Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 13795
God dag, folkens!
Jeg har et litt filosofisk spørsmål til alle dere her på forumet.

Hvorfor er vi rasistiske?

Jeg har aldri skjønt vitsen. Alle er mennesker, alle har lik rett til å leve. å påstå at en folkegruppe bidrar til å ødelegge et sammfunn, eller at en gruppe med folk er mindre verd en andre, er en dum og primitiv idé.

Hvorfor tenker folk slik? Er det noen der ute som faktisk tror at Eks. Jøder er mindreverdige? eller at arabere i Norge bare trøbbel?


diskuter.
Undertrykkelse har alltid eksistert i naturen. Man ser jo at dyreflokker støter ut dyr fordi de andre medlemmene mener at disse ikke passer inn.
vi vil alle på en måte eller en annen "forsvare" vår egen rase eller religion. hvis vi føler oss truet er det enkleste å komme med en påstand om det vi føler oss truet av som gjør at andre ser på de som "mindre verdt" eller ser på det du tror på eller er som mer verdig. går nok under det echuz sier med fremmedfrykt. det er ivertfall slik det startet tror jeg men så har grupper og slikt tatt det til et nytt "nivå" hvis jeg kan si det slik.
Fremmedfrykt er det. Men mennesket er jo kommet til et punkt i utviklingen der vi burde klare å tenke såppas at vi lar alle bli med. det lærer jo barn også på skolen.
Altså dette er noe man ser i naturen og kan støttes av Darwins "survival of the fittest" teorien. med dyr som utstøtter svakere medlemmer av flokken. Noe vi ser på i dag som helt naturlig. Mens homofili også er helt naturlig i naturen iom at det forekommer. Så ser fortsatt enkelte av oss som unaturlig på det.

Men det som i dag skiller menneske"rasene" (hvis det er lov å bruke slike ord i denne sammenheng) er ren tilfeldighet. Kunne likeså godt vært de hvite som ble røvet av de svarte og brukt som slaver. De at den negroide rasen blir sett på som underlegen er vel mye fordi vi vestlige hvite ser på de i mange samenhenger som primitive. I form av kultur og levesett. For eksempel ved bekledning, noen stammer går man i blader og har benrester gjennom nesa, noe vi gjorde i steinalderen. Mens i andre kulturer gifter de bort døttrene sine motvillig og syr igjen underlivet for å hindre utenomekteskapelig sex. Noe som strider i mot våre verdier. Og at vi muligens følte en slags eiefølelse iom at vi røvet dem (mindreverdighets kompleks.)
Det at jødene har blitt ansett som underlegene er vel fordi de rett og slett er jævla smarte noe som bunner ut i missunnelse. Nå er ikke jeg noen ekspert på teologi og jødisk historie så "gass" meg viss jeg tar feil.

DISCLAIMER: Dette innlegget er IKKE rasistisk ment! Jeg deler bare MIN teori!
1. Man trenger er syndebukk.

"Hvorfor er det høy arbeidsledighet, vel det har jo kommet flere innvandrere i det siste, det er sikkert derfor!"

2. En felles fiende er samlende. (mye det samme som punkt 1)

3. Uvitenhet. Man vet ikke bedre rett og slett. Kanskje man aldri har møtt noen som ikke er av samme etnisitet som en selv?

4. Nyanseløshet. Man ser en tendens til at innvandrere f.eks. utfører mer kriminalitet, og setter denne egenskapen/merkelappen på en hel folkegruppe (generalisering/fordom).
Sitat av LonerChan Vis innlegg
HAHA! jeg Er jødisk selv, og stolt av det. men du fikk meg til å le litt der
Takk for komlpementet!
Vis hele sitatet...
You welcome! Håper du ikke tok det som rasistisk ment! Personlig mener jeg at alle har en grunn for å være stolt av sin etnisk opprinnelse. Og at det er slike ting som gjør folk unike. Hva de forskjellige miljøene anser som viktige faktorer i sine liv som for eksempel familie, ære, barmhjertighet, blodhevn, etc dette er ting som er med på å forme deg som person!
Sitat av thebigt Vis innlegg
You welcome! Håper du ikke tok det som rasistisk ment! Personlig mener jeg at alle har en grunn for å være stolt av sin etnisk opprinnelse. Og at det er slike ting som gjør folk unike. Hva de forskjellige miljøene anser som viktige faktorer i sine liv som for eksempel familie, ære, barmhjertighet, blodhevn, etc dette er ting som er med på å forme deg som person!
Vis hele sitatet...
Stolt er jeg over min opprinnelse. Fullnorsk jøde
det er sant at det er etnisiteten din som er med å former deg som person. dette er positivt i mange sammenhenger. men i mange andre sammenhenger er jo dette også negativt, folkens.
det finnes folkegrupper som lærer barna sine å hate andre folkeraser.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Godt spørsmål. Uansett hvilken dyrerase man ser på, så vil man alltid se at man ofte føler frykt for det man ikke kjenner. Hvis et menneske stormer inn i en gorillaflokk, ville det nok gå ille for vedkommende. Samme med noen mennesker, som fortsatt tror mennesker med annen hudfarge er truende.
Dyr, som oss selv, liker ikke det ukjente. Enkelt og greit.

"It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more"
- Albus Humlesnurr
Frykt for det ukjente, fordommer og personlige opplevelser rundt folk fra forskjellige folkegrupper er noen faktorer som spiller inn.
Det er, som du sier, primitivt og egentlig mer eller mindre medfødt. En kan forklare rasisme ut fra flere perspektiv:

1. Evolusjon: Det kan virke som at det en gang i tiden har vært adaptivt å være skeptisk til nye objekter, dyr eller mennesker, og å ha tillit til de objekter, dyr og mennesker som en har kjennskap til. Dette kan ha gjort mennesker predisonert for å være skeptisk mot det "ukjente" og potensielt utrygge.

2. Kognitiv kapasitet: Mennesker kategoriserer spontant (det er slik mesteparten av vår hukommelse er bygd opp i følge forskning i kognitiv psykologi) og hudfarge er en kraftig måte å kategorisere på. Ved å kategorisere hudfarge skaper en automatisk inngrupper (de vi tilhører selv), og slike inngrupper vil automatisk ekskludere utgrupper (de utenfor). For den interesserte vil det i inngrupper skje et sosialpsykologisk fenomen kalt for "gruppepolarisering", noe som innebærer en forsterkning av gruppens interne interesser. Dette medfører flere andre fenomen kalt for "utgruppe homogenitetseffekt", den fundamentale attribusjonsfeilen, tokategoriske syn på verden og speilbildepersepsjoner.

3. Eksponering: Vi liker best de menneskene vi blir eksponert for. Det mennesket vi blir mest eksponert for er oss selv, for eksempel viser forskning at denne eksponeringen fører til noe kalt "implisitt egoisme". Eksempelvis: Vi liker bedre et speilbilde av oss selv fremfor et fotografi fordi vi er mest vandt til å bli eksponert for speilbildet, mens når en skal vurdere andre mennesker så liker vi bedre fotografiet enn speilbildet fordi vi er mest eksponert for fotografiet. Dette kan forklare hvorfor rasismen er sterkere i utkantsstrøk enn i byene der en blir mindre eksponert for innvandrere.

