Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1016
Naske situasjon for en stund siden, hvor mange månder ligger disse sakene i backloggen til politiet?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Varierer enormt fra distrikt til distrikt. Alt ifra noen dager til flere år.
Ikke utenkelig at hele saken blir henlagt hvis det er snakk om et mindre beløp..
Sist endret av Bombasa; 1 uke siden kl. 22:48.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Ut ifra sånn som jeg har forstått det så har du to ulike typer rulleblad
Du har det ene som viser ting som du har feks gjort de siste 5 åra
Også har du en som den lagrer alt du har gjort (som er av høy nok alvorlighetsgrad, hvis du har kjørt 20kmt over fartsgrensa så havner ikke den der) for alltid
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Ut ifra sånn som jeg har forstått det så har du to ulike typer rulleblad
Du har det ene som viser ting som du har feks gjort de siste 5 åra
Også har du en som den lagrer alt du har gjort (som er av høy nok alvorlighetsgrad, hvis du har kjørt 20kmt over fartsgrensa så havner ikke den der) for alltid
Vis hele sitatet...
Fra min erfaring ser de alt, kan hende det er situasjons basert men ikke vet jeg.

Gikk på ruskontrakt(Urinprøver) for 9 år siden, den har de nevnt hver gang jeg har blitt stoppet av politiet i bil, også må man alltid påpeke at dette var for 9 år siden og har ingen relevans lengre, for så og ta spytt prøve.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Fra min erfaring ser de alt, kan hende det er situasjons basert men ikke vet jeg.

Gikk på ruskontrakt(Urinprøver) for 9 år siden, den har de nevnt hver gang jeg har blitt stoppet av politiet i bil, også må man alltid påpeke at dette var for 9 år siden og har ingen relevans lengre, for så og ta spytt prøve.
Vis hele sitatet...
Storebror ser deg og de sletter ikke en dritt.
Alt står permanent.
Politiets hovedoppgave er å kartlegge folk.

Og det er jo jævla merkelig at akkurat denne samme kommentaren ble skrevet i går men ikke finnes her lengre.
Forstå det den som kan.
Bombasa: Det varierer ikke hvor lenge hendelser blir loggført fra distrikt til distrikt.

Rapper1: Det er ikke snakk om rulleblad her.

HvyDuty: Siden vi ikke snakker om et rulleblad her finnes det heller ingen regler for at informasjonen må slettes. Dette er et av verktøyene politiet har mulighet til å benytte for å holde en hvis oversikt. Det er i korte trekk notater i jobb forbindelse som er åpne for alle politifolk.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg

Rapper1: Det er ikke snakk om rulleblad her.
Vis hele sitatet...
Det er jo det
Det er der Politiet loggfører ting du har gjort
Så om du nasker noen eller dreper noen så havner begge to på rulleblad
Forskjellen er at det finnes to forskjellige rulleblad der den ene er for mer alvorlige ting som da blir permanent (for situasjoner som når du skal søke jobb, hvis du da har blitt dømt for å ha voldtatt barn så vil det stå på den)
Mens den andre for mindre alvorlige ting som å ha kjørt i fylla

(sånn som jeg har forstått det)
Slutt å kverrulere på ting du åpenbart ikke veit. Det er forskjell på politiets operative logg og et rulleblad med saker du er dømt for. At det finnes to forskjellige rulleblad er også feilinformasjon. Det finnes 5 forskjellige typer politiattester med 3 forskjellige lovhjemler. Jf. Politiregisterloven §39-41.