Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2590
Hei kjære Freaks!

Jeg har nå sett en dokumentar om Indie spill, og jeg må si jeg ble veldig inspirert til å prøve å lage mitt eget spill! Men her er tingen. Hvordan i alle dager skal jeg starte? Hva slags program skal jeg bruke? Vet det kan være tidkrevende, men jeg har nok av tid . Håper noen kan hjelpe meg og eventuelt gi meg noen tips.

PS: Viste ikke helt om jeg skulle poste dette i Programmering eller Spill- forumet, så det er bare å flytte posten hvis det er feil mod/admin
Jeg ville tatt en titt på Unity. Ikke brukt det noe særlig selv, men kjenner flere som har laget spill ved hjelp av Unity, og som anbefaler det varmt.
Unity eller UnrealEngine er vel gode startere. Spesielt Unity har rykte for å være veldig nybegynnervennlig, mener jeg å ha hørt...
Husker noe som het GameMaker, men dette begynner å bli veldig utdatert, så du bør nok helst satse på Unity eller noe.

Ellers kan et lite tips være å teste ut Lua-scripting, som også brukes en del i spillverden (kan være en god inngang til kode-verden). Dette kan du gjøre mye i Garrys mod, kjenner folk som bruker det som developer platform for å kode samtidig som de er in-game (spesielle servere som har dette). MetaConstruct er en av dem.
Kjør på med Unity. Veldig begynnervennlig, og masse ressurser på nett.
1. Last ned Unity
2. Youtube søk på tutorial, f.eks Unity 2D platformer tutorial
Er veldig lett å lage noe basic som fungerer, som en simpel platformer eller "infinity runner", men er krevende å lage noe som faktisk er brukbart. Send gjerne PM, har mange timers erfaring med Unity.
For å være ærlig så tror jeg at det å starte med og lage et spill fra scratch alene uten noe kunnskap om spillutvikling blir alt for mye for deg. Start heller med å finne noen spill som er lett moddbare og lær deg prosessen med å skape objekter, map making, teksturer, kode, etc etc.
Sist endret av Opteryx; 17. oktober 2014 kl. 17:51.