4. Ulik status: Eksponering er ikke alltid nok. Amerikanere på 20-tallet ble daglig eksponert for mørkhudede, for eksempel under skopussing der afroamerikanske barn pusset skoene dems. Ulik status og sosiale hierarkier fostrer rasisme.

5. Konkurranse: Når en har lite ressurser eller konkurrerer har mennesker et mer innsnervet syn på verden (kalles realistisk gruppekonfliktsteori), og i nedgangstider trenger en ofte en syndebukk uansett hvor lite rasjonell den er. Den kjente sosialpsykologen Myers har blant annet sagt at dersom jøder ikke eksisterte på 1930-tallet i Tyskland, hadde nazistene funnet dem opp.

6: Dual attitude system: denne teorien sier at mennesker har holdninger som kan deles inn i eksplisitte (de bevisste som vi vet om) og de implisitte (de automatiske, ubevisste holdningene). Selv om en i tiden fra 1940 til i dag har sett betydelig mindre eksplisitt rasisme (målt av spørreskjema) er den implisitte rasismen like stor. Denne kan testes ved for eksempel skytespill. I dette spillet dukker det tilfeldig opp mennesker, svarte eller hvite, som enten har en uskyldig gjenstand (hårføner eller agurk) eller et skytevåpen. Dersom personen har et skytevåpen skal forsøkspersonen skyte så fort den kan. Det viser seg at mennesker skyter mange flere uskyldige mørkhudede mennesker enn hvite, og dette gjelder også for både svarte og hvite mennesker (inkludert politimenn). Dette kan knyttes til kategorisering, noe vi gjør spontant.

Håper dette gjorde noen klokere...
Kan jo legge til at jo mer fokus på at å kalle en svart man svart er rasistisk blir det et antiklimaks. South park har laget en episode som summerer det hele ganske greit opp. Vi er hva vi er og jeg er ikke redd for å kalle en svart mann svart, hvis de tar seg selv veldig høytidelig og tar seg nær av det så skal jeg faenmeg bli vrang og politisk korrekt jeg og, og bli kalt vesteuropeiskarisk - jeg er ikke hvit. Og det værste jeg vet er at når noen minoriteter her til lands hyler og bærer seg over at folk er så rasistiske fordi de vil ha spesialbehandling. Hudfarge og religion er ikke et handicap eller en fordel, vi er alle mennesker og ingenting annet burde ligge til grunn.
Her er for øvrig south park episoden http://www.imdb.com/title/tt0705908/
Sist endret av Doc. Lester; 5. juni 2011 kl. 22:08.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Kan jo legge til at jo mer fokus på at å kalle en svart man svart er rasistisk blir det et antiklimaks. South park har laget en episode som summerer det hele ganske greit opp. Vi er hva vi er og jeg er ikke redd for å kalle en svart mann svart, hvis de tar seg selv veldig høytidelig og tar seg nær av det så skal jeg faenmeg bli vrang og politisk korrekt jeg og, og bli kalt vesteuropeiskarisk - jeg er ikke hvit. Og det værste jeg vet er at når noen minoriteter her til lands hyler og bærer seg over at folk er så rasistiske fordi de vil ha spesialbehandling. Hudfarge og religion er ikke et handicap eller en fordel, vi er alle mennesker og ingenting annet burde ligge til grunn.
Her er for øvrig south park episoden http://www.imdb.com/title/tt0705908/
Vis hele sitatet...
Helt enig. Å f.eks. gi innvandrere gratis førerkort, eller andre fordeler, er idiotisk. for det første, fostrer dette rasisme og hat mot innvandrere.
for det andre, så er vi, som sagt, alle mennesker. på godt å vondt, er vi alle like. ingen bør få fordeler av etinisk bakrunn, og ingen bør få negative hendelser mot dem pg.a. etnisitet.
Grunnen til rasisme: uvitenhet
LonerChan:
er det rasistisk om politiet legger frem statistikker over hvem som begår kriminalitet? Kan reelle fakta være rasistiske? Kan tall være rasistiske?

Jeg ser at du skriver at du er jøde. Jeg har en mistanke om at innvandrerne som kommer til Norge nå og får oppholdstillatelse ikke er blant verdens mest tolerante ovenfor jøder. Hvilke tanker gjør du deg om det?
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Hvorfor er vi rasistiske?
Vis hele sitatet...
Flertallet av disse er realister, ikke rasister. Og det irriterer meg grenseløst at folk ikke ser den forskjellen.
Jeg er realist, og hater islam. Jeg hater folk som krever halalkjøtt i fengsel, og jeg hater dem som griner seg til enda flere moskeer. Jeg hater den regjeringa som sitter nå, og jeg hater Oslo kommune. Jeg hater kebabnorsk. Og ikke minst, så hater jeg godtroende nordmenn som ønsker alt og alle velkommen. Nordmenn har det for greit, folk har for mye penger.
Jeg vil Norge det beste. Hadde det vært opp til meg, skulle jeg ha hivd ut det som kan/bør hives ut. Idag blir du stempla som nazist hvis du juler opp en pakistaner.

Sitat av LonerChan Vis innlegg
Å påstå at en folkegruppe bidrar til å ødelegge et sammfunn, eller at en gruppe med folk er mindre verd en andre, er en dum og primitiv idé
Vis hele sitatet...
Den folkegruppa heter Islam, og har ødelagt nok. Jeg har kolleger som er ikke-praktiserende muslimer, som både røyker, drikker, banner, puler, pisser og raper. Dem er greie å ha med å gjøre. Det er slike muslimer vi vil ha. Ikke at alle skal gjøre som nevnt over, men regner med folk tar poenget.

Dem vi ikke vil ha, er dem som nekter å lære seg norsk. Dem som går 10 mot 2 dørvakter på et utested, og truer med juling, fordi han ene ikke var gammal nok til å slippe inn. Ærekrenkelse kaller dem det, og dette er det mange som får banka inn i skallen opp igjennom oppveksten.

Se bare på han læreren i Egypt, som rundjuler en 5 år gammal jente med tjukk linjal, fordi hun trakk seg unna idet den kuken var iferd med å slå. Hvilket syn på ting trur dere dem får når dem flytter hjemmefra og stifter familie?
Dem drar med seg møkkaskikkene sine hit, og veit at det er greit, fordi vi har en gjeng med pestsmittede mennesker som styrer landet.

Jeg sier jo ikke at alle er sånn, men mange av dem er det. Folk som ikke veit hva som foregår spesielt i bydel Stovner, Grorud, Nordstrand og Alna, har i mine øyne ikke rett til å uttale seg. Eller, retten har dem, men for meg er den verdiløs. Flere velger kun å lese gladhistorier om somaleren Khaleb som greide å svømme andedammen på Valle på langs. "Velkommen skal du derfor være, min nye landsmann".

Så får folk komme og mase om kilder. Dem sitter jeg på sjæl, for jeg veit hva som foregår. Snakker ikke bare om egne erfaringer, veit om flere som forteller at dem flytter ut av byen av hensyn til unga. Dem vil vel for faen ikke ha barn som vokser opp i slike miljøer?

