Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 20341
Jeg har et lite problem når jeg skal koble min macbook pro til en nesten ny TV (en Samsung 46" LED). Det som skjer er at jeg får fine klare bilder, men lyden vil ikke flytte seg over til TV´en, den fortsetter bare å spille fra macen.

For han jeg bor med er dette ikke noe problem, han kobler til TV og da hender det han må inn på instillinger --> lydinstillinger og stille på at lyden skal komme fra TV. Når jeg prøver dette kommer ikke det samme alternativet opp.

Kan og legge til at han har hakket nyere versjon av macbook pro. Kjøpte vel min for 1,5-2 år siden.

Vet ikke helt hva jeg kan prøve så forslag tas i mot med åpne armer
Har du en spesifikk versjon av hvilken modell du har ?

Dette kan du vel se under systeminformasjon.

Kan godt hende at din modell ikke støtter lyd via HDMI.
Har du koblet fra DVI til HDMI? Isåfall overfører ikke dvi lyd
Alle Mac'er fra 2009 og utover støtter lyd ifra HDMI. Bare gå inn i systemvalg -> lyd -> lydutgang: HDMI

Håper det hjalp
Nyere Macbook Pro klarer å sende lyd ut via mini displayPort (dvi). De eldre modellene støtter ikke denne funksjonen, dessverre.
Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro5,5
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2.53 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 3 MB
Memory: 4 GB
Bus Speed: 1.07 GHz
Boot ROM Version: MBP55.00AC.B03
SMC Version (system): 1.47f2

Vet ikke om dere får noe ut av dette?

Men da er det sikkert det at den er akkurat litt for gammel. Da blir minjack til anlegge, nok den kabel.
Noen av adapterene fra mac porten til HDMI sender ikke videre lydsignaler. Har prøvd mange forskjellige og husker det var en av dem som ikke ville sende lydsignaler.
Sitat av Henrik91 Vis innlegg
Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro5,5
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2.53 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 3 MB
Memory: 4 GB
Bus Speed: 1.07 GHz
Boot ROM Version: MBP55.00AC.B03
SMC Version (system): 1.47f2

Vet ikke om dere får noe ut av dette?

Men da er det sikkert det at den er akkurat litt for gammel. Da blir minjack til anlegge, nok den kabel.
Vis hele sitatet...
Når kjøpte du den? Infoen der sier ikke noe om kjøpsår (men skulle jeg tippa ville jeg sagt 2008-2009 )

Prøv du, gå inn i systemvalg/lyd/lydutgang å se hva du finner

(og btw: dvi er ikke det samme som Mini Displayport (mDP)
Eneste valget jeg har er "Internal Speaker" så da er den nok akkurat litt for gammel. Husker det kom en ny version ca 2 mnder etter jeg kjøpte min.

Takk for all hjelp uansett
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Alle Mac'er fra 2009 og utover støtter lyd ifra HDMI. Bare gå inn i systemvalg -> lyd -> lydutgang: HDMI

Håper det hjalp
Vis hele sitatet...
Nei.

iMac fra 2009. Øvrige maskiner fra midten av 2010. April 2010 på MacBook Pro for å være nøyaktig.

Info her:
http://support.apple.com/kb/HT4241

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Når kjøpte du den? Infoen der sier ikke noe om kjøpsår (men skulle jeg tippa ville jeg sagt 2008-2009 )
Vis hele sitatet...
Infoen sier at det er MacBook Pro 5.5. Mer konkret får du det ikke. Denne Macen støtter ikke lyd via HDMI.
Sist endret av djemb; 3. november 2011 kl. 17:37.
Sitat av djemb Vis innlegg
Infoen sier at det er MacBook Pro 5.5. Mer konkret får du det ikke. Denne Macen støtter ikke lyd via HDMI.
Vis hele sitatet...
Jo, han kunne sagt hvilken årsmodell det er. Det hadde vært konkret.