Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 6942
Sitat av Sonic Vis innlegg
hvordan har denne tråden kommet til side tre uten at badspit har blitt nevnt? Skuff
Vis hele sitatet...
Enig, Bad Spit støttes!

og Grotæsk, Jørg-1 og Nasty Kutt.
gatas parlament
Atlars
Otrivin/"Onna i gronnen"
Cripple Crew

Barry Bandit

D-Techs

Tommy Orion

Jeg får frysninger av denne låta. Må høres!
Sist endret av caperno; 12. august 2010 kl. 17:00.
Sitat av pÝv Vis innlegg
Enig, Bad Spit støttes!

og Grotæsk, Jørg-1 og Nasty Kutt.
Vis hele sitatet...
Bad Spit støttes 100%

En av Norges flinkeste låtskrivere!
IKKE sett Karpe Diem og Erik og Kriss i samme kategori, vær så snill.

Om du er ute etter lyrics, og du ikke er fornøyd med Karpe sine, så er det ikke mye annet her i Norge verdt å høre på.
bvg, ukjent , ulovlig og unyttig
Uten å ha trykka inn på alle youtube-linkene, må jeg bare få uttrykke misnøye med at SIDEBROK ikke har blitt nevnt enda.

Så, here it goes:
Sidebrok. Karpe-fyren kann gå og leggja seg ein lang kvil.
Klovner i Kamp.
For å ta noen jeg ikke har sett Jester med skiva short stories, Gatas P (nevnt for lite). Forrresten er det en genial Skandinavisk skive som heter Scandalnavia, forløperen til Tommy Tycker Om Mej, alle mulige norske, svenske og danske rappere: heres the title track http://www.youtube.com/watch?v=ksTtHm0Z6A0
Kompani 69 er digg.
Anbefaler; Ro Ner, Hyrdan, Krættur og Blank.
Et lite tilleg til mine orginale post N-Light-N, digger også Jaa9 & OnklP.
Sist endret av holy_toy; 15. august 2010 kl. 16:05.
Keem one & Roma. Eventuelt gruppa de er (var?) med i; vannskapt mannskap

Sitat av NML Vis innlegg
LOL, hvis det er DET du har fått ut av tekstene til Jesse Jones så er det vel like greit at du ikke liker han. Personlig syns jeg han kjører sin egen stil og har kule tekster, man blir i hvert fall mer glad i det jo mer man hører på det..
Vis hele sitatet...
Kule tekster?

Jesse Jones jeg kommer fra drabantbyen/
prøv å sette deg på livet mitt, det er vanskelig/

Hva faen skal det bety liksom?

Om låtene hans fenger er det utelukkende på grunn av det er Tee som har produsert de. Beatsa og mixinga er konge, men Jones selv er sannsynligvis Norges whackeste.
Sist endret av Gamgee; 15. august 2010 kl. 16:14.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Keem one & Roma. Eventuelt gruppa de er (var?) med i; vannskapt mannskap



Kule tekster?

Jesse Jones jeg kommer fra drabantbyen/
prøv å sette deg på livet mitt, det er vanskelig/

Hva faen skal det bety liksom?

Om låtene hans fenger er det utelukkende på grunn av det er Tee som har produsert de. Beatsa og mixinga er konge, men Jones selv er sannsynligvis Norges whackeste.
Vis hele sitatet...
/Signed.
Hey, Semjuel, Vi skal ikke gå og klaske noen dverger a?


Men fra spøk til revolver:

Diaz, Opaque og B.O.L.T. Warhead er bra NORSK rap.


B.O.L.T er rått http://www.youtube.com/watch?v=H9Vbr...eature=related
EGO med luxusboms plata er SYK! Han er ett geni!
Omni-Science i fra Gjøvik. Består av Abra the Foreign Mystic på mikken, og Mindtwist står for beatsa. De gutta er rugged and raw, kanskje det best og det med mest potensiale i Norge.
http://www.youtube.com/watch?v=qsaQnKoqb2c
Veit om en fyr a

http://www.youtube.com/watch?v=bd6v0vLkV2E

Ganske bra for å dømme selv^^
Sitat av kevinlr Vis innlegg
EGO med luxusboms plata er SYK! Han er ett geni!
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/urort/Artist/kingp...n/default.aspx

evt. www.ego.moo.no/luxusboms.rar
Lars Vaular !! ;D Konge bra
Sirius er sykt god, men han rapper på engelsk.
Hvorfor er det ingen som har nevnt norges beste Onkl P ??
Nyeste låta til Nordiske poeter, meget bra musikk!

http://www.youtube.com/watch?v=3_ZLkN_-l6M
Sitat av mstryme^ Vis innlegg
Hvorfor er det ingen som har nevnt norges beste Onkl P ??
Vis hele sitatet...
Fordi han sikkert er for "kommers og hypet" for hardcore undergroundfolka her på nff.
bobby brun og bønder i kamp
Rettelse:
Jesse Jones, jeg kommer fra drabantbyen.
Ber dem sette seg på'n. Livet mitt er vanskelig..

