Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2552
Ja, for ca 1år siden mistet jeg all lysten til å fortsette med hobbyen min pyroteknikk, men nå har jeg fått gnisten tilbake og har bestemt meg for og investere 2000-3000kr i nytt utstyr! når jeg sluttet sist gang så hadde jeg brukt opp de fleste kjemikaliene, og jeg solgte resten av luntene mine.

Så jeg lurer på om noen vil være så greie og sette opp en handle/hva jeg trenger liste for meg.
Jeg har fortsatt noe utstyr igjen fra sist gang som en kulemølle uten den strikken som drar greia rundt,et verksted, litt div. måleskjerer,noe medie til mølla. så jeg trenger egentlig alt, hvis det er noen som har bestemt seg for og slutte meg pyro så kjøper jeg gjerne tingene dine for en billig penge
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Vell, all basicen står i hundre andre tråder, og hva DU spesifikt trenger kommer ann på hva du vil lage, så det må du nesten finne ut selv.

I allefall, et par kjappe: KNO3, Svovel, kull, dekstrin.
Sitat av Up Vis innlegg
Vell, all basicen står i hundre andre tråder, og hva DU spesifikt trenger kommer ann på hva du vil lage, så det må du nesten finne ut selv.

I allefall, et par kjappe: KNO3, Svovel, kull, dekstrin.
Vis hele sitatet...
Nettop det som er "problemet" at det finnes litt og litt i flere 100 tråder. Derfor tenkte jeg at det kanskje var fint og samle det her.

Og til hva jeg vil lage: BP,shells 1"-3", stjerne mikser,hemiser,mortarer,lunte og div andre morsomme ting som andre kan anbefale hvis de vil
Visco, 3mm
Time Fuse
Hold deg til 2 og 3" shells, om ikke større.. 1" er for barn under 10 eller for større SOS shells...
Gummiert tape
KNO3
Svovel
Kull
Dekstrin (Lage selv)
325 mesh aluminium (til D1 glitter)
500 mesh Aluminium (til Simple White)
2 X 2" HDPE eller GLASSFIBER mortere
2 X 3" HDPE eller GLASSFIBER mortere

OG så er selvsagt spørsmålet hvilke Stjertnemikser du vil lage.
Det over går til:
Tiger Tail
Chrysanthemun 6&8
D1 Glitter
Simple White (Kjøp mye svovel!)

Med mindre du vil ha farger så når du langt med dette! Og mengdene varierer selvsagt etter hvilken skala du bygger på... 2 eller 200 shell...
Sist endret av Pyrotecnican; 8. juni 2010 kl. 17:06.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Stjernemikser er et ekstremt generelt begrep...

Men se hva jeg fant uten å lete

http://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=171
http://freak.no/forum/showthread.php?t=139760
Kjemikalier

Kaliumnitrat
Svovel
Kull
Redgum / Dekstrin
Dark pyro al
Kalium perklorat
Aluminium 400mesh ca?

Utstyr
Kulemølle
En liten stekeplate så du kan varme opp ting ute
Shells
Lunte
Mortarer

Sikkerhet
Øyebeskyttelse
Hørselsvern
Sånn gummimatte når du skal lage flash og stjerne komper med AL og andre ting
Hansker


Du kan kjøpe 80% av tinga jeg skrev her på keten.org.pl. Ellers er jeg fornøyd med ebay, pyrocreations, czort og pyroplanet?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Nå kan jo ikke RG og dekstrin brukes som erstatning for den andre i alle tilfeller, så du burde nok kjøpe begge. Eller bare dekstrin...
Ha har jeg en liten handleliste i hodet! Product Qty. Price Total
1-1/2" x 1000 feet Kraft Non-Reinforced Gummed Paper Tape
1
1 Qty=1 2" Mortar
1
1 Qty=1 1" mortar
0
1 Qty = 16 2" paper ball shell
2
1 Qty =1, 3 & 6 Lb mill belt

6 Lb capacity ball mill

1 Screen set 3" & 4
OG


10kg kno3
5kg sulfur
5kg kul
cearamic medie 5kg
100m visco 3mm
5kg dexterin
2kg aluminium

Noen kommentarer?
Sist endret av Pyromanic; 8. juni 2010 kl. 21:54.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ha har jeg en liten handleliste i hodet! Product Qty. Price Total
1-1/2" x 1000 feet Kraft Non-Reinforced Gummed Paper Tape
1
1 Qty=1 2" Mortar
1
1 Qty=1 1" mortar
0
1 Qty = 16 2" paper ball shell
2
1 Qty =1, 3 & 6 Lb mill belt

6 Lb capacity ball mill

1 Screen set 3" & 4
OG


10kg kno3
5kg sulfur
5kg kul
cearamic medie 5kg
100m visco 3mm
5kg dexterin
2kg aluminium

Noen kommentarer?
Vis hele sitatet...

