Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 20305
Russetreffet i Kongeparken vil ha 8 politifolk som har fått utdelt et 5 punktsregelement og 15-20 sivile vakter så ikke smarteste ide å snike seg inn.... uansett om det er snakk om Tryvann eller Kongeparken.... Just 4 your informasjon.

Enough said.
haha.. å snike seg inn uten å være russ må jo være labert med mindre du har russe-klær? du blir jo headhuntet fra første stund uansett! fingrene opp for deg og jeg hadde selv satset på å løpe inn med 100 drita russ som skjold venter i spenning på å vite om det funket for deg ;p
Noen som vet hvordan det er på van-land? vakthold og lignende, og om det i det hele tatt er noe liv der. Lurer på om det er noe vits i å dra dit natt til første mai, eller eventuelt andre dager
slenger meg på denne.
Følgende skjedde forrige fredag. (var russ i fjor, og tryvann er enn opplevelse som ikke kan sammenlignes med noe annet)
rundt kl 23-00 tok vi turen opp mot tryvann, noe beruset. Vi kom opp dit, med russebukse vel å merke.
Tok en avstikker før vi kom inn til inngangen og begynnte å traske rundt i skogen på høyre side. Vi gikk ganske langt inn, så ofte vakter med lommelykter som lyste inn i busker/skogen. hørte at det var mange andre inne i skogen også.
etter litt observasjon så vi muligheten til å gå inn. Gjørdene var ikke sveiset sammen, og du kunne gå rett inn.

Men 5 meter inn på område kom en 3 vakter løpende og stoppet oss før vi rakk å tenke. De spurte hva vi dreiv med, og vi lekte overstadig beruset og sa det som det var at vi var russ ifjor og ville inn. De ble ikke noe spesielt sure, tok oss i armen, og fulgte oss til utgangen. De spurte enn annen vakt om de skulle ta personalia, men dette trengtes ikke.
Så vi ble kastet ut.

Spurte enn politimann på veien ut om vi gjorde noe ulovlig, svaret var litt uklart men følgende:
Vi arrestere ikke noen for å snike seg inn, men blir du tatt gjentatte ganger, kan du bli anmeldt av arrangør.
Men ærlig som han var sa han at det var lite sansylighet for at den saken ble fulgt opp fra politiets side.

Til slutt har jeg et spørsmål jeg håper noen kan besvare, det finnnes en midlertidig russelapp du kan få oppe på tryvann.
Hva er kriteriene for dette?
HVor høy er sikkerheten, kan du oppgi en du kjenner som er russ som ligner og slippen inn med billett?
Burde jo ikke være all verden å komme inn hvis man har billett og er god til å prate?

Håper på svar
Om noen trenger en billett (for alle dagene) selges denne for 500kr, ettersom jeg kjøpte en for mye og har vert for lat til å selge den videre. 500kr - da kan dere slippe å hoppe over gjerdet

Kan bli litt vanskelig å få levert til i morgen tho, men skal til Oslo, så kan evt. møtes da.
Ble busta av fuckings russepolitiet med kief inni skauen, kasta det på bakken når de kom bort for å prate med oss. Så fant selvfølgelig han ene stashet mitt på bakken og jeg ble ført bort til politiet. Noia som faen med pipa jeg hadde i buksa, men den fant de heldigvis ikke. De sa jeg ble utestengt fra videre tryvanns treff osv og tok russelappen min. Jeg nekta selvfølgelig for at det var mitt og han politikaren sa det skulle bli rettsak hvis jeg ikke tilsto. Han bare førte ned navnet mitt på en gul notatblokk også var plutselig alt greit, så ga han ene vektern som sto der russelappen tilbake og sa at jeg burde oppføre meg bedre neste gang. Har dem noe info som står på meg da når dem scanner inn russelappen. og er det egentlig noen sjanse for at det kommer til å skje noe videre med saken hos politiet?
Skal dra dit snart så håper på raskt svar!
Peace
Hadde som regel med oss noen blindpassasjerer med på treffene, disse kom seg inn og ut av treffene uten problemer. Ikke var det særlig vanskelig heller.

To går inn (som tidligere nevnt), med betalt bilett, så er det bare å ta av seg båndet og få en til å gå ut med det. For å deretter gi det til vedkommede som ikke har innpass. Med dette båndet er det jo bare å spasere rett inn.

Du skal være bra flink for å bli kastet ut av et sånt treff også!
Fy f... så mye morro det var å lese her!

