Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2026
Hei! Meg og en kamerat begynte på et prosjekt for noen uker siden med mål om å forenkle jobben av å finne nattklubber, barer, musikklokaler o.l i storbyene, samt holde seg oppdatert på arrangementer og konserter i den aktuelle storbyen. Vi ser mangelen på tjenester som tilbyr et sentralt indeks av arrangementer og lokaler, og vi retter innholdet vårt spesifikt mot 'fest-innhold'. Vi utviklet et automatisk system og innså etterhvert at det ville vært veldig enkelt å ekspandere videre mot andre land, så om du klikker på flaggene der så er det også funksjonelt i andre land, dog ikke like fullført som den norske siden. Det eneste som kødder til litt for mye er USA. Uansett, Vi bestemte oss for at dette var klart for å presenteres men det er ikke offisielt lansert enda siden det er enkelte bugs som dukker opp, gjerne si ifra om du treffer på noe!

Det som skiller dette fra lignende tjenester, er at her er det fest og morro som er temaet. Dessuten så dukker arrangementer og lokaler opp automatisk i databasen, men det fanger av og til opp noen uønskede lokaler som f.eks Wayne's Coffee eller lignende. Det er også kanskje noen nedlagte barer og slikt som må bort, men det er vanskelig å ta en bedømmelse om det om man ikke er kjent i området. Så om du kikker rundt og ser noe som ikke gjelder, så hadde det vært snilt av deg og si ifra ! Vi håper dette kan bli noe stort, men vi trenger mer feedback. I overskuelig framtid så vil vi også få hjelp av noen til å utvikle en app for iOS og Android! Hva tenker dere om dette? Ønsker konstruktiv tilbakemelding! Tusen takk i forkant


PS: Ser du denne websiden på mobil o.l så kan det se litt funky ut, og noen sider har ikke noe innhold. Det er som sagt ikke fullført enda.
Sist endret av Kangaroo; 1. april 2015 kl. 22:14.
▼ ... noen uker senere ... ▼
DRIIIT KULT!

Kommer til å bruke den masse!
Liten bug på siden deres:
Når man skal videre til en annen på arrangementer og steder så peker URLen mot http://thescn.no/city/tonsberg/events/X uansett hvilket sted man er (Altså, at den går til tønsberg uansett om du har allerede valgt Oslo). Det funker derimot å endre til Oslo i URLen, men det er vel ikke ønsket funksjonalitet
Dette er kult, og kommer nok til å bli populært En ting jeg ser når jeg kommer inn på siden er at byene ikke er i alfabetisk rekkefølge, noe som plager meg mer enn det burde.
Noen av plassene har ikke bilde, som også plager meg..
http://bildr.no/thumb/VDRRcnJQ.jpeg
Når man trykker på en plass som ikke har noen events kommer det opp en helt hvit side.. man burde heller bli sendt til steder(f. eks)
Sist endret av allibabb; 28. april 2015 kl. 23:10.
Jeg går inn på siden deres og jeg velger arrangementer i Bergen by. Vet at Todd Terje and the Olsens spiller i Bergen 12. november 2015, men klarer ikke å finne dette i deres tjeneste. Hva skyldes det?
Sitat av allibabb Vis innlegg
Dette er kult, og kommer nok til å bli populært En ting jeg ser når jeg kommer inn på siden er at byene ikke er i alfabetisk rekkefølge, noe som plager meg mer enn det burde.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Størrelse på by er en bedre måte å gjøre det på imho da det er flest folk fra de større byene som kommer til å sjekke siden mest. Jeg ser at det kan være litt plagsomt for folk fra mindre steder å finne stedet sitt, men isåfall burde det heller være bedre og/eller tydeligere grafikk som viser stedet bedre. Det er altfor mange østlendinger som hadde blitt irritert av å måtte bla helt ned til O (selvgode jævler).
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Jeg går inn på siden deres og jeg velger arrangementer i Bergen by. Vet at Todd Terje and the Olsens spiller i Bergen 12. november 2015, men klarer ikke å finne dette i deres tjeneste. Hva skyldes det?
Vis hele sitatet...
Det ser ut til at det ikke er lagt inn arrangementer lenger frem enn 25. juni for Bergen, så at Todd Terje ikke dukker opp er nå en ting...

...MEN at det ikke er nevnt at det legendariske bandet Toto - et band som blant annet har vunnet flere grammy, solgt over 35 millioner album og holdt på fra 1977 til dags dato - spiller i Bergen 6. juni 2015 stusser jeg litt på. Det er heller ikke oppført at de spiller i Oslo dagen etter. Begge konsertene er "lett tilgjengelige" å finne via billettservice sine nettsider, så kan på en måte ikke skylde på at arrangementet er lite eksponert - dere har jo tydeligvis plukket opp en del mindre events.

Kunne heller ikke finne Dream Theater-konsertene (Tromsø & Langesund), men skal innrømme at jeg ikke lette like godt etter dem (brukte bare søkefeltet).

Er grunnen til dette at det ikke er nok "fest-relatert"? Hvor går grensa mellom hva som er en "fest-relatert"-konsert og hva som bare er en konsert?
For min del er det i hvert fall alltid fest&morro når Toto spiller.
Sist endret av zorro; 29. april 2015 kl. 10:13.
Nice, skal bruke nettsiden neste gang jeg skal til en av de større byene.
Kommer også til å anbefale den til andre.
Stå på!!
Prøver å foreslå ny by, men den lar meg ikke trykke "Submit".
Gjelder "Langesund", pga "http://www.wrightegaarden.no/program/". Helt klart verdt å ha med.

Mangler forøvrig også favicon. Fyfy.