Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5021
Er på utkikk etter en bra serie å se på. Har kun sett Dexter og Lost (faktisk...), da jeg ikke ser på alt mulig. Skal ut på lang reise og trenger å ha en serie eller 2 å se på laptopen.

Noen som likte Lost og Dexter som tror dem kan anbefale meg noe jeg vil like?
Dr.Who!
Sist endret av Nerdefruen; 13. februar 2012 kl. 00:50.
The Wire og Breaking Bad
That '70s show
serienytt.no
Genial side.
Sopranos!! Fantastisk serie
Breaking Bad, Shameless eller The Inbetweeners
Game of Thrones

Skrev det før, men det ble slettet.
Vil absolutt anbefale game of thrones også.
I tillegg vil jeg nevne its always sunny in philadelphia selv om det ikke er i nærheten av verken dexter eller lost, men en genial komiserie.
Det som kanskje er i nærheten er Fringe, der har du det mystiske fra lost og spenningen fra dexter.
Hvis du likte lost så er Fringe noe for deg. Samme fyren som lagde lost. Er vell en slags sci-fi versjon av csi kan man si.
Alcatraz som går på TV nå kunne vel ha vært aktuell? Burde sjekkes ut!
prison break er bra!
holder selv på å se 24 nå veldig bra hittil
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
24 er det beste.

Så har du The Walking Dead, King of Queens, The Wire, Two And a Half men, etc etc
Gotta love the listetråd. Vanskelig å matche noe med Dexter. Har en ting for Nip/Tuck da, kanskje noe for deg å sjekke ut?
Søtter walking dead Kusetjuv.
Har sett på Lost før, dritt som juling ble lei å bare drama osv.. Men Walking Dead eller Breaking Bad så har du serie som er helt utrolig spennende
spartcus, fantastisk serie.. iallefall første sesong...
Alcatraz og The River
- Californiacation
- Fringe
- Mad Men
- Deadwood
- Heroes
- Chuck
- V
- American Horror Story
- Weeds

Anbefaler disse.
Alcatraz kan lastes ned også, har alle. De er drit bra, anbefales !
Exterminate!
jonnis's Avatar
Som nevnt over: There is no such thing as watching only one episode of Doctor Who.

Hvorfor nevner jeg det når det er nevnt allerede? Fordi det er en så fet serie at den må nevnes flere ganger...
Vil virkelig anbefale Heroes og Weeds
Heroes, serien ble ikke laget ferdig men absolutt verdt og se. Weeds, Breaking bad, Prison break, Burn Notice, South park, Simpsons, Family guy
Supernatural. Beste serien som noengang har blitt lagd!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Gode serier... hmmm.. som ligner lost og dexter... Hmm..

Dexter er ikke det den svært blodige serien om han detektiven? Hmm... Tror ikke det er så mange som akkurat den..

Du har jo:

- Life
- Burn Notice
- Så har du jo den ene med han sheriffen som skyter først og spør etterpå...
Bla bla bla, her kommer folk med mye gammelt.
Hva med og prøve og få lasta ned nye Lillyhammer med little Steven fra Sopranos?
Har sett de 3 første episodene på Nrk, og det var kjempe bra.

Enjoy
Gone for good
39 9
Sons of Anarchy!
The Walking Dead!
Fins mange andre bra serier også (prince of bel'air, two and a half men osv..) men
the walking dead topper alt.
Life's too short med bla. Ricky Gervais. Humor på høyt nivå.
Sherlock

Sykt bra serie!
Anbefaler alle å se Sons of Anarchy, så fire sesonger på 3 dager
Støtter Sons of Anarchy, men anbefaler også House!
Sist endret av spypsy; 15. februar 2012 kl. 23:30.
Akkurat pløyd gjennom SOA selv, den har et utrolig bra soundtrack som gjør serien veldig sterk, anbefales

www.youtube.com/watch?v=PbeIv39s04s
Sist endret av mr_james; 16. februar 2012 kl. 00:11.
Blue mountain state, beste komiserien jeg har sett hittil!!11
Breaking Bad, House, Game of Thrones, Oz.
Lie to me er kanskje ikke så lik Lost eller Dexter, men absolutt verdt å sjekke ut, den er kommet ut i tre sesonger med totalt 48 episoder, så det er gode muligheter for å slå ihjel litt tid.
Nå går jeg litt utenfor sjangeren her, men noen av mine favoritter er:

Breaking Bad (morsom og spennende)
Arrested Development(hysterisk morsom)
Friday night lights (drama, type The OC)
The Office US/UK
Parks and Recreation (morsom)
Doctor Who - verdens beste. I need a doctor, call me a doctor.
Louie (morsom)
Firefly (spenning)
Mad Men (spenning/drama)
Party Down (morsom)
Sons of Anarchy (spenning)
Sports night (humor)
The League (humor)
Archer (hysterisk morsom)

Nå er sjangerbeskrivelsene mine langt fra et fasitsvar, og de fleste går under "action/komedie/drama", men jeg tok den første og beste sjangeren som falt meg inn.

