Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 5605
Hei!
Jeg er ny på dette forumet, og lurer på om noen her spiller/har prøvd dette.
Det er snakk om en modifikasjon til gta san andreas, som gir deg muligheten til å spille online. www.sa-mp.com

Dette er et spill jeg rett og slett ikke blir lei, med tusenvis av gamemodes er det mye man kan gjøre på de forskjellige serverene.

Hvis noen her har prøvd "samp" vet dere nok at spillet sliter med lag/synch problemer. Den nyeste versjonen har forbedret det meste, slik at du slipper å sikte 40 meter foran den løpende Brasilianeren du har tenkt til å ta livet av.

Jeg spiller selv på en light rp server som er styrt av SA goons.
Dette er en flott timesink, spesiellt for SA folket (regner med at det er et par her).
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som spiller?
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Husker jeg spilte dette tilbake i 2010, brukte godt over 70 timer på en rp server,
så det er veldig gøy å spille mp på gta sa
funker det cracka?
Spiller selv SA-MP, er for øyeblikket på en såkalt "Heavy" RP server. Om det er morsomt varierer i stor grad.


Sitat av UncleAndy Vis innlegg
funker det cracka?
Vis hele sitatet...
SA-MP fungerer fint med en crakca versjon av GTA SA
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Og med fare for å gjenta meg: http://mtasa.com er noe liknende, og man kan gjøre uendelig mye mer i det. Dessverre er det ikke like mange spillere eller servere der.
Noen som har en veldig stor server å anbefale, en som har RP.
Los Santos roleplay på samp har mest spillere i forhold til hvor serriøst roleplayen blir tatt.
Valhalla Gaming MTA Role Play på MTA er veldig strict roleplay med en del aktive spillere. Der er det mye gjenger med mexicanere, gangstere og jacuza.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Noen som har en veldig stor server å anbefale, en som har RP.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbelfa NGG(Next Generation Gaming). En light-medium RP server. www.ng-gaming.net . God server, alltid stappa med folk.

Eller

LS-RP hvis du vil ha litt mer hardcore RP.
Spillte en del på Italy Mafia RPG for en god tid tilbake siden, er forsvidt ikke så veldig stor (Ligger på ca 70 aktive spillere tror jeg), og er en server med folk du først ikke liker i det hele og det store, men først når du har sotte deg inn i den rene idiotskapen til veteranene der er det helt umulig og ikke le seg skakk. Det er aktive admin's og moderatorer på serveren, og med en ubetydelig liten pengesum kan du få scripta egen bolig osv (Er en scripter kalt woot på serveren som kan ordne ALT, meget oppegående kar.). Denne serveren er på SA:MP

Videre gikk jeg til MTA og på Valhalla Gaming avd MTA (Er på SA:MP og, men foretrekker Multi Theft Auto.), hvor jeg enda er medlem men hverken har tid, nett eller pc til og spille.
Spiller på en server som heter RCRP (Red County Roleplay) til tider. Kjekt det.
Spilt en 2-3 timer på ng-gaming nå, rå server.
Spillte mye på "Chillpoint" før, for mange år siden.

Nå spiller jeg så og si smått på Valhalla RP, men er relativt kjedelig med så hardcore-rp-mode.
Sitat av robhol Vis innlegg
Og med fare for å gjenta meg: http://mtasa.com er noe liknende, og man kan gjøre uendelig mye mer i det. Dessverre er det ikke like mange spillere eller servere der.
Vis hele sitatet...
Du poster da ikke MTA i en SA-MP tråd! Arrg!
____

Har selv spilt sa-mp siden slutten av -09/starten av -10 og helt siden. Vært litt av og på med aktiviteten, men har alltid vært trofast mot en server som heter SkR, utrolig bra community der. SkR er forøvrig en roleplay/freeroam server, så rp er der, men ikke nødvendig å praktisere, altså powergaming er ikke lov.
Jeg har faktisk aldri tenkt på muligheten for multiplayer før, men har spilt en god del SA opp igjennom årene så dette må prøves ut
Spiller selv på "Romanian super stunt" artig stunt server med engelske og romanske spillere
Spiller SA-MP, men holder meg til RolePlay. Startet i 2007 faktisk.

Spiller for det meste på San Andreas Roleplay, men har mange venner på NGRP.

San Andrwas Roleplay er jævlig outdated, men har et veldig bra community. (Eneste grunnen til at jeg spiller det.)

