Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  137 9721
Ja, spillet kommer til å fungere helt fint på XP. Tror det hadde kommet en god del folk å klaget hvis det bare kunne kjøre på vista.
- Hva er spillet kodet i?
- Hvordan er gameplayet?
- hva er bedre forhold til andre spillene?
Jeg har store forventninger til spillet, og håper det blir en slager. Bra det kommer såpass sent også, så det ikke er krise å vente til etter eksamen med å kjøpe spillet. Har hatt stor tro på det i lang tid, og nå har jeg doblet fortjenesten på aksjene i Funcom. Er bare å gå all in folkens
Jippi! Da var det bestemt.

17. Mai er i år avlyst. Vi med preorder-kode kan begynne å spille den 17. Mai klokken 19:00, dvs. 6 dager før den offisielle releasen 23. Mai. De har også fjernet levelcapen som tidligere var satt til 20, så det er bare å stå på fra første stund

Vet ikke med dere, men jeg sikler etter å komme igang uten denne hersens debugklienten som vi kjører i betaen og ikke minst starte byggingen av by med min guild Ragnarok.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av John B
Jippi! Da var det bestemt.

17. Mai er i år avlyst. Vi med preorder-kode kan begynne å spille den 17. Mai klokken 19:00, dvs. 6 dager før den offisielle releasen 23. Mai. De har også fjernet levelcapen som tidligere var satt til 20, så det er bare å stå på fra første stund

Vet ikke med dere, men jeg sikler etter å komme igang uten denne hersens debugklienten som vi kjører i betaen og ikke minst starte byggingen av by med min guild Ragnarok.
Vis hele sitatet...
Synes det var litt synd at vi skulle starte 17. mai. Jeg tviler på at jeg skal bruke dagen på å spille Age of Conan, og dermed vil alle andre ikke-nordmenn dra fra oss!
Har et par spm. angående endgame PvP, vet ikke om Funcom har uttalt seg noe om dette enda, men er det mulighet for å få bedre gear via PvP? (som i WoW). Eller må man raide for å få gear mens PvP er mest for morro og for å kontrolere områder?

Lurer også på om PvP går mest på gear og class (som i WoW) eller om det faktisk er ferdigheter som teller?
Sitat av gippen911
Lurer også på om PvP går mest på gear og class (som i WoW) eller om det faktisk er ferdigheter som teller?
Vis hele sitatet...
WoW er jo i utgangspunktet gearkontrollert, etterfulgt av klasse.
Afaik så har AoC gjort en tvist, og egne erfaringer og skill vil telle betraktlig mye mer.
Sitat av Restyle
WoW er jo i utgangspunktet gearkontrollert, etterfulgt av klasse.
Afaik så har AoC gjort en tvist, og egne erfaringer og skill vil telle betraktlig mye mer.
Vis hele sitatet...
Skill teller betraktelig mer ja. Men jeg må si meg uenig i at wow er gearkontrollert og etterfulgt av klasse. Det handler veldig mye om skills i wow også. Taktikker og slikt, men absolutt, aoc kommer til å være mer opp til spilleren og ikke karakteren.
Hvor lenge varer forhåndsbestillingen?
Jeg får ikke lønn for 12. xD
En i klassen sa i morgen, men jeg er ikke 100% sikker.
Sitat av max-mekka
Skill teller betraktelig mer ja. Men jeg må si meg uenig i at wow er gearkontrollert og etterfulgt av klasse. Det handler veldig mye om skills i wow også. Taktikker og slikt, men absolutt, aoc kommer til å være mer opp til spilleren og ikke karakteren.
Vis hele sitatet...
Taktikk.... det er det dummeste jeg har hørt, du trenger ikke mye taktikk i wow.
Jeg regner med at spillet ikke har en Mac-versjon? Så iallfall gidder jeg ikke å bruke Windowsen i MacBooken min bare for å spille.
Stormen, har du fått tilsendt en beta i posten? Og den var "siste" versjon? Er det ikke like greit å bare laste ned installasjonen fra funcom? (man får, så vidt jeg vet siste versjonen da også? Det får da alle? Open/closed har dog forskjellige)
Sist endret av catolh; 6. mai 2008 kl. 17:44.
Aldri spillt slike spill før, utenom litt wow. Kommer dette til å bli vanskelig og komplisert å begynne med? Ble fristet av den trailern
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av Bernhard
du trenger ikke mye taktikk i wow.
Vis hele sitatet...
Ånei?

*1000*
Sitat av catolh
Stormen, har du fått tilsendt en beta i posten? Og den var "siste" versjon? Er det ikke like greit å bare laste ned installasjonen fra funcom? (man får, så vidt jeg vet siste versjonen da også? Det får da alle? Open/closed har dog forskjellige)
Vis hele sitatet...
Man laster ned beta klienten fra funcom, og nei du får beta invite hvis du er heldig, eller har vunnet en av de flere konkurransene (type skriv inn mailen din og vinn!) (staving?) på nettet.