Sitat av LonerChan Vis innlegg
Hvorfor tenker folk slik?
Vis hele sitatet...
Naturen er slik. Hilsen rasisten.
Fordi folk, den dag idag liker å peke ned på noen andre!
Sitat av Kristina Vis innlegg
3. Eksponering: Vi liker best de menneskene vi blir eksponert for. Det mennesket vi blir mest eksponert for er oss selv, for eksempel viser forskning at denne eksponeringen fører til noe kalt "implisitt egoisme". Eksempelvis: Vi liker bedre et speilbilde av oss selv fremfor et fotografi fordi vi er mest vandt til å bli eksponert for speilbildet, mens når en skal vurdere andre mennesker så liker vi bedre fotografiet enn speilbildet fordi vi er mest eksponert for fotografiet. Dette kan forklare hvorfor rasismen er sterkere i utkantsstrøk enn i byene der en blir mindre eksponert for innvandrere.
Vis hele sitatet...
Nærhet til ofrene hindret ikke folkemordene i Jugoslavia og Rwanda, eller apartheid-regimene i Sør-Afrika og Rhodesia.

Zygmunt Bauman mente at nærhet til ofrene ville minske rasisme og overgrep. Men det er likevel en annen psykologisk faktor i rasismen. Folk som er fysisk nærme oss, men som har annen etnisitet, religion eller kultur, kan virke psykologisk fjerne, samtidig som vi bryr oss om fjerne folk som vi kan relateres til.
For 316 år siden fant den siste norske heksebrenningen sted. Tenk om motstanderne av heksebrenning bare pakket sakene og reiste til Island, eller Amerika. Vi kunne jo holdt på med heksebrenning den dag i dag!

Innvandrerne som kommer til Norge er jo "de opprørske" i hjemlandet, men det er ikke synonymt med å være tolerant, eller ha vestlige verdier. La oss si at noen har måttet flykte fordi de ikke ville ha datteren omskjært. De samme folkene mener gjerne at kvinner er menns eiendom, og at kvinner skal bades i syre om nødvendig..

Dette handler ikke om religion, eller hudfarge, eller nasjonalitet. Det handler om at Norges holdningstyngdepunkt/gjennomsnitt forskyves i feil retning. Om jeg er rasist fordi jeg påpeker det, så mottar jeg gladelig rasiststempelet i pannen..
Restaurantene er ikke rasistiske - det er rett og slett ikke marked for å ha kosherkjøtt på lur i tilfelle det skulle komme inn en jøde som vil ha det.

Kanskje jeg og grandiz skal gå på McDonalds og kreve blekkspruthamburger?
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Her, folkens, ser vi enda et fint eksempel på en primitiv skapning som hater alle fordi de ønsker ting anneledes.

sett igang å hat muslimer fordi de kommer inn å forlanger.
hva gjør vi i spania? eller tyrkia? vi forlanger, og forlanger og forlanger. akkurat det samme gjlr muslimene i vårt land.

vi får våre ønsker om kjøttkake i spania innfritt, og vi får det servert uten kny.
men hvis en jøde vil ha Koshermat i norge, kommer ikke det på tale. aldri i livet, "ha deg ut av min resturant", har jeg tilogmed hørt.

Rasisme er primitivt, og hører hjemme i dyreverdnen.
Vis hele sitatet...
Akkuratt som om jeg skulle ha sagt det skjæl, rasisme er helt idiotisk og hører hjemme i de tider man brant hekser, denne tid er forbi! de for begynne å lese og skaffe seg en viere omkrets av venner.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Flertallet av disse er realister, ikke rasister. Og det irriterer meg grenseløst at folk ikke ser den forskjellen.
Jeg er realist, og hater islam. Jeg hater folk som krever halalkjøtt i fengsel, og jeg hater dem som griner seg til enda flere moskeer. Jeg hater den regjeringa som sitter nå, og jeg hater Oslo kommune. Jeg hater kebabnorsk. Og ikke minst, så hater jeg godtroende nordmenn som ønsker alt og alle velkommen. Nordmenn har det for greit, folk har for mye penger.
Jeg vil Norge det beste. Hadde det vært opp til meg, skulle jeg ha hivd ut det som kan/bør hives ut. Idag blir du stempla som nazist hvis du juler opp en pakistaner.



Den folkegruppa heter Islam, og har ødelagt nok. Jeg har kolleger som er ikke-praktiserende muslimer, som både røyker, drikker, banner, puler, pisser og raper. Dem er greie å ha med å gjøre. Det er slike muslimer vi vil ha. Ikke at alle skal gjøre som nevnt over, men regner med folk tar poenget.

Dem vi ikke vil ha, er dem som nekter å lære seg norsk. Dem som går 10 mot 2 dørvakter på et utested, og truer med juling, fordi han ene ikke var gammal nok til å slippe inn. Ærekrenkelse kaller dem det, og dette er det mange som får banka inn i skallen opp igjennom oppveksten.

Se bare på han læreren i Egypt, som rundjuler en 5 år gammal jente med tjukk linjal, fordi hun trakk seg unna idet den kuken var iferd med å slå. Hvilket syn på ting trur dere dem får når dem flytter hjemmefra og stifter familie?
Dem drar med seg møkkaskikkene sine hit, og veit at det er greit, fordi vi har en gjeng med pestsmittede mennesker som styrer landet.

Jeg sier jo ikke at alle er sånn, men mange av dem er det. Folk som ikke veit hva som foregår spesielt i bydel Stovner, Grorud, Nordstrand og Alna, har i mine øyne ikke rett til å uttale seg. Eller, retten har dem, men for meg er den verdiløs. Flere velger kun å lese gladhistorier om somaleren Khaleb som greide å svømme andedammen på Valle på langs. "Velkommen skal du derfor være, min nye landsmann".

Så får folk komme og mase om kilder. Dem sitter jeg på sjæl, for jeg veit hva som foregår. Snakker ikke bare om egne erfaringer, veit om flere som forteller at dem flytter ut av byen av hensyn til unga. Dem vil vel for faen ikke ha barn som vokser opp i slike miljøer?



Naturen er slik. Hilsen rasisten.
Vis hele sitatet...
Denne folkegruppa heter Islam? Dette er kanskje tidenes mest uvitende generalisering...
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Her, folkens, ser vi enda et fint eksempel på en primitiv skapning som hater alle fordi de ønsker ting anneledes.

sett igang å hat muslimer fordi de kommer inn å forlanger.
hva gjør vi i spania? eller tyrkia? vi forlanger, og forlanger og forlanger. akkurat det samme gjlr muslimene i vårt land.

vi får våre ønsker om kjøttkake i spania innfritt, og vi får det servert uten kny.
men hvis en jøde vil ha Koshermat i norge, kommer ikke det på tale. aldri i livet, "ha deg ut av min resturant", har jeg tilogmed hørt.

Rasisme er primitivt, og hører hjemme i dyreverdnen.
Vis hele sitatet...
Det er litt forskjell på at butikker og restauranter frivillig tar inn mat de mener det er et marked for enn å kreve tilpasset mat når du drar til et fremmed land og bryter loven for så å havne i fengsell.

