Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3263
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
«Mer skriving! Mindre diktanalyse!» leser man i mang en tråd om norsk på skolen.

Let's get to it:

1: Velg en av oppgavene
2: Utfør den så bra du kan (wordcounttool.com kan være nyttig)
3: Post den her (sitér oppgaveteksten)
4: Omskriv egen eller andres for å forbedre (skrivefeil er filleting. Dere er smarte, bruk skjønn. Prøver å ha høy [COLOR="DimGray"]wp:[/COLOR]SNR her =)
5: Send meg PM med spørsmål/forslag, i stedet for å poste det her i tråden (Husk: Høy SNR =)

Jeg legger til én oppgave daglig i en uke. Etter det ser vi hvordan det går. Sover tråden når du finner den, post løsningen på en oppgave, så begynner jeg å lage nye igjen.

Elsker du en post? Gi den KP.

Hater du en post? Skriv en bedre. Rapportér om den bryter reglene.

Poenget med tråden: At vi blir flinkere til å skrive.
Eksempel:

Norge, ett majestetisk land fylt av fjell, fjorder og skigåere, det er en stor del av kulturen og arven vår.
Guidede turer til Trollstigen, gjennom Holmenkollen og hurtigbåtturer rundt Helgelandkysten skjer flere ganger daglig og det er flere hundre tusen årlige besøkende.
Bli med rundt Helgelandkysten og besøk de syv søstre, rødøyløva og buffeen ved roten av fjellet til etter turen. Lei en båt, en guide og besøk polarsirkelmerket.
Dette er bare en liten del av spennende ting ved helgeland, noe som bare er en liten del av norge.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Kongeriket Noreg ligg langt nord i Europa. Det rike landet med konstitusjonelt monarki er ein god turistdestinasjon uansett kvar i landet du måtte reisa. Hovudstaden Oslo kan skilta med opera, kongeslott og brygger. Sistnevnte er ein gjengangar og du finn dyre reker og øl langs heile den lange kysten. Landet er eit flott reisemål uansett kva årstid du måtte ynskja. Blomingsferd i Hardanger eller skitur på Hafjell? Iskaldt skreifiske i Lofoten eller varme svaberg i Risør? Kom til Noreg og opplev eit land som er bygd på store kontrastar, eit sterkt demokrati og masse, masse olje.
Vis hele sitatet...
På førehand vil eg beklaga ovanfor folk nordom Lofoten. Samar og rein vel knapt verdt å nemne.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
#2: Søndag 17. mars 2013:
50 ord. Tanker om hvordan du tror glidelåsen oppstod.
Vis hele sitatet...
Glidelåsen er som to flate tannhjul. Var dét inspirasjonen? Produksjonen krever presisjon. Tipper de kom ut til jakker først. Lengre distanse enn på buksesmekker, og dermed blir nok de fortere ødelagt, men man får utnyttet fordelene bedre: Tettere lukking enn knapper, og går raskere å bruke.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.
Vis hele sitatet...
Fantastisk, idiotisk, evneveikt, brilliant og samtidig fullt av dop, skremmende mao.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.
Vis hele sitatet...
Møteplass hvor folk man enten vil drepe eller klemme samles.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.
Vis hele sitatet...
Tanker deles, skrelles, beskjeles.
Forankres. Kastreres.
Isomeri; freak, men ulik.
Sist endret av kn^tte; 20. mars 2013 kl. 20:31.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.


Alternativt, liberalt og intellektuelt forum for individer som vil kverulere.
Sist endret av Znusken; 20. mars 2013 kl. 20:34.
#3: Mandag 18. mars 2013:
25 ord. Om fienden.
Vis hele sitatet...
Du har gjemt deg i to timer, krypt gjennom gjørme og snø.
Du lusker deg opp der du så han sist.
Der er han, kakemonsteret.
#3: Mandag 18. mars 2013:
25 ord. Om fienden.
Vis hele sitatet...
Jeg hater at mennesker som deg eksisterer.
Du forsøpler alt du rører ved.
Alt vakkert visner i ditt nærvær. Alt forfaller. Raser til grus. For hvert åndedrag du tar suger du ut sødmen i verden rundt deg. Du er en pest som ikke vil forsvinne.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.
Vis hele sitatet...
Underholdende, evneveikt, dynamisk, levende, varig, unikt og til tider rusfokusert.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.

Interessante, herlige mennesker fra livets skyggeside..

..druknet i moraliserende shitkids
Sist endret av DumDiDum; 20. mars 2013 kl. 21:02.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.

Internett forumet hvor nesten alt kan diskuteres eller spørres om.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.

Hei dere jeg lurer på noe, hjelp meg med å google
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.
Vis hele sitatet...
Freak. Ordet freak oppsummerer forumet bedre enn noe annet ord.
Å kommunisere med andre mennesker handler om å gjøre seg forstått.
Mange har en en tendens til å overvurdere egne evner til å kommunisere,
noe som etter min mening, er skyld i mange av missforståelsen som oppstår mennesker i mellom.
Blir du ofte misforstått, kan feilen ligge hos deg.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.

Lav SNR!!!
Liten øy i den store sky; Full av masse glede.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.

''Hei dere, jeg fikk 1,3 millioner til konfirmasjon, så tenke jeg å bruke alt på en gaming pc. Kan dere gjøre all jobben med oppsett osv? Ps: ønsker ingen moralpreken om at jeg ikke trenger 20.000 fps.''

Ai ai ai, det der med at det kun skulle være 10 ord fikk jeg ikke med meg.
Om noen har lyste å rydde opp i rotet mitt, så skal jeg komme på med noe nytt.

Sist endret av ZELDUR; 20. mars 2013 kl. 22:38.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF.


nFF er den tekniske motsetningen til kvinneguidens forum.
#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF. (selv om det teknisk sett er 21.)

Hei, hva?
Nei, ja.
Et tosidig svar.
Et synspunkt.
Gjenta.

#5: Onsdag 20. mars 2013:
10 ord. Oppsummering av nFF. (selv om det teknisk sett er den 21.)

Hei!, hva?
Nei?, jo!
En mening?
Et svar!
Gjenta!
Ok.

hmmm... det fucket seg jo greit. Trodde innlegget ble slettet, så skrev på nytt, men det viste seg at jeg var inne i editen... så hardt kan man altså tabbe seg ut.

Uansett, det er det siste jeg er mest fornøyd, med så det er mitt bidrag
nFF = Informasjon, diskusjon, kverulering, irritasjon, lærerikt, interessant, hjelpsom, underholdende og unik.
Ikke alle har en fiende. Kanskje de har mange? Kanskje de ikke har møtt fienden enda? Kanskje de er sin egen fiende? De vet gjerne ikke.

Kommunikasjon er den 3. viktigste tingen her i livet, etter mat og drikke og luft. Uten kommunikasjon blir vi sakte men sikkert spist opp innenifra. Allikevel er det enkelte som behersker denne kunsten bedre enn andre. Derfor synes jeg kommunikasjon i større grad burde læres på skolen. Det er tross alt det som knytter oss til omverdenen.
Sist endret av Sinken; 26. mars 2013 kl. 14:22.