Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 723
Hei! Kanskje litt dårlig overskrift, men jeg prøver meg! Her er casen:

Har en parabolantenne med to lydhoder. Det er kun det ene som er i bruk, og det er kun dette jeg trenger. På dette lydhodet har jeg 4 utganger, alle er i bruk. Jeg har netopp fått meg to nye tunere som jeg skal ha i huset, og for å slutte å strekke kabler gjennom veggene så har jeg kjøpt meg en 1-3 diseq switch som jeg har koblet på. Problemet er at etter jeg har koblet inn denne er det bare avogtil jeg får signal på tunerene. Noen som vet hva som kan være problemet? Kjøpte switchen på biltema vel og merke, kan det være denne som er dårlig?
lnb-hode, ikke lydhode

Og tror hver tuner må ha signal direkte fra hode, altså hodene må ha nok uttak til alle husets tunere. Diseq-switchen er for å samle signal fra flere hoder inn i en kabel, til en tuner. Du kan altså ikke bruke en switch til å spre signalet til flere tunere...
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
lnb-hode, ikke lydhode

Og tror hver tuner må ha signal direkte fra hode, altså hodene må ha nok uttak til alle husets tunere. Diseq-switchen er for å samle signal fra flere hoder inn i en kabel, til en tuner. Du kan altså ikke bruke en switch til å spre signalet til flere tunere...
Vis hele sitatet...
hmm.. det hørtes litt merkelig ut, for noen ganger kan jeg se på 3 tver samtidig, andre ganger kun et.. Hvis det er slik du sier, finnes det noe som kan splitte signalet ut da slik at det vil fungere hos meg?

EDIT: Ser nå at det er sannsynligvis ikke en diseq switch jeg har, men en vanlig switch..