Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6577
Det er noen som har fryst skrivebordet mitt på en måte. Jeg kan høyreklikke på skrivebordet men jeg kan ikke venstreklikke på skrivebordet. og alt jeg legger på skrivebordet blir lagt i mappen "desktop" men det går ikke ann å se ikonene på skrivebordet. Er det noen som forstår hva jeg mener å kan hjelpe meg???
Mulig noen har tatt printscreen av skrivebordet og brukt det som bakgrunn. Høyre klikk -> Vis ikoner (eller lignende, jeg sitter på en mac atm)
Prøv også å endre bakgrunn.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Høyretrykk -> Vis -> Skrivebordsikoner
Høyreklikk > Vis > Vis Skrivebordsikoner
Too Slow :P
Sist endret av Skadefro; 8. mai 2012 kl. 13:44.
Det funket, takk for hjelpen

Noen som har tips til payback?
Krypter filene hans med .zip ellerno? ^^
CTRL + ALT + Piltast ned er en morsom spøk ikke alle vet om : p
Funker ikke for alle det. Sitter ikke på XP Pc lenger.
Sitat av heiheihei4876 Vis innlegg
Det funket, takk for hjelpen

Noen som har tips til payback?
Vis hele sitatet...
her er en tutorial, how to triforce; http://i.imgur.com/RihMh.jpg
Om en av kameratene dine har Mac er cmd+f4 en god spøk, da setter du på sånn text-to-speech reader som ikke alle vet hvordan man skrur av.
Skaff et program kalt Windows Logon Changer (Forutsatt at h*n har Windows 7) og endre lock screen-bakgrunn som første steg. Velg bildet "Cockmongler" fra Google Bilder og klipp ut ansiktet hans, slik som jeg gjorde med en kamerat sin Cover Photo på Facebook:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/576554_10150992039793154_804103153_12957934_993349147_n.jpg

Deretter kan du gjerne endre tastaturspråk til Dvorak eller lignende.

Og sist, og absolutt mest grusom, sett Internet Explorer 6 som standard-nettleser, og Windows Media Player som standard mediaspiller. Og om han har Photoshop, sett det som standard bildeviser, slik at om h*n må se et bilde, så må h*n vente hundre år på at PS skal laste, forutsatt at det er en treig laptop eller noe da.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Om en av kameratene dine har Mac er cmd+f4 en god spøk, da setter du på sånn text-to-speech reader som ikke alle vet hvordan man skrur av.
Vis hele sitatet...
Takk, flere MAC-tips?

Hva skulle ctrl+alt+pil ned gjøre? (Hvis det er på windows..) Skjedde ingenting.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Takk, flere MAC-tips?

Hva skulle ctrl+alt+pil ned gjøre? (Hvis det er på windows..) Skjedde ingenting.
Vis hele sitatet...
snu hele skjermbildet den veien pilen peker
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg

Hva skulle ctrl+alt+pil ned gjøre? (Hvis det er på windows..) Skjedde ingenting.
Vis hele sitatet...
Roterer skjermen.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Takk, flere MAC-tips?

Hva skulle ctrl+alt+pil ned gjøre? (Hvis det er på windows..) Skjedde ingenting.
Vis hele sitatet...
Her var det endel morsomt, spesielt den som endret cmd+v til Log Out isteden for Paste (som i copy - paste).
På Windows:
Høyreklikk på skrivebordet å lag ny snarvei. Skriv inn "shutdown -s -t 00" uten anførselstegnene på det første vinduet du får opp. Til slutt kaller du snarveien det samme som nettlesersnarveien på maskinen heter. Når du har lagret Snarveien så går du inn på egenskapene å endrer ikonet til det samme som nettlesersnarveien har. Nå har du to snarveier som ser helt lik ut, men den du har laget skrur av pc'n hvis man trykker på den. Nå trenger du bare å slette nettlesersnarveien å sette dit den falske.

På Mac:
Ctrl+Alt+Cmd+8 gjør om alle fargene på macen til en negativ effekt, som kan endres tilbake igjen med samme tastekombinasjon. Ikke mange som vet om den der.
Skru ned RAMen hans =)
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Takk, flere MAC-tips?

