Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1190
Shady Banana
Quix's Avatar
Vi er to gutter på 18 og 19 år som tenkte at vi skulle ta oss en storbyferie i Europa til sommeren i en ukes tid. Vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvor vi har lyst å dra så tenkte jeg kunne slenge opp en tråd her for å se om noen har noen gode forslag å komme med.

Vi har ikke interesse av å dra kun for å feste og drikke men et godt ute/natteliv er jo ikke så galt. At det er greit med ting man kan gjøre og se slik at vi kan fylle en uke med aktivitet er vell det som er hovedfokus her.
Vi har hittil tenkt på Amsterdam, Roma, Berlin, Paris og London men har ikke helt landet på noe
Jeg anbefaler Barcelona, det er den kuleste byen jeg har vært i. De har bra mange turistattraksjoner, shopping og kjempebra natteliv. Det er også relativt billig der nede.

Sjekk Tripadvisor om Barcelona:
http://www.tripadvisor.com/Tourism-g...Vacations.html
Praha er å anbefale. Fantastisk vakker by, fantastisk kule utesteder, fantastisk øl. Det at det er billigere enn noen av de andre alternativene gjør vel heller ikke noe.
Jeg er enig i at Barcelona er en bra by, men jeg har London som min store favoritt! Der finner man absolutt alt man trenger. Forsøk å gjøre litt research på forhånd, slik at dere finner de litt mer bortgjemte stedene, med fantastiske spisesteder, butikker og barer.
Roma er en kjempefin by med masse å se, men jeg vil ikke anbefale dere å dra dit. Fordi: det er en turistby til tusen og alt der nede er kjempedyrt, og den største grunnen til at jeg ikke vil anbefale Roma er fordi det er så mange mennesker der. Turister. Overalt. Du vil ikke få tid til å stoppe å se på noe eller være i fred en eneste plass. Det er et eneste kaos, og du bil fint nødt til å følge strømmen av mennesker.
Det var iallefall sånn når vi var der og har også lest det i flere reiseblader osv, men jeg vet ikke hvordan det er utenom turistsesongen... mulig det er overcrowded året rundt.
Berlin er en nydelig by. Har vært der en del ganger, ren fin skikkelig by med en del historie uansett hva en måtte interessere seg for. Godt øl selvfølgelig. Morsomme og interessante museer, slik som feks "DDR Museum" der man blir vist dagliglivet i DDR. Man har jo Brandenburger Tor, like ved Hotel Adlon der Michael Jackson en gang i tiden holdt sin sønn "Blanket" over gelenderet. Militärhistorisches Museum Flugplatz Berlin-Gatow, masser av forskjellige fly utstilt for den som har interesse av det. Ikke langt fra Berlin så finner man jo Wannsee, som kan være riktig så trivelig om sommeren.

Ellers så er Kraków også en flott by, Wieliczka Salt Gruven som ikke ligger langt unna er virkelig imponerende!

Mange herrens år siden jeg har vært i Paris, men husker det som en flott by. Litt masete (som forventet), men ellers en fin by med en hel masse en kan utforske. Versailles ligger jo i en av forstedene til Paris, ellers så er det Louvre blandt en mengde andre severdigheter.

Ellers så er jo en liten del av Katakombene i Paris åpen for publikum, 1,7 KM ifølge wiki.

Wannsee en sommerdag.
Name:  wannsee.jpg
Views: 121
Size:  88,3 KB
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Praha er å anbefale. Fantastisk vakker by, fantastisk kule utesteder, fantastisk øl. Det at det er billigere enn noen av de andre alternativene gjør vel heller ikke noe.
Vis hele sitatet...
Byen er bare edderkopper
Sitat av cromo1337 Vis innlegg
Byen er bare edderkopper
Vis hele sitatet...
Har hørt flere som klager over at det er så grådig med edderkopper der. Skal late som jeg ikke har hørt det om jeg finner ut at jeg skal ned dit en gang.

---------------------

Et lite tips. Som eksempel at dere skal til Roma, da sikkert en tur innom Colosseum, som selvfølgelig er en av de største turistmagnetene der. Det som er lurt er om dere bestiller/betaler for biletter i forkant av turen, da kan dere bare valse forbi hele køen uansett hvor lang den måtte være. Koster litt ekstra, men ikke så mye, da slipper dere unna alt av kø der. Det samme gjelder med de fleste andre større severdighetene som alle skal se.