Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1692
I april 2012 kjøpte jeg en Luxor LED550FHD TV (55") fra Expert. De siste par mnd har tv'en med jevne mellomrom fått gulskjær på deler av bildet. Spesielt i fjeset på de som er på tv'en og omriss av bygninger etc. Er dette en feil jeg kan kreve reklamasjon på, eller noe lignende? Hvilke lover gjelder, og hva er muligheten for at jeg får ny tv? Er ikke lysten på at de skal sende den inn på reperasjon, da jeg har dårlig erfaring med expert på dette området. Kan legge til at tv'en brukes normalt, ikke har falt i bakken eller vært i kontakt med vann/øl/sprit
Tenkte å dra ned dit i morgen å snakke med de, men hadde vært greit med noen tips om hva jeg har rett til osv.

Bessie

Edit: Kan legge til at problemet kommer bare innimellom. På ca 2 mnd har dette skjedd 4-5 ganger. Men regner med at ettersom det har begynt nå, vil dette bare skje oftere og oftere.
Sist endret av Bessiekgb; 15. januar 2013 kl. 21:49.
Takker. Da ser det ut som jeg må sende den til reperasjon iallefall. Kjipe greier, ettersom de pleier å bruke over 1 mnd på å fikse det, pluss at feilen er der når man får tilbake faenskapet.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Takker. Da ser det ut som jeg må sende den til reperasjon iallefall. Kjipe greier, ettersom de pleier å bruke over 1 mnd på å fikse det, pluss at feilen er der når man får tilbake faenskapet.
Vis hele sitatet...
vel går det over en måned så kan du heve kjøpet siden dem skal hjelpe deg innen rimelig tid.. som pleier å være tre-fire uker

Husk å krev låne tv mens din er på rep!
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hjelper jo han ingenting ! Det finnes 100 % deler til den tven, så han får nok den fiksa.

Du må nok bare levere den tilbake, og neste gang så kjøper du ikke luxor.

har selv en 4 år gammel tv inne på " rep " der det heldigvis ikke finnes deler, så jeg får ca 4 tusen kr eller fullpott hvis jeg er heldig. Pga bruksfradrag osv
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hjelper jo han ingenting ! Det finnes 100 % deler til den tven, så han får nok den fiksa.

Du må nok bare levere den tilbake, og neste gang så kjøper du ikke luxor.

har selv en 4 år gammel tv inne på " rep " der det heldigvis ikke finnes deler, så jeg får ca 4 tusen kr eller fullpott hvis jeg er heldig. Pga bruksfradrag osv
Vis hele sitatet...
det gav han svar på det han lurte på
Var på expert i dag. Den feilen på tv'en har 5 års garanti. Selger anbefalte meg å drøye litt med å levere den inn ettersom feilen ikke oppstår hyppig nok. Det kunne visst ta ganske lang tid å ha den inne på rep. Gir den en mnd eller to og ser hvor hyppig feilen dukker opp. Vedvarer det leverer jeg inn. Trenger ikke lånetv da jeg har en ekstra på soverommet