Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2743
Har en IPhone,er det mulig å endre lokasjon,slik at jeg ved bruk av en app kan se ut for appen at jeg er en annen plass enn jeg er?

Har søkt på nettet,men finner ikke noe fornuftig
Sist endret av TristSomFaen; 15. august 2023 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommer litt an på, for land er det enkleste å bruke vpn, for sted/bygd/by kan proxy være et alternativ. Der finnes også programvare for å endre din ip adresse (app'en lures med software til å tro at din ip er en annen).
Jeg er ikke så sterk på dette,tar gjerne mot helt konkret måte å gjøre det på.Gjelder å flytte lokasjon til en annen by innad i Norge,for at en app med stedstjeneste skal tro at jeg er der.(Med god grunn!)
En iPhone kan bruke 3 teknologier til posisjon i varierende grad og du må manipulere deretter.
  • Wi-Fi
  • Mobilnett
  • GPS
Dere snakker over hodet på meg,trenger bare helt konkret å få vite hvordan jeg gjør det.Håper noen kan hjelpe.
Sitat av TristSomFaen Vis innlegg
Dere snakker over hodet på meg,trenger bare helt konkret å få vite hvordan jeg gjør det.Håper noen kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
I teorien så skal det være mulig om du jailbreaker telefonen, men når du allerede mener folk snakker over hodet på deg med avanserte ting som "WiFi" og "GPS" så kan vi vel slå fast at det ikke er praktisk gjennomførbart.
Tenorshare iAnyGo - ikke testet men kan se ut som ett alternativ.

GPS Spoof.
Kjøp en brukt billig android hvis det er veldig viktig, flere hundre apper som du kan bruke til å endre gps lokasjion. Apple har policy mot set på app store, men har sett på tiktok du kan endre det med å koble til en pc
Sist endret av psychic_sunnny; 15. august 2023 kl. 17:06.
Det du kan gjøre er å skaffe en sekundær iOs-enhet og velge at posisjonen skal deles fra denne enheten, ikke fra den du bærer på deg.
Legg igjen iOs-enheten der du vil «være»
Sitat av TristSomFaen Vis innlegg
Dere snakker over hodet på meg,trenger bare helt konkret å få vite hvordan jeg gjør det.Håper noen kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Det er bare ikke så enkelt. Du må faktisk kunne litt skal du få det til å funke. Eller spørre en datakyndig kamerat om å fikse det.
Prøver jo finne en datakyndig kamerat her ☺️
ExpressVPN, på appstore
Lastet ned express , hvordan får jeg spesifisert by?
Det du burde gjøre, er å spørre noen face- to face for å ordne dette for deg.

Selvom en eller annen her inne hadde brukt timesvis på å skrive en detaljert guide, så tror jeg fortsatt ikke du ville klart det.

Jeg har en anelse om hvorfor du vil gjøre det du vil, men gjør litt egeninnsats a kompis
Kjenner ingen som kan noe om dette.Tipper ingen gjetter hvorfor jeg skal gjøre dette,men det er for en god sak for samfunnets beste.Jeg ser ikke hvordan jeg spesifikt endrer by inne i ExpressVPN appen,er kun det jeg lurer på nå.

Tusen takk for alle som har tatt seg tid til å svare ❣️
Sist endret av TristSomFaen; 15. august 2023 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dårlig tips med å kjøpe express vpn,de har kun en server lokasjon i Norge,og man kan ikke velge sted.Waste of money..
Sitat av TristSomFaen Vis innlegg
Dårlig tips med å kjøpe express vpn,de har kun en server lokasjon i Norge,og man kan ikke velge sted.Waste of money..
Vis hele sitatet...
De gir deg 30 dagers angrerett, så du kan angre og få pengene igjen "Try ExpressVPN with zero commitment! If you’re not satisfied within the first 30 days, you’ll get your money back. All of it."
IP-adresse (VPN) vil ikke endre lokasjon på noe annet enn hva nettverket ditt og serveren du kommuniserer med ser. Har ikke mye med telefonen din å gjøre.

