Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4492
Det har seg slik at her om dagen kom jeg over ett knippe paypal accounter fra forskjellige folk i utlandet som faktisk virker, og som attpå til har en pen slant stående inne. Det er ikke snakk om sky høye summer men nok for å si det slik.

Spørsmålet mitt eller spørsmålene mine er da hvis jeg i teorien benytter meg av disse paypal kontoene kan noen spore det tilbake til meg på noen som helst måte, hvis jeg bestiller varer til meg eller overfører penger til meg selv og betaler med denne personens paypal ? Og sist, men ikke minst hva ville straffe rammene vært for noe som dette?
vil ikke si det er smart og bestile varer til DIN adresse, når ting blir oppdaget vil dem bare spøre butikken og stikke rett til deg.
Samme gjelder å overføre pengene til deg selv..
Skal du benytte deg av pengene må du nok finne en måte å renvaske de på eller kjøpe varer/tjenester på en måte som ikke kan spores.
Her er dine risiko momenter:

1) De logger IPen du logger inn fra... Den kan jo fakes via diverse systemer...
2) De filmer deg på posten med overvåkingskamera når du henter varen(e).
3) Det kan være vitner på Posten. Kassadama / andre kjente....

Anbefaler å droppe det for å si det sånn...
Ja, det var noe sånt jeg hadde i tankene .
Men hvordan skal man få bestilt noe til et sted/adresse som jeg ikke på noen måte kan settes i forebindelse med, noen som har en ide?
Hvis de oppdager det så trekker de tilbake pengene.

Kjøpte 10 dedikerte servere, 9 av dem ble tatt, "suspicion for fraud"..
Takk for raske svar
Det ser ikke lyst ut for min "master-plan", nei
...får håpe noen har ett lite knep eller triks på lur etterhvert:P
Sist endret av Eliminator; 8. oktober 2007 kl. 00:36.
Lag noen falske paypal kontoer, overfør penger til dem, lag falske ebay auksjoner, også "selg" noe til de falske kontoene, skjønner tegninga? NB: husk proxyer osv
Sist endret av ScoopeX; 8. oktober 2007 kl. 02:10.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvis det ikke er snakk om så utrolig mye penger, så kan jeg nesten garantere deg over at det ikke vil bli noen sak ut av det.

EDIT: Noe du også kan gjøre, er å lage 50 ulike kontoer som ser seriøst ut.
Så få pengene til å gå gjennom 30 av dem, så de siste 20 før deg igjen :P
Sikkert ingen som gidder med å stresse med å finne dem da.
Sist endret av Kekurikekaka; 8. oktober 2007 kl. 06:54.
ScoopeX
Hva hjelper proxyer når han må overføre pengene til egen konto?
Greit nok at det skal se ut til at han faktisk har solgt noe på auksjon, men så igjen kan det hende at noen feil folk kjenner at det lukter svidd.
Sist endret av Gubbe; 8. oktober 2007 kl. 06:50.
Gubbe, da har du missforstått meg

Greia er at han skal lage noen falske paypal kontoer. Så oppretter han en ebay auksjon der han selger noe, som seg selv, ikke noe proxyer, og helt lovligt.

Så bruker han de falske paypal kontoene til og by på ting på sin egen auksjon, og vinner auksjonene, da tar han imot paypalbetalingen for varen, og sender varen, helt uvitende om at det er "svindlere" som bruker stjålte penger fra paypal til og handle på ebay, dermed kan han trygt overføre pengene til sin konto uten og ha gjort noe galt, han kunne da ikke vite at de som handlet på hans nettauksjon var kriminelle? Skjønner du hva jeg mener nå?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sceptic
Noe du også kan gjøre, er å lage 50 ulike kontoer som ser seriøst ut.
Så få pengene til å gå gjennom 30 av dem, så de siste 20 før deg igjen :P
Sikkert ingen som gidder med å stresse med å finne dem da.
Vis hele sitatet...
Nei, SIKKERT ikke, da dette ikke virker suspekt i det HELE tatt
Sitat av ScoopeX
Gubbe, da har du missforstått meg

Greia er at han skal lage noen falske paypal kontoer. Så oppretter han en ebay auksjon der han selger noe, som seg selv, ikke noe proxyer, og helt lovligt.

Så bruker han de falske paypal kontoene til og by på ting på sin egen auksjon, og vinner auksjonene, da tar han imot paypalbetalingen for varen, og sender varen, helt uvitende om at det er "svindlere" som bruker stjålte penger fra paypal til og handle på ebay, dermed kan han trygt overføre pengene til sin konto uten og ha gjort noe galt, han kunne da ikke vite at de som handlet på hans nettauksjon var kriminelle? Skjønner du hva jeg mener nå?
Vis hele sitatet...
Denne funker faktisk, men selg en ting du faktisk kan bevise at du har hatt.. gjerne noe du har kvittering til!
Er også en idé og kjøpe mye annet billig crap, så det ser ut som en har shoppe mania :P
Sier bare takk for alle svara jeg=)
Da kan jeg vel i fremtiden se fremtil litt "free money" hehe
Er det lurt å poste dette her? Onkel blå er jo helt sikkert all over nFF
Sist endret av brunost; 9. oktober 2007 kl. 23:22.
Sitat av ScoopeX
Greia er at han skal lage noen falske paypal kontoer. Så oppretter han en ebay auksjon der han selger noe, som seg selv, ikke noe proxyer, og helt lovligt.
Vis hele sitatet...
Hva med kvittering for å faktisk ha sendt varen da?
du kan sende dem til bankkontoen min, så sender jeg dem til deg. mot en viss sum naturligvis
Hvis du bestemmer deg for å ikke gjøre noe med penga så lag en fake unibet konto og overfør direkte dit, hvis du liker poker, blackjack, spilleautomater eller lignende da selvfølgelig Er ikke sikker på om de tar paypal, men mener å ha sett det..
Sånn gjør du det; overfør alt til et slikt "paypal to egold" selskap. Med en gang det er over på egold, så er pengene dine safe som faen. Da er det bare å overføre til en ny egold konto, så kjøre gjennom motsatt med din egen paypal :-)
Sitat av Gubbe
Hva med kvittering for å faktisk ha sendt varen da?
Vis hele sitatet...