Man kan ikke tvinge restauranter til å innføre koshermat. Det er jo selvfølgelig ikke rett at du skal bli kastet ut for og spørre om det heller. Poenget mitt er bare at det rett og slett lønner seg og selge kjøttkaker til pensjonister med rævva fult av penger i Spania.
Sitat av hafnor Vis innlegg
Nærhet til ofrene hindret ikke folkemordene i Jugoslavia og Rwanda, eller apartheid-regimene i Sør-Afrika og Rhodesia.

Zygmunt Bauman mente at nærhet til ofrene ville minske rasisme og overgrep. Men det er likevel en annen psykologisk faktor i rasismen. Folk som er fysisk nærme oss, men som har annen etnisitet, religion eller kultur, kan virke psykologisk fjerne, samtidig som vi bryr oss om fjerne folk som vi kan relateres til.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo rett under eksponering at dette ikke alltid er nok
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Restaurantene er ikke rasistiske - det er rett og slett ikke marked for å ha kosherkjøtt på lur i tilfelle det skulle komme inn en jøde som vil ha det.

Kanskje jeg og grandiz skal gå på McDonalds og kreve blekkspruthamburger?
Vis hele sitatet...
Eller nei.. Vi skal på Hayden Panettiere sin favorittrestaurant - og vi skal faen meg ha hvalkjøtt!

Også flyr vi til Mekkah, og der skal vi ha bacon, øl og koteletter. Yayy!
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Flertallet av disse er realister, ikke rasister. Og det irriterer meg grenseløst at folk ikke ser den forskjellen.
Jeg er realist, og hater islam. Jeg hater folk som krever halalkjøtt i fengsel, og jeg hater dem som griner seg til enda flere moskeer. Jeg hater den regjeringa som sitter nå, og jeg hater Oslo kommune. Jeg hater kebabnorsk. Og ikke minst, så hater jeg godtroende nordmenn som ønsker alt og alle velkommen. Nordmenn har det for greit, folk har for mye penger.
Jeg vil Norge det beste. Hadde det vært opp til meg, skulle jeg ha hivd ut det som kan/bør hives ut. Idag blir du stempla som nazist hvis du juler opp en pakistaner.



Den folkegruppa heter Islam, og har ødelagt nok. Jeg har kolleger som er ikke-praktiserende muslimer, som både røyker, drikker, banner, puler, pisser og raper. Dem er greie å ha med å gjøre. Det er slike muslimer vi vil ha. Ikke at alle skal gjøre som nevnt over, men regner med folk tar poenget.

Dem vi ikke vil ha, er dem som nekter å lære seg norsk. Dem som går 10 mot 2 dørvakter på et utested, og truer med juling, fordi han ene ikke var gammal nok til å slippe inn. Ærekrenkelse kaller dem det, og dette er det mange som får banka inn i skallen opp igjennom oppveksten.

Se bare på han læreren i Egypt, som rundjuler en 5 år gammal jente med tjukk linjal, fordi hun trakk seg unna idet den kuken var iferd med å slå. Hvilket syn på ting trur dere dem får når dem flytter hjemmefra og stifter familie?
Dem drar med seg møkkaskikkene sine hit, og veit at det er greit, fordi vi har en gjeng med pestsmittede mennesker som styrer landet.

Jeg sier jo ikke at alle er sånn, men mange av dem er det. Folk som ikke veit hva som foregår spesielt i bydel Stovner, Grorud, Nordstrand og Alna, har i mine øyne ikke rett til å uttale seg. Eller, retten har dem, men for meg er den verdiløs. Flere velger kun å lese gladhistorier om somaleren Khaleb som greide å svømme andedammen på Valle på langs. "Velkommen skal du derfor være, min nye landsmann".

Så får folk komme og mase om kilder. Dem sitter jeg på sjæl, for jeg veit hva som foregår. Snakker ikke bare om egne erfaringer, veit om flere som forteller at dem flytter ut av byen av hensyn til unga. Dem vil vel for faen ikke ha barn som vokser opp i slike miljøer?



Naturen er slik. Hilsen rasisten.
Vis hele sitatet...
Syns regjeringen skal innføre en ny politikk som kaster folk som deg ut av landet. Du er så hjernedød at jeg blir kvalm av det. Du mener at alle som er tilhenger av islam ødelegger for alt og alle de er rundt. Du unner virkelig ikke en krigsrystet familie fra Afghanistan, uten mat eller penger å komme til Norge. Og er det rart de ikke kommer seg mye ut av huset og lærer seg det norske språk? Når de ofte møter idioter som deg, som ikke gir dem én eneste sjanse til å komme seg inn i det norske samfunnet. Jeg vet selv at jeg ikke ville blitt veldig motivert, hvis jeg konstant ville blitt stemplet som terrorist og ønsket vekk med en gang jeg kom hit.

Det virker også som om du mener at hvite ikke er i stand til å gjøre noe av det du nevner ovenfor. Har det aldri skjedd at hvite menn har gått 10 mot 2 på grunn av noe? Voldtar og slår ikke vi hvite folk barna våre i like stor grad som muslimer? Jeg skulle gjerne likt å snakket med deg face 2 face, vi hadde nok hatt en fin diskusjon.
Hvorfor skal folk bruke "rasistkortet"?

Jeg er så dritt lei folk som kaller meg eller andre rasister bare fordi vi sier noe som de ikke liker. Jeg trodde de ville ha likestilling? Nå skal vi plutselig behandle dem bedre, bare fordi forfedrene våre behandlet dem dårlig?
Et lite eksempel er Raj fra Big Bang Theory. I nesten hver episode sier han at vennene er rasistiske. (selvfølgelig, jeg ler jo bare av det. Han er jo komiker) Bare fordi de sier noe om kulturen hans.

Folk som blir sure for at jeg kaller dem svartinger kan også gå og legge seg. hvor mange ganger kaller ikke "de" oss hvite, men vi bryr oss ikke nada?

Akkurat samme med jødedommen. Hvorfor skal vi være så hyggelig og omtenksomme mot dem bare fordi våre forfedre (ikke våres engang) gjorde noe "dumt"? De skriker om likestilling, så skal de plutselig ha benefits (goder, kom ikke opp med noe bedre ord..)

Jeg skal behandle andre mennesker som likemenn når jeg får samme respekt fra dem.
Sist endret av Xernox; 6. juni 2011 kl. 00:06.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Syns regjeringen skal innføre en ny politikk som kaster folk som deg ut av landet. Du er så hjernedød at jeg blir kvalm av det. Du mener at alle som er tilhenger av islam ødelegger for alt og alle de er rundt. Du unner virkelig ikke en krigsrystet familie fra Afghanistan, uten mat eller penger å komme til Norge. Og er det rart de ikke kommer seg mye ut av huset og lærer seg det norske språk? Når de ofte møter idioter som deg, som ikke gir dem én eneste sjanse til å komme seg inn i det norske samfunnet. Jeg vet selv at jeg ikke ville blitt veldig motivert, hvis jeg konstant ville blitt stemplet som terrorist og ønsket vekk med en gang jeg kom hit.

