Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1391
Hei.
Tiden er kommet hvor den gamle stasjonære pc-en min ikke lenger klarer å drive programmer og spill som jeg ønsker av den. Den er treg, bråker fælt og og trenger rett og slett å byttes ut.

Pc-en er 6-7 år gammel, så komponentene er deretter, men jeg ønsker fremdeles, om mulig, å kunne bruke noen av komponentene såfremt det ikke går utover ytelse eller noe slikt.

Pc-komponentene er følgende:
Skjermkort: NVIDIA GeForce 8500 GT

Harddrive: Hitachi HDP725032GLA SCSI Disk Device (298 Gb)
Og en annen på 200 GB
CPU: AMD Phenom™ 8400 Triple-Core Processor
Lydkort får jeg kun oppgitt som Realtek High Definition Audio, rart.

Ram får jeg oppgitt til 3.1 GB RAM, ikke noe spesifikt merke eller noe slikt oppgitt…
Jeg har også to diskstasjoner, én bluray brenner og én normal en, kunne vel fint brukt enten en eller begge disse i den nye pc-en?

Jeg tenker å bruke 12-14000,- kroner på dette prosjektet, og ønsker å bygge selv. 12-14000 skal egentlig kun brukes på selve desktopen, ikke skjerm eller noe slikt, men hvis det er mulighet for en fin skjerm innen den pris-rangen jeg har satt meg hadde det jo vært fortreffelig.
Det er veldig viktig for meg at denne pc-en vil kunne drive fremtidige spill og bilderedigeringsprogrammer, så om det da er ønskelig å pøse på med ekstra RAM grunnet dette så må det jo nesten bare gjøres.
Jeg ønsker å kunne ha settingene på forskjellige spill på high/ultra, altså høyeste settingene som er mulig uten noen form for lag. Ønsker at den starter rask opp, så muligens ha OS på en SSD? Av lagringsplass ønsker jeg 2-3 TB, med relativt høy skriverhastighet. Ønsker muligheten for å kunne benytte meg av 2 skjermer, jeg vet faktisk ikke hvorvidt en trenger to skjermkort for å kunne kjøre det eller ikke, men spør ydmykt om deres hjelp.
Kjøling av pc-en er vel viktig, da den ikke kommer til å stå i noe rom med særlig god gjennomstrømning av luft, så kabinettet bør kanskje støtte en del kjøling?
Jeg ønsker også at denne pc-en skal være relativt stille, selv om det ikke er det viktigste, det er det ytelsen som er.

Jeg henvender meg til dere her på freak, og håper dere orker å ta dere tiden til å hjelpe meg igjennom jungelen som finnes av forskjellige deler og kabinetter. Jeg har ikke noe preferanser mtp merker, så intel eller Nvidia f.eks spiller ingen rolle.

Mange, mange takk på forhånd!
Av pcen du har er ikke så mye brukbart. 6-7 år gamle deler er ikke særlig tess lenger. Harddiskene kan du jo alltids bruke, hvis de bruker sata såklart. Kan jo også bruke ide-sata adaptere.

Lagde en liste her, veldig stillegående (hvis du ser bort fra skjermkortet, anbefaler deg å vente på custom kjølerne som forhåpentligvis kommer snart) og bra framtidsikker. 250GB SSD, 2TB lagring, og bra muligheter for overklokking. Tett kabinett som er lett å bygge i, stillegående strømforsyning. Skjermkortet klarer fint to skjermer, 4GB Vram kommer godt med

Endte på 14.4K. Kan alltids spare litt penger på å gå for ett Asus Z87-A hovedkort, men hovedkortet er utrolig bra. Link

edit: ser ut som harddiskene dine bruker sata
Sist endret av RabbitPen; 13. desember 2013 kl. 23:33.
Mange takk for hjelpen, så også at komplett selger dette kabinettet på tilbud nå, det virker jo som et meget godt kabinett med gode kjøleegenskaper samt god plass til å kunne ha det fint og ryddig der inne. Vet ikke hvorvidt det ville vært muligens et bedre valg? Ellers takker jeg for inputen så langt! Det settes stor pris på!
R4 er et kabinett som går igjen på forumet. Har det ikke selv, men tror det er en grunn til at så mange anbefaler det

Av den gamle dataen er det lite som kan brukes nytt. Harddiskene kanskje, men det er ikke mye penger å spare på det.
Ville gått for oppsettet til fatfro
Det eneste du stort sett kan bruke er harddiskene, MEN jeg ville kun brukt de til lagring. Det koster kun 600kr for en ny og grei 1TB disk, eventuelt 900 elns for en 2TB. Du kan også kjøpe en SSD, noe som er til å anbefale, men det er kun viss du har nokk lagring i fra før av, siden den disken brukes kun til Windows og programmer, eventuelt noen spill (Kommer an på størrelsen).