Det du er på utkikk etter er GPS-manipulerering. Kjenner ikke til noen spesifikke, men ser google gir drøssevis med alternativer. Vær forsiktig, masse virus i sånn type programvare.
Har innsett at dette blir jeg ikke å få til
Sitat av TristSomFaen Vis innlegg
Har innsett at dette blir jeg ikke å få til
Vis hele sitatet...
Si hvilken app du vil manipulere posisjonen på så skal jeg hjelpe deg. Grunnen at jeg spør om dette er at forskjellige apper bruker forskjellige metoder. Er det snapchat er det utrolig enkelt , er det bankid appen så krever det litt mer. Expressvpn greiene du kjøpte hjelper deg med ingenting annet en å informere alle tjenestene du bruker at du prøver skjule identiteten din med vpn... Du risikerer også at dem tror du er en annen person som har brukt samme vpn server tidligere til å begå kriminalitet mot dem.
Sist endret av LapidoSalamo; 17. august 2023 kl. 01:20.
Sitat av LapidoSalamo Vis innlegg
Si hvilken app du vil manipulere posisjonen på så skal jeg hjelpe deg. Grunnen at jeg spør om dette er at forskjellige apper bruker forskjellige metoder. Er det snapchat er det utrolig enkelt , er det bankid appen så krever det litt mer. Expressvpn greiene du kjøpte hjelper deg med ingenting annet en å informere alle tjenestene du bruker at du prøver skjule identiteten din med vpn... Du risikerer også at dem tror du er en annen person som har brukt samme vpn server tidligere til å begå kriminalitet mot dem.
Vis hele sitatet...
Mange bruker vpn for å streame innhold fra andre land, som netflix, hbo +++ så blir vel ikke helt rett det du skriver dær. VPN er greit å bruke når du vil "lure" app'en til å tro at du er i et annet land, er self verre når det gjelder plass/by, da det er begrenset med servere de er villige til å plassere i norge. Du kan også få dedikert ip adresse på vpn, men da må man betale for det.
Det gjelder en app som heter Happn,
som bare viser resultater i det området du er i,og kan ikke endres.
Jeg skal finne og rapportere en profil som flytter mellom ulike byer og bryter loven på ulike måter,også mot jenter.
Har faktisk ikke PC….
Har du prøvd å kontakte kundeservice og forklare saken? Ta med så masse informasjon som mulig.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av TristSomFaen Vis innlegg
Det gjelder en app som heter Happn,
som bare viser resultater i det området du er i,og kan ikke endres.
Jeg skal finne og rapportere en profil som flytter mellom ulike byer og bryter loven på ulike måter,også mot jenter.
Vis hele sitatet...
At han du er på jakt etter kunne hatt et behov for skjule/endre lokalisasjonen sin kan jeg skjønne, men hvorfor må du det?
Hva ulovlig kan en gjøre på Happn?
Har du prøvd å rapportere det? Eller anmeldt det?
Jeg har sendt en lang mail til kundeservice,så klart.Man kan ikke gjøre noe ulovlig,men man kan bruke den appen for å komme i kontakt med å møte andre for så å gjøre noe.I dette tilfellet er han fjernet fra Tinder,da han er rapport inn der via at vi fant profilen hans i en ny by,og la ved rapport fra politiet.Vet han også bruker andre apper,men de kunne ikke hjelpe før vi visste til selve profilen.

Har kontaktet Mia,venter på svar.

Prøver å gjøre verden til et litt bedre sted,hjelpe andre,siden ting enkelte ting kan ikke systemet ellers gjøre så mye med.
Sist endret av TristSomFaen; 17. august 2023 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fint å se at vi har hvite riddere her i landet. Jeg håper rasshølet for som han fortjener!
Jeg også,det er det eneste som står i hodet på meg om dagen!….
Last ned appen fake gps det funker på Android hvertfall
Er visst litt verre med å få ting til å funke på iPhone ettersom jeg forstår

Det er så vanvittig trist at disse menneskene kan holde på slik uten å bli stoppet… !!!!
Sist endret av TristSomFaen; 17. august 2023 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du vet at han faktisk gjør noe ulovlig er det vel bedre å anmelde til Politiet?
Ja han er anmeldt,og alt det,men er ikke alt politiet kan gjøre noe med,og det er der jeg vil gjøre noe.
Hvis han ikke gjør rnoe ulovlig på appen er det jo ingen grunn til å utestenge han. hvis resultatet av app-bruken er ulovlig, er Politiet den rette adressen.

Og det er ikke DIN jobb å håndheve loven. Du har bare lov til å skaffe bevis som du overleverer politiet.
I en perfekt verden er det kanskje sånn,men ikke alltid er ting som de burde.Jeg ønsker å være prevantiv for at andre skal bli skadelidende,politiet kommer på banen først ETTER ting har skjedd.Har avtale med appsupport om at profilen fjernes når jeg får screenshot av brukeren.Om jeg så må bruke mine siste penger på å fly til andre siden av landet,så skal jeg omså det.
Mann med ulike identiteter som herjer? Sikker på det er samme mann? Hva har han gjort?
Ja helt klart sikker på det er samme mann.Han holder på med mange ting,kjøp/salg/bruk stoff,bruk av ulike snapnavn for å få nakenbilder som spres,utnytting av naive folk,banking og voldtekt av damer,tyveri,og masse mer.Rett og slett guds gave til verden.Pælma ut av hjemlandet,nå er han er å sprer gleden sin isteden.
Legg gjerne ut bevis her, så vil sikkert noen nysgjerrige kyndige brukere se over det.
2 i innboks sku hjelpe , men hørte aldri noe mer fra de, var sikkert bare tull. Nytter vel ikke