Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3566
Hei!

Nå har det seg sånn at jeg har blitt stoppa i en tilfeldig kontroll, der jeg kjørte- og hadde røyka cannabis ca 1-2timer før jeg ble stoppa. (Røyka med kompisen hjemme hos han)

Da jeg ble stoppa ble jeg med engang bedt om å gå ut av bilen, og politimannen begynte å ta diverse tester på meg.. Spytteprøve, og div fysiske tester, han forklarte dette ved at jeg så trøtt ut å va noe rødlig i øynene. Jeg forklarte dette med at jeg hadde reist hjemmefra til byen ganske tidlig, og politimannen var iferd med å la meg få kjøre videre.
I det jeg hadde passert testene ganske bra, og forklart meg ganske godt kommer politidama (som prata med passasjeren), og sier at han hadde fått oss busted.
Han hadde innrømt røyking av cannabis tidligere på dag.

Derifra ble vi satt i håndjern(?!) i baksetet på sivilbilen, kjørt til politistasjonen der det ble et kjapt avhør for så å kjøre til legen for blodprøve.
Jeg nekta konstant, men innrømte røyking for 2uker siden.
Hos legen var det også mange fysiske tester- alle bestått 100%, hukommelsestesten (8siffer på 45min ish), scorte jeg bare 4rette.

De fikk ut 3glass med blod(uheldigvis, prøvde hyperventilering metoden)
Men saken er den, nå har jeg røyka gjevnlig tilnærmet daglig i 2år, og etter 1-2timer etter en joint av dårlig kvalitet vil jeg si jeg var edru nok til å kjøre bil.

Dette er nå snart 1,5uke siden, og jeg har ikke hørt noe enda. Og jeg hadde desverre tatt en conserta 36mg (engangstilfelle, fikk med dama jeg holder på med som har adhd!:/).. å det var selvfølgelig utvidet blodprøve.
Men når jeg var med legen, concerta skal jo gi opp- så begynte han å spørre om jeg hadde tatt sovetabletter/opium(ned rus) osv.


Lappen ble tatt i beslag og jeg nekta fra første sekund jeg har tatt noe.
Har jeg noen sjangs i det hele tatt? Føler ikke det er rett å ta ifra meg lappen når jeg selv føler jeg var 100% edru, og fysiske tester bestått 100%.

Tilogmed politimann kom med kommentaren, håper det går stang inn for din del.
Jeg er heller ikke noen standard stoner, har meget god utdannelse- jobb i offshore og ellers meget god vandel.


Noen sjangse for å få den tilbake? regner med det blir avhør å rettsak..
Hilsen meget oppgidd 20åring, har ikke hørt noe fra politiet p.d.d
Står fast bestemt på at jeg var edru!
At du føler deg edru nykter nok til å kjøre betyr ikke du er det!
Du har rett å slett dritt deg på leggen, prøvene er positive å Norge er vell et av de strengere landene på akkurat dette.

Å det at du har god utdannelse å ellers føler deg bedre en andre kan du fortsette med på bussen fremover. Ha en trivelig kveld videre
Sist endret av Aron2303; 7. februar 2016 kl. 22:25.
Ta det som en skikkelig lærepenge. Du er nok ikke den første som "tror" at de er edru og kan kjøre bil helt utmerket. Om alle hadde tenkt som deg hadde vi hatt enda flere trafikkulykker enn det vi har i Norge idag. Rus og kjøring hører ikke sammen!
Hvordan kan du ha "meget god utdannelse" allerede som 20-åring? Hva menes med "meget god vandel" - har du noe som anmerker seg spesielt positivt der? Hvordan er en "typisk stoner" - som du absolutt ikke er - selv etter å ha røyket jevnt i ca 2 år?

Dette ender med ca 30 dager ubetinget fengsel + du mister sertifikatet (ca 2 år) og må levere rene urinprøver i ca 6mnd - etter 2 år uten lappen - før du får kjøre opp på nytt. Dette er standard.
Sist endret av mr_rager; 8. februar 2016 kl. 00:36.
Mrnobody du tar feil. TS start sporenstreks med blod- og pisseprøver etter du får vite resultatet, og gå på disse regelmessig for å vise edruelighet fremtil det blir rettsak. Dette vil sikre deg mye kortere straff da du viser dem att du har tatt tak i livet, tro meg. Gjør du dette lover jeg deg at ting vil ordne seg så raskt som overhodet mulig.


Spør deg selv hva en dommer er ute etter, er han en sadistisk gærning som liker å gjøre livet til folk kjipt eller vil han se forandring?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Mrnobody du tar feil. TS start sporenstreks med blod- og pisseprøver etter du får vite resultatet, og gå på disse regelmessig for å vise edruelighet fremtil det blir rettsak. Dette vil sikre deg mye kortere straff da du viser dem att du har tatt tak i livet, tro meg. Gjør du dette lover jeg deg at ting vil ordne seg så raskt som overhodet mulig.