Har en bruker på Los Santos Roleplay, men spiller der ikke ofte, adminsa respekterer ikke måten jeg kjører på ;d.
Spiller SA-MP aktivt selv. Har hatt en server selv til og med!
Har over 120 timer på rp server nå. Sinnsykt morsomt kan sende ip på pm hvis du vill
RC RP er en veldig seriøs RP server, men har tapt seg betraktelig siden Alec som er admin er mindre aktiv og en del noobs som ikke er helt på Rp greia. Snuten her ganske bra men noen av de er skikkelig powergamers
150 timer? Jeg føler meg litt geek, 1500 timer på San Andreas Roleplay .
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Spilte SAMP for noen år siden, lagde blant annet videoer med en annen fyr på filmservere. http://www.youtube.com/watch?v=dHYmx...eature=related har ca 100 000 + views til sammen de videoene.
Men, uansett spilte jeg på en server der en kunne gjøre hva en ville - jeg var politi somregel. Så, hvilken RP server anbefales det?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Spilte SAMP for noen år siden, lagde blant annet videoer med en annen fyr på filmservere. http://www.youtube.com/watch?v=dHYmx...eature=related har ca 100 000 + views til sammen de videoene.
Men, uansett spilte jeg på en server der en kunne gjøre hva en ville - jeg var politi somregel. Så, hvilken RP server anbefales det?
Vis hele sitatet...
Jeg kan anbefale mt-gaming. Husker ikke ip, men den er skikkelig bra. Det er Kevin fra how to annoy sin server hvis du har sett det.
Spiller på en server som heter ng-gaming.net. Ca 400-500 folk pålogget heletiden.

Noen som spiller nå?

Add meg på skype: hbk955
Noen som spiller nå?
Jeg spiller på en server som er veldig bra! ultimate truckers PM meg for IP!
Spilte før på SA:MP under flere navn som Jimmy_K og masse annet bullshit jeg ikke husker :P Finnes den serveren ennå?
Jeg spilte det veldig mye for leeenge sida.. Spilte på en server som het "ItalyMafia". Det var jævli gøy, men det var når Roleplay fortsatt holdtes. Spilte ca. 1400timer på den serveren. :<
Why so serious?
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg spilte det veldig mye for leeenge sida.. Spilte på en server som het "ItalyMafia". Det var jævli gøy, men det var når Roleplay fortsatt holdtes. Spilte ca. 1400timer på den serveren. :<
Vis hele sitatet...
Spiller på en server nå som RP fortsatt holdes. ng-gaming.net

Noen som vil være med å spille?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Du poster da ikke MTA i en SA-MP tråd! Arrg!
Vis hele sitatet...
Etter å ha vært en del av SA-multiplayer-rotet i flere år: jo. Jeg har egentlig gitt opp tanken på at MTA skal bli noe, til tross for at prosjektet alltid har vært drøyt overlegent feature- og scripting-messig, men jeg har ikke noe mot å utpeke et alternativ.

Hvis dere kan legge til side fordommene litt (driver administrasjonen på SA-MP med "propaganda" ennå? ), vil jeg virkelig anbefale å teste det. RP-miljøet, i det minste, er vel verdt å sjekke ut?
Sist endret av robhol; 3. mars 2012 kl. 11:57.
Why so serious?
Sitat av robhol Vis innlegg
Etter å ha vært en del av SA-multiplayer-rotet i flere år: jo. Jeg har egentlig gitt opp tanken på at MTA skal bli noe, til tross for at prosjektet alltid har vært drøyt overlegent feature- og scripting-messig, men jeg har ikke noe mot å utpeke et alternativ.

Hvis dere kan legge til side fordommene litt (driver administrasjonen på SA-MP med "propaganda" ennå? ), vil jeg virkelig anbefale å teste det. RP-miljøet, i det minste, er vel verdt å sjekke ut?
Vis hele sitatet...
ng-gaming.net - Beste serveren.
Hvordan starter man RP liksom, er stuck med lite cash og må løpe rundt.... kjedelig

spiller på mt-gaming coldman anbefalte
Skulle nesten ha mekket en liten Freak-server sånn at de som spiller SAMP på forumet kan spille sammen
Why so serious?
Spiller på ng-gaming nå, heter Joe_Jr_Smith visst noen spiller.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvordan starter man RP liksom, er stuck med lite cash og må løpe rundt.... kjedelig

spiller på mt-gaming coldman anbefalte
Vis hele sitatet...
De fleste RP-serverene er eid av et samfunn som har et forum delvis dedikert til diskusjon rundt RP serveren. Der kan du sannsynligvis spørre etter veiledning tilpasset denne spesifikke RP serven fra andre erfarne spillere. Men på generelt grunnlag så vil jeg anbefale deg å starte i en sivil jobb som for eksempel taxisjåfør, bussjåfør, pizzabud osv.

