Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 749
hallo gode freaks
Har fått i oppdrag å finne en grei bærbar pc til min bestemor, budsjett på rundt 5k. Skal hovedsakelig brukes til surfing og sende epost.

Har sett litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773393 og lurer egentlig bare på om dere vet av noen andre forslag til samme prisklasse som kanskje er bedre? Med tanke på varighet og ikke minst kjapphet .

Hun vil ha ny pc pga at den nåværende begynner å bli noen år og hun synes den jobber tregt.
Og det eneste operativsystemet hun kan er vel windows vista. Tror neppe det er noen god ide å kjøre på med windows 8 til hun, men windows 7 går bra, da vista og 7 er så si samme "oppsett"

Noen forslag?
Sist endret av xaine; 4. februar 2013 kl. 15:40.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Tenker det er smart å kjøpe en 17" slik trådstarter foreslo. Eldre mennesker er gjerne ikke så begeistret over liten tekst.
Nå har ikke jeg "1.hånds" erfaring med den PCen som TS foreslår, men generelt alt jeg har tatt i av Acer har vært dritt kvalitet og/eller dårlig kjøling.
Din bestemor har like mye igjen for en ssd i den gamle laptopen. Så legger du bare inn w7 på den så føles det som en ny maskin. Mye mer fornuftig bruk av penger enn å kjøpe en ny laptop.
Jeg må beklage og rett og slett banne i kirka (freak forum) og si at du burde installere OSX på pcen. Min Bestemor har en Mac og som dere vet så er de designet for idioter uten greip på pc (yeah you heard me fanboys). Du sparerer en haug med penger og får OS'et som er lettest å bruke