Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3364
Min gamle mobil bruker 100 år på å ladde, den er treig og den må rett og slett byttes ut så fort som mulig!

Jeg har funnet ut at jeg vil kjøpe en Iphone, men problemet mitt er om jeg skal kjøpe en Iphone 4s nå, eller om jeg skal vente helt til september-oktober til Iphone 5 kommer ut. Det er en god stund til september-oktober, og det er jo ikke engang sikkert at Iphone 5 kommer ut da, det er jo bare rykter - og jeg kan ikke vente så lenge på en ny mobil, ettersom min er så treig at jeg nesten ikke kan ringe med den lenger. Hva tror dere - vente på Iphone 5 eller kjøpe 4s nå?

Jeg er ikke avhengig av den beste mobilen på markedet, men når jeg alt skal kjøpe en ny mobil, vil jeg kjøpe en som er bra nok til ikke å byttes ut med en gang.

Og jeg er ikke interessert i å høre hvorfor Android er bedre enn Apple, eller hvorfor Apple er bedre enn Android. Jeg har bestemt meg for Apple allerede, og tror jeg blir fornøyd med det.
Sist endret av rlyawzm; 5. august 2012 kl. 14:46.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Det er ikke noe å vente på. Ryktene for at det kommer ny iPhone kommer samtidig som den nyeste mobilen blir gitt ut. Kjøp nå!
Har hørt at iPhone 5 ikke vil kunne slå de som allerede er ute (samsung,htc) og at det vil ikke være allverdens oppgradering fra iphone 4s. MEN, hvis du vil ha iphone, ville jeg ventet på iphone 6, den er garantert verdt en upgrade fra 4s
Du kan jo gjøre som meg og bare legge inn 300-400 kr inn i det nå og kjøpe deg en Nokia 100 eller 101. dette er en standard telefon som tåler det meste, har mp3-spiller og kan ringe og sende mld. har dog ikke mms funksjon eller kamera. Det er en helt fin telefon som du trenger å lade sjelden. jeg kan ha strøm i 2 uker om jeg ikke ringer mye og den lader fort
Sitat av disneyman Vis innlegg
Har hørt at iPhone 5 ikke vil kunne slå de som allerede er ute (samsung,htc) og at det vil ikke være allverdens oppgradering fra iphone 4s. MEN, hvis du vil ha iphone, ville jeg ventet på iphone 6, den er garantert verdt en upgrade fra 4s
Vis hele sitatet...
Skal man vente i 1,5 - 2 år før man kjøper ny telefon fordi den vil være bedre enn den som kommer ut i løpet av noen måneder? Høres ikke spesielt intelligent ut, spesielt ikke med tanke på at telefonen til TS allerede er utdatert...
Trådstarter
11 1
Sitat av disneyman Vis innlegg
Har hørt at iPhone 5 ikke vil kunne slå de som allerede er ute (samsung,htc) og at det vil ikke være allverdens oppgradering fra iphone 4s. MEN, hvis du vil ha iphone, ville jeg ventet på iphone 6, den er garantert verdt en upgrade fra 4s
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke et alternativ å vente på Iphone 6 med tanke på at den ikke kommer før et par år

Sitat av axycorn Vis innlegg
Du kan jo gjøre som meg og bare legge inn 300-400 kr inn i det nå og kjøpe deg en Nokia 100 eller 101. dette er en standard telefon som tåler det meste, har mp3-spiller og kan ringe og sende mld. har dog ikke mms funksjon eller kamera. Det er en helt fin telefon som du trenger å lade sjelden. jeg kan ha strøm i 2 uker om jeg ikke ringer mye og den lader fort
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å bestemme meg om du er seriøs eller ikke, haha. Blir nok en smarttelefon på meg! Og penger har jeg til å kjøpe en Iphone 4s eller en Iphone 5, har spart i løpet av sommerferien!
Hadde ikke jeg fått min Iphone 4S på 1000-kronerstilbud, hadde jeg ventet til Iphone 5 kommer ut for å så kjøpe Iphone 4S. Den blir som regel en del billigere.

