Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1177
Ok her er saken:

En gruppe på nettby blir opprettet, den heter "Vi som hater **********"(personens navn vil jeg ikke legget ut, og gruppa er slettet). Mange har joinet denne gruppen. Så fant en voksen denne gruppa. Det blir kaos på skola alle blir "avhørt", politiet innblandet. De truer med å anmelde alle som var med i gruppa...

Har JEG noe og frykte siden jeg bare joina gruppa og gjorde ikke noe annet?

Jeg er btw 15

Thx for svar!
Nei, du har ingenting å frykte viss du ikke har sjikanert personen på noen måte utenom å joine gruppa.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du er 15, og dermed strafferetsleg ansvarleg. Reaksjonen blir antakeleg en alvorsprat med purken, og ikkje noko på rullebladet.

Ja, det er lov å tenke. Mobbing og trakkasering er merkeleg nok forbode.
Sitat av steinarlima
Nei, du har ingenting å frykte viss du ikke har sjikanert personen på noen måte utenom å joine gruppa.
Vis hele sitatet...
Å joine gruppa vil kunne bli regna som å uttrykke meininga til gruppa, så det fritar ikkje for straffeansvar at en er relativt passiv.
Sist endret av vidarlo; 17. september 2007 kl. 14:47.
Trådstarter
Det var det jeg også tenkte Men måtte være helt sikker.
Sitat av vidarlo
Å joine gruppa vil kunne bli regna som å uttrykke meininga til gruppa, så det fritar ikkje for straffeansvar at en er relativt passiv.
Vis hele sitatet...
Nå skrev jeg ikke at det fritok han for straffeansvar, men at han ikke hadde noe å frykte - akkurat det samme som du skrev.
La meg mobbe deg litt for å være med på noe sånt: Du er faen meg en dust.
Mest sansynlig kommer ingen ting til å skje, bortsett fra kjeft fra purken og foreldrene dine. Men det var helt idiotiskt å bli med i den gruppa, så den kjeften fra purken du kommer til å få, fortjener du.
Trådstarter
Jeg har innsett at det VELDIG idiotisk og joine den gruppa...
Evt. å leke dum fungerer vel. Lat som om du ikke visste at du var med i gruppen eller noe.
Du har altså ikke innsett at nettby i seg selv er et idiotisk konsept? Har hørt UTALLIGE folk som har blidd kasta dritt om/kasta dritt på nettby og fådd stress etterpå. Har også deltatt i slagsmål over dette(var med og hjalp en kompis) men ikke noe ekstremt da. Uansett, nettby er samme greia som irc og msn. Folk kan kaste så mye drit de vil, uten å stå for det når det plutselig gjelder. Logger er en finfin ting
OFT:
Jeg var Nettbybruker i 1 ukes tid for en stund siden før jeg ikke orka det styret der mer. Å i løpet av den uka der kom jeg sikkert over min 6-7 sånne "Vi som hater _ _ _ _ " og "Vi som syns at _ _ _ _ er en jævla taper" grupper.

Jeg måtte gni meg i øynene flere ganger før jeg faktisk trudde på at det var så mange medlemmer som joina de gruppene. Folk har jo seriøse problemer med seg selv om de er med å støtter sånne ting og enda større problemer har de som faktisk har noe i mot en person, og lager en gruppe mot personen å ikke klarer å finne en annen måte å takle det på. De er lavest på rangstigen min iallefall.

ONT:
Tviler på at du får noe problemer pga det, ved mindre det har vært noe trussler, eller planlegging av sjikanering eller andre kriminelle handlinger mot personen som blir "hatet".

Mvh
BoinTjau
Sist endret av BoinTjau; 17. september 2007 kl. 16:00.