Bonus: Alle seriene er tilgjengelig på Netflix Instant.
Såpekoker av rang
Homeland. Spenningsserie om en krigsveteran som kommer hjem etter 8 år i fangenskap og antatt død, men mistenkes raskt av en sprø kjerring - som liker å tenke litt utenfor boksen I guess - at han har blitt konvertert over på terroristenes lag i løpet av hans tid i fangenskap, og mistenkeliggjøres således av denne kvinnen for å stå bak en antatt kommende terrorforsøk mot den amerikanske stat.

Veldig spennende - en av de bedre seriene jeg har sett de siste par årene. Sesong 1 er ferdig.
Sist endret av monoid; 17. februar 2012 kl. 23:27.
Lie to me
Sanctuary
Wilfred, serie om en narkoman og en smule psykopatisk hund.
Sitat av j0n Vis innlegg
Sherlock
Sykt bra serie!
Vis hele sitatet...
Ja, dette funker! Mye bedre enn Guy Ritichie sin film fra 2009 (den fra 2011 har jeg ikke sett ennå.) Det kunne gått helt på trynet å modernisere 100 år gamle Sherlock, men de har fått det til.

Og Mad Men anbefaler jeg også, som flere ander har gjort. En av de beste serie som har kommet de siste årene.
Sist endret av Seasick Pete; 18. februar 2012 kl. 00:46.
Disse seriene er utrolig bra og definitivt verdt å få med seg. Fellessjangeren for disse er spenning. Mad Men skiller seg gjerne litt ut, men er helt klart en god og underholdende serie det også. Dreier seg mer om drama og konflikter i form av det sosiale.

- Breaking Bad
- Mad Men
- Deadwood
- Hell On Wheels
- Sopranos
- The Wire
- The Walking Dead

Dersom du ser disse har du noen ekstremt spennende måneder fremfor deg! Misunner deg at du ikke har sett dem enda.
Jikes!! Nå har jeg og samboeren sett ferdig Fringe! Jeezz! Hva skal vi se på nå?? Har lest igjennom hele tråden her, men finner ingenting som kan virke interessangt! Oh-Noes! Er det noen flere som har flere forslag? Vil ha noe spennende, ikke humor...
Chuck, Prison Break og Lost er must lista mi.

Startet nylig å se på "The River", ny greie som virker ganske ok, og "Alcatraz".
"The Walking Dead" er også veldig underholdene.
Men som sagt, de tre førstenevnte er et must Syntes jeg vertfall.
Sist endret av Skynet; 19. februar 2012 kl. 03:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Revenge
Chuck! Titegn
"Broen" http://www.imdb.com/title/tt1733785/

Serie på ti episoder som gikk nylig på NRK.

Handler om et lik som blir funnet midt på øresundbroen. Halvparten ligger i Sverige og halvparten ligger i Danmark. Liket viser seg å være delt i to. Halvparten tilhører en svensk kvinne og halvparten en dansk prostituert. så utvikler det seg til å bli sjukt spennende fremover.

Det er seriøst den beste krimserien jeg har sett de siste fem åra,slår møkk som csi og annen drit ned i støvlene.
Misfits er ganske fett, burde sjekkes ut,
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av jonnis Vis innlegg
Som nevnt over: There is no such thing as watching only one episode of Doctor Who.
Vis hele sitatet...
Jeg tvang meg igjennom første episode. Jeg så aldri episode nummer to.
Vet ikke hvorfor, men den serien var så kjedelig og tullete at jeg fikk vondt inni meg..

Her er en ekte godserie som er verdt å se:
http://www.imdb.com/title/tt0185906/
''Band of Brothers''
Sist endret av Bombasa; 11. mars 2012 kl. 19:16.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg tvang meg igjennom første episode. Jeg så aldri episode nummer to.
Vet ikke hvorfor, men den serien var så kjedelig og tullete at jeg fikk vondt inni meg..
Vis hele sitatet...
Det finnes så mye av den serien at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Om man skal se på den må man jo virkelig dedikere livet sitt om man vil ta igjen alt som ar skjedd.