Ellers har det som sagt hvert en del 1000-kronerstilbud på Iphone 4S 16 GB. 500 sms, 500 ringeminutter og 500 mb datatrafikk for 399 i mnd. Tror du er litt sen, men det kan hende at du finner noe sånt.
Trådstarter
11 1
Sitat av xFriko Vis innlegg
Ellers har det som sagt hvert en del 1000-kronerstilbud på Iphone 4S 16 GB. 500 sms, 500 ringeminutter og 500 mb datatrafikk for 399 i mnd. Tror du er litt sen, men det kan hende at du finner noe sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg burde kanskje nevne at jeg skal kjøpe en mobil uten abonnement. Så med andre ord tenker jeg å kjøpe en ulåst Iphone fra Applestore!

Og det at 4s blir billigere når 5 kommer ut har jeg også hørt - men utifra erfaring sies det at den gjerne blir billigere 2-3 måneder etter at 5 kommer. Og jeg kan ikke vente 3-4 måneder på en ny mobil heller!
Ifølge Macrumors burde du ikke kjøpe nå: http://buyersguide.macrumors.com/

Hvis du likevel skal ha iphone, så pleier det ikke å være verdens største oppgraderinger fra modell til modell. På den annen side, hvis de følger mønsteret så langt vil det nok bli stor forskjell på 4 og 5, akkurat som det er stor forskjell på 3 og 4. De slipper stort sett en ny mobil annenhvert år pluss en "revolusjonerende ny mobil" som er nesten identisk som den de slapp året før bare med en S i modell-navnet, som er bedre optimalisert for den nye versjonen av ios og med litt bedre hardware.

Edit: iphone 5 kommer nok i september/oktober hvis man ser på når de pleier å slippe nye ting.
Sist endret av drittunge; 5. august 2012 kl. 15:14.
Har samme problemet selv. Lurer på om jeg skal vente. Av erfaring kommer prisen på 4S til å synke med 1000kr etter lanseringen av iPhone 5. Men er jo drit å vente, er uansett skeptisk til å binde meg til ett abb for 12 mnd, utrolig irriterende hvis iPhonen blir stjålet og du må betale unødvendig dyrt abennoment sammen med en tlf uten internetttilgang osv.

tjatjatja
Jeg ville ventet på iphone 5.. Apple er i ferd med å havne skikkelig på bakbeina i konkurransen med android så hvis de skal bli konen på haugen igjen er de nødt til å levere noe ganske heftige saker..

mao. Vent et par mnd på iphone 5, hvis den ikke svarer til forventningene er apple sine glansdager over og du burde heller kjøpe en android.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
mao. Vent et par mnd på iphone 5, hvis den ikke svarer til forventningene er apple sine glansdager over og du burde heller kjøpe en android.
Vis hele sitatet...
MacBook Pro er mye dyrere enn WindowsPCer med bedre specs, men de selger som varmt brød. Selvom iPhone 5 ikke blir like god som Galaxy SIII så vil den fremdeles selge fordi Apple og iPhone er kult og hipt. Det er ikke Samsung og Android.
Trådstarter
11 1
Meh. Er helt rett at det noe dritt å vente, jeg holder nesten ikke uuuut med mobilen jeg har nå! Jeg skal som sagt beholde mitt nåværende abonnement så alt jeg trenger å gjøre er å dra på en sånn butikk hvor jeg kan bytte ut simkortet mitt med et mikrosimkort når jeg får kjøpt meg ny mobil, så det er bra for min del!

