Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2615
Har aldri hatt noe annet en kontant telefon, noe som i grunn irritere vettet av meg, så spør dere freaks hva dere kan anbefale meg?

Skal sitte en del på facebook/skype å chatte med damer.
Minst 200 minutters ringetid, å 500sms.

Ikke mere en 300 pr mnd, hva anbefaler dere god folket?
299/mnd (I et år, deretter 399) for Telenor's Komplett Large. 6GB/mnd ut 2012, deretter:

1200 MIN - 1000 SMS - 1000 MB

Jeg har det og er strålende fornøyd.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
jeg har chess sjakk matt 199måneden for
1gb data
600min
600sms
600mms

bruker facebook og slikt titt og ofte, og ender alltid med å bruke 800-900mb i løp av en måned så tror det ville vært det rimeligste for deg

evnt få unlimited datatrafikk istedenfor 1gb for 349 totalt i måneden (da får du også spotify premium, så det vil bli 249 måneden om du allerede betaler for premium)
Sitat av Mozzie Vis innlegg
299/mnd (I et år, deretter 399) for Telenor's Komplett Large. 6GB/mnd ut 2012, deretter:

1200 MIN - 1000 SMS - 1000 MB

Jeg har det og er strålende fornøyd.
Vis hele sitatet...
Okei, hvor fort brukes 1GB trafikk med facebook/youtube?
Skal rekke til ganske mye med mindre du sitter 24/7 og ser Youtube i HD.

Ellers anbefaler jeg One Call Folkepakka, pga. suveren dekning og god kundeservice.

199 kroner/mnd.
-1GB data
-600 min/sms/mms
Sist endret av Intet_Inside; 11. oktober 2012 kl. 02:12.
Kan vel anbefale Djuice All In 1 Medium til 199,-

600 Min / 600 SMS / 600 MMS / 1000MB data.

Fordelen med Djuice over OneCall er vel egentlig at Djuice bruker primærnettet til Telenor, dvs raskere mobilnett.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
299/mnd (I et år, deretter 399) for Telenor's Komplett Large. 6GB/mnd ut 2012, deretter:

1200 MIN - 1000 SMS - 1000 MB

Jeg har det og er strålende fornøyd.
Vis hele sitatet...
Du får 1000 MIN - 1000 SMS - 3000 MB til 299,- uten binding hvis du velger datterselskapet Djuice.

Telenor er generelt dyre.
Sist endret av Kalars; 11. oktober 2012 kl. 02:40.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Fordelen med Djuice over OneCall er vel egentlig at Djuice bruker primærnettet til Telenor, dvs raskere mobilnett.
Vis hele sitatet...
Det er slik hos OneCall at hvis en har en oppegående telefon (les:Android) kan en velge å kun benytte seg av Telenor sitt nett, og dermed få akkurat samme dekning som Telenor- og djuicekunder.

Og i backup har en da Mobile Norway sitt nett, altså suveren dekning
Sist endret av Intet_Inside; 11. oktober 2012 kl. 02:41.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Det er slik hos OneCall at hvis en har en oppegående telefon (les:Android) kan en velge å kun benytte seg av Telenor sitt nett.

Og i backup har en da Mobile Norway sitt nett, altså suveren dekning
Vis hele sitatet...
Det er snakk om mobilnettet, kun Telenor og Djuice som bruker det primære vistnok.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Det er snakk om mobilnettet, kun Telenor og Djuice som bruker det primære vistnok.
Vis hele sitatet...
Du har ikke peiling.

Telenor har ETT mobilnett i Norge, og alle som leier nett av Telenor har akkurat samme dekning, hastighet og prioritet som deres egne kunder. Dette er regulert av Post- og teletilsynet.
Sist endret av Intet_Inside; 11. oktober 2012 kl. 02:46.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Du har ikke peiling.

Telenor har ETT mobilnett i Norge, og alle som leier nett av Telenor har akkurat samme dekning, hastighet og prioritet som deres egne kunder.
Vis hele sitatet...
Haha, det kan godt hende det. Jobbet på et call-senter hvor vi solgte Telenor og Djuice abbo.

Gjennom kurs og diverse opplæring der av en kar med flere års erfaring i bransjen, ble vi forklart dette. Bevis gjerne at jeg tar feil, men stoler mer på denne karen.

