Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4707
Alle har alltid fikset alt for meg, og bare gitt meg bongen/jointen for å ta trekk. Skal kjøpe eget nå, å mekke selv.

Er det altså bare å varme opp hasjen, grinde den mens den er myk og blande med tobakk? Har tenkt til å kjøpe rullemaskin siden jeg suger i å rulle, funker det bra eller?
Narkoliberaler
9 4
Ja, det er slik jeg pleide å gjøre det; varme den under lighter og gni den ut i tørrøstet tobakk.

Noen typer rev, ofte de gode, er veldig vriene å varme opp, de blir til klumber i det du skal gni dem.
. Til de anbefaler jeg å legge tobakken oppå et glanset blad. Så klipper, river eller på annet vis får reven opp i minst mulig biter. Til slutt legger du arket med alt på komfyren over middels til svak varme i korte perioder av gangen, hvor i mellom du tar arket av og gnir reven i tobaken.
Hasj kan være mykt som modell-leire eller som et tørt brød. Tørr hasj kan du knuse opp og strø i mekket ditt. Myk hasj trenger du ikke varme, bare rive av bitte små biter å legge med tobakken. Noe midt i mellom varmer du forsiktig (ikke brenn hasjen) til du får revet av biter.
Tørr hasj kan knuses opp og strøs i mekket. Er den hard men fortsatt ikke så knusktørr at du bare kan smuldre den opp, så kan det være en fordel å brenne litt og gni den inn i tobakken. Ta deg god tid hvis du gjør dette. Hvis hasjen er helt myk, så blir det fort masse kliss og waste om du brenner den og jonern blir fort tett, da gjør du som Relevant sier - river den i små biter.

Når det gjelder rullemaskin, så ser jeg ikke noe poeng i det. Det blir i mine øyne som å kjøpe seg båt fordi man ikke kan svømme. Hvorfor setter du deg ikke bare ned og øver på å rulle? Start med tobakk og øv deg på å lage en fin joint. Plutselig blir du hekta, også innser du at rulling er en kunst. :P Det er jo halve greia med å røyke, mann!

Husk å mekk opp i små nok biter, eller sørg for at den er gnidd skikkelig inn i tobakken. Jo større klumper du har, jo løsere må du pakke jointen for å få trekk. En weed joint kan og bør du pakke mye hardere enn joint med hasj!
Sist endret av brennesle; 7. februar 2016 kl. 23:57.
Forslagene i de tidligere innleggene sier jo det meste, men jeg vil legge til det jeg gjør, når det gjelder myk bønne.

Legg halvparten av tobakken på en mekkeplate, lag klumpen til en pannekake, varm den forsiktig opp hvis det trengs, legg resten av tobakken oppå og smuldre og miks det sammen. Deretter er det bare og øve på å rulle!

Når du får dreisen på det, vil du finne at det er en veldig fin og beroligende aktivitet.

Lykke til!
Slik jeg gjør det:

1. Ta en sigg og riv av papiret.
2. Legg tobakken på/i noe du kan mekke på/i.
3. Rens tobakken for harde pinner, ''øyer'' og annet dritt(Dette punktet er valgfritt)
4. Press hasjen du skal bruke så flat du klarer med fingrene og start og varme den opp.
5. Når det begynner å boble, ryke eller etc så blander du den sammen med tobakken.
6. Gni til det ikke er masse klumper og start og rulle
Min favoritt er waterfall bong. Lett å laga, lett å bruke når du er åleine og du kan røyke i ditt tempo.

Ta ei stor plastflaske og lag et hål i botn av flaska som er stort nok til at når du fyller flaska med vatn tømmer den seg på ca 30 sek. Klistre tape på håle og fyll flaska med vatn. Klypp ut aluminiumsfolie og legg den tett rundt flaskeåpninga og lag ein liten fordjupning i halsen. Stikk passe mengde hål i aluminiumsfolie med ei lita nål og legg mekke oppi.
Bruk lighter til å sete fyr og dra av tapen så vatnet begynner å renne ut. Sjå at alt brenne fint og hjelp evt. til med lighter.

Når alt vatnet er rent ut av flaska tar du av aluminiumsfolien og røyker i det tempo som passer deg.
Syns TS sa det best selv jeg.... Bruk grinder...

Fyll grinderen med tørr tobakk (for mye tørking gir pulver, det er ikke digg),
Varm klumpen noen sekunder og kast den oppi grinderen..
Snurr rundt ca 2 ganger (ikke for mye grinding, da blir det pulver ) og mekket er ferdig

En 4 åring kan mekke den sykeste seigeste shitten om han har grinder og saks, mens mange jeg kjenner som har røyka daglig i flere år klarer ikke å få halv seig shit godt mekka ut...

