Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 805
Lurer på om du kan kjøre bra spill med 3 skjermer med ett gtx 680. eller trenger jeg heller to 670 i sli?

som bf3 cod og sån
Ville satset på 2x 670/680 4GB i SLI.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
4g i hver eller til sammen?
4GB pr. kort.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av freeaak Vis innlegg
4GB pr. kort.
Vis hele sitatet...
det er helt sykt dyrt!

har set folk splle bf3 med 3 skjermer med et 690 i 70 fps
Men så koster 690 mye mer og... En kompis kjører bf3 på en mix mellom high og ultra med 65 fps i gjennomsnitt på 3x1080p monitorer, han har ett 680 2GB, hadde jeg vært deg hadde jeg valgt 680 4GB
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Men så koster 690 mye mer og... En kompis kjører bf3 på en mix mellom high og ultra med 65 fps i gjennomsnitt på 3x1080p monitorer, han har ett 680 2GB, hadde jeg vært deg hadde jeg valgt 680 4GB
Vis hele sitatet...
690 er jo da to 680 kjerner i et og samme kort. Et 680 4GB eller to 670 2GB i SLI burde holde.
I den situasjonen er 670 2GB SLI en del kraftigere en et 680 4GB, men også dyrere. Med SLI konfigurasjon vill du også få med de problemene som er med multi-GPU oppsett
Et 680 derimot er en del billigere og du slipper problemer pga. SLI. Et 680 vil ikke gi deg nok kraft til å kjøre 3D på 3 skjermer og med innstillinger på high/ultra.

Om du ikke bryr deg så mye om texture kvalitet ingame vill jeg gått for et 680 4GB (gjerne et overklokket et)
Om texture kvalitet ingame har mye og si og microshuttering og slike ting ikke er en big deal for deg vill jeg gått for 670 SLI (også gjerne overklokket). Dette er som nevnt dyrere.
Sitat av Zendium Vis innlegg
690 er jo da to 680 kjerner i et og samme kort. Et 680 4GB eller to 670 2GB i SLI burde holde.
I den situasjonen er 670 2GB SLI en del kraftigere en et 680 4GB, men også dyrere. Med SLI konfigurasjon vill du også få med de problemene som er med multi-GPU oppsett
Et 680 derimot er en del billigere og du slipper problemer pga. SLI. Et 680 vil ikke gi deg nok kraft til å kjøre 3D på 3 skjermer og med innstillinger på high/ultra.

Om du ikke bryr deg så mye om texture kvalitet ingame vill jeg gått for et 680 4GB (gjerne et overklokket et)
Om texture kvalitet ingame har mye og si og microshuttering og slike ting ikke er en big deal for deg vill jeg gått for 670 SLI (også gjerne overklokket). Dette er som nevnt dyrere.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg skrev det jeg skrev Skal han dra tre skjermer smertefritt bør han kjøpe ett 680 4gb, om han skal makse ALT og i tillegg ha 3D på alle tre skjermene, bør han gå opp i 680 4gb SLI, ikke 690, for da blir det bare 2 gb vram per gpu
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
glem 3d! holder ett 680?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
glem 3d! holder ett 680?
Vis hele sitatet...
Jepp, ett 680 4GB er mer enn nok til 3 skjermer ett 680 2GB er egentlig litt under grensa..
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
hvilket 680 kort er best?

merke altså? hørt at asus, zotac, evga, msi er de beste...
Dette (titegn)
Sist endret av Julenisse97; 18. januar 2013 kl. 17:59.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Dette (titegn)
Vis hele sitatet...
ok kjøpte zotac sitt. fikk best i test på alt unntat design, men takk for alle svar.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
ok kjøpte zotac sitt. fikk best i test på alt unntat design, men takk for alle svar.
Vis hele sitatet...
zotac sitt? hvilke tester har du lest? dette kortet er det varmste, mest støyete og langt fra der raskeste.

om 3 monitorerer er hensikten ville jeg tatt å kjøpt et 7970 kort, mer minne på større buss, 3gb vram er nok til samtlige spill i 5760*1080p, og kortet har en minnebuss som tilsvarer det også. 680 4gb vil slite med lav bussbåndbredde.