i den byen jeg snakker om, litt rart det ikke står om den festivalen på dette forumet? Eller er det mulig på grunn av politi osv?) fostrer opp mange "smarte stoners". Finner også mange som er helt blåst i huet, men det ser jo ut til å være normalt i dagens samfunn
Kan ikke si at det er flertallet av de jentene jeg kjenner som fikk bra karakterer og som røyket daglig, men det er noen for å si det sånn =p (var vel sikkert rundt 16-20 jenter i klassen på ungdomskolen(også var det a,b,c,d), så skal vel mye til at jeg ikke kjenner over 10 jenter som hvertfall røyket "daglig" med bra karakterer.. Men kjenner fortsatt den dagen i dag flere jenter som fikk bra karakterer og røyker fortsatt flere ganger i uka).
Flere gutter enn jenter med bra karakterer av de jeg kjenner som røyker ( røyker = flere ganger i uka. I disse dager har jo nesten alle røyket/røyker nesten alle en gang i blandt). Alle har greit med eq og flere Filosofer og "filosofinner" osv.

PS: Det er veldig USEXY når jenter trekker bøtte^^ Da er det bedre å trekke på en fin bong, men helst en jonas eller pipe. Med det er jo bare min mening da..

Er ikke nerd når man spør om ting her inne vel.
Prøv å sjekk opp noen på nettet, da føler du deg nerd hahah.
Sist endret av Inspecta_Deck; 19. januar 2009 kl. 14:31.
Usexy å trekke bøtte? Hva har det med saken å gjøre?
Sist endret av Boombaby; 20. januar 2009 kl. 08:25. Grunn: leif...
Vil ikke si at det er så sexy med en rakett og avis heller, men det har vel strengt talt ikke noe med saken å gjøre..