Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 534
the dragon
3 13
Jeg har i over 12 år angret på at jeg ikke lagret / husker hvilke BTC jeg kjøpte i 2008. Og aldri funnet igjen filene på gamle disker.
I dag ryddet jeg i gamle disker og plutselig poppet det opp en mappe med "Cryptoanywhere" med endel filer i fra 2008.
Noen som har peiling på om dette er mine coins, og hvordan i alle dager får jeg de over i en wallet ?

https://ibb.co/sb6W8DS

Sorry, glem det. Fant ut av det.... er jo bare gamle epost krypteringsnøkler. Tabbe. Slett gjerne tråden.
Sist endret av Gits; 1 uke siden kl. 07:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Heidu. Altid spennende å ramle over noen slike tråder, nå er som regel guleroten man leter etter i slike tilfeller en fil som heter "Wallet.dat"
Det er imidlertid vanskelig å si nøyaktig hvilke filer de ligger i uten mer informasjon eller fysisk tilgang til de krypterte filene.
Her er en kort forklaring på noen av filtypene som vises i bildet:

GPG-fil (secring.gpg, pubring.gpg, trustdb.gpg): Disse filene er vanligvis brukt for PGP (Pretty Good Privacy), et krypteringsverktøy. Secring.gpg inneholder private nøkler, pubring.gpg inneholder offentlige nøkler, og trustdb.gpg inneholder tillitsinformasjon. Disse filene brukes ofte i sammenheng med kryptering og signering av data.

PRIVRSA og PUBRSA-filer: Disse kan representere RSA-private og offentlige nøkler. En offentlig nøkkel brukes til kryptering og en privat nøkkel brukes til dekryptering.

BAK-fil: Dette kan være en backup-fil, vanligvis brukt som en sikkerhetskopi.

RND-fil (secexmail.rnd): Dette kan være en fil som inneholder tilfeldig data, ofte brukt for å generere krypteringsnøkler eller som en del av krypteringsprosedyrer.

CONF-fil: Dette er en konfigurasjonsfil som kan inneholde konfigurasjonsdata for et program eller en tjeneste.
For å se om disse filene er knyttet til din kryptovaluta, må du undersøke videre med riktig programvare.Så om du husker hviliken wallet eller miner du brukte hjelper dette stort. Følgende trinn kan hjelpe deg å forstå om dette er en lommebok med bitcoins og hvordan du eventuelt kan hente dem ut og forhåpentligvis bli rik:

Bekreft at dette er Bitcoin-nøkler: Du kan bruke et program som GnuPG eller PGP til å lese GPG-filene. Hvis disse inneholder private nøkler, kan det være knyttet til en Bitcoin-wallet.

Finn ut hvilken wallet programvare som ble brukt: Hvis filene tilhører en bestemt Bitcoin-wallet , blir alt lettere som nevnt tidligere, det som kan fungere. Kanskje installere den programvaren eller finne en kompatibel wallet som kan importere nøkler. Dette er så og si alle walletter per dags dato. Bruk youtube, finn en wallet hvor du kan bli guided igjennom prossesen gjerne med vide5

Du har flere anerkjente walletter. For og nevne de 5 største.

1. Metamask
2. Coinbase
3. Exodus
4. Crypto.com DeFi wallet
5. Electrum
(NB; helt random genert men blant de største i verden)
https://www.forbes.com/advisor/inves...rypto-wallets/
https://medium.com/cryptocurrency-sc...s-77149525b185

Importere nøklene til din valgte wallet: Hvis du har private nøkler, kan du kanskje importere dem til en moderne Bitcoin-wallet for å sjekke om de det er noe som venter på deg i blockchainen. Dette må du gjøre samtidig som du har i bakhodet at sikkerhet betyr du ku kan stole på deg selv, ikke noen som sender deg meldinger, å tilbyr en hjelpende hånd. Også gjelder fortsatt OPSEC som og behandle seedphrasen som den hellige gral. Du kan ikke stole på meg for og understreke tinnfolie hatten å hvor sunt det er å være paranoid når det kommer til crypto.

Om du skulle oppdage at du har verdier som av ulike grunner gjør det vannsklig for deg å få tilgang til dem så kan du søke etter profesjonell hjelp: Hvis du ikke er sikker på hva du gjør eller om du trenger mer hjelp, bør du vurdere å kontakte en ekspert innen kryptografi eller en profesjonell kryptovaluta-spesialist. Det er flere bedrifter som spesialiserer seg på nettopp dette, litt mer niche som typ at du mangler de siste 6 ordene i seed phrasen din som de hjelper deg og knekke. Men garantert at om du finner noe eller det er noe i filene dine at du vil klare dette på egenhånd uten å måtte benytte deg av en 3 part.

Lykke til!
Sist endret av SnillDrue; 1 uke siden kl. 07:38.