Uten at du nevner hvilket kabinett du har, så går jeg sterkt ut ifra at du kan bruke det i dag, men også der ville jeg ha byttet til et nyere, på grunn av at dagens kabinett har mye bedre airflow, de er også bedre dempet, de har bedre funksjonalitet, de ser bedre ut, osv....

Om du har et en DVD leser så kan du jo selvfølgelig bruke den om den er SATA, men jeg personlig har egentlig ikke brukt DVD rommet mitt på flere år, kun før når jeg trengte å installere Vista.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-20E5F2BB0FDA


Der har du en handleliste, der har jeg "bygget" alt helt nytt, siden 5-7 år gammel hardware begynner å bli utslitt, og i min mening trenger modning.

Her har du flust av kraft, denne her blir å kjøre de nyeste spillene på Ultra i noen år.

Kan gjerne fortelle litt om grunnen til de forskjellige delene, det er vist du er ekstra interessert i begrunnelsen.

Prosessor: Valgte ikke i7 fordi i5 holder i massevis om du bare skal gjøre relativt lett redigering. i7 er for entusiaster som driver på med tungt arbeid som krever masse prosessor kraft. Dette er en prosessor som kan overklokkes, og derfor valgte jeg også å inkludere vannkjøling.

Skjermkort: Dette er noe av de beste du får tak i, og du kommer ikke til å slite med at den skal dra spill, med mindre du bruker 3 skjermer, eller en 4K skjerm. Den har veldig god kjøling, i tillegg er den moderat stille, og det er Asus kvalitet. "Tips: Aldri kjøp stock kjøler, da den ofte har en tendens til å bli veldig varm, og den ødelegger airflowen i kabinettet".

Minne: Corsair er et kvalitets merke, og de er stort sett den eneste produsenten jeg bruker for minnebrikker. På minnebrikker så har ikke det så mye å si om det er 1600mhz eller 3000mhz, siden om du spiller et spill, så blir du ikke å merke noen som helst forskjell, den eneste forskjellen er at den med 3000mhz blir å score bedre på benchmarks og sånt.

Kabinett og kjøling: Her har du et kvalitets kabinett som er av aluminium, dette kabinettet er i tillegg støydempet, og den har et hav av funksjoner. Du har også mulighet til å bytte farge på dette kabinettet om du ikke vil ha svart. Det finnes også tillegg til dette kabinettet, sånn som dør med vindu.

Kjøling er viktig, spesielt om du vil at det skal vare 5-7 år. Her er det viktigst med god kjøling på prosessoren, spesielt om du har tenkt å overklokke. Men også det å holde en god temperatur og en god airflow i kabinettet er viktig, både fordi skjermkortet skal holde lave temperaturer, men harddisker og hovedkortet kan ta skade av for høye temperaturer over lengre tid.

H100i er en lukket vannkjøling, som betyr at du trenger ikke å fylle på med vann eller gjøre noe særlig vedlikehold. Denne er veldig grei å montere, men kan anbefales å sette radiatoren i toppen av kabinettet, og da vil du helst at viftene skal stå på nedsiden, også blåser de ut i fra kabinettet, sånn at skjermkortet og viftene har samme rettning på luftgjennomstrømmingen. R4 har ganske grei airflow, selv med tanke på støydemping, original viften fungerer bra, men du kan eventuelt legge til flere vifter.

Lagring: Dette er en lagringskilde som er myyye raskere en hva en tradisjonell harddisk er, men denne har begrenset med plass, og du burde helst ha 5% ledig plass, men jeg synes en fin tommelfinger regel er 10%, fordi program trenger oppdateringer, og da ryker fort 5% etter en stund. Om du først prøver en SSD, så blir du aldri å gå tilbake, men vanlige harddisker trengs jo også, så jeg har lagt til en 2TB harddisk som du kan lagre spill, filmer, bilder, osv.... 2TB går fort om du skal ha mange spill, men om du har SATA på de gamle harddiskene dine, så kan du jo bruke de også.


