Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1061
Hei, ble akkurat "ferdig" å bygge min nye PC, den består da av disse komponentene:

I7 980 Hexa
Gainward gtx 580 x2 SLI
Corsair Pro 1200W
24gb Vengeance RAM 1600 mhz
Sabertooth X58 motherboard
H80 CM Water Cooler
NZTX Phantom (kabinett)

Har kopla til alt av deler og når jeg trykker på boot knappen starter alt utenom 2 av viftene i kabinettet. har ikke kopla til disse samt led lys og annet "stæsj" venter jeg med til den gir bilde.

Begge skjermkorta går (viftene snurrer) samt at harddisker og vasskjøling går.
når jeg starter maskinen kommer det bare "no signal" på skjermen, får ikke opp bios eller noe, har prøvd å bytte DVI'n mellom alle 4 utgangene, prøvd HDMI kabel, VGA adapter til skjermen men uten hell. noen nemnte at RAM kan stå i feil slot men har jo brukt alle så kan ikke tenke meg at det er problemet.

er det noen som har tips? kunne tenke meg å få satt denne gosaken i 3d mark å få prøvd noen spill. dette er første gang jeg går opp i maskin siden første quad core og 8600GT som jeg kjøpte for rundt 4 år siden. blir en "liten" boost i power tenker jeg

Edit: Får heller ikke opp noen pipekoder slik som jeg fikk da min gamle trofaste 8600GT gikk kruken.
Sist endret av 5kyl1n3r; 1. september 2011 kl. 10:24.
Prøv med ett skjermkort først?
BTW: Den pcen der var rimelig drøy :P Men synes du burde hatt 2000MHz RAM.
Jøss, for en dritdårlig pc du har!

Prøv å starte med kun en RAM-brikke. Det måtte jeg gjøre på mitt MSI K9N Neo hovedkort jeg hadde for 6 år siden
Jau, har fått den fra mange av kompisene mine også Grunnen til at jeg slo litt på stortromma va vel pga skyrim, BF3 og SWTOR.. Siden Eldar Scrolls er favorittspillserien min opp gjennom tidene vil jeg ha fullt utbytte av spillet, i tillegg til at jeg vil ha bra utbytte av spillene utover de neste åra

Kommer til å redigere denne meldinga når jeg har prøvd bed bare 1 skjermkort:

Ok, har prøvd bare med ett kort, intet hell. får fortsatt samme beskjeden på skjermen: "No Signal" skal bytte kort å se om det ene er defekt. Oppdatering kommer snart

viste seg at jeg kan kun endre beskjed 5 minutt etter at meldinga er skrevet.
Lite kunnskap, men faen til monsterpc!

Håper du finner ut av det straks og får lekt deg litt!
ok, samme resultat på begge korta.. går over på RAM da.. må bare finne ut hvilken slot den ene brikken skal stå i

Må bare takke for hyggelige kommentarer, fint å se dere liker bygget.

ok, da har jeg feilsøkt med en ram brikke, tok først ut alle, starta opp, ingen bilde på DVI Slot 1 eller 2, restarta og flytta brikken ett hakk bort, starta opp repeterte prosessen og gjorde dette med alle 6 RAM slottene.

sitter å tenker hva annet som kan hindre signalet i å komme til skjermen. flere tips?

OK, KJEMPEFLAUSE. Da jeg installerte H80'n dekte den til får pinnene på CPU strømtilførselen så jeg har totalt oversett den :P kopla til strøm til CPU'n å maskina starta opp med en gang, fikk bilde og alt!

Takker for hjelp folkens!!! nå skal jeg sette tilbake all rammen og GPU'n slik at jeg kan få sette den i benk og spille litt ^^
Sist endret av 5kyl1n3r; 1. september 2011 kl. 10:52.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hei.. eg har hatt min Pc i en stund, og nå får eg ikkje signal fra pcen til skjermen min eller andre skjermer i huset... skjermen virker (eg har testet) og Pcen høres ut til og starte som normalt.. når pc er på så komme logoen til skjermen og så kommer det ein beskje der det står "venligst sjekk ledingene"
dette består Pcen min av!.


1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)
1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)
1 stk. Antec Twelve Hundred Gamer Case ATX miditower u/PSU (Ubekreftet 30.05.2010)
1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 Japanske kondensatorer, kabel kit inkl. (På lager 100+)
1 stk. Gigabyte GA-MA790X-UD3P,Socket-AM2+/AM3 AMD 790GX+SB750, ATX, DDR2 , Firewire, (På lager 1)
1 stk. AMD Athlon II X2 250 65W, 3,0 Ghz, 2MB, 45nm, Boxed, AM2+/AM3 (Ubekreftet 27.05.2010)
1 stk. Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 8192MB Kit 4x2GB Dimm E.P.P, DHX, CL4 (Ubekreftet 28.05.2010)
1 stk. Western Digital 1TB Black 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (Ubekreftet 27.05.2010)
1 stk. PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, VGA, DVI-I, HDMI (Ubekreftet 28.05.2010)
1 stk. AOpen Blu-Ray og DVD leser SATA, sort bulk, modell BDR0412SA (Ubekreftet 27.05.2010)
1 stk. Samsung DVD brenner SH-S222A Svart, IDE, bulk SH-S222A/BEBE (På lager 3)
1 stk. Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 32 bit, DVD (Ubekreftet 27.05.2010)

veit nåken kva som er gale???? hjelp!