Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2680
Hei, eg er i tanker om å starte eit utleige firma, men må gå ut å sjå om det er marked for det.

Kan du være vennlig å bidre med tips til kva du trur du ville ha leigt av eit utleige firma.

Jobber med å få inventar som vill være utleie på mesteparten av tiden.

Noen ting som normale folk ikkje har men kanske hadde leigt er.

Mosefjerner?
Vedkløyver?
Stilas?
Fjellboremaskin.?

Har du noen flere tips til ting du ville leige til ein enkelt jobb der du sjølv ikkje vill kjøpt utstyret.
Sist endret av gondron; 26. februar 2015 kl. 11:12.
Tar du en kikk på f.eks. maxbo.no så ser du at de leier ut nesten hva som helst av verktøy.

Personlig leier jeg stort sett ting til engangsjobber, eller som jeg bruker svært sjeldent og hvor pris eller størrelse medfører at jeg ikke ønsker å eie dem. Samtidig kjenner jeg mange som bor i leilighet eller rekkehus som også kan finne på å leie mindre verktøy da de ikke ønsker å kaste bort plass.
Samtidig er det en forutsetning at leieprisen ikke blir for høy, og at det er god tilgjengelighet. En utleier som har åpent 8-16 vil ikke være aktuelt for dagsleier.

Etter min mening bør du også tilby salg av nødvendig forbruksmateriell, som bor, slipeskiver osv. Kanskje også småverktøy som hammer, murersnor, meterstokk ol.
Trådstarter
Sitat av doseren Vis innlegg
Etter min mening bør du også tilby salg av nødvendig forbruksmateriell, som bor, slipeskiver osv. Kanskje også småverktøy som hammer, murersnor, meterstokk ol.
Vis hele sitatet...
Ja, det er mange firma som leiger ut, derfor satse på annet verktøy enn akkuratt små verktøy, her er det snakk om litt større verktøy til større jobber enn ein liten boremaskin.
ein må sjølvsagt ha salg av forbruksvare på utstyr som krever dette. det er jo økt fortjeneste.

Fortsatt på jakt etter svar til kva folk ville lånt av utstyr som er for dyrt til bruk 1 enkelt gang, men kan lånes til enkelt tilfeller.
Selskapstelt, bord, stoler, servise, lys, lyd, osv for fester / festivaler.
Blandevisp til betongblandinger
Borhammer/demoleringshammer.
Betongsliper

Om du har en normal pris på slikt verktøy, tror jeg du kan ha en brukbar bi-inntekt. eks. kurrant borhammer til 200,-/døgn.

Minigraver/bilfrakter er vel ganske standard, og noe det bør være lett å leie ut.
Problemet er at det er store firmaer her i Norge som lever på det, f eks Ramirent. Disse leier ut primært til proffmarkedet, men har også åpent for privatpersoner. Om du vil lykkes burde du som sagt over fokusere på ting man ikke bruker ofte, f eks store partytelt og lignende.


Mine kloke ord.