Disse jobbene er som oftest lite avanserte og derfor nybegynnervennlige, og gjennom å spille slik vil du få en pekepinn på hvordan ting funker og etter hvert vil du kunne bevege deg oppover i gradene, til mer avanserte jobber som for eksempel politibetjent eller yrkeskriminell.

Spiller selv MTA:SA som er noenlunde det samme som SA:MP, bare med små forskjeller, hovedforskjellen er vel at SA:MP baserer seg på et kommandobasert handlingsystem mens MTA:SA har et velutviklet grafisk brukergrensesnitt hvor man utfører spesielle handlinger fra som for eksempel kjøp av våpen, modifisering av biler osv.

Etter litt prøving av begge flerspillermodifikasjonene har jeg slått meg til ro med MTA:SA, har et intrykk av at SA:MP på generelt grunnlag har bedre og mer populære RP servere. Mens MTA:SA er bedre på det meste annet, inkludert race, basemode, deathmatch og RPG (Det er vanlig å skille mellom RPG og RP, RPG brukes oftest om en mindre seriøs RP server med mindre strenge regler, som et eksempel så er som oftest realistiske trafikkregler utelatt i RPG, mens det er veldig vanlig i RP.)
Sist endret av Tnh; 3. mars 2012 kl. 21:05.
Why so serious?
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvordan starter man RP liksom, er stuck med lite cash og må løpe rundt.... kjedelig

spiller på mt-gaming coldman anbefalte
Vis hele sitatet...
Du tjener godt som pizzabud.
Har prøvd å få testet MTA nåå, men alle servere ligger på 200 ping og det tar utrolig lang tid å laste ned ting. Er forøvrig på et ganske dårlig nett for øyeblikket, men da har jeg hvert fall funnet ut at dette spillet ikke er akkurat så vennlig for folk med et tregt nett.

Beklager, men jeg holder meg til SA-MP. <---- Min personlige mening.
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Har prøvd å få testet MTA nåå, men alle servere ligger på 200 ping og det tar utrolig lang tid å laste ned ting. Er forøvrig på et ganske dårlig nett for øyeblikket, men da har jeg hvert fall funnet ut at dette spillet ikke er akkurat så vennlig for folk med et tregt nett.

Beklager, men jeg holder meg til SA-MP. <---- Min personlige mening.
Vis hele sitatet...
Det at det tar litt tid å laste ned skal vel ikke være noe problem pga at når du har lastet ned "resourcene" så lagres de i MTA:SA mappa, slik at neste gang du besøker serveren trenger du nesten ikke å laste ned noe som helst.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvordan starter man RP liksom, er stuck med lite cash og må løpe rundt.... kjedelig

spiller på mt-gaming coldman anbefalte
Vis hele sitatet...
Først bør du dra til banken der har du 30k når du starter (hvis du ikke har brukt de opp) og så kjøper du en billig bil f.eks Blista Compact, så skaffer du jobb Delivier er en bra jobb for å skjønne og læer seg om de forskjellige plassene osv. du kan skrive /ask for å få hjelp av en admin. Og vær forsiktig med å sitte på folk du ikke kjenner de kidnappet deg uansett :P
Kan også være lurt å skifte skin som du gjør i klesbutikken.
Det er kjedelig i begynelsen nesten uansett, men når du begynner å tjene penger og forstår spillet og hvordan man skal spille blir det ekstremt avhegighets skapende
Sitat av iColdman Vis innlegg
Først bør du dra til banken der har du 30k når du starter (hvis du ikke har brukt de opp) og så kjøper du en billig bil f.eks Blista Compact, så skaffer du jobb Delivier er en bra jobb for å skjønne og læer seg om de forskjellige plassene osv. du kan skrive /ask for å få hjelp av en admin. Og vær forsiktig med å sitte på folk du ikke kjenner de kidnappet deg uansett :P
Kan også være lurt å skifte skin som du gjør i klesbutikken.
Det er kjedelig i begynelsen nesten uansett, men når du begynner å tjene penger og forstår spillet og hvordan man skal spille blir det ekstremt avhegighets skapende
Vis hele sitatet...
Hmm.. det høres sykt fett ut. Men hvordan funker dette da? Skal du følge trafikkregler og slikt på de mest seriøse serverene? Epic!... men også jævlig irriterende... vet ikke helt. Og hvordan funker det med politi og røver osv..