Spør deg selv hva en dommer er ute etter, er han en sadistisk gærning som liker å gjøre livet til folk kjipt eller vil han se forandring?
Vis hele sitatet...
Hva tar tar jeg feil med? Hvis du tror TS slipper unna ubetinget fengsel så er det nok du som tar feil av oss. Eneste lignende sak jeg har lest/hørt om hvor det ble betinget er dennne saken som har blitt mye omtalt- nettopp fordi at ruskjøring straffes i 99% av tilfellene med ubetinget fengsel + tap av førerkort.

Merkelig hvordan du kan "garantere at dette ordner seg så raskt som overhode mulig". Har du i det hele tatt vært i kontakt med politi før?
Sist endret av mr_rager; 8. februar 2016 kl. 08:05.
Du kjørte i rusa tilstand, uansett hvordan du vrir og vender på dette! Ta din straff og lær av dette! Ingen som kjører i rus fortjener sympati mener nå jeg...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mrnobody Vis innlegg
Hva tar tar jeg feil med? Hvis du tror TS slipper unna ubetinget fengsel så er det nok du som tar feil av oss. Eneste lignende sak jeg har lest/hørt om hvor det ble betinget er dennne saken som har blitt mye omtalt- nettopp fordi at ruskjøring straffes i 99% av tilfellene med ubetinget fengsel + tap av førerkort.
Vis hele sitatet...
Nei, det straffast ikkje med ubetinga fengsel i 99% av tilfella. Opp til 1.2 i alkoholpromille så er betinga fengsel hovudregel. Over det er ikkje betinga fengsel mot promilleprogram utenkjeleg.

Ettersom det er meir køyring med lågpromille enn med høg promille vil eg anta at ein solid brøkdel av sakene vert avgjort med betinga fengsel.

http://www.promille.no/promillekjoring/
TS har røyket cannabis fast i 2 år- sist inntak ca 2 timer før han ble stoppet- i tillegg til å ha conserta i systemet. Dette vil etter all sannsynlighet bli regnet ut til en promille på over 1.2. Forstår at det er forskjell på 2 pils og 1L 40%, men her er det snakk om 2 illegale rusmidler og kan love deg at de ikke ser lett på det.

Edit: Se denne tabellen. Vil du fortsatt gi TS falske forhåpninger?

Postet feil tabell - her er den jeg egentlig skulle referere til.
Sist endret av mr_rager; 8. februar 2016 kl. 09:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvert rusmiddel vil bli brutt ned og omregnet til promille, og ts vil klare å få gjort straffen betinget om han ytrer at han ønsker og få "Program mot ruspåvirket kjøring". Men nå har vi ikke annen info enn det som er blitt delt av ts selv her, så det blir for snevert å antyde noe straff.


Jeg fikk 21 dager ubetinget gjort betinget med overnevnte program, og det var med høy alkoholkonsentrasjon i blodet.


Så TS om du tar disse blod- og urinprøvene jeg prøver å råde deg til så vil dette ordne seg på best mulig måte, og raskest mulig så lenge du klarer å holde dem rene. Kommer du til retten og kan klaske 6 mnder dokumentert edruelighet i bordet så vil dommeren gå fra å være en bøddel til å bli vennlig og løsningsorientert, i ditt favør. Du blir ikke å slippe unna, men du vil få en betydelig mildere dom.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av mrnobody Vis innlegg
TS har røyket cannabis fast i 2 år- sist inntak ca 2 timer før han ble stoppet- i tillegg til å ha conserta i systemet. Dette vil etter all sannsynlighet bli regnet ut til en promille på over 1.2. Forstår at det er forskjell på 2 pils og 1L 40%, men her er det snakk om 2 illegale rusmidler og kan love deg at de ikke ser lett på det.

Edit: Se denne tabellen. Vil du fortsatt gi TS falske forhåpninger?

Postet feil tabell - her er den jeg egentlig skulle referere til.
Vis hele sitatet...
Amfetamin og amfetaminderivater er veldig mildt mtp omregnet promille; som du ser er stimulanter unntatt for de stegvisene grenseverdiene som for andre stoffer svarer til hhv 0,5 og 1,2 i promille.

Concerta vil tilføye et tilnærmet ubetydelig bidrag til TS' straffeutmåling.

Cannabis vil derimot kunne bli et ganske alvorlig problem, avhengig av de facto* toleranse.

*Hvor mye en person opprinnelig "tåler", og hvor mye dette i praksis påvirkes over langtids og kronisk bruk er ikke nødvendigvis proporsjonalt mellom individer.
Sist endret av Tøffetom; 16. mars 2016 kl. 08:35.