Telenor og Djuice på det nye "primærnettet" når det gjelder mobilnett, og OneCall og de andre med Telenor-nettet på det gamle/sekundær.
Må da bli latterlig dyrt og drifte to like nett der eneste forskjellen er internetthastigheten på mobil.
§ 4-7. Myndigheten kan pålegge tilbyder med sterk markedsstilling å tilby samtrafikk og tilgang til andre tilbydere på samme eller likeverdige vilkår og til samme eller likeverdig kvalitet som det tilbys egen virksomhet, datterselskaper eller partnervirksomheter.

http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-083-004.html#4-7


Myndighetene har da i dette tilfellet pålagt Telenor å gi andre som vil betale for dette samme kvalitet som det tilbys egen virksomhet eller datterselskaper. Prisen på dette er da også regulert gjennom Post- og teletilsynet.

http://www.npt.no/portal/page/web/PG...c=&p_d_v=47532
Sist endret av Intet_Inside; 11. oktober 2012 kl. 03:04.
Ettersom ingen her kan trylle har jeg et lite forslag til deg. Sjekk tidligere måneders forbruk og legg inn på telepriser.no. Beste måte å finne passende abo til deg på.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
§ 4-7. Myndigheten kan pålegge tilbyder med sterk markedsstilling å tilby samtrafikk og tilgang til andre tilbydere på samme eller likeverdige vilkår og til samme eller likeverdig kvalitet som det tilbys egen virksomhet, datterselskaper eller partnervirksomheter.

http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-083-004.html#4-7


Myndighetene har da i dette tilfellet pålagt Telenor å gi andre som vil betale for dette samme kvalitet som det tilbys egen virksomhet eller datterselskaper. Prisen på dette er da også regulert gjennom Post- og teletilsynet.

http://www.npt.no/portal/page/web/PG...c=&p_d_v=47532
Vis hele sitatet...
Haha, jeg er imponert. Skal sende dette til gutta som er der nå !
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Det er slik hos OneCall at hvis en har en oppegående telefon (les:Android) kan en velge å kun benytte seg av Telenor sitt nett, og dermed få akkurat samme dekning som Telenor- og djuicekunder.

Og i backup har en da Mobile Norway sitt nett, altså suveren dekning
Vis hele sitatet...
Er litt korka i hodet av deres professor snakk.
Om jeg går for OneCall, blir jeg å bruke telenor sin mobildekning eller?
Sist endret av justastonedhuman; 11. oktober 2012 kl. 03:16.
Jepp, du har like bra eller bedre dekning enn Telenorkundene, gå for Onecall!
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Det er slik hos OneCall at hvis en har en oppegående telefon (les:Android) kan en velge å kun benytte seg av Telenor sitt nett, og dermed få akkurat samme dekning som Telenor- og djuicekunder.

Og i backup har en da Mobile Norway sitt nett, altså suveren dekning
Vis hele sitatet...
Har en litt over 5 år gammel telefon (langt fra android og såntno) men er da på telenor sitt nett med folkepakka. Må få med at når man overstiger grensen på ringetid e.l. så koster det bare en hundrings å doble opp ringetid/sms/trafikk.
Kan anbefale djuice all in one Large. Da får du 1000sms/mms/ringeminutter og 3gb data. 299,-/mnd. Fordelen med å ha telenor/djuice er kodebrikke på mobil om du har DNB som bank.
skriv in ditt forventa forbruk her ------>

http://www.telepriser.no

da finner du det billigste for deg
TalkMore, ingen over, ingen ved siden
- Telenordekning.

Har TalkMore All-in-One nå og er veldig fornøyd, vurderer dog å bytte over til Fastpris Data

All-in-One
600 ringeminutt,600 sms,600 mms og 1000MB data for 199,- mnd.

https://www.talkmore.no/
Sist endret av freeaak; 11. oktober 2012 kl. 08:28.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Kan anbefale djuice all in one Large. Da får du 1000sms/mms/ringeminutter og 3gb data. 299,-/mnd. Fordelen med å ha telenor/djuice er Bank ID på mobil om du har nettbank.
Vis hele sitatet...
Sånn [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Hvem kan få?
For å få BankID på mobil må du være kunde i DNB, Skandiabanken, Terra eller Sparebank1, og ha mobilabonnement hos Telenor, Djuice eller Talkmore.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tele2's fastpris medium, 239 ,- mnd
600min/600sms/600mb + fri bruk til andre tele2 kunder
Hvilke fordeler gir det deg i forhold til for eksempel One Call Folkepakka?

Fri bruk er egentlig ubrukelig så lenge det ikke er et "Tele2-miljø" i vennekretsen/familien din, i tillegg til er du stuck med Netcom sin dekning.

Vil kalle det en dårlig deal da man får 400 MB mindre data og må betale 40 kroner mer/mnd...