Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1913
Har en fujitsu siemens storagebird solo 20-u
Jeg brukte den for 20 min siden på en stasjoner datama, skin hos en kompis, jeg skulle nå koble den til min asus eee (reisepc), det virker som om den prøver og starte opp men får det ikke helt til. Ettersom denne harddisken tar strøm fra datamaskinen sin usb, er det mulig at jeg har en feil type ledning eller at datamaskinen ikke klarer og gi ut nok strøm til å starte den?
Er det evt noen endringer jeg kan gjøre for å få den til å gi ut nok strøm elns, bruker windows xp.
Kan være mye mulig den er død.. skal bare ett like støt til så dauer eksterne harddisker, spesielt mange av de billige, iallfall etter min erfaring. ett lite kakk i bordet eller noe, omså at du legger den ned for hardt så dauer den.. om du eventuelt har en stasjonær pc så er det mulig og ta ut harddisken og koble den til der for og se om den lever... om du har mye viktige filer da, bortsett fra det så har ikke jeg aning, sikkert noen andre her som har ett godt svar eller to
Test den først på en annen maskin igjen, da vet iallefall hvor problemet ligger.
vis du hører disken spinne så lever den ialefall, men vis du ikke finner den på ''min datamaskin'' så er det kansje konflikt mellom partisjonene. Det du da gjør er å trykke høyreklikk på datamaskin åså behandle, det fører deg til et annet vindu.
Her trykker du Diskbehandling. Der skal alle hardiskene vises.
Hvis eksternen vises vet du at den ''lever''

Det du vet da er at den er tilkoblet og er registrert av PC'en. Det du må gjøre da er å trykke høyreklikk-endre stasjonsnavn og baner, deretter endre, så legger du til ett partisjons navn, sikkert stasjon F: hvis du har 2 partisjoner fra før av.

tror dette skal være rett måte å gjøre det på, har gjort de før på min egen eksterne, og det funket, men det kan være dette ikke er problemet i denne saken.