Operativsystem kan du hente i fra bukta(Piratkopiering), det blir så og si like bra, så lenge du gjør det rett. Men om du er en av de typene som foretrekker ekte vare så kan du kjøpe Windows 7.
http://www.komplett.no/microsoft-win...mium-no/630907


Håper du klarer å bestemme deg, kan også legge til en anbefaling av spill skjerm: http://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420t/792697 eller http://www.komplett.no/asus-24-led-vn247h/774684

Lykke til med byggingen, bare å spørre om du lurer på noe
Fatfro sitt oppsett er bra det. Ett par ting å tenke over er at hvis det skal 2 skjermkort inn etterhvert , tenker da på 2x 290X,(ikke noe som anbefales), ville jeg ha godt opp ett hakk på Strømforsyningen. Ellers ville jeg funnet ett alternativ til skjermkort hvis dette skal handles med det første, som fatfro er inne på så støyer dette. Det støyer såpass at de mest ihugga AMD fanboya selv fraråder å kjøpe kortet, (de som selv sa at 7970 kortet ikke støyet). Alternativ til skjermkort som er ganske godt http://www.komplett.no/evga-geforce-...ed-cuda/792256 hvis en ikke har tid å vente til 290x kommer med andre kjøle-løsninger.
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Mange takk for hjelpen, så også at komplett selger dette kabinettet på tilbud nå, det virker jo som et meget godt kabinett med gode kjøleegenskaper samt god plass til å kunne ha det fint og ryddig der inne. Vet ikke hvorvidt det ville vært muligens et bedre valg? Ellers takker jeg for inputen så langt! Det settes stor pris på!
Vis hele sitatet...
Har det selv!

Bra kabinett med gode kjølemuligheter. Selv har jeg 3x 200mm vifter (to øverst og en foran) samt en 140mm bak jeg har vannkjølingen montert på. Den har også gode muligheter for å montere andre vifter.

Bra med plass for å legge kabler bak. Kult med vindu også, men ikke like stille som R4. Hva vil du helst ha, ett så stille kabinett som mulig eller ett vindu? Ikke misforstå, det du linket til er ganske så stille det og

Personlig ville jeg gått for min liste istedenfor den over. Bedre skjermkort (290x har MYE potensiale med en skikkelig kjøler, bedre prosessor, stillere strømforsyning, bedre hovedkort og ikke for jævlig høy ram.
En ting er når en kjøper kabinett med vindu, det er dyrt hvis en bryr seg om hvordan det ser ut på innsiden mtp fargevalg++ Det er mye enklere og rimeligere å ha ett uten vindu Da kan en kjøpe seg hva en vil, kan til og med slå til på tilbud selv om skjermkortet er blått, rødt eller grønt
Sitat av fatfro Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Av pcen du har er ikke så mye brukbart. 6-7 år gamle deler er ikke særlig tess lenger. Harddiskene kan du jo alltids bruke, hvis de bruker sata såklart. Kan jo også bruke ide-sata adaptere.

Lagde en liste her, veldig stillegående (hvis du ser bort fra skjermkortet, anbefaler deg å vente på custom kjølerne som forhåpentligvis kommer snart) og bra framtidsikker. 250GB SSD, 2TB lagring, og bra muligheter for overklokking. Tett kabinett som er lett å bygge i, stillegående strømforsyning. Skjermkortet klarer fint to skjermer, 4GB Vram kommer godt med

Endte på 14.4K. Kan alltids spare litt penger på å gå for ett Asus Z87-A hovedkort, men hovedkortet er utrolig bra.
Link

edit: ser ut som harddiskene dine bruker sata
Vis hele sitatet...
Han vil ha eit relativt stille build, og du linker til eit av dei mest bråkete korta på markedet? Eit 780Ti hadde ytt betre og produsert mindre støy.

