Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1433
Hei!

Jeg og to kompiser reiser til Amsterdam nå neste uke, og jeg lurer på om noen som er litt kjent der? Og litt generelle tips om byen!
De to jeg reiser med har generelt lite interesse av rusmidler etc, noe som for meg er mye av grunnen til at jeg reiser! så om det er noen som har samme interesse som meg og er i byen i slutten av neste uke ta kontakt! alltid morsomt å bli kjent med nye folk over en feit en!

Så hotell:
- hotellet vi skal bo på heter HEM-hotell og liker et lite stykke utenfor byen (7km om jeg ikke tar feil?)
Noen som har vært der?
Ting jeg da lurer på er:
1. Lov å røyke(spliff) på rommet/utenfor hotellet
2. Bra coffeshop i nærheten? ( gangavstand )
3. Vanskelig å komme seg inn til byen derfra? (trikk/buss? langt å gå? dyrt med taxi?)


Trøfler/sopp/mdma:
- har tidligere prøvd LSD tidligere, noe jeg hat stor respekt for etter en litt scary hyttetur som er en annen historie! jeg har aldri tatt sopp før, noe som jeg har hatt lyst til å teste lenge.
1. Hvordan er trøfler kontra LSD? Av erfaring blir jeg ikke sosiale karen på LSD. føler alltid alt jeg sier blir rart, og kan fort føles som om stemninga blir meget klein! men håper på å teste trøfler ute blant folk i amster, uten at dette blir et mareritt (siden det er lovlig der tror jeg kanskje det fjerner en god del av det som skremmer meg..?)
2. Vanskelig å skaffe shrooms? (altså sopp ikke trøffel) - dette regner jeg med ikke selges over disk lengere?
3. Er det bra MDMA å skaffe der? Evt ca pris?
4. Noe annet jeg bør teste når jeg er der.?

Weed:
1. Er all weed med mer enn 15%thc er forbudt nå?
2. Anbefalinger av strains/coffeshops? (liker sativa)
3. Selger de billige vaporizers der? (Evt bør jeg teste det?)
4. Hva bør spises? aldri testa bakevarer før!

Beklager noe rotete tråd!(sitter på iPhone)

Takker for alle svar! Og som sagt, ta kontakt om noen skal dit! gleder meg som en unge! - cheers!
Jeg har bodd på en camp som var et godt stykke utenfor Amster, men tok vel bare en drøy halvtime med metroen. Skal nok ikke være et stort problem å komme seg innover vil jeg tro.

Såvidt jeg vet ble magic mushrooms(trøfler inkludert) ulovlig for noen år tilbake. En eller annen turist som trodde h*n kunne fly, og etter mye debatt om dette ble det endelig tatt av markedet.

Sikkert mulig å få tak i litt av vært på ulovligvis, men for all del, ikke kjøp noe av folka som henger i turistgatene og hvisker "diskret" cocaine? ecstacy? heroine? i øret på deg mens du passerer. Prøv heller å kom i kontakt med noen lokale på coffeshops, men dette må gjøres incognito, for om de som jobber der finner ut av det blir du nok utestengt derfra, og muligens møtt av purk på utsiden.(ikke opplevd dette, men hørt at dette har forekommet av folk som jobber i coffeshops).

Om du føler det er verdt det, så kan det å ligge unna de største coffeshopsene i sentrum være en god huskeregel. Du skal ikke gå langt/ta trikk/metro for å komme ett stykke utenfor hvor de lokale visstnok handler. Kan ikke si jeg har fått med meg noen merkbar forskjell, og iforhold til kvalitet på norske produkter er vel oppgangen muligens så stor at det har lite å si(iallefall Finnmark vs Amsterdam). Varsåpass i ørska at jeg kan ikke anbefale særlig til navn, men Centraal coffeshops(5 minutt fra centraal stasjon ca) hadde noen jævlig gode brownies. Noen plasser får du vanlig tørr jævlig brownie med en liten pose du skal strø oppå som krydder. Mens centraal hadde fyldige delige brownies som fungerer utmerket som vanlige brownies, likeså skakk-kak.

Vaporizers er en dyr affære, men du kunne ta med deg stash til Cannabis museet og røyke det der med deres vaporizer. Noen coffeshops har det også, uten at jeg kan huske at jeg har vært i en, men Internett er jo en fin måte å finne det ut på.

P.S. Noen coffeshops er veldig streng på røykeloven, du får vanligvis lov å blande ut med tobakk, men om den blir liggende oppå bordet ditt, kan det hende de kommer bort og ber deg stappe den i lomma. Noen steder har også urte-alternativ, men med mindre du elsker hosting ville jeg holdt meg unna.