Er vell ikke vanskeligt og bare sende noe crap?
Sitat av ScoopeX
Er vell ikke vanskeligt og bare sende noe crap?
Vis hele sitatet...
Du skal bare sende en liten murstein da?
Hva med om varen kommer i retur?
Hva med det faktum at du blir filmet på posen?
Hva med om "mottakeren" i andre enden klager til snuten?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du later som at du sender en vare må du i verste fall (dersom det blir en etterforskning) legge frem bevis (kvitteringer) for at du har eid varen og at du har sendt den. Adressen du har sendt varen til blir da sjekket, og om den ikke stemmer stopper jo money-trailen på deg. Da har de deg jo.

Proxyer og masse eGold/paypal kontoer er løsningen. Etter en del flytting mellom kontoer kan du til slutt få pengene over til deg selv via eBay eller noe. Men ikke før "ting har roet seg" og pengene har vært gjennom mange forskjellige kontoer.
hvordan kommer man bare over en haug med acc? :P
Sitat av inferno1296
hvordan kommer man bare over en haug med acc? :P
Vis hele sitatet...
må innrømme at jeg lurte på det samme. jeg har aldri "kommet over" mange kontoer med masse penger før i hvertfall:P
Ministry of Love
sptz's Avatar
Eliminator

du trenger vel igrunnen:
et åpent trådløst nett et eller annet sted i byen. til internett aktivietet
"falsk postboks", et sted uten kamera eller der man lett kan skjule seg for kameraet.
med falsk mener jeg en pb du faktisk har tilgang til og som ikke står i ditt navn.

Artig tankeeksperiment
Selg info'n til noen som vet hva de gjør. Send meg en pms
selvom jeg heter hacker driver jeg ikke med det,men hacke en paypal altså overøfre eller bruke pengene til vedkommende ville ikke vært så smart og ha noen på døra.
jeg har klart å komme i minus på paypal, ligger 1600kr I minus, hva skal jeg gjøre? :S
jeg har bare bestilt wow gull, osv. så de kan ikke tracke meg så lett :P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av jarlehumle
Selg info'n til noen som vet hva de gjør. Send meg en pms
Vis hele sitatet...
Jada, PMS vil alle ha.
Sitat av oliilo1
jeg har klart å komme i minus på paypal, ligger 1600kr I minus, hva skal jeg gjøre? :S
jeg har bare bestilt wow gull, osv. så de kan ikke tracke meg så lett :P
Vis hele sitatet...
Det skal vel ikke være mulig? Hvordan klarte du det?
Sitat av loathsome
Det skal vel ikke være mulig? Hvordan klarte du det?
Vis hele sitatet...
jeg gikk ned i banken å gidde de cash, som de skulle overføre til paypal sin bankkonto, med en unik kode.
slik at jeg fikk pengene inn på min konto. banken gjorde antagelig vis feil eller noe, slik at de la in 1600kr, to ganger.
så jeg brukte alt opp, på forsjellige ting.
etter et par måneder, tok banken pengene tilbake. og jeg var i minus
herregud, det er da ikke så vanskelig, bruk en pc på skolen din , sjekk etter hus som står tomme i byen din, bestill varer på døra, f.eks en hau med dvder, +++ whatever, skriv en lapp og heng på døra "Heisann, sett varen på baksiden, jeg er under flytting og er stadig innom" og vips du har mye free stuff... dog stuff og ikke penger... men du kan jo selge det videre?
gjør som alle andre kjøpe domaine :-) og bruk et tilfeldig wlan.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for svar, er en stund siden jeg har vært innom nå. Har vel mer eller mindre bestemt meg fra å legge fra meg denne tanken for en stund. For de som lurer på hvordan? Kan jeg jo si at det er mange i denne verden som på flere måter er uforsiktige mtp fildelingsprogrammer, resten greier vel de fleste av dere å regne ut selv, men forhåpentligvis ikke "onkel blå":P
Det letteste må vel være å bruke pengene på software.
Kjøp software eller spill du er sugen på som ikke finnes torrent av.
Sitter du på et åpent wlan og bestiller dette, bruker fake navn når du registrerer deg hos software leverandøren så skal det mye til å spore det.

Er vel kansje ikke alle som tar imot paypal men vil tro det er en del.
Ellers kan du jo donere alt til en eller annen nettside.

Kunden som eier kontoen vil sannsynligvis få dekket tapet sitt.
Sist endret av Taerc; 30. oktober 2007 kl. 10:06.
Jobb-kammeraten min hacket en paypal account fra Tyskland, kjøpte seg et domene og opprettet sitt eget hackeforum "www.infected-database.com" trur jeg det var. Uansett, noen uker senere fikk han en telefon fra politiet i Norge, som hadde blitt kontaktet fra en Tysklands form for "Kripos" og han ble nødt til å betale tilbake alt sammen.

Han slapp straff fordi de visste at det var han, men hadde ikke "nok" bevis på det tidspunktet, noe de sa de kunne skaffe hvis han ikke betalte tilbake.

Bare pass på å ikke legg igjen for mange spor.