Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1088
Hei, jeg tenker å kjøpe en ekstra vifte til min stasjonære pc (se bilde under)



Som dere ser på bildet, så er stasjonæren plasert slik at at det er 2bordvegger ved siden av, noe som gjør at det ikke er så mye plass der den ligger.

Jeg tenker å kjøpe denne viften:
http://bildr.no/thumb/1211769.jpeg

det jeg lurer på, er at hvis jeg plasserer den ved siden av stasjonæren, så vil jo vifta som er inni blåse utover og den nye vifta blåse inn mot pcen. Kan dette være farlig eller vil det funke?

takker for svar
Poenget med vifta blir da?
å lese denne tråden gav meg noen Blondine "PRØVER"å bytte prosessor flashbacks ...

Jaaa ... teknisk sett så siden den viften står forran kabinettet å "dytter" mere luft inn og bak til baksiden av kabinettet så har jo viftene på baksiden bedre ventilert luft som mest sannsynlig er kaldere enn den "hybelkaninluften" som er på baksiden på kaninettet for øyeblikket.

Noen bra løsning er det jo ikke du kommer med TS ...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvor mye plass er det bak pc'en og til veggen?

og har du noe varmeproblem da?
Sitat av Mantuz Vis innlegg
å lese denne tråden gav meg noen Blondine "PRØVER"å bytte prosessor flashbacks ...

Jaaa ... teknisk sett så siden den viften står forran kabinettet å "dytter" mere luft inn og bak til baksiden av kabinettet så har jo viftene på baksiden bedre ventilert luft som mest sannsynlig er kaldere enn den "hybelkaninluften" som er på baksiden på kaninettet for øyeblikket.

Noen bra løsning er det jo ikke du kommer med TS ...
Vis hele sitatet...
Å herregud den videoen var smertefull å se... Fikk helt villt lyst til å slå ettellerannet
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Aftershave3k Vis innlegg
Å herregud den videoen var smertefull å se... Fikk helt villt lyst til å slå ettellerannet
Vis hele sitatet...
vel, nå har jeg hat lærere som har vert værre en hun, så hvordan hadde du overlevd da D:
Trådstarter
Har ikke noe særlig varmeproblem nei, men det tar ikke så veldig lang tid før pcen blir fylt opp med støv. Og det er stress å måtte ta ut pcen ca. hvert 3 mnd for å fjerne støvet..

men vil dette funke? ja eller nei?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
Har ikke noe særlig varmeproblem nei, men det tar ikke så veldig lang tid før pcen blir fylt opp med støv. Og det er stress å måtte ta ut pcen ca. hvert 3 mnd for å fjerne støvet..

men vil dette funke? ja eller nei?
Vis hele sitatet...
Nr.1: det er jo nesten det som er anbefalt, så det får du leve med.
Nr.2: dersom du må ta ut Pcen for støvrensing hver tredje måned har du andre problemer, støvsuger du? (inkludert BAK maskina/pulten)