Fornøyelsesparken Six flags/walibi world er ikke lange veien, og definitivt verdt ett forsøk!
halfbaked's Avatar
Trådstarter
38 4
Tusen takk for bra svar!:-)
Har trøfler også blitt ulovlig??:O jeg fikk for meg at det var bare sopp som har blitt banna, ikke trøfler:/

Når jeg loker litt rundt på nette her står det begge deler, men på hjemmesiden til div smartshops står det at det fortsatt er til salgs.. Hmm..
Noen her som har peiling på lovverket der nede nå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Var der for en måned siden og ble overrasket at til og med de mest åpenlyse smartshops fortsatt selger fersk sopp.
Nederlendere og da spesiellt de i Amsterdam ser ut til å ha en særdeles antiautoritær mentalitet til disse nye reglementene om vekstene de er glad i å spise.
halfbaked's Avatar
Trådstarter
38 4
Thanks! Da tror jeg at jeg prøver meg på typen Atlantis!;D blir knall!

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Var der for en måned siden og ble overrasket at til og med de mest åpenlyse smartshops fortsatt selger fersk sopp.
Nederlendere og da spesiellt de i Amsterdam ser ut til å ha en særdeles antiautoritær mentalitet til disse nye reglementene om vekstene de er glad i å spise.
Vis hele sitatet...
Oi, såpass! høres bra ut?
Kjøpte du sopp der? Evt, noe å anbefale?
Hva som bør spises? Jeg anbefaler å smake på osten der. Den er god. Belgisk vaffel er også godt i Nederland.
halfbaked's Avatar
Trådstarter
38 4
Tenkte mer med cannabis i men ost er notert! takk for tipset!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av halfbaked Vis innlegg
Thanks! Da tror jeg at jeg prøver meg på typen Atlantis!;D blir knall!

Oi, såpass! høres bra ut?
Kjøpte du sopp der? Evt, noe å anbefale?
Vis hele sitatet...
Jeg, personlig anbefaler ingen å spise psykedelika i ukjente områder, spesiellt ikke alene i et fremmed land. Men om du absolutt vil det så må jo et av de mildere cubensis typene være en god start, og husk: man trenger ikke trykke i seg hele posen på en gang. Man kan gjerne ta lite og så kjenne litt på effektene før man kaster seg ut i det.

Vondelpark kan være et koselig sted å tilbringe tiden på, en stor park i museumsdistriktet.
Om jeg husker riktig er Philosophers stone en av de mildere trøffelvariantene. Opplevelsen min var rimelig fin, jeg var stortsett alene med mitt bekjentskap i et landlig og rolig område, og trippen ga en mild følelse av vektløshet/sug i magen og ukontrollert latter.

En veldig viktig ting å huske på når man tar sopp utenom det åpenbare som nevnt allerede, (og som også står på forpakningen bl.a) er at man skal ta det på tom mage om man ikke ønsker å spy hele stasen opp, å bli skikkelig kvalm. Tror det er anbefalt å faste 4-6 timer før inntak. Appelsinjuice eller noe sukker-innholdig kan være fint å ha i bakhånd, eller mushroom-stopper i tilfelle bad-trip.

Smak og behag, men en Nedelender-bekjent mener osten de har smaker møkk iforhold til Norvegia eller Jarsberg. Selv syns jeg det smaker mye som den hvite tåfis-luktende konsistensen som dukker opp på ost etter ett langt opphold i kjøleskapet.

Belgiske vafler og stroopvafel er konge, men alle de små konditori-butikkene som det tyter over av i Amsterdam har ofte varer som har ligget litt for lenge. Dagligvarebutikker som Albert Heijn eller C1000 har dagsferske lekkerbiskener.

Lekkerbekkie, fritert panert torsk er sinnsykelig godt og minner mye om den norske stekte varianten, bare utrolig mye bedre.
Mitt eneste tips til deg er at det første du gjør når du ankommer Amsterdam er å skaffe deg et kart. Nå snakker jeg ikke om GPS på mobilen eller annet dritt, men et ordentlig kart over byen.

Da jeg var på tur i Amster sleit jeg og kompisen min med å orientere oss rundt i byen selv om vi hadde kart. Dette er pga:

1. Man er som regel ganske fjern når man loker rundt i byen
2. Gatene, byggene og kanalene i Amsterdam ser VELDIG like ut, spesielt hvis du er fjern.

Vi gikk oss vill flere ganger. Men på en annen side var det utrolig gøy å gå seg bort i Amsterdam når man er fjern.