2-3 måneder er jammen en lang ventetid synes jeg, så den burde være bra hvis jeg bestemmer meg for å vente! Men jeg er fremdeles usikker. Jeg er heller ikke avhengig av å være "kongen på haugen" når det kommer til mobilverdenen, men jeg vil gjeeerne ha en mobil jeg er fornøyd med og som vil vare en god stund! Men hvis Iphone 5 viser jeg å være mye bedre enn 4s, vil det være litt kjipt å akkurat ha kjøpt en 4s til full pris også sitte igjen med den i noen år før jeg bytter igjen.
Kan jo nevnes at iPhone 5 kommer 21. sept. så jeg anbefaler deg å vente da iPhone 4s blir verdt ganske mye i det tidspunktet femmern treffer butikkene...
MEN du burde uansett bare drite i det og kjøpe deg en HTC One X eller Samsung Galaxy S3 spør du meg
iPhone 5 kommer garantert til å være en bedre mobil enn 4s, akkurat som iPhone 4 var klart bedre enn 3gs. Ettersom du ikke er opptatt av å ha den "beste" mobilen, burde du tenke på om du vil ha en mobil med glass på begge sider, eller aliminium bak. Ser ut til at iPhone 5 kommer til å ha mer aliminium eller liknende matriell.
I bunn og grunn burde du se på design.
Det hysetriet rundt at iPhone 4/4s knuser bare du ser på den, kan du se bort i fra. Jeg har hatt med min på teltturer, daglige turer i skaogen med bikkja, fiskerturer i båten osv. ikke behandlet den spesielt bra, men har fortsatt ikke en skramme.

Jeg ville ventet til 5´ern, evt kjøpt en billig en på claes olsson frem til 5´ern kommer.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kan jo nevnes at iPhone 5 kommer 21. sept. så jeg anbefaler deg å vente da iPhone 4s blir verdt ganske mye i det tidspunktet femmern treffer butikkene...
MEN du burde uansett bare drite i det og kjøpe deg en HTC One X eller Samsung Galaxy S3 spør du meg
Vis hele sitatet...
Nøyaktig når neste iPhone slippes er det strengt tatt ingen andre enn noen få mennesker i Apple som vet, så jeg ville ha tatt nøyaktige datoer med en god klype salt. At den kommer i år, og kanskje til og med om noen få måneder, er derimot ganske mye sikrere om man baserer seg på bildene som florerer og statistikk.

@Trådstarter: om du vil vente eller ei er det jo bare du som kan avgjøre. Dersom du tror du kan klare å vente i 2-3-4 måneder og har veldig lyst på neste generasjons iPhone, er det jo bare å gjøre det. Dersom du absolutt ikke orker å vente, og absolutt skal ha en iPhone, er det jo bare å kjøpe 4S. Jeg vil dog tro at det er ganske surt å ha kjøpt 4S til fullpris nå dersom det viser seg at neste versjon er like rundt hjørnet

Edit; jeg kan nevne at jeg personlig er i ganske samme situasjon som deg etter at min iPhone 4 døde i sommer. Jeg velger selv å vente på neste versjon, selv om den jeg har nå er helt ufattelig treg
Sist endret av Glykose; 5. august 2012 kl. 17:24.
Trådstarter
11 1
Sitat av Yorke Vis innlegg
Ettersom du ikke er opptatt av å ha den "beste" mobilen, burde du tenke på om du vil ha en mobil med glass på begge sider, eller aliminium bak. Ser ut til at iPhone 5 kommer til å ha mer aliminium eller liknende matriell.
Vis hele sitatet...
Okei, det er greit å vite! Jeg er faktisk ganske opptatt av det når det kommer til mobil.. Må vel innrømme at jeg alltid har trodd at alle slags Iphoner knuses så lett som bare det. Men hvis 5ern er enda mer stødig, så tror jeg at jeg vil gå for den, ja.