Ja, det har jeg.

Først og fremst så lurer jeg på hva du skal med 5kg dekstrin når du kan lage det veldig billig når som helst hjemme?
Da sparer du jo fraktkostnadene også.

jeg ville slengt med bariumnitrat og strontiumnitrat for produksjon av røde og grønne stjerner.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Ja, det har jeg.

Først og fremst så lurer jeg på hva du skal med 5kg dekstrin når du kan lage det veldig billig når som helst hjemme?
Da sparer du jo fraktkostnadene også.

jeg ville slengt med bariumnitrat og strontiumnitrat for produksjon av røde og grønne stjerner.
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Men er bare litt skeptisk til og gjøre det igjen fordi forrige gang så ble det veldig mye søl og dritt, men som du sier så sparer det meg for mye frakt kostnader.
Jeg anbefaler deg til å IKKE bruke Keten!
Han sender ikke varene dine.
Jeg bestillte i mars og han har enda ikke sendt varene. Han har bare sendt et Sporingsnummer som ikke virker og ett sporingsnummer til en pakke jeg bestilte i fjor sommer.
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Jeg anbefaler deg til å IKKE bruke Keten!
Han sender ikke varene dine.
Jeg bestillte i mars og han har enda ikke sendt varene. Han har bare sendt et Sporingsnummer som ikke virker og ett sporingsnummer til en pakke jeg bestilte i fjor sommer.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg ikke heller. har veldig gode erfaringer med Czort så det er der varene blir bestilt fra.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Når det kommer til Al, ville jeg kjøpt både atomisert, bright flake og mørk Al
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg er enig med Pyrotechnician. 1" shells er for småbarn. Bruk pengene på enda en 2" morter, eller invester i en 3" eller 4". Dekstrin lager du sjøl.

Likurg (Gamle Czort) holder på å skaffe alle kjemikaliene han hadde før. Nå har han alt man trenger til grunnleggende pyroteknikk, men han mangler de mer eksotiske kjemikaliene foreløpig.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og når sant skal sies, 1" er bortkastet egentlig. Man får mye mer ut av en 2" eller 3" for den saks skyld. Da tenker jeg sånn at resultatet man får, blir mye mer verdt pengene. Altså at man får mer nytelse per gram komp man bruker

1" er dog flott om du skal lage deg 6 og 8 tommer SOS shells, men det høres ikke helt ut som du sikter på det til å begynne med. Ellers er 1" greit for salutter(kan gjerne kombineres med det forige jeg skrev)!
Ellers er 1" greit for salutter
Vis hele sitatet...
Nåh.. Blir ikke det litt i grenseland til feminint?

Litt magnesium og en klordonor er veldig greit å ha stående også syns jeg.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Vel når det kommer fra meg, skjønner jeg godt at du tenker det!

Skal dog nevnes at en jeg kjenner lagde et 16 skudds batteri med 1" APAN salutter som gikk av i 5 meters høyde... Det var så mye villere enn noen komersielle saluttbatterier jeg har hørt noen sinne

Ellers var det en som fyrte av en 6" HE salutt forige nyttårsfeiring som jeg fikk bevitnet... Det er noe av det drøyeste jeg har vært borti. http://www.youtube.com/watch?v=5pr6oktyPis
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg ville sløyfa 5kg dextrin og gått for 500 gram i stedet, det holder til ca 10 kg stjernekomposisjon. Jeg er lat, og liker å kjøpe ting som er meget billige og neppe øker portoen pga. sitt minimale kvantum. Av aluminium ville jeg, dersom jeg var på forholdsvis sparebluss, droppa den mørke aluminiumen, og kjøpt en atomisert rundt 40-50µm og en bright flake. Ca i forholdet 2:1, kanskje til og med 3-4:1 også, men det er litt subjektivt. Hva slags kull tenkte du å kjøpe? Til stjerner eller svartkrutt? Til BP er det fint med løvtre (typisk pil, hassel etc), til gnister er furu/gran bedre. Personlig bruker jeg grillkull til stjerner pga. pris og tilgjengelighet, og er i grunn fornøyd med det.
"Ellers var det en som fyrte av en 6" HE salutt forige nyttårsfeiring som jeg fikk bevitnet... Det er noe av det drøyeste jeg har vært borti. http://www.youtube.com/watch?v=5pr6oktyPis "

Inspirerende og ett nydelig syn!