Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 728
Hei, jeg kjøpte meg byggesett fra komplett, settet heter "Intel i7 930" og jeg har fått montert inn alt av deler og prøvd ut diverse ting, men jeg får ikke til og starte den.

Det som skjer er at når jeg starter, så går den i 5 sekunder også skrur den seg av og så starter den automatisk igjen. Slik holder den på, jeg har prøvd og ta inn og ut CMOS batteriet men det funker ikke + har prøvd clr cmos knappen, det jeg lurte litt på var kanskje om jeg måtte trykke på den til ett spesielt tidspunkt?

Det står i manualen at jeg bare må trykke, men får samme problem vær gang.

Håper noen har noen gode tips som lønner seg.

På forhånd takk.
Her må du beskrive ting litt bedre.

Du får startet maskinen altså? Går alt av vifter o.l.? Får du skjermbilde de 5 sekundene? Lyser noen lamper på hovedkortet ditt?

Koble ut alt unødvendig; start opp med 1 RAM-brikke, uten HDD/DVD, uten ekspansjonskort, uten skjermkort (om du har integrert grafikk på HK'et).

EDIT: Bilder er alltid gull - går sikkert mye raskere da. Du har trolig bare glemt en kabel eller noe annet enkelt.
Sist endret av httpwhat; 9. mai 2010 kl. 13:41.
Trådstarter
8 0
Ja, alt går inne i maskinen, er litt usikker på skjermbilde, for har ikke prøvd og satt i skjermen enda.

Lampene på hovedkortet lyser, og alt går som det skal, men den bare restarter og restarter.

Jeg har prøvd og ta ut RAM-brikker, men det hjalp ikke stort, har også prøvd og starte opp uten diverse komponenter, for og sjekke om det er noe som rett og slett kortslutter det hele.


Takk for svar.
opplevde det samme engang og da hang reset knappen inne. Det enkleste er ofte det rette. ellers fikk du glimrende råd fra person i forrige svar
Sitat av Stian Kk Vis innlegg
Ja, alt går inne i maskinen, er litt usikker på skjermbilde, for har ikke prøvd og satt i skjermen enda.

Lampene på hovedkortet lyser, og alt går som det skal, men den bare restarter og restarter.

Jeg har prøvd og ta ut RAM-brikker, men det hjalp ikke stort, har også prøvd og starte opp uten diverse komponenter, for og sjekke om det er noe som rett og slett kortslutter det hele.


Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Sett i skjerm da ! Kan jo faktisk hende du kan få mer hjelp hvis du kan fortelle hva som står på skjermen
Trådstarter
8 0
Kan jo prøve det, men hjelper lite når skjermen ikke får starta opp engang i løpet av de 5 sekundene.

Men takk for svar, skal prøve det.

Har funnet ett lite hint til som kanskje dere vet mer om en meg.

Når jeg holder inne clr cmos knappen så går PC-en, helt til jeg slipper den ut?

Merkelig ;o

Noen som har peiling på hva som kan være problemet?
Sist endret av Stian Kk; 9. mai 2010 kl. 13:49.
Kanskje CPU vifta ikke er satt helt på plass, så kanskje PC'n blir varm og slår seg av.
Det enkleste enkle først. Husket begge disse?

http://bildr.no/thumb/643881.jpeg
Trådstarter
8 0
CPU-en sitter godt, åja jeg har husket begge strømkablene på hovedkortet.