Hva skulle ctrl+alt+pil ned gjøre? (Hvis det er på windows..) Skjedde ingenting.
Vis hele sitatet...
Snu bildet i skjermen på hodet!
kulere enn du tror
tekace's Avatar
På mac:
  • Endre størrelsen på musepekeren
  • Endre kontraster på skjermen
  • CTRL+CMD+ALT+8

På Windows 7:
  • Sette lyder på alt han gjør (lukke/åpne vindu f. eks), ekstremt irriterende
  • Rotere skjermen (joda, det går, bare endre til vannrett i skjermoppløsninger)
  • Bytte ut alle ikoner på skrivebordet
  • Bytte ut musepekeren med en usynlig en
  • Sette på så for jævlig mange gadgets på skrivebordet.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
hvordan skrur du av shutdown -s -t 00?
http://jpg.artige.no/store/30/30169.png



fra artige...
Sist endret av Thawatskeburt; 9. mai 2012 kl. 10:52.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Huff... Må folk ha bildeguide for det der? trodde dette var elementær praksis for alle når man var 13-14 år og drev å herjet rundt på LAN med kompiser osv?
Gjorde dette selv på en kompis/medelev:

1. Åpne notepad
2. Finn et cd-rom-åpne VBS-script på nettet
3. Lagre filen som ???.vbs
4. Legg inn i oppstartsmappa på pc'en
5. ???
6. Profit

Kompisen var ikke særlig dreven på pc, så han fikk det aldri vekk igjen, og endte opp med å måtte reformatere >_>
Sitat av Kimstah Vis innlegg
Gjorde dette selv på en kompis/medelev:

1. Åpne notepad
2. Finn et cd-rom-åpne VBS-script på nettet
3. Lagre filen som ???.vbs
4. Legg inn i oppstartsmappa på pc'en
5. ???
6. Profit

Kompisen var ikke særlig dreven på pc, så han fikk det aldri vekk igjen, og endte opp med å måtte reformatere >_>
Vis hele sitatet...
Her er en slik kode som du snakker om

Kode

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then
do
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
loop
End If
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
bare lurer, noen som husker den "matrix code" greia fra artige?

Tror den löd noe slikt som

Kode

T:
Color A
%random %random %random %random

Goto T:
Husker noen den riktige? Bare kjeder meg litt.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
bare lurer, noen som husker den "matrix code" greia fra artige?

Tror den löd noe slikt som

Kode

T:
Color A
%random %random %random %random

Goto T:
Husker noen den riktige? Bare kjeder meg litt.
Vis hele sitatet...

Kode

color a
2134098712349871234987123498172349871234
1239847123498172349871234987213498723498

@echo off
randome tall, kan byttes ut med hva som helst. må helst ha noen hundre linjer med tall for at det skal bli noe
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Her er en slik kode som du snakker om

Kode

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then
do
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
loop
End If
Vis hele sitatet...
Se der ja! Ypperlig for litt trolling
Har du prøvd å restarte datamaskinen
?
sette www.meatspin.com som startside på f.eks google chrome

eller endre bakgrunnen hans til blu sceen og gjem skrivebordsikonene og oppgavelinja.. da kommer han mest sansynelig til og skru av pc'n og slå den på igjen og da kommer han til og klikko og tro at pc'n hans er ødelagt... gjorde dette på tg med en annen, endte med han kasta tastaturet i skjemen så den ble ødelagt... også sa vi at det bare var kødd! så klikka han noe jævelig! så måtta han kjøpe ny skjerm.. HAHAH!
Sist endret av wizhl; 9. mai 2012 kl. 13:56.
Sitat av Kimstah Vis innlegg
Se der ja! Ypperlig for litt trolling
Vis hele sitatet...
jeg savner gamledager, da jeg lekte script kid og jeg la inn slike scripts på maskinene til folk. de fleste fikk panikk og trodde det var virus. fikk dog litt dårlig samvittighet da en kompiss nesten var på gråten fordi han trodde at pcen hans var ødelagt.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Har du prøvd å restarte datamaskinen
?
Vis hele sitatet...
Saken er allerede løst,
og derimot hadde ikke en restart hjulpet noen ting
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Noe jeg har gjort på Mac som var utrolig festelig og i overkant slemt var å lage et script som gjorde at absolutt alle programmer og filer på maskinen åpnet seg automatisk når man kjørte det.
Også bytter man selvsagt navn på scriptet til et (eller flere) mye brukt program på Docken. Win!
Veni, vidi, vici
24 3
Det mest geniale må være å endre lyder til noe ikke så hyggeligt... Beste spøken jeg har sett var når noen endret innloggingslyder på pcen til en lyder passende adult filmer. Dette er noe som burde gjøres før offeret skal på skolen
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Her er en slik kode som du snakker om

Kode

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then
do
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
loop
End If
Vis hele sitatet...
For faen! Nå åpner jo CD-roomen min seg hele tiden, åpnet bar programmet en gang..
Sitat av Settoz Vis innlegg
For faen! Nå åpner jo CD-roomen min seg hele tiden, åpnet bar programmet en gang..
Vis hele sitatet...
derfor det står ''loop'' på slutten der, det skal liksom gå i loop hele morroa det.