Så, jeg tror jeg har bestemt meg for å vente på Iphone 5. Takk for alle synspunkter og meninger! Feel free til å kommentere videre hvis dere har noe mer å komme med!
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
MacBook Pro er mye dyrere enn WindowsPCer med bedre specs, men de selger som varmt brød. Selvom iPhone 5 ikke blir like god som Galaxy SIII så vil den fremdeles selge fordi Apple og iPhone er kult og hipt. Det er ikke Samsung og Android.
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at iphone er påvei ut av dato. De henger etter blant annet samsung som jeg har sett på som klart ledede på mobilmarkede siden samsung S II. Ville aldri i verden en gang byttet en samsung geo en gang mot en iphone 4S og mest sannsynlig ikke en Iphone5.

Hvorfor vil du absolutt ha en Iphone?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har inntrykk av at iphone er påvei ut av dato. De henger etter blant annet samsung som jeg har sett på som klart ledede på mobilmarkede siden samsung S II. Ville aldri i verden en gang byttet en samsung geo en gang mot en iphone 4S og mest sannsynlig ikke en Iphone5.

Hvorfor vil du absolutt ha en Iphone?
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at du tar feil der, nekter å tro at Apple's brukermasse minker for å si det sånn. Jeg vil ha iPhone fordi jeg har vært kjempefornøyd med både 3, 3GS og 4. Fordi den har iCloud og kommuniserer kjempelett med Macbooken min, og fordi brukergrensesittet er herlig og bruke når du er litt kjent med det. Galaxy S3 er vel den beste smartelefonen pdd hvis man ser på specs osv, men jeg kunne aldri hatt en så stor telefon, minner jo om et nettbrett!
Om det er iPhone du skal ha, så vile jeg selv ventet. Om gamle telefonen ikke funker så lenge kjøp deg en billig Nokia på Clas Ohlson. Også kjøper du 5eren når den kommer. Det var nesten det jeg gjorde, selv så ble min gamle ødelagt så kjøpte jeg en billig nokia 200 - 300 kr og litt seinere når pengene var der så ble det 4s. Men er nå en stund siden.
Sett iphone 5 prototype, stygg.
Du venter på å kjøpe en mobil du ikke vet hva skjermstørrelsen kommer til å bli på, noe som er veldig viktig mtp om det er riktig mobil for ditt bruk. SGS3 sin 4,8" skjerm er perfekt for meg og kunne aldri tenkt meg noe mindre.
Er ikke noe jeg savner på min iPhone 4s i allefall, og er såpass godt fornøyd med den at jeg ikke kommer til å ha noen trang til å oppgadere til 5en når den kommer. Problemstillingen er streng tatt om det er verd å vente noen mnd for å spare 800kr.
Mitt innlegg var blodig serriøst kjøpte en telefon i februar og lader den bare når jeg er på besøk hjemme hos mor siden hun hadde mistet sin lader la jeg min nye der. Brukervennlig er den, du har snake, den første typen etter at fargeskjermen kom og den beste levetiden på batteriet ever! tror jeg hadde ca 300 stanby timer hvor jeg hadde glemt telefonen hjemme før vi skulle på ferie. og når jeg kom hjem hadde jeg 23 ubesvarte annrop og 17 mld og den hadde fortsatt en strek igjenn
Trådstarter
11 1
Sitat av axycorn Vis innlegg
Mitt innlegg var blodig serriøst kjøpte en telefon i februar og lader den bare når jeg er på besøk hjemme hos mor siden hun hadde mistet sin lader la jeg min nye der. Brukervennlig er den, du har snake, den første typen etter at fargeskjermen kom og den beste levetiden på batteriet ever! tror jeg hadde ca 300 stanby timer hvor jeg hadde glemt telefonen hjemme før vi skulle på ferie. og når jeg kom hjem hadde jeg 23 ubesvarte annrop og 17 mld og den hadde fortsatt en strek igjenn
Vis hele sitatet...
Haha, de holder på batteriet, ja, men du mister jo selvfølgelig også mange fordeler, slikt som internett og apper Og for en 16åring som meg er det noe jeg vil ha!
hm, har ikke helt forstått hele dette appehysteriet, kjøpte tastetelefon, og pøste de sparte pengene inn i bedre hardware til pc'n må si at jeg ikke savner noen funksjoner, tror nok du skal kunne klare deg med tastetelefon frem til iphone 5 kommer.
Sier som alle andre, vent! Evt kjøp iPhone 4S brukt om du er utålmodig, og selg den senre når iPhone 5/6 kommer
Trådstarter
11 1
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
tror nok du skal kunne klare deg med tastetelefon frem til iphone 5 kommer.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig, akkurat det er ikke noe problem! Men problemet er om jeg skal bruke de lappene på en ny telefon, selv en billig en.. 400 kr er 400 kr liksom! Likevel er det lenge å vente 2-4 måneder synes nå jeg. Men det får gå!