På grinderen min får jeg 1-3 klumper som jeg peller ut, og en gang i blant lar jeg grinderen ligge oppe på varmeovnen før jeg bruker den så de små klumpene som sitter fast i grinderen skal løsne opp...
Sist endret av Novice; 8. februar 2016 kl. 08:32.
Det Slæsken sa. Min fremgansmåte til punkt å prikke.
Vil bare legge til (mens jeg sitter her og mekker) at dersom sakene er såpass myk at det er vanskelig å få det i små biter, kan du rulle det til så tynne pølser du klarer og legge det rett i papiret sammen med tobakken. Funker veldig fint, og jointen brenner beint.
Oppskriften til Slæsken dekker det meste. Vil bare legge til at saks er et fint verktøy i mekkeprosessen. Jeg liker å klippe opp tobakken litt etter jeg har fjernet kvister o.l. Synes det gjør det lettere å mekke ut når tobakken er "finere".
Saks kan også være greit å bruke hvis hasjen klumper seg opp. Fin å holde biten med når du varmer.. Saks ftw!

Finn deg en liten papirsaks av noe slag og dediker den til mekking (den vil fort bli sotete og sticky). Tror min trofaste lille gule har vært med meg i over ti år nå, haha
1. Legg hasjen oppå en mynt og varm opp under mynten med lighter. Bruk en tang slik at du ikke brenner fingrene.
2. Når den er blitt passe varm(Rett før den begynner å ryke) kan du legge den i en grinder og dele opp hasjen.(Dette må gjøres ganske kjapt)
3. Fordel hasjen jevnt i ett rullepapir.
4. Light it up and enjoy.
Ps du kan også fylle den med tobakk, men det skal ikke være nødvendig
Håndholdt glasspipe eller glass bong er også å anbefale. Da kan du rive opp hasjen i små biter og røyke den uten tobakk. Litt stramt til lungene i starten hvis man er vant til tobakk, men er kanskje mindre skadelig for lungene i lengden.
Tørr hasj: rasp opp med rivjern (fungerer best hvis rivjernet har ekstra tynne rasper).
χρωματικός
Chromatics's Avatar
En mye enklere måte å gjøre dette på.

- Hold hasjklumpen i fingrene.
- Varm klumpen med flamme fra ligheteren, maks 2-3 sekunder.
- Skrap på klumpen forsiktig med en enkroning eller annen mynt.
- Når du kjenner at klumpen er stiv igjen, så varmer du på nytt.
- Dette må da gjentas fler ganger, funker som bare det.
- Så har du små biter med hasj du enkelt blander med tobakk.
- Store biter kan brytes opp med fingrene.
Sist endret av Chromatics; 19. februar 2016 kl. 10:07.
Du tar en sigg og brenner utenpå med lighter fort frem og tilbake langs papiret til det blir litt grått , skal ikke brenne bare toaste som det heter.
Ta tobakken ut av siggen og krunsj den litt.

Så varmer du hasjen mens du holder med fingrene, gni/prell den mot den andre håndflaten din så oppvarmet hasj fester seg i den så venter du noen sekunder til den stivner og preller den av i mange små "korn"biter som om du skulle børste deg/gni deg i hendene. Går mye fortere å mekke på den måten enn å plukke av en og en liten bit fra selve klumpen
Bland hasj og tobakk.

Enkle rulleteknikker kan du finne og se steg for steg på youube "how to roll a joint", det krever en del øving men alle røykere må igjennom det før eller senere. Blir ikke spesielt jointvennlige rullingser av de rullemaskinene (ruller for tynt og løst slik at mekket brenner vekk fortere)
Sist endret av vacant; 21. februar 2016 kl. 22:17.
Sitat av Nether Vis innlegg
Vil bare legge til (mens jeg sitter her og mekker) at dersom sakene er såpass myk at det er vanskelig å få det i små biter, kan du rulle det til så tynne pølser du klarer og legge det rett i papiret sammen med tobakken. Funker veldig fint, og jointen brenner beint.
Vis hele sitatet...

Kommentere et innlegg rett under deg på en annen post..
Har en digg mekkemåte. om du røyker bong eller bøtte.

Brett et a4 ark begge veier
Varm siggen, å åpn den. - ta ut et par ører men ikke knus den tobakken. Riv opp det brune du skal ha i og legg det oppi, litt miks. Brett å varm papiret.(careful) sucks når det tar fyr!. Da får du et deilig mykt perfekt mekk (passer best om du mekker minst med 2 sigg)
Så slipper du å ha ligtheren i nærheten av din dyrebare bæsj i det heletatt(Y)

God søndag!
Sist endret av apekatten; 28. februar 2016 kl. 14:24.
Sitat av apekatten Vis innlegg
SnipSnip
Vis hele sitatet...
Du kan bruke alu folie isteden, så slipper du at tig driver å tar fyr
1. Du kjøper en billig og enkel bong fra DHGate
2. Du bruker neglene dine for å rive/klipe av ønsket mengde du skal røyke fra klumpen
3. Du kaster nevnt bit oppi gruven på bongen (Uten tobakk) og tenner på med lighteren
4. Standard trekke-prosedyre + en renere og ofte sterkere høy

Den samme prosedyren gjelder for grønt, så lenge du ikke skal røyke joint, dog du burde kjøpe blunt-papir om du vil røyke "joint" slik at du slipper å blande med tobakk. Du kan også røyke begge deler alene (Uten tobakk) på pipe, tørrbong, bøtte osv. Tobakk er usunt og er med på å spise pengene dine samtidig som det ikke har noe behov for å røykes sammen med godsakene så lenge du ikke er ute etter nikotin. Happy toking =)
Sist endret av SoppVandreren; 28. februar 2016 kl. 18:04.