Var selv på tryvann i fjor, og da gikk 4 kamerater (alle var ordentlig russ og hadde russelappen, kjøpt biletter osv) ut under gjerdet fordi han ene skulle gjemme drikka si i skogen. Så ble dem oppdaga av en vakt, som ba dem komme dit så skulle dem bli fulgt inn igjen gjennom inngangen.. Men pluttselig drar han ene vakta (stor og bøs jævel) fram en stor kniv og skjærer av bånda til alle 4. (Hadde 2bånd hver for fredag og lørdag. Dette skjedde tidlig på fredagen etter å ha vært inne 2-3timer:P) Så dem måtte kjøpe nye biletter for å komme seg inn igjen..:S Ene kameraten dro bare hjem igjen (lol), mens han ene venta til dagen etter og skaffa et brukt bånd, han tredje kjøpte nytt og betalte, og han siste leverte visa kortet, fikk bånda og stakk inn. Ringte og sperra kortet sitt rett etterpå:P

Noen som klarte å snike seg inn på fredag el? :P
Sitat av Daskeladden Vis innlegg
Russetreffet i Kongeparken vil ha 8 politifolk som har fått utdelt et 5 punktsregelement og 15-20 sivile vakter så ikke smarteste ide å snike seg inn.... uansett om det er snakk om Tryvann eller Kongeparken.... Just 4 your informasjon.

Enough said.
Vis hele sitatet...
Hva så? På Lillehammer treffet i helga, var det 20-30 politifolk + en del vektere, men likevel krydde det av eks russ som snek seg inn..Håper det blir like lett å snike seg inn på Tryvann neste helg..
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Hva så? På Lillehammer treffet i helga, var det 20-30 politifolk + en del vektere, men likevel krydde det av eks russ som snek seg inn..Håper det blir like lett å snike seg inn på Tryvann neste helg..
Vis hele sitatet...
Snek du deg inn på Lillehammer du og? Hvordan? Fortell?
Sitat av bmwpwa Vis innlegg
Snek du deg inn på Lillehammer du og? Hvordan? Fortell?
Vis hele sitatet...
jeg sneik meg inn på lillehammertreffet, bare løp gjennom skogen og hoppa over gjeret.. blei mødt av 3 folk i refleksvest som spurte hvor kompisene mine var og at jeg ikke skulle juge og blabla.. til slutt så sa han at jeg skulle være glad for at han hadde et grønt kors på brystet, og ikke vakt. da sa jeg "jammen da snakkes vi" og gikk.. og det virka ikke som om de brydde seg noe mer, for de gikk også videre uten å si noe mer.
Sist endret av random16439; 3. mai 2009 kl. 16:04.
Fyy faen det treffet tok av bra ihvertfall
kjønner ikke hvorfor folk sier det er helt umulig osv... leste en del her før jeg prøvde å snike meg inn på T natt til 1 (var russ i fjor). og må innrømme jeg tvilte fælt på at det skulle gå bra etter det jeg hadde lest her! sier bare ett ord jeg, tålmodighet! vi ble ofte oppdaget av vakter som kom etter oss med lykt i skogen, var ikke værre enn å orke å løpe litt og forsvinne gjennom noen trær å legge seg ned, være helt stille til du føler det er trygt og fortsette ferden =) så var det bare og krype under gjerdet (ja under) ett sted hvor det er litt åpning. skjønner ikke hvorfor alle absolutt skal over :P vekker mye mindre oppsikt også! russepoliti sto ca 10 m unna og prata med hverandre mens jeg snek meg som en slange under gjerdet, vips så var jeg under, lata som jeg sto og pissa i 2 sek for ikke å se desp ut så var det bare å rokke løs

hadde selvfølelig russebukse på meg, og nei ingen russ "klikka" på meg selvom det var flere som sto og så på det desperate trynet mitt som prøve og komme seg under hehe

piz
På Lillehammertreffet var det enkelt å snike seg inn som faen. Bortsett fra at vi tok den verste idiot tenkinga noensinne, løp rundt i skogen og lekte prison break drita som faen. Helt til vi kom tilbake der vi starta. Også kommer det noen 4-5 utlendinger bort til oss og spørte om det var fett der, vi sa at det er det sikkert, så de klatra over det første gjerdet de så og hoppa. Vi tok det samma gjerde bare at vi krabba under, og løp inn i russebilmengden. Enkle er ofte det beste : D
jeg var på tryvann sneket inn, gikk å sa jeg var sjåfør paya 200kr. drakk meg drita inni der å tok av værre en de fleste russ. hadde hvite bukser og var faen meg den eneste som hadde det der!! haha
Forresten, hva var de vannland greiene på treffet egentlig? Ryktes det lå ting gjemt rundt omkring der.
Sitat av nichoed Vis innlegg
jeg var på tryvann sneket inn, gikk å sa jeg var sjåfør paya 200kr. drakk meg drita inni der å tok av værre en de fleste russ. hadde hvite bukser og var faen meg den eneste som hadde det der!! haha
Vis hele sitatet...
Nesten samme storyen her. En kompis og jeg var sjafører på en russevan. Ingen av oss var russ så når alle jentene fra vanen stakk inn på treffet og sa prates om noen timer så følte vi at vi stod med skjegget i postkassa. Jeg kjørte til treffet og planen var å drikke når vi kom fram. Stod å vurderte å hoppe over gjerdet men gadd ikke det siden ingen av oss hadde russeklær eller lignende.