Sitat av missjones Vis innlegg
Sier som alle andre, vent! Evt kjøp iPhone 4S brukt om du er utålmodig, og selg den senre når iPhone 5/6 kommer
Vis hele sitatet...
Tror jeg venter ja, men å kjøpe en iPhone 4s for så å selge den, tror jeg ikke jeg orker.

Sitat av iSkurk Vis innlegg
Sett iphone 5 prototype, stygg.
Vis hele sitatet...
Hvor har du sett det? Jeg har også sett noe som muligens er den, men da så den nesten ut som en helt vanlig iPhone. Har hørt at den er tykk oppe og blir tynnere nede, men det kan da virkelig ikke stemme.. Har du en link eller noe?
Hva med å kjøpe samsung galaxy s3?

Knuser iphone 5 lett
Trådstarter
11 1
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
Hva med å kjøpe samsung galaxy s3?

Knuser iphone 5 lett
Vis hele sitatet...
Mener du at Samsung Galaxy s3 knuser iPhone 5 lett? Isåfall; Hvordan kan du vite det når det ikke engang er kjent om hvordan iPhone 5 blir?
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
Hva med å kjøpe samsung galaxy s3?

Knuser iphone 5 lett
Vis hele sitatet...
Knuser lett? I slåsskamp, eller 100 meter sprint? Tenker du hardwarelisten du får orgasme av å lese av, eller generelt brukeropplevelsen?

Når det gjelder ios vs android er det ganske smakssak. Både ios og android klarer å åpne apps like raskt, så jeg vil si hardware er ganske irrelevant, med unntak av viktige ting som skjerm.
Hva er poenget med å prøve å pakke på ts en annen mobil, når han skriver i første posten at han har bestemt seg for iPhone?
Alltid lurt å sjekke denne siden når man skal kjøpe seg et nytt apple produkt:
http://buyersguide.macrumors.com/

Selv ville jeg ha ventet på iPhone 5. Selv om 4s og 5 nok sikkert vil være ganske like, så vil prisene (erfaringsvis) være helt lik på 4s og 5 så hvorfor ikke bare vente 1-2 måneder på den nyeste modellen?

Ødela min iphone 4 ifjor sommer og da ventet jeg likesågreit på 4s før jeg kjøpte ny.
Trådstarter
11 1
Sitat av Bishop Vis innlegg
Alltid lurt å sjekke denne siden når man skal kjøpe seg et nytt apple produkt:
http://buyersguide.macrumors.com/

Selv ville jeg ha ventet på iPhone 5. Selv om 4s og 5 nok sikkert vil være ganske like, så vil prisene (erfaringsvis) være helt lik på 4s og 5 så hvorfor ikke bare vente 1-2 måneder på den nyeste modellen?
Vis hele sitatet...
Ja, det virker som om det lønner seg å vente! Da slipper jeg iallefall å klage hvis 5 viser seg å være mye bedre enn 4s

Sitat av Yorke Vis innlegg
Hva er poenget med å prøve å pakke på ts en annen mobil, når han skriver i første posten at han har bestemt seg for iPhone?
Vis hele sitatet...
Det samme lurer jeg på, haha.