Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 836
Endelig!! Leste på spillmagasinet at det nye Metal Gear Solid spillet skal komme til Xbox 360 Du kan lese selv: http://www.spillmagasinet.no/default...kel&id=2639090
Løp å kjøp når det kommer ut
dette er horribelt for alle oss som eier en ps3, spillet kommer til ps3 og. men at Hideo Kojima gjør noe sånt og lanserer en spillserie som alltid har vært eksklusiv for Sonys konsoller er merkelig.
Er vel sannsynligvis fordi flere har xbox 360 enn ps3
det er en mulighet, men det er ikke så utrolig mange flere som har 360 enn ps3, de rakk bare å få en ledelse på ca 500 000 solgte enheter det første året før ps3 kom.
MERE PENGER tror jeg er stikkordene dere leter etter.
Sitat av Herakles Vis innlegg
det er en mulighet, men det er ikke så utrolig mange flere som har 360 enn ps3, de rakk bare å få en ledelse på ca 500 000 solgte enheter det første året før ps3 kom.
Vis hele sitatet...
Der tar du feil. Det var over 10 millioner solgte Xbox 360 når PS3 kom. Du tror da vitterlig ikke at kun 500 000 på verdensbasis kjøpte Xbox 360, mens resten ventet på PS3?

Jeg er ingen fanboy, men viser til at det per dags dato er 8 millioner flere solgte Xbox 360 enn det er PS3 på jord. Dermed så er det klart at Hideo Kojima & co vil tjene mye på et MGS spill til Xbox 360.

Dessuten er ikke dette det første MGS spillet til Xbox da MGS2:Substance kom til Xbox i 2001-02. Dette kom også til PC, så MGS har ikke alltid vært Playstation exclusive.
Sist endret av Dumpventil; 4. juni 2009 kl. 20:02. Grunn: Skriveleif
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Der tar du feil.
Vis hele sitatet...
ok, beklager, må ha sittet med et utrolig gammelt tall da :S
Jeg mistet plutselig all respekt jeg har hatt for kojime over de 10 siste årene :S
Greit nok at mgs:2 kom til xbox, men det var fordeom opprinnelig til ps2
Vel, så er i tilegg USA en av de landene hvor Metal Gear-serien har solgt mest. Så spør du meg, vil Konami og Hideo Kojima tjene på å lansere spillet på 360 og. Siden amerikanerne eier denne konsollen naturligvis også. Det begynner å bli færre og færre esklusive spill.

Du har omtrent bare God of War, Gran Turismo, Killzone, Uncharted, LPB o.s.v. til Sony-konsollene. Mens Gears of War, Halo, Mass Effect, Forza, Fable o.s.v. for MS-konsollene.

Synes det er tåpelig å høre at folk mister deres tåpelige respekt fordi spill blir multikonsoll, når selskapet ikke eies av konsollen det startet på/"tilhører".
Sist endret av Pantoliano; 4. juni 2009 kl. 20:18.
Yay, hvorfor hater man at flere og flere spill blir lansert multiplatform? Da kan jo så mange som mulig kunne spille uten å kjøpe en konsoll til

Logikk =)
Kommer det enda ett etter nr 4?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kommer det enda ett etter nr 4?
Vis hele sitatet...
Jepp, med Raiden i hovedrollen. For min del er serien avsluttet med MGS:4. Syntes deet var en verdig avsluttning på en genial serie av spill.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:33.
enig med elemental.
Historien sluttet for snake, og jeg elsket historien.
Selve MGS historien er over for min del. Håper for guds skyld at snake får hvile i fred nå
MGS historien er jo utrolig fleksibel.

Jeg har vært en hengiven fan i mange år og selv jeg forstår ikke historien helt komplett. Det utrolig mange karakterer og ta av, og dessuten så er Hideo Kojima et geni når det gjelder skaping av spill.

Min personlige favoritt er MGS 3. Utrolig bra spill som faktisk overgår alt annet.
Sitat av Herakles Vis innlegg
dette er horribelt for alle oss som eier en ps3, spillet kommer til ps3 og. men at Hideo Kojima gjør noe sånt og lanserer en spillserie som alltid har vært eksklusiv for Sonys konsoller er merkelig.
Vis hele sitatet...
Nå begynte jo Metal Gear serien på NES. og det har vært MGS spill på Gamecube, så den har ikke alltid vært eksklusiv
Har man både ps3 og xbox 360 er det ikke noe problem....
Sitat av Herakles Vis innlegg
dette er horribelt for alle oss som eier en ps3, spillet kommer til ps3 og. men at Hideo Kojima gjør noe sånt og lanserer en spillserie som alltid har vært eksklusiv for Sonys konsoller er merkelig.
Vis hele sitatet...
Blir for dumt å si noe sånt. Jeg har ikke spilt noe særlig metalgear, men dersom det er et godt spill og du er fan av det hvorfor vil du ikke at det skal nå ut til en større gruppe slik at flere personer får nyte spillet?
Sitat av Phenom Vis innlegg
Nå begynte jo Metal Gear serien på NES. og det har vært MGS spill på Gamecube, så den har ikke alltid vært eksklusiv
Vis hele sitatet...
Feil, MG spillene kom først til MSX (tror det het noe sånt).
NES versjonene kom senere, og de inneholder mange feil og mange flere buggs i forhold til MSX versjonen :P

Jeg har spilt gjennom spillene på begge konsollene, og kan dokumentere av egen erfaring.

Twin snakes til gamecube syntes ikke jeg var noe spes god, da snake plutselig var superakrobat og lignende, og hideo hadde ikke så mye med spill-lagingen selv å gjøre, siden silicon knights var hovedprodusenten.
Sitat av Zhylo Vis innlegg
Yay, hvorfor hater man at flere og flere spill blir lansert multiplatform? Da kan jo så mange som mulig kunne spille uten å kjøpe en konsoll til

Logikk =)
Vis hele sitatet...
Fordi Xbox360 bl.a. har vanlig DL-DVD kontra BlueRay, noe som gjør at høyoppløslige teksturer må komprimeres ved konvertering eller som mange frykter, og som eksempler har vist, når spillet programeres i utgangspunktet legges lista lavere enn nødvendig for å ta hensyn til alle ulempene ved forskjellig konsoll-arkitektur.

Se på King Kong på 360 kontra PS2...
Pseudos sa det, og det er det jeg også er redd for.
Mgs spillet må komprimeres så forferdelig mye, eller leveres i flere plater for og komme på 360, og det vil føre til at spillet ikke blir optimalisert, slik det alltid har blitt :S