Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4418
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
All skrivebordsikonene er borte.

Hvis jeg prøver å lage en ny snarvei, så vises den ikke.

Hvis jeg høyreklikker og på skrivebordet, så er ikke den "Vis Ikoner" klappen der.
Alle andr valg er også lysegrå - umulig å trykke på.


Hjelp ?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Ingen som vet ?

Jeg har søkt på Google, og det eneste svaret jeg fant var å høyreklikke og velge vis ikoner.

Men det funker ikke her. Har ikke det valget.
Du vet at etter du har høyreklikket må du først trykke "vis" _så_ vis skrivebordsikoner sant?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg googlet i ca. 1 min og fant det her. Håper det hjelper hvertfall litt
En restart funker som regel
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Caroline
En restart funker som regel
Vis hele sitatet...
Jeg håper for guds skyld at han faktisk har prøvd å restarte. Hvis ikke skal jeg gråte inni meg
Det er bare en ting du kan gjøre for at det skal skje, og det er å hake "vis s.bords ikoner" av. Rightclick>Vis>Skriverbords ikoner>Hak av
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
[qoute=microsoft, link gitt av kosepaa]
RESOLUTION
To resolve this behavior, turn on the Show Desktop Icons feature:
1. Right-click the desktop.
2. Point to Arrange Icons By.
3. Click Show Desktop Icons.
[/quote]

Jeg har ikke dette valget hos meg. Det valget er liksom fjernet fra menyen.

Restart har jeg prøvd, Gjennoppretting har jeg prøvd, har kjørt skan med HJT for å fjerne alt tull, Avast! Antivirus, Ad-Aware og crap cleaner.'

Og hvis jeg velger egenskaper og skal bytte bakgrunn, så funker heller ikke det. Velger bakgrunn, trykker OK. Så er bakgrunnen lik. Så sjekker jeg igjen, og da står det 'Ingen'.
Det har skjedd det samme på meg før og. Jeg var inn på bilde eller musikk og skulle slette et par hundre sanger, og da slettet jeg skrivebordet også. Jeg restartet og alt var der
Hvilket OS bruker du?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Caroline: Vel, som jeg sa, jeg har restartet.

Jeg bruker WindowsXP. Det sier vel seg selv, når det oppstår problemer?
Sitat av Sceptic
Caroline: Vel, som jeg sa, jeg har restartet.

Jeg bruker WindowsXP. Det sier vel seg selv, når det oppstår problemer?
Vis hele sitatet...
Hadde heller penger på Vista, som rett og slett stenger deg ute fra din egen maskin fordi den tror du er et virus. Når du ikke kan kopiere filer til din egen harddisk når du er på en administratorkonto, begynner sikkerheten å bli ganske latterlig.
prøv å høyre klikk å trykk på oppdater?
men hvis du trenger ikonene dine med engang så kan du vel bare gå her:
C: \Documents and Settings\"ditt logginnavn her"\Skrivebord
bare en midlertidig løsning ofc

PS: ta bort mellomrommet mellom : og \
Sist endret av desperat; 15. november 2007 kl. 08:27.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Det er ikke min PC.

Hvis hu skal åpne en ny side i firefox, så lukker hu browseren, åpner 5 nye, så skriver adressen.

Så den midlertidige løsningen er ikke et valg for hu. Har dog fått hu til å bruke snarveier på startmenyen, men er fortsatt kjedelig uten linker på skrivebordet da dette er mer praktisk for hu.

Kan prøve å trykke oppdater, men ser ikke hvordand et skal hjelpe når ikke restart hjelper.


DryYouTear: I know. Vista sucks. Kvittet meg med det for lenge siden.
Sist endret av Kekurikekaka; 15. november 2007 kl. 08:34.
For meg høres det rett og slett ut til at pcen har hatt så mye malware/spyware/virus aat den har konka helt. Selv om du har fjernet alt, kan de forskjellige programmene ha gjort såppass stor skade at de ikke kan rettes opp bare ved å fjerne programmene.
Sitat av B3nd1k
For meg høres det rett og slett ut til at pcen har hatt så mye malware/spyware/virus aat den har konka helt. Selv om du har fjernet alt, kan de forskjellige programmene ha gjort såppass stor skade at de ikke kan rettes opp bare ved å fjerne programmene.
Vis hele sitatet...
Er enig her. Ta backup av hva enn du trenger og formater driten.
Sjekk at ikke du har valgt flere skjermer.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Sceptic
RESOLUTION
To resolve this behavior, turn on the Show Desktop Icons feature:
1. Right-click the desktop.
2. Point to Arrange Icons By.
3. Click Show Desktop Icons.

Jeg har ikke dette valget hos meg. Det valget er liksom fjernet fra menyen.

Restart har jeg prøvd, Gjennoppretting har jeg prøvd, har kjørt skan med HJT for å fjerne alt tull, Avast! Antivirus, Ad-Aware og crap cleaner.'

Og hvis jeg velger egenskaper og skal bytte bakgrunn, så funker heller ikke det. Velger bakgrunn, trykker OK. Så er bakgrunnen lik. Så sjekker jeg igjen, og da står det 'Ingen'.
Vis hele sitatet...
Fett nok, men var da en del andre linker som kanskje kunne vært til hjelp? En foreslår å kjøre Task Manager gå til Prosesser/Processes og kjøre en ny prosess som da skal være explorer.exe. Om det funker eller ikke kan ikke jeg svare på, men som sagt så fant jeg flere mulige løsninger
Sist endret av kosepaa; 15. november 2007 kl. 23:34.
Kan og være at diverse strings har blitt slettet fra registeret.
Run > regedit > finn

Kode

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\
og står det lite eller ingenting der så må du legge inn alle stringsa på nytt

Lykke til!
Sist endret av Funotrait; 16. november 2007 kl. 00:11.