Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1179
Hei, jeg er ferdig med skolen, og jeg har en lenovo r61i pc. En regelrett dritt pc.

Derfor lurte jeg på om noen her vet om et nytt og bedre skjermkort som passer til denne pcen?

Grunnen til at jeg vil det fremfor å kjøpe en ny pc er fordi jeg bare bruker denne pcen til CS 1.6 og source, så jeg trenger ikke noe hardcore bra skjermkort.

er det noen her som har en anbefaling?

takker for svar.
du kan ikke oppgradere skjermkort i en laptop.
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du kan ikke oppgradere skjermkort i en laptop.
Vis hele sitatet...
hvor i all verden har du dette fra?

Jeg kjenner mange som har byttet ut skjermkort på sine lap topper.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
hvor i all verden har du dette fra?

Jeg kjenner mange som har byttet ut skjermkort på sine lap topper.
Vis hele sitatet...
bevis det takk? skjermkortet sitter loddet på hovedkortet, så da må du bytte hovedkortet også.
Som Vangsfreaken sier så kan du ikke skifte skjermkort i en Laptop. Og at du kjenner mange som har gjort det tviler jeg sterkt på.

Det finnes eksterne skjermkort ute på markedet i USA (veit ikke om det er i norge enda), men det er ikke akkurat noe å skryte av. Koster rundt 11000 kr og du får nesten værre kvalitet enn med det som allerede er i en laptop!
Sist endret av Nikon01; 25. juni 2012 kl. 23:10.
joda du kan skifte skjermkort på mange laptopper! men det er ofte propietære løsninger inne i bildet her så kort vil kun passe til spesifikke modeller, på den maskinen det snakkes om her så tviler jeg heller sterkt på at du kan få skifta skjermkort mtp at det ser ut som om den er utstyrt med en intel GPU som da faktisk er lodda på HK
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
De fleste laptops har grafikkbrikken loddet rett på hovedkortet, men det finnes et par unntak. Selv da er det begrenset hva slags kort du kan oppgradere til, og som oftest er det ikke verdt pengene. (bedre å spare de og kjøpe ny PC)
Da jeg demonterte min gamle pc fant jeg prosessoren (som kunne byttes) og grafikkkortet (som var loddet fast). Altså det jeg prøver å si er at det er bedre å kjøpe stasjonær så du kan bytte når du vil.
Trådstarter
Takker for svar!

Ville bare vite om det faktisk var en mulighet.. Da får jeg heller kjøpe ny pc i og med at denne her er ubrukelig for å si det mildt..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
r
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
Takker for svar!

Ville bare vite om det faktisk var en mulighet.. Da får jeg heller kjøpe ny pc i og med at denne her er ubrukelig for å si det mildt..
Vis hele sitatet...
Nei, det er en laptop, den er trolig fullt brukende til det normale mennesker bruker laptoper til
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg

Nei, det er en laptop, den er trolig fullt brukende til det normale mennesker bruker laptoper til
Vis hele sitatet...
siden du er så normal, så kan du vel bruke den her i et år
http://puu.sh/DDl1


Jeg kan sende laptoppen GRATIS til deg hvis du greier og dokumentere at du bare bruker den hver dag..

Send meg PM om du er interesert så kanskje vi kan spille litt 123spill sammen.

Good luck!
Sist endret av w3lbeck; 26. juni 2012 kl. 00:47.
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
siden du er så normal, så kan du vel bruke den her i et år
http://puu.sh/DDl1


Jeg kan sende laptoppen GRATIS til deg hvis du greier og dokumentere at du bare bruker den hver dag..

Send meg PM om du er interesert så kanskje vi kan spille litt 123spill sammen.

Good luck!
Vis hele sitatet...
Og siden når ble den sammenlignbar med en ThinkPad R61?
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
siden du er så normal, så kan du vel bruke den her i et år
http://puu.sh/DDl1


Jeg kan sende laptoppen GRATIS til deg hvis du greier og dokumentere at du bare bruker den hver dag..

Send meg PM om du er interesert så kanskje vi kan spille litt 123spill sammen.

Good luck!
Vis hele sitatet...
frem til 2008 brukte jeg frivillig en laptop med win98 og 128 mb ram. alt jeg vet om den... men den funket til internett, og jeg brukte den frivillig
EDIT: hvis jeg finner laderen skal jeg sjekke specs, for å være jævlig

2 gb hdd

og selvfølgelig en skjerm med 800x600 alt jeg rakk å finne ut før toshiba'n min (som er 12 år nyere) ville ha igjen laderen
Sist endret av vangsfreaken; 26. juni 2012 kl. 00:54.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
siden du er så normal, så kan du vel bruke den her i et år
http://puu.sh/DDl1


Jeg kan sende laptoppen GRATIS til deg hvis du greier og dokumentere at du bare bruker den hver dag..

Send meg PM om du er interesert så kanskje vi kan spille litt 123spill sammen.

Good luck!
Vis hele sitatet...
Den har nok tilogmed serieport, så da trenger jeg ikke ta med meg USB->RS232 interface på jobb, hadde nok vært meget praktisk.
Vil hller anbefale deg å gå inn i en pc sjappe og slå ned selgeren med maskinen... da får du tak i mye nyere maskiner en r61 wich is crap!