Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1973
Hei.
På lørdag mistet jeg mobilen min ute, og fant den ikke før mandag. Den hadde altså ligget ute i 2 dager i fuktig gress. Jeg ble så glad når jeg fant den at jeg ikke tenkte lenger enn å sette den på lading og slå den på så fort jeg kunne. Etter ikke så lenge, sluknet telefonen og har ikke villet slå seg på siden. Jeg lurer på om det er noen måte å fikse dette på? Tenkte kanskje at det hadde blitt en kortslutning i batteriet eller noe lignende, så om det kan fikses ved å skifte det ut? Noen som har hatt hell med dette problemet, så del gjerne.
Legg den på en tørr og varm plass. Og la den ligge der i 3-10 dager.

Etter det, bør den fungere grett, om den ikke har fått større skader av ditt påfunn.

Batteriet er ikke ofte problemet. Er elektronikken som ikke har godt av kortslutninger.
Og eneste løsningen du har, er å svindle forsikringen din eller kjøpe deg ny mobil.
Sist endret av Blackkoz; 28. oktober 2014 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Legg den på en tørr og varm plass. Og la den ligge der i 3-10 dager.

Etter det, bør den fungere grett, om den ikke har fått større skader av ditt påfunn.

Batteriet er ikke ofte problemet. Er elektronikken som ikke har godt av kortslutninger.
Og eneste løsningen du har, er å svindle forsikringen din eller kjøpe deg ny mobil.
Vis hele sitatet...
Takk for raskt svar. Håpet på at problemet kunne fikses lettere, men får prøve å la den ligge noen dager

Kan man se på hovedkortet(?) om det er det som er problemet? Altså om det er svidd eller noe sånt
Sist endret av KanadeDesu; 28. oktober 2014 kl. 23:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis ikke tipsene du har fått gir noen resultater, ville jeg plukket ut hovedkortet av telefonen, dynket det i isopropanol (blårens) og rengjort det med tannbørste etterpå. Rengjør også alle kontakter med tannbørste og isopropanol.

Hvis det er mye korrosjon på hovedkortet kan du godt la det ligge litt i isopropanol slik at det får løst seg opp skikkelig før du begynner med børsten.

Har reddet en rekke telefoner med denne metoden Teardown av iPhone 5 finner du her. Lykke til!
Legg hele telefonen i en boks med ris over natta. Risen vil tiltrekke seg kinesere som fikser elektronikken din. Problem solved.
OM du skulle få skikk på telefonen din igjen, vær forberedt på at den vil konke i løpet av noen måneder. Hovedproblemet med fuktskader er ikke de umiddelbare kortslutningene, men korrosjon i elektronikken. Komponentene er så små at problemet allerede kan ha oppstått. Da vil du ikke nødvendigvis finne sviskader på hovedkortet, men ledere kan være brutt og lar seg ikke fikse.