Jeg tenkte at det enkle ofte er det beste. Vi gikk ned i vanen, la fra oss jakker, lommebok og drikke. Gikk opp igjen, kontaktet vaktene som fikk oss i kontakt med en av russesjefene i billettboden.

( kompisen min var skeptisk til alt og stod litt i bakant av alt som skjedde )

Følgende historie ble servert: Jeg er sjafør på en russevan, når vi kom hit skulle hun ene bare hente noe i vanen før de gikk inn. Det endte med at hun glemte seg og nå er alle der inne sammen med bilnøklene og her står jeg i t-skjorte og fryser som faen. Det eneste jeg har er mobiletelefonen, men det er jo ingen som hører noe som helst der inne og noen av de la igjen telefonen i vanen så de ikke skulle miste den. Etter litt diskusjon fram og tilbake ender det med at jeg skal få ett dagspass, uten at jeg trenger å framvise noe leg eller noenting ( det ligger jo i vanen ). Idet han bestemmer seg for at alt er greit, så peker jeg på kompisen min og sier: Det gjelder han også...
Han skjønte nok at han var lurt men 20 minutter senere festa vi vilt inne på tryvann!
Sist endret av mortimer; 8. mai 2009 kl. 08:34. Grunn: leif.
Hahaha, jeg ler høyt =D

Problemet med de som sniker seg inn er ikke russen som sniker seg inn men alle de andre, det er ofte de som havner i bråk!
Lillehammer er det lett å snike seg inn...
Men på Tryvann er sikkerheten skjerpa de siste årene.
Vaktene gikk å sjekka bånd på "mistenkelige" personer...
Noen steder er det dobbelt opp med byggjerde, hvor mye av disse er klatresikre gjerder(tette bånd).
Vakter som patruljerer langs gjerde i tilleg står det russepoliti hver 30-50m rundt hele dritten også backstage og på teknikerparkeringen...
Så står det vakter med følgespot på lift...

Så lykke til, til de som videre har planer om å snike seg inn.
Men selv var jeg 4 av 5 dager på tryvann, å viste aldri noen som helst form for akreditering eller bilett. Og 2 av 2 dager på lillehammer...
Har jobbet som ryddegutt på tryvann om kvelden, og tror det enkleste er å hoppe over gjerde på nordøstsiden ved parkeringsplassen nedenfor tårnet. Der er det lite vakter siden dette området er avskilt fra arrangementet og sperret av for parkering for purk og de som jobber der osv. Der tviler jeg også på at det er noe vakter utenfor gjerdene inne i skauen, så det er bare å stå et stykke utenfor gjerdet og holde utkikk til det er klart. Når du har kommet deg over så hopper du over det neste gjerdet på andre siden av p-plassen og løper inn i hundremeterskoge/puleskogen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I år hadde de jo noe strekkodeting inn på russelappen, og du måtte ta kontakt med de om du skulle ut, for at de skulle kunne få scannet deg inn igjen..
Jeg var ikke russ i år, men fettern min var. Vi heter begge 2 Grov til etternavn, men jeg er 6 mnd eldre enn han.
han hadde for sikkerhetsskyld jentebuksa også, siden han er femi:P
Jeg dro til tryvann, med hans russelapp og hans bukse.
en gutt var dritsjuk så fikk hans bånd, og knøyt det på armen.
går til vakten å sier " å shit, jeg har tatt feil bukse, tok buksa til broren min jeg , for vi har like bukser, viste fram leg, som sa jeg var født 25.04.90 og hans russelapp hvor det sto 25.10.90. og da sa han, ja, dere er ganske ulike til å være søsken, så jabba jeg med noe at vi hadde forskjelige mødre elns og han sa det var greit at jeg gikk inn... så er ikke så vanskelig å komme inn
vurderer å snike meg inn på diverse treff i år
koster faen meg 1900 for landstreff billett nå