Det virker også som om du mener at hvite ikke er i stand til å gjøre noe av det du nevner ovenfor. Har det aldri skjedd at hvite menn har gått 10 mot 2 på grunn av noe? Voldtar og slår ikke vi hvite folk barna våre i like stor grad som muslimer? Jeg skulle gjerne likt å snakket med deg face 2 face, vi hadde nok hatt en fin diskusjon.
Vis hele sitatet...
Så du mener at det er greit at de kommer til Norge og forlanger ditt og datt, og forventer at vi ikke skal reagere på det? Som sagt tidligere i tråden, at feite Nordmenn reiser til spania og får kjøttkaker servert der, fordi vi så og si driter penger og betaler for det så de tjener penger på det, er sammenligningsgrunnlag til muslimer i Norge som krever og krever og krever, for så å klage på det de får? SELVFØLGELIG er det forskjell på muslimer, akkurat som med jøder, kristne, gamere og stonere. Folk er forskjellige, men at du kommer med piss som at du vil kaste ut folk som Grandiz fra Norge, fordi han uttrykker sin mening, ser jeg ikke vitsen med. Jeg blir provosert av muslimer som krever, men jeg blir akkurat like provosert av Nordmenn som krever, Svensker og alt annet som vil ha alt som det var hjemme. For all del, på jobb møter jeg masse hyggelige muslimer, jøder, polakker og alt annet, som man kan snakke normalt med, uten å tenke på hudfarge, etnisitet, og heller fokusere på felles interesser og snakke sammen.

Det er tabu i lille Norge å uttrykke sin egen mening, ha sin egen stil, leve sitt eget liv som man vil. Gjør man noe som ikke er ansett som "vanlig" får man et stempel på seg, og blir satt i bås. Mennesker har et behov for å heve seg, være populære, være best av alle. Alle vil det, men ikke alle innrømmer det. Hvordan er det forskjellig at Grandiz vil kaste ut bråkmakere som ikke har en dritt i Norge å gjøre, og at du vil kaste ut "sånne som han" fordi han uttrykker sin mening? Du kaller han rasist, hva skiller deg fra de som mener at Islam er roten til alt ondt?

Litt krasst innlegg, men det får bare være.
Jeez, hva er dette for et politisk korrekt sensurforum da? Jeg besvarer ViceRs spørsmål "Voldtar og slår ikke vi hvite folk barna våre i like stor grad som muslimer?" med et referat fra min egen barndom, hvor jeg altså ble verken slått eller voldtatt.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av McVik Vis innlegg
Så du mener at det er greit at de kommer til Norge og forlanger ditt og datt, og forventer at vi ikke skal reagere på det? Som sagt tidligere i tråden, at feite Nordmenn reiser til spania og får kjøttkaker servert der, fordi vi så og si driter penger og betaler for det så de tjener penger på det, er sammenligningsgrunnlag til muslimer i Norge som krever og krever og krever, for så å klage på det de får? SELVFØLGELIG er det forskjell på muslimer, akkurat som med jøder, kristne, gamere og stonere. Folk er forskjellige, men at du kommer med piss som at du vil kaste ut folk som Grandiz fra Norge, fordi han uttrykker sin mening, ser jeg ikke vitsen med. Jeg blir provosert av muslimer som krever, men jeg blir akkurat like provosert av Nordmenn som krever, Svensker og alt annet som vil ha alt som det var hjemme. For all del, på jobb møter jeg masse hyggelige muslimer, jøder, polakker og alt annet, som man kan snakke normalt med, uten å tenke på hudfarge, etnisitet, og heller fokusere på felles interesser og snakke sammen.

Det er tabu i lille Norge å uttrykke sin egen mening, ha sin egen stil, leve sitt eget liv som man vil. Gjør man noe som ikke er ansett som "vanlig" får man et stempel på seg, og blir satt i bås. Mennesker har et behov for å heve seg, være populære, være best av alle. Alle vil det, men ikke alle innrømmer det. Hvordan er det forskjellig at Grandiz vil kaste ut bråkmakere som ikke har en dritt i Norge å gjøre, og at du vil kaste ut "sånne som han" fordi han uttrykker sin mening? Du kaller han rasist, hva skiller deg fra de som mener at Islam er roten til alt ondt?

Litt krasst innlegg, men det får bare være.
Vis hele sitatet...
Du og jeg sitter i samme båt. Jeg misliker også når muslimer kommer til Norge og krever ditt og datt, akkurat slik som når kristne, jøder, nordmenn, svensker gjør det. Det jeg reagerer på ved Grandiz' innlegg, er hvordan han drar hele islam under en kam (eller hvordan det uttrykket fungerer). Han mener islam er roten til alt dritten i Norge, og jeg mener at folk med det synet burde vi alle vært spart for.

Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Jeez, hva er dette for et politisk korrekt sensurforum da? Jeg besvarer ViceRs spørsmål "Voldtar og slår ikke vi hvite folk barna våre i like stor grad som muslimer?" med et referat fra min egen barndom, hvor jeg altså ble verken slått eller voldtatt.
Vis hele sitatet...
Det du mener, er altså at voldtekt forekommer i alle muslimske familier?
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Restaurantene er ikke rasistiske - det er rett og slett ikke marked for å ha kosherkjøtt på lur i tilfelle det skulle komme inn en jøde som vil ha det.

Kanskje jeg og grandiz skal gå på McDonalds og kreve blekkspruthamburger?
Vis hele sitatet...
Jeg innrømmer det, dårlig eksempel xD
Men, poenget mitt var at Nordmenn bir bedre behandlet i utlandet enn vi behander innvandrere.

Og forresten, så kunne du en gang i tiden få kjøpt en "McLaks, lakseburger"
Sist endret av LonerChan; 6. juni 2011 kl. 00:32.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Du og jeg sitter i samme båt. Jeg misliker også når muslimer kommer til Norge og krever ditt og datt, akkurat slik som når kristne, jøder, nordmenn, svensker gjør det. Det jeg reagerer på ved Grandiz' innlegg, er hvordan han drar hele islam under en kam (eller hvordan det uttrykket fungerer). Han mener islam er roten til alt dritten i Norge, og jeg mener at folk med det synet burde vi alle vært spart for.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det dritt å dra alle sammen under en kam, men er det så rart? I mediet hører jeg konstant om "svarte" som gjør noe kriminelt, da er det ganske enkelt å dra dem alle under samme kam, når alt vi hører om dem er negativt.

Jeg sier ikke at alle utlendinger raner kebabsjapper, men jeg mener de fleste som raner dem er utlendinger (nå har jeg ingen fakta på akkurat det, men det var bare et eksempel)

LonerChen: Ganske enkelt fordi vi har lommene fylte med gryn. Er de hyggelige kan de snappe dem ut av lommene våres (ikke bokstavelig talt)
Sist endret av Xernox; 6. juni 2011 kl. 00:32.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvorfor skal folk bruke "rasistkortet"?