Høres ut som en real life simulator mmorpg greie... noe som jeg har savnet :P

Hadde vært kult om noen av dere kunne forklare litt hvordan GTA funker i en multiplayer sammenheng.
Sist endret av ClosetotheEdge; 3. mars 2012 kl. 23:03.
Prøvde litt MP no, det var fun
Anbefales virkelig.
Why so serious?
samp.ng-gaming.net:7777

Bra server. Ikke altfor seriøse trafikkregler der heller.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hmm.. det høres sykt fett ut. Men hvordan funker dette da? Skal du følge trafikkregler og slikt på de mest seriøse serverene? Epic!... men også jævlig irriterende... vet ikke helt. Og hvordan funker det med politi og røver osv..
Vis hele sitatet...
Ja, de aller mest seriøse RP serverene har ofte som mål å være så realistiske som mulig, operer med førerkort, trafikkregler osv. Men det finnes også RP servere som ikke er fullt så strenge på slikt og er som oftest lettere å sette seg inn i, disse serverene går som oftest under navnet RPG eller CnR, men hva man foretrekker er jo smak og behag.

Kan vel også nevnes at de mest seriøse RP serverene har et ganske strengt sett av regler, for eksempel hvis du opptrer urealistisk, hopper du rundt som en eller annen tulling eller helt tilfeldig begynner å slår løs på lyktestolper risikerer du såkalt "admin jail" eller rett og slett utestengelse ved gjentatte regelbrudd.

Angående politi og røver, så kan jeg forklare det så enkelt som at bryter man loven - for eksempel ved å kjøre for fort eller rane en butikk, så får man politiet i hælene, blir man tatt får man bot eller fengselstraff avhengig av alvorlighetsgrad. Selfølgelig varierer dette fra server til server, men dette er det vanligste opplegget.
Sist endret av Tnh; 3. mars 2012 kl. 23:28.
Sitat av Tnh Vis innlegg
Ja, de aller mest seriøse RP serverene har ofte som mål å være så realistiske som mulig, operer med førerkort, trafikkregler osv. Men det finnes også RP servere som ikke er fullt så strenge på slikt og er som oftest lettere å sette seg inn i, disse serverene går som oftest under navnet RPG eller CnR, men hva man foretrekker er jo smak og behag.

Kan vel også nevnes at de mest seriøse RP serverene har et ganske strengt sett av regler, for eksempel hvis du opptrer urealistisk, hopper du rundt som en eller annen tulling eller helt tilfeldig begynner å slår løs på lyktestolper risikerer du såkalt "admin jail" eller rett og slett utestengelse ved gjentatte regelbrudd.

Angående politi og røver, så kan jeg forklare det så enkelt som at bryter man loven - for eksempel ved å kjøre for fort eller rane en butikk, så får man politiet i hælene, blir man tatt får man bot eller fengselstraff avhengig av alvorlighetsgrad. Selfølgelig varierer dette fra server til server, men dette er det vanligste opplegget.
Vis hele sitatet...
Kult, takk
Sist endret av ClosetotheEdge; 4. mars 2012 kl. 20:24.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Why so serious?
Spiller selv på ng-gaming.net sin RP-Server. Er en god server, mye admin og mods som gjør så reglene holdes! Også utrolig mye forskjellige jobber osv!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
64.120.22.139:7781 prøver å få med mange det er vip refund og hus refund bare å joine dette er en engelsk server
Sitat av Sigurd_Austbb Vis innlegg
64.120.22.139:7781 prøver å få med mange det er vip refund og hus refund bare å joine dette er en engelsk server
Vis hele sitatet...
Multi Theft Auto er 10 ganger bedre.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Men det er vel 47 ganger mindre spillere?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som spiller?
http://www.youtube.com/watch?v=ldS0u...feature=relmfu

Her ser dere kvaliteten på MTA, så ekstremt mye bedre enn SA:MP.


Getawayen gikk forøvrig til helvetet.