Igjen, smak og behag... Syns har har noe nytt og kult. .
Sitat av NML Vis innlegg
Rettelse:
Jesse Jones, jeg kommer fra drabantbyen.
Ber dem sette seg på'n. Livet mitt er vanskelig..

Igjen, smak og behag... Syns har har noe nytt og kult. .
Vis hele sitatet...
Ja, det var sånn den var ja.. Still, gir ingen mening, og å bruke det i et hook bli i hvert fall bare fail.

Han har ordforråd som en 10-åring til tross for at han faktisk er født og oppvokst i Norge. Det eneste nye med han er at det bare er dummere enn noe som har vært før.

Linjer som:

Én ting som vi sier, det er for alltid/
Knull polti, gjør penger og ta sjanser/


Vs f.eks. en av Ænndis mange bra battlelinjer:

[..] For, i teksten din er det fritt for handling/
er som tourettes på dass - bare dritt og banning/


Hva er best?

Min teori er at Tommy Tee har en narkogjeld e.l. til Jesse Jones, og betaler ned den ved å produsere han.
Sist endret av Gamgee; 19. august 2010 kl. 18:50.
Bio-Circuits er ganske kult. Kan anbefale sangen Robosapiens, som kan sjekkes ut her. "Innvidd Kjetter" og "Menneska I Hermetegn" er også et par eksempler som bør sjekkes ut. Enjoy. ^^
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper denne jævelen her ved å nevne Spira: http://www.youtube.com/watch?v=_1LtLhEV8ZA mest kjente sangen hans, dog crap. Lager mye dritt, men siden han er oppvokst 100m unna meg må jeg bare promotere han litt :P
Må også nevne Postal og Sheepy, som laget en låt kalt "da vinci kode" en gang, epic tune.
Ellers har du Ridderne av det Norske hus og Verbal SNC's som laga mye bra hver for seg før de ble til dirty oppland.
Pen Jakke, LidoLido..ja, det kryr av norske rappere, mye crap, noen som skinner igjennom. Etter min mening er det ingen som slår Jaa9 og OnklP da de har en sick flow selv om de fyrer hver dag hele dagen, credz. Sikler som fan på plata som kommer over nyttår
Kom med flere norske, ukjente rappere!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Må si at det var overraskende mye dårlig i denne tråden her.. Mye som helt klart er så sært og "off" at det ikke vil bli noe annet sært og undergrunn.. Generelt så har norsk rap tapt seg mye de siste årene, men det er noe spennende som feks Emire og Lillebror og den gjengen der. Feks:

Kaveh ft Pumba og Lillebror: http://www.youtube.com/watch?v=zCeukAHVbI4

evt mye bra fra Bankmenn osv nå også..

Må si jeg likte Spira, kult UncleSam. 9&P sin nye blir også ganske fet tror jeg.

-t
Videoen til Herreløses første singel fra det kommende albumet Kall det hva du vil Gratulerer med da'n.
Bromstad Billionaires!
#Offisielt Trønder
2rriz! han er ikke en proffesjonell artist men han har mange bra videoer på youtube
Vet ikke hvor kjente disse er, men liker de
Tar Det Rolig Nå - C'mon & Faktor Feat. Nesevis (Prod. Gimmik)
Get Some - Rent mel i posen (Survival Version)

Syns forøvrig det å kalle det som er nevnt her dritt, for så å nevne Emir, Lillebror og den gjengen der er noe tull..
Tp Allstars er det beste norge har å tilby på engelsk.
På norsk vil jeg sterkt anbefale Ormstunge, hans første EP "Alt suger" er en av mine favorit hip hop plater.
Ellers cracklab leverer noe bra. Kompani 69 må jeg heller ikke glemme, av produsenter vil jeg anbefale deg Thomax han har noen nydelige remixer og har også sammarbeidet med kompani 69 om en cd.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Nath: Jeg kalte det ikke dritt. Get your facts straight.. Greia er at hvis man hører på produksjon, kvalitet, sound, flow etc så er det mye av det som er nevnt tidligere her som rett og slett er på ett meget lavt nivå. Ikke alt selvfølgelig, men mye av det.. Emire, Lillebror og den gjengen der har i det siste begynt å få til en sound og kvalitet på produksjonene sine som faktisk begynner å holde litt standard. Det er selvfølgelig langt igjen til amerikansk standard, men mange av de "nye" rapperne begynner å komme med bra greier. Bankmenn feks er jo en gjeng som nå begynner å komme med noe nytt i form av stil og flow.

Må si jeg likte Get Some med Rent mel i posen låta, funker fjell. Hiver meg også på anbefalingen av Cracklab, K69 og Thomax...