Jeg er så dritt lei folk som kaller meg eller andre rasister bare fordi vi sier noe som de ikke liker. Jeg trodde de ville ha likestilling? Nå skal vi plutselig behandle dem bedre, bare fordi forfedrene våre behandlet dem dårlig?
Et lite eksempel er Raj fra Big Bang Theory. I nesten hver episode sier han at vennene er rasistiske. (selvfølgelig, jeg ler jo bare av det. Han er jo komiker) Bare fordi de sier noe om kulturen hans.

Folk som blir sure for at jeg kaller dem svartinger kan også gå og legge seg. hvor mange ganger kaller ikke "de" oss hvite, men vi bryr oss ikke nada?

Akkurat samme med jødedommen. Hvorfor skal vi være så hyggelig og omtenksomme mot dem bare fordi våre forfedre (ikke våres engang) gjorde noe "dumt"? De skriker om likestilling, så skal de plutselig ha benefits (goder, kom ikke opp med noe bedre ord..)

Jeg skal behandle andre mennesker som likemenn når jeg får samme respekt fra dem.
Vis hele sitatet...

Denne eitra til meg litt.
Jeg er jødisk. Jeg behandler alle mennesker like, fordi det er akkurat det vi er.
det er din type tenking som er med p bidrar til rasisme. du tenker "jeg trenger ikke være hyggelig mot han? han kaller jo meg hvit."
du kaller meg jøde, når jeg kaller deg hvit. Forskjellen kommer når du tenker "trenger ikke være snill", og "jøde" blir om til "Jødesvin".

Jeg har alltid respektert andre mennesker, men det er tydelighvis ikke nok. for jeg har blitt kalt "Jødesvin" av både normenn og arabere, somaliere og amerikanere.


Somalieren som kommer til Norge for å få det bedre har ikke gjort DEG noe? så bare la han være i fred, isteden for å kalle han "Jævla Neger"!
Sitat av ViceR Vis innlegg
Du og jeg sitter i samme båt. Jeg misliker også når muslimer kommer til Norge og krever ditt og datt, akkurat slik som når kristne, jøder, nordmenn, svensker gjør det. Det jeg reagerer på ved Grandiz' innlegg, er hvordan han drar hele islam under en kam (eller hvordan det uttrykket fungerer). Han mener islam er roten til alt dritten i Norge, og jeg mener at folk med det synet burde vi alle vært spart for.



Det du mener, er altså at voldtekt forekommer i alle muslimske familier?
Vis hele sitatet...
Jeg leste en gang en setning som gikk slik, "alle muslimer er ikke terrorister, men alle terrorister er muslimer" (ikke dra opp IRA/sør amerika her^^). Jeg kan fort være enig i at selvbestemte uintegrerte muslimer i Norge ikke hører hjemme her.
Det er ikke til å legge skjul på at de står for mye av utviklingen av slum og kriminelle miljøer. Jeg har hørt dem si det selv, de syns vi er latterlige æreløse hvitøyte djevler. Naiv er vel et godt ord å bruke på gjennomsnittsnordmannen som bor på vestkanten og aldri ser en pakkis. Jeg vet at alle ikke er sånn, men mange er det. "do bare rasist" er ikke sjelden å få i trynet hvis du prøver å diskutere med de.

Sitat av LonerChan Vis innlegg
Jeg innrømmer det, dårlig eksempel xD
Men, poenget mitt var at Nordmenn bir bedre behandlet i utlandet enn vi behander innvandrere.

Og forresten, så kunne du en gang i tiden få kjøpt en "McLaks, lakseburger"
Vis hele sitatet...
Hva behager? Prøv å dra til Somalia, Pakistan, Syria eller w/e og krev arbeidsledighetstrygd, og forsåvidt fremme vestlige verdier. Da kommer du langt sikkert. Btw de har fortsatt filet'o'fish på maccern
Sist endret av Doc. Lester; 6. juni 2011 kl. 00:49.
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Denne eitra til meg litt.
Jeg er jødisk. Jeg behandler alle mennesker like, fordi det er akkurat det vi er.
det er din type tenking som er med p bidrar til rasisme. du tenker "jeg trenger ikke være hyggelig mot han? han kaller jo meg hvit."
du kaller meg jøde, når jeg kaller deg hvit. Forskjellen kommer når du tenker "trenger ikke være snill", og "jøde" blir om til "Jødesvin".

Jeg har alltid respektert andre mennesker, men det er tydelighvis ikke nok. for jeg har blitt kalt "Jødesvin" av både normenn og arabere, somaliere og amerikanere.


Somalieren som kommer til Norge for å få det bedre har ikke gjort DEG noe? så bare la han være i fred, isteden for å kalle han "Jævla Neger"!
Vis hele sitatet...
Tror du missforstod meg. Jeg sa ikke at om du kaller meg hvit skal jeg bli forbanna på deg, faktisk sa jeg det motsatte.

Jeg kaller deg jøde, når du kaller meg hvit. Greit, hva så? Føler du deg truet når jeg kalte deg jøde, du kalte jo meg hvit? (ikke at jeg blir sint av den grunn)

Har jeg sagt at "somaliern" har gjort meg noe? Nei.
Men når noen kommer for å ødelegge og skape dårlige miljøer blir jeg forbanna. Vi gir dem så helsikes mye og hva får vi igjen? Butikker rana? (når jeg sier dem mener jeg de som lager dårlige miljøer, ikke alle)

De som kommer hit for å jobbe, få et bedre liv, bli sosial og lære seg norsk (ihvertfall engelsk) er mer enn velkomne.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Jeg leste en gang en setning som gikk slik, "alle muslimer er ikke terrorister, men alle terrorister er muslimer" (ikke dra opp IRA/sør amerika her^^).
Vis hele sitatet...
Så du mener altså at vi skal drite i fakta og statistikk så lenge det strider mot det synspunktet du allerede har laget inni hodet ditt? Det er tøv og direkte løgn at "alle terrorister er muslimer", og statistikk fra europeiske politimyndlgheter viser at de aller fleste terrorhandlinger begår av ekstremister og separatister (stort sett "kristne", faktisk)

Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Jeg kan fort være enig i at selvbestemte uintegrerte muslimer i Norge ikke hører hjemme her.
Vis hele sitatet...
Hva da "hører hjemme"? Norge er en nasjon som er åpen for alle religioner og folkeslag. Hvis du ikke aksepterer det er det ditt problem, og ingen annens.

Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det er ikke til å legge skjul på at de står for mye av utviklingen av slum og kriminelle miljøer.
Vis hele sitatet...
For det første har vi ingenting som er i nærheten av å være "slum" i Norge. For det andre kommer slum av fattigdom og ikke av hudfarge eller religion. Det samme gjelder i stor grad kriminalitet.

Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Jeg har hørt dem si det selv, de syns vi er latterlige æreløse hvitøyte djevler.
Vis hele sitatet...
Og et tåpelig utsagn fra en tilfeldig person er et bevis på hva?
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Naiv er vel et godt ord å bruke på gjennomsnittsnordmannen som bor på vestkanten og aldri ser en pakkis.
Vis hele sitatet...
Ikke lat som om du er ekspert på feltet. Forøvrig er din bruk av ordet "pakkis" en grunn til at folk kaller deg rasist.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Jeg vet at alle ikke er sånn, men mange er det. "do bare rasist" er ikke sjelden å få i trynet hvis du prøver å diskutere med de.
Vis hele sitatet...
Noen ganger stemmer det, noen ganger stemmer det ikke.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Hva behager? Prøv å dra til Somalia, Pakistan, Syria eller w/e og krev arbeidsledighetstrygd, og forsåvidt fremme vestlige verdier. Da kommer du langt sikkert.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du vet skrekkelig lite om hvilke velferdsordninger de har i de nevnte landene og hvordan statssystemet fungerer. Det er forøvrig en pågående revolusjon i mange "muslimske" land, hvor befolkningen får i gatene for å kreve slutt på korrupsjon og arbeidsledighet samt at de krever demokratiske valg. Hvordan forklarer du dette? Tenk at muslimene selv ønsker det du kaller "vestlige verdier"!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Så du mener altså at vi skal drite i fakta og statistikk så lenge det strider mot det synspunktet du allerede har laget inni hodet ditt? Det er tøv og direkte løgn at "alle terrorister er muslimer", og statistikk fra europeiske politimyndlgheter viser at de aller fleste terrorhandlinger begår av ekstremister og separatister (stort sett "kristne", faktisk)
Vis hele sitatet...
"ikke alle relgiøse er terrorister, men alle terrorister er relgiøse" same deal.


Sitat av DonTomaso
Ikke lat som om du er ekspert på feltet. Forøvrig er din bruk av ordet "pakkis" en grunn til at folk kaller deg rasist.
Vis hele sitatet...
Pakkis er da en forkortelse for pakistaner, og jeg sier aldri pakistaner(tar så lang tid, ikke noe annet), jeg sier pakkis (bland folk som ser på pakkis som forkortelse, ellers blir det nok litt juling fra _enkelte_ av våre nye landsmenn.

At han blir kalt rasist fordi han bruker ordet pakkis kan nok hende, men hvorfor reagerer ingen på ord som potet, white-trash etc? For meg virker det som om det ikke finnes kjelsord for nordmenn/ariske rase. Folk kaller jo folk man ikke liker for jøde f.eks, men jøder er vel fortsatt jøder uansett hvor mye ordet blir missbrukt?

[BAM i just got the rasist mark]

edit: vet jeg ikke svarte deg skikkelig, men bruker sent på kvelden unnskyldningen uten noen andre unnskyldninger
Sist endret av Echuz; 6. juni 2011 kl. 01:59.
Sitat av echuz Vis innlegg
Pakkis er da en forkortelse for pakistaner, og jeg sier aldri pakistaner(tar så lang tid, ikke noe annet), jeg sier pakkis (bland folk som ser på pakkis som forkortelse, ellers blir det nok litt juling fra _enkelte_ av våre nye landsmenn.
Vis hele sitatet...
Dette blir for dumt. Du sier vel også nigger fordi det er en forkortelse/enklere å si enn negroid eller? Så lenge pakkis er definert som et nedsettende ord så bruker man ikke ordet så lenge det ikke er ment ironisk, så enkelt er det.
Sitat av echuz Vis innlegg
At han blir kalt rasist fordi han bruker ordet pakkis kan nok hende, men hvorfor reagerer ingen på ord som potet, white-trash etc? For meg virker det som om det ikke finnes kjelsord for nordmenn/ariske rase.
Vis hele sitatet...
Og grunnen til at de ikke finnes skjellsord for hvite er at den hvite rasen til alle tider har vært på toppen av "rangstigen", som igjen gjør at det er ingenting som kan ramme den hvite mann. Man har prøvd, men det beste man har kommet fram til er "hviting" eller "pottit". I motsetning til nigger og pakkis osv er ikke disse ordene forbundet med hundrevis av år med rasisme, nazisme, undertrykking og vold, og derfor har ordene ingen effekt.
Sitat av echuz Vis innlegg
Folk kaller jo folk man ikke liker for jøde f.eks, men jøder er vel fortsatt jøder uansett hvor mye ordet blir missbrukt?
Vis hele sitatet...
Folk som bruker "jøde" som et "humoristisk" skjellsord er små barn enten fysisk eller mentalt.
[/quote]
Rasisme kan komme i mange forskjellige "typer", men alle handler om å ha fordommer mot en spesiell folkegruppe.
Slik jeg oppfatter det, så er det fordi mennesker i en slik kritisk verden vi lever i idag klarer å gre alle folk under samme kam.

Vi hører ofte i media om at muslimer bedriver masse tull og tøys, terror er verd å nevne.
Siden vi ikke hører noe annet om muslimer er det ganske enelt for oss å tenke at alle muslimer er terrorister?

Sikkert masse skrivefeil og dårlig formulert svar. Men klokka er 03:11 på natta, jeg er trøtt og skal på skolen i morra.
Peace!
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tror du missforstod meg. Jeg sa ikke at om du kaller meg hvit skal jeg bli forbanna på deg, faktisk sa jeg det motsatte.

Jeg kaller deg jøde, når du kaller meg hvit. Greit, hva så? Føler du deg truet når jeg kalte deg jøde, du kalte jo meg hvit? (ikke at jeg blir sint av den grunn)

Har jeg sagt at "somaliern" har gjort meg noe? Nei.
Men når noen kommer for å ødelegge og skape dårlige miljøer blir jeg forbanna. Vi gir dem så helsikes mye og hva får vi igjen? Butikker rana? (når jeg sier dem mener jeg de som lager dårlige miljøer, ikke alle)

De som kommer hit for å jobbe, få et bedre liv, bli sosial og lære seg norsk (ihvertfall engelsk) er mer enn velkomne.
Vis hele sitatet...
Det er fler nordmenn som gjør kriminelle handlinger i Norge enn Innvandre. Kast de nordmennene ut da kansje?

og det jeg mente, var at: jeg blir ikke sint om du kaller meg jøde, og du blir ikke sint om jeg kaller deg hvit. for det er det vi er.

Men noen ganger tenker du "hvorfor være høflig?" og jøde blir plutselig om til "Jødesvin".

Hvis noen er sur på meg, kall med dum, idiot, eller inkompetent. ikke jødesvin.
Sitat av echuz Vis innlegg
Pakkis er da en forkortelse for pakistaner, og jeg sier aldri pakistaner(tar så lang tid, ikke noe annet), jeg sier pakkis (bland folk som ser på pakkis som forkortelse, ellers blir det nok litt juling fra _enkelte_ av våre nye landsmenn.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke noe på at du utelukkende bruker "pakkis" om folk fra Pakistan, men at du bruker det like mye om folk fra land som Iran, Marokko, Peru, Tyrkia osv.
Sist endret av Gamgee; 6. juni 2011 kl. 10:57.
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Det er fler nordmenn som gjør kriminelle handlinger i Norge enn Innvandre. Kast de nordmennene ut da kansje?

og det jeg mente, var at: jeg blir ikke sint om du kaller meg jøde, og du blir ikke sint om jeg kaller deg hvit. for det er det vi er.