Sitat av Furyon Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det eneste du stort sett kan bruke er harddiskene, MEN jeg ville kun brukt de til lagring. Det koster kun 600kr for en ny og grei 1TB disk, eventuelt 900 elns for en 2TB. Du kan også kjøpe en SSD, noe som er til å anbefale, men det er kun viss du har nokk lagring i fra før av, siden den disken brukes kun til Windows og programmer, eventuelt noen spill (Kommer an på størrelsen).


Uten at du nevner hvilket kabinett du har, så går jeg sterkt ut ifra at du kan bruke det i dag, men også der ville jeg ha byttet til et nyere, på grunn av at dagens kabinett har mye bedre airflow, de er også bedre dempet, de har bedre funksjonalitet, de ser bedre ut, osv....

Om du har et en DVD leser så kan du jo selvfølgelig bruke den om den er SATA, men jeg personlig har egentlig ikke brukt DVD rommet mitt på flere år, kun før når jeg trengte å installere Vista.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-20E5F2BB0FDA


Der har du en handleliste, der har jeg "bygget" alt helt nytt, siden 5-7 år gammel hardware begynner å bli utslitt, og i min mening trenger modning.

Her har du flust av kraft, denne her blir å kjøre de nyeste spillene på Ultra i noen år.

Kan gjerne fortelle litt om grunnen til de forskjellige delene, det er vist du er ekstra interessert i begrunnelsen.

Prosessor: Valgte ikke i7 fordi i5 holder i massevis om du bare skal gjøre relativt lett redigering. i7 er for entusiaster som driver på med tungt arbeid som krever masse prosessor kraft. Dette er en prosessor som kan overklokkes, og derfor valgte jeg også å inkludere vannkjøling.

Skjermkort: Dette er noe av de beste du får tak i, og du kommer ikke til å slite med at den skal dra spill, med mindre du bruker 3 skjermer, eller en 4K skjerm. Den har veldig god kjøling, i tillegg er den moderat stille, og det er Asus kvalitet. "Tips: Aldri kjøp stock kjøler, da den ofte har en tendens til å bli veldig varm, og den ødelegger airflowen i kabinettet".

Minne: Corsair er et kvalitets merke, og de er stort sett den eneste produsenten jeg bruker for minnebrikker. På minnebrikker så har ikke det så mye å si om det er 1600mhz eller 3000mhz, siden om du spiller et spill, så blir du ikke å merke noen som helst forskjell, den eneste forskjellen er at den med 3000mhz blir å score bedre på benchmarks og sånt.

Kabinett og kjøling: Her har du et kvalitets kabinett som er av aluminium, dette kabinettet er i tillegg støydempet, og den har et hav av funksjoner. Du har også mulighet til å bytte farge på dette kabinettet om du ikke vil ha svart. Det finnes også tillegg til dette kabinettet, sånn som dør med vindu.

Kjøling er viktig, spesielt om du vil at det skal vare 5-7 år. Her er det viktigst med god kjøling på prosessoren, spesielt om du har tenkt å overklokke. Men også det å holde en god temperatur og en god airflow i kabinettet er viktig, både fordi skjermkortet skal holde lave temperaturer, men harddisker og hovedkortet kan ta skade av for høye temperaturer over lengre tid.

H100i er en lukket vannkjøling, som betyr at du trenger ikke å fylle på med vann eller gjøre noe særlig vedlikehold. Denne er veldig grei å montere, men kan anbefales å sette radiatoren i toppen av kabinettet, og da vil du helst at viftene skal stå på nedsiden, også blåser de ut i fra kabinettet, sånn at skjermkortet og viftene har samme rettning på luftgjennomstrømmingen. R4 har ganske grei airflow, selv med tanke på støydemping, original viften fungerer bra, men du kan eventuelt legge til flere vifter.

Lagring: Dette er en lagringskilde som er myyye raskere en hva en tradisjonell harddisk er, men denne har begrenset med plass, og du burde helst ha 5% ledig plass, men jeg synes en fin tommelfinger regel er 10%, fordi program trenger oppdateringer, og da ryker fort 5% etter en stund. Om du først prøver en SSD, så blir du aldri å gå tilbake, men vanlige harddisker trengs jo også, så jeg har lagt til en 2TB harddisk som du kan lagre spill, filmer, bilder, osv.... 2TB går fort om du skal ha mange spill, men om du har SATA på de gamle harddiskene dine, så kan du jo bruke de også.