oppgavebehandling-prossesser- finn noe som heter ''wbscript'' eller noe(noe med script i seg) og avslutt prosses. problem solved.
Sist endret av StålSkuff; 9. mai 2012 kl. 15:25.
Sitat av Nitropop Vis innlegg
hvordan skrur du av shutdown -s -t 00?
Vis hele sitatet...
shutdown -a
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Her er en slik kode som du snakker om

Kode

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then
do
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
loop
End If
Vis hele sitatet...
MSE trodde det var et virus .
Istedet for å bare lage EN snarvei som skrur av pc'n, så endre heller ALLE snarveiene til å skru av pc'n.


Legg så scriptet over, som lukker opp cd'rom'n, inn i oppstartsmappen.



Kooos!
liten post-it lapp under musen funker fint, spesielt på sjefen.. min restartet pc'n 2 ganger og hadde musekabelen ute 1 gang før han løftet musen for å kikke under.. Gjør ikke den feilen en gang til.

Gjør dette på offentlige kontorer når personen forlater kontoret for å lage kopi osv.
Blank tape fungerer bedre enn post-it lapp da...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kan blank teip mökke opp laseren/den optiske sensoren? Funker ikke her.
Det artigste du kan gjøre er å åpne alle porter på routeren, avinstallere diverse virusprogram og så slå av Windows Brannmur.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Det artigste du kan gjøre er å åpne alle porter på routeren, avinstallere diverse virusprogram og så slå av Windows Brannmur.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvordan det funker hos meg, men da sier min maskin av full hals "DETTE HER VART ISSJE BRA".

Ta heller en saks i HDDen, samma sak.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ta heller en saks i HDDen, samma sak.
Vis hele sitatet...
Ødelegge hardvare er fyfy.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvis man først skal snu skrivebordet må man først screenshotte skrivebordet, snu bildet i mspaint, og så skjule skrivebordsikoner samt startmenyen slik at det ikke ser ut som at skjermen er snudd
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
MSE trodde det var et virus .
Vis hele sitatet...
Du fikk sikkert beskjed om at den har oppdaget en trojaner?

disse typen scripts er egentlig skulte ''virus'' aka. trojaner.

btw:

Kode

start
start

@echo off
copy/paste start noen tusen ganger og skriv ''@echo off'' på slutten og lagre som .bat i notepad. helst ikke legg denne i oppstarts mappen da det er et helvette og fjerne for de fleste som ikke er veldig data kyndig. men morro og bytte ikon med nettleseren

cmd popper opp like mange ganger som det står start. enkelt men morro.

for og gjøre det litt mere avansert kan du starte mange scripts med dette.(husker ikke helt hvordan i farten men...)
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
fra artige...
Vis hele sitatet...
Selvsagt, bare dumme fjortisser på artige som bruker internet explorer.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Selvsagt, bare dumme fjortisser på artige som bruker internet explorer.
Vis hele sitatet...
Eller folk som har limitering på skolemaskiner.
Ingen som har mere kødd/pranks man kan gjøre med en Windows maskin?? ble veldig inspirert til å kødde med pcn til en venn av meg...
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Ingen som har mere kødd/pranks man kan gjøre med en Windows maskin?? ble veldig inspirert til å kødde med pcn til en venn av meg...
Vis hele sitatet...
Leste denne wayback på forumet!



Jeg kan jo starte med en enkel men artig en.

Step 1: åpne notatblokk (notepad)

step 2: skriv "@echo off"

step 3: skriv på linjen under ":start"

step 4: skriv på linjen under "Start IEXPLORE" ( eller: start chrome.exe, men anbefaler IEXPLORE!). Så skriver du en valgfri link bak feks. http//:www.lemonparty.org, http//:www.nyan.cat osv.

Step 5: Lag flere linker, som er morsomme.

Step 6: LAG FLERE LINKER !

Step 7: På slutten skriver du: " goto start" fordi da går alt i en loop!

Step 8: når du lagrer filen er det viktig at du lagrer den som en .bat fil, feks. "lololololollollol.bat". Da vill ikonet bytte fra et notepad ikon till et .bat fil ikon.

da er den ferdig ! plasser den midt på skrivebordet sånn at offeret dit kommer til å åpne den.

Step 9: Enjoy !

Så vidt jeg vet funker det bare på Windows 7. Men det er vel det som er standard på Skole-pcen

Protip: lag en snarvei, fordi da kan du bytte ikon til feks. en mappe eller browser.
Vis hele sitatet...