Men noen ganger tenker du "hvorfor være høflig?" og jøde blir plutselig om til "Jødesvin".

Hvis noen er sur på meg, kall med dum, idiot, eller inkompetent. ikke jødesvin.
Vis hele sitatet...
det er det ikke. jeg har sitti inne en del ganger å det er MEGET overrepresentert av utlendinger i fengsel. og når kun 11,4 prosent av norges befolkning er utlendinger å de alikevel klarer være så overrepresentert i fengsel så blir det du sier veldig galt
Sitat av LonerChan Vis innlegg
Somalieren som kommer til Norge for å få det bedre har ikke gjort DEG noe? så bare la han være i fred, isteden for å kalle han "Jævla Neger"!
Vis hele sitatet...
Så klart har de gjort han noe de har gjort noe mot alle nordmenn, nemlig å komme hit på skattebetalernes penger. Tenk for hver somalier som er i Norge kune man reparert mange meter med vei eller kjøpt 100 pcer til skoler og det er pr. somalier.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Så klart har de gjort han noe de har gjort noe mot alle nordmenn, nemlig å komme hit på skattebetalernes penger. Tenk for hver somalier som er i Norge kune man reparert mange meter med vei eller kjøpt 100 pcer til skoler og det er pr. somalier.
Vis hele sitatet...
For vi kan ikke gjøre begge deler? Med oljefondet til regjeringen burde det ikke være noe problem å unne noen elever et par hundre datamaskiner óg latt en somalier immigrere til Norge. Tror du virkelig at regjeringen plutselig ville fikset veier, kjøpt hybrid-biler, betalt strømregningen og gitt varm skolemat om vi ikke hadde noen innvandrere? Nei, det ville ikke skjedd, og det er helt absurd å tro at innvandring er grunnen til at Norge ikke er akkurat som du vil ha det.
Sist endret av Filosofen; 6. juni 2011 kl. 12:53.
Det er akseptert å kunne harselere med andre når det gjelder form, men ikke farge.


Etter hva jeg personlig har opplevd, så er det mye rasisme blant unge med minoritetsbakgrunn, noe jeg føler de spiller på, siden vi lever i et land hvor man kan skape en identitet ved å være mørk.
Ordet rasisme mister mye betydning når jeg hører en med brun hud kalle folk for, ching-chong, pakkis, neger, nigger osv. Men vis en hvit person sier noe som føles personlig for vedkommende, så er det bare å slenge ut rasistkortet.
Det finnes vel en mellomting fra det å være naiv til det å være rasist.

Jeg dømmer ikke etter hudfarge, men etter hva jeg ser og hører.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Jeg sier jo ikke at alle er sånn, men mange av dem er det. Folk som ikke veit hva som foregår spesielt i bydel Stovner, Grorud, Nordstrand og Alna, har i mine øyne ikke rett til å uttale seg.
Vis hele sitatet...
Det slo meg at det er litt artig hvor forskjellig man opplever ting. Jeg bodde i Alna bydel i 19 år og vokste opp der. Og på bakgrunn av det har jeg enda til gode å møte noen som nekter å integrere seg, som forøvrig er et ord som er blitt så misbrukt i tide og utide at det ikke betyr noe for min del. Min samlede erfaring fra Alna kan vel oppsummeres i at folk er folk, hvor man er fra betyr fint lite. Og om du synes det er så utrolig viktig at man viser ''takknemlighet'' for å få lov til å komme hit til landet kan du jo prøve å ta en tur dit på 17.Mai og se selv..

Hva foregår på Alna da? Jeg drar hjem på ferie i dag og kan gjerne skrive en reportasje, men den blir neppe særlig spennende.

Btw: Jeg er halvt utlending selv, ja fattern er til og med blant de som gjerne dyttes inn i gruppa muslim selv om han nok er like mye hedning som det jeg er, som røyker og drikker og raper og spiser gris.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg tror ikke noe på at du utelukkende bruker "pakkis" om folk fra Pakistan, men at du bruker det like mye om folk fra land som Iran, Marokko, Peru, Tyrkia osv.
Vis hele sitatet...
Må si meg skyldig der. Ikke ta det vondt ment men alle er jo like, blir som å se forkjell på nordmenn og svensker

Noe jeg glemte å si i forrige inlegg: Det jeg anser som utlending er ikke bare basert på farge, en veldig svart mann som oppfører (les: vanlig folkeskikk) seg og snakker vanlig norsk anser jeg som mer norsk en en nordmann som snakker kebabnorsk og oppfører seg som om han skal banke alt og alle pga ære etc, hvis du skjønner?
Sitat av ViceR Vis innlegg
Det jeg reagerer på ved Grandiz' innlegg, er hvordan han drar hele islam under en kam (eller hvordan det uttrykket fungerer). Han mener islam er roten til alt dritten i Norge, og jeg mener at folk med det synet burde vi alle vært spart for.
Vis hele sitatet...
Hehe, hvor sa jeg det? Jeg hater fotballklubben Lillestrøm også, og alt som har med den å gjøre. Allikevel så greier jeg å slå av en prat eller ti med en kollega på jobben, som hater Vålerenga like mye som jeg hater laget hans.

Ser du sammenligningen? Fotball betyr sikkert ikke en dritt for deg, men det gjør det for meg. For meg er den alt, på samme måte som jeg vil Norge best mulig.

Jeg hater islam verre enn pesten, jeg hater Lillestrøm verre enn pesten.
Selv om kollegaen på jobben holder med det verste møkkalaget på kloden, er han likevel såpass ålreit at han går an å prate med.
Selv om muslimene har vokst opp med en religion som er til å spy av, finnes det for faen muslimer som er ålreite også.

Hvor satt jeg alle muslimer i samma bås?

Sitat av LonerChan Vis innlegg
Det er fler nordmenn som gjør kriminelle handlinger i Norge enn Innvandre. Kast de nordmennene ut da kansje?
Vis hele sitatet...
Da er det jævla rart at 6 av 10 er utlendinger
Dette var i 2009, og siden da har vi måka inn enda flere.

Sitat av LonerChan Vis innlegg
Kast de nordmennene ut da kansje?
Vis hele sitatet...
Kaste ut våre egne landsmenn?
Sitat av grandiz Vis innlegg
Da er det jævla rart at 6 av 10 er utlendinger
Dette var i 2009, og siden da har vi måka inn enda flere.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal linke til tilfeldige nettsider for å forsøke å bevise noe må du i hvertfall lese artiklene du linker til. Det står i linken din at dette gjelder varetektsfanger på dette tidspunktet, og ikke innsatte generelt. Årsaken til dette er omreisende kriminelle utlendinger som kommer til landet for å stjele. Jeg tipper at hvis det fantes et land som lå ikke veldig langt fra Norge, hvor levestandarden var flere ti-ganger bedre enn her, så hadde norske kriminelle reist i hopetall til utlandet for å stjele.

Som sagt tusen ganger tidligere: kriminalitet handler i all hovedsak ikke om kultur/hudfarge/fødeland, men om sosial status og fattigdom.
Sist endret av DonTomaso; 6. juni 2011 kl. 18:16.