Operativsystem kan du hente i fra bukta(Piratkopiering), det blir så og si like bra, så lenge du gjør det rett. Men om du er en av de typene som foretrekker ekte vare så kan du kjøpe Windows 7.
http://www.komplett.no/microsoft-win...mium-no/630907


Håper du klarer å bestemme deg, kan også legge til en anbefaling av spill skjerm: http://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420t/792697 eller http://www.komplett.no/asus-24-led-vn247h/774684

Lykke til med byggingen, bare å spørre om du lurer på noe
Vis hele sitatet...
Noctua viftene kjem til å sjå grusetygt ut i den maskina der, ville heller ambefale å gå for ein vifte frå corsair, da desse yter meget bra, og ser bra ut.
Skjønner ikke hvorfor alle anbefaler R4. Jeg ville heller valgt Define Mini da det er ekstremt mye mere portabelt. Eventuelt Bitfenix Phenom M elns. ATX er utdatert for de fleste som ikke har ekstreme behov og M-ATX/M-ITX er veien og gå.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Han vil ha eit relativt stille build, og du linker til eit av dei mest bråkete korta på markedet? Eit 780Ti hadde ytt betre og produsert mindre støy.
Vis hele sitatet...
Også dyrere. Er ikke enig i at det er verdt å betale så mye mer for de par ekstra fpsene man får med nvidia. Er ikke helt sikker på akkurat hvor mye bedre 780ti er enn 290x, men definitivt ikke verdt de ekstra pengene, etter min mening.

Angående støy anbefalte jeg jo å vente på custom kjølerne som kommer, mye spennende å vente på som windwaker og lignende. Det er referansekjøleren som bråker
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Han vil ha eit relativt stille build, og du linker til eit av dei mest bråkete korta på markedet? Eit 780Ti hadde ytt betre og produsert mindre støy.


Noctua viftene kjem til å sjå grusetygt ut i den maskina der, ville heller ambefale å gå for ein vifte frå corsair, da desse yter meget bra, og ser bra ut.
Vis hele sitatet...
780ti er ikke verdt det i forhold til 780 classy. Hvis en ikke har vindu og ikke bryr seg om hvordan det ser ut når en tar av side døren på kabinettet, (en har da ett lukket kabinett 99% av tiden), så spiller det vel liten rolle? Corsair viftene yter meget dårlig når en tenker på støy/ytelse. Men de er populær pga fleksibiliteten, det vil si farge-ringene.

Sitat av Caracalla Vis innlegg
Det er veldig viktig for meg at denne pc-en vil kunne drive fremtidige spill og bilderedigeringsprogrammer, så om det da er ønskelig å pøse på med ekstra RAM grunnet dette så må det jo nesten bare gjøres
Vis hele sitatet...
Det her er umulig. Dumt å bare pøse på med 32gb ddr3 minne for "fremtiden" da det ikke er så lenge til ddr4 kommer ut. Kjøp det du har behov for i dag og ikke til fremtiden, for den kan ingen av oss spå
Har egentlig liten interesse av vindu på pc-en. Det jeg tenkte var kjekt var all kjølingen kabinettet tillot, men etter å ha sett på en unboxing video av Define R4 må jeg si at jeg har endret mening, og faktisk foretrekker dette kabinettet. Jeg er altså mer ute etter støydemping/god kjøling enn design på selve kabinettet.

Mange forskjellige meninger om forskjellige komponenter og kabinetter her skjønner jeg, hehe.
Det har seg også slik at jeg ikke ønsker å vente altfor lenge med å bestille delene, så er nok derfor uaktuelt å vente med å vente til et nytt kjølesystem da kommer på banen. Vil det da være et bedre valg og gå for det skjermkortet som R0flcopter foreslo?
Mange takk for hjelpen dere.
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Har egentlig liten interesse av vindu på pc-en. Det jeg tenkte var kjekt var all kjølingen kabinettet tillot, men etter å ha sett på en unboxing video av Define R4 må jeg si at jeg har endret mening, og faktisk foretrekker dette kabinettet. Jeg er altså mer ute etter støydemping/god kjøling enn design på selve kabinettet.

Mange forskjellige meninger om forskjellige komponenter og kabinetter her skjønner jeg, hehe.
Det har seg også slik at jeg ikke ønsker å vente altfor lenge med å bestille delene, så er nok derfor uaktuelt å vente med å vente til et nytt kjølesystem da kommer på banen. Vil det da være et bedre valg og gå for det skjermkortet som R0flcopter foreslo?
Mange takk for hjelpen dere.
Vis hele sitatet...
Ja, 780ti er bedre enn 290x, har ikke tenkt til å argumentere på det. Men hvis du kjøper det går du utenfor budsjettet ditt. Lagde raskt en liste med hvordan den blir da, her. Ville ikke gått ned på noen andre deler for å få råd til det, det blir jo nesten litt waste. Hvis du også vil investere ca 500kr til kan det være en ide å gå for 1000w strømforsyning, bare i tilfelle du har lyst til å kjøpe ett til i framtiden. 750w er veldig i grenseland når det gjelder flere grafikkort.
Sist endret av RabbitPen; 14. desember 2013 kl. 00:51.
Sweem sa over her at en trengte ikke 780ti, hvis jeg da går for ZOTAC GeForce GTX 780 3GB AMP! samt en 1000w strømforsyning, samt resten du har satt opp på listen din, ville ikke det vært en meget brukbar PC for mitt bruk da?

*Budsjett er til for å strekkes
Jeg sa at det kortet jeg linket til var bra, og da unødvendig å kjøpe TI som er betraktelig dyrere. Var ikke ett Zotac kort det
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Sweem sa over her at en trengte ikke 780ti, hvis jeg da går for ZOTAC GeForce GTX 780 3GB AMP! samt en 1000w strømforsyning, samt resten du har satt opp på listen din, ville ikke det vært en meget brukbar PC for mitt bruk da?

*Budsjett er til for å strekkes
Vis hele sitatet...
Meget bra pc. En vanlig 780 går fint innenfor budsjettet ditt, selv med en da 1000w strømforsyning. Hvis du om noen år ikke får så bra fps du vil, så er det bare å kjøpe ett 780 til og kjøre sli.

Ferdig handleliste blir da denne
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Sweem sa over her at en trengte ikke 780ti, hvis jeg da går for ZOTAC GeForce GTX 780 3GB AMP! samt en 1000w strømforsyning, samt resten du har satt opp på listen din, ville ikke det vært en meget brukbar PC for mitt bruk da?

*Budsjett er til for å strekkes
Vis hele sitatet...
Selv om du får tips her inne vil jeg nå anbefale deg å lese litt på nett i tillegg, litt greit å vite litt om hva en kjøper seg
Whops, beklager det Sweem. Jeg som bommet litt der.

Hvis jeg da går for den setupen her: https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-4DF22D93D499
Vil det være et meget godt setup for min bruk?
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Whops, beklager det Sweem. Jeg som bommet litt der.

Hvis jeg da går for den setupen her: https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-4DF22D93D499
Vil det være et meget godt setup for min bruk?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke noe ekspert på Nvidia, men er det noen forskjell på det kortet og det jeg brukte i min liste? Ser det er 400kr i forskjell.
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Whops, beklager det Sweem. Jeg som bommet litt der.

Hvis jeg da går for den setupen her: https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-4DF22D93D499
Vil det være et meget godt setup for min bruk?
Vis hele sitatet...
Har ingen anelse om hva din bruk er, det har vel ingen andre her inne heller?
Men det er det beste 780 kortet du får det der.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Nå er jeg ikke noe ekspert på Nvidia, men er det noen forskjell på det kortet og det jeg brukte i min liste? Ser det er 400kr i forskjell.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk ikke noen som helst aning, jeg så at ratingen på det kortet som kostet 4400 kr mer var en halv stjerne bedre, annet enn det vet jeg ikke dessverre..

Sitat av sweem Vis innlegg
Har ingen anelse om hva din bruk er, det har vel ingen andre her inne heller?
Men det er det beste 780 kortet du får det der.
Vis hele sitatet...
Nå skrev jeg jo innledningsvis at pc-en primært skulle brukes til spill og enkel bilderedigering.


Vel, da takker jeg så meget for hjelpen alle som har svart her og hjulpet meg, så skal jeg sette meg ned og lese på de forskjellige delene nå.
Sist endret av Caracalla; 14. desember 2013 kl. 01:24.