Det virker egentlig ganske greit, krasjer ikke så ofte, er endel bugs. Forhåpentligvis er alt fikset innen release
Sitat av flexd
Man laster ned beta klienten fra funcom, og nei du får beta invite hvis du er heldig, eller har vunnet en av de flere konkurransene (type skriv inn mailen din og vinn!) (staving?) på nettet.

Det virker egentlig ganske greit, krasjer ikke så ofte, er endel bugs. Forhåpentligvis er alt fikset innen release
Vis hele sitatet...
Jeg er selv en av de heldige, til hvilken klient kan være det samme. Jeg bare lurte på hvorfor Stormen hadde fått tilsend på cd den "siste" klienten som han så stolt kaller det. Er det i det hele tatt noen forskjeller på klientene ? Disse vil jo alle bli like ettersom oppdateringer blir rullet ut i patcheren.
Sitat av Bernhard
Taktikk.... det er det dummeste jeg har hørt, du trenger ikke mye taktikk i wow.
Vis hele sitatet...
Neivell. Merkelig at det fins turneringer i wow der alle har full vengeful, men så er det alltid den samme vinnern. Jo, det er taktikk.
Noen som vet, om det overhode er noen steder det er flere ledige Prerelase AoC plater?
Gamezone og endel andre jeg har sett på er utsolgt.
Sitat av Restyle
Noen som vet, om det overhode er noen steder det er flere ledige Prerelase AoC plater?
Gamezone og endel andre jeg har sett på er utsolgt.
Vis hele sitatet...
http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=26872
Kan ikke se noen plass at de er utsolgt der.
Sitat av zipp
http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=26872
Kan ikke se noen plass at de er utsolgt der.
Vis hele sitatet...
Nei vet, den er ganske tricky.
Det står at den er utsolgt først på siste siden der man presser "bekreft bestilling".
Noen idè om hvor lang tid det vil ta for dem å få inn flere eksemplarer?
Tenker da t.d. på om man like greit kan gå i butikken, om man får den før da?
Er det noen som har et kart over age of conan verdnen, eller hvor stort det er i forhold til WoW?
http://hyboria.xoth.net/maps/hyboria.gif

http://hyboria.xoth.net/maps/hyboria_nor.jpg

Vel, det er utgangspunktet til funcom. Men la meg si såpass at det er stort.. Veeeeeldig stort. Og veeeeeeldig detaljert. og.. og... pupper! >.>
Sist endret av catolh; 7. mai 2008 kl. 17:41.
Sitat av Damio
Er det noen som har et kart over age of conan verdnen, eller hvor stort det er i forhold til WoW?
Vis hele sitatet...
http://hyboria.xoth.net/maps/chrysagon_hyboria.jpg
Litt mer detaljert kart.
Takker
Hvordan er det med gear og stats egentlig?. Er det slik at en som er 20 lvler under en annen umulig kan ta han i pvp, og er det stats på gear? og hvordan stats?
Sitat av Damio
Takker
Hvordan er det med gear og stats egentlig?. Er det slik at en som er 20 lvler under en annen umulig kan ta han i pvp, og er det stats på gear? og hvordan stats?
Vis hele sitatet...
Tviler litt på at en 20 kan ta en 40, med mindre han 40 idler

Men ut ifra det jeg har sett, er det stats som gir + til atributter som f.eks styrke/magi/helse, beskyttelse mot forskjellige roots/knockbacks o.s.v.
Sitat av max-mekka
Neivell. Merkelig at det fins turneringer i wow der alle har full vengeful, men så er det alltid den samme vinnern. Jo, det er taktikk.
Vis hele sitatet...
Haha selvfølgelig finnes det en form for taktikk, men det kan ikke samenlignes med det som kommer i WAR, og jeg tviler på at det kan sammenlignes med noe av det som kommer i AoC også.
Sitat av zipp
Vis hele sitatet...
Det der er vel kartet over Conans verden. Funcom har bare inkludert noen få regioner av Hyboria i AoC.

Edit: For å utdype litt mere:
Inludert i AoC er deler av landene Aquilonia, Cimmeria og Stygia.

her er en oversikt over spillets "soner"

Det er ikke, rent geografisk, noe enormt spill det er snakk om her.
Sist endret av Angry; 8. mai 2008 kl. 16:00.
Sitat av Angry
Det der er vel kartet over Conans verden. Funcom har bare inkludert noen få regioner av Hyboria i AoC.
Vis hele sitatet...
Et mmog er kjent for å rulle ut expansjoner og/eller patcher som åpner for mer innhold. Verden blir nok mere åpen etter hvert. Du må huske på at spillet er ikke lansert enda
Sitat av Angry
Det der er vel kartet over Conans verden. Funcom har bare inkludert noen få regioner av Hyboria i AoC.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men har funnet det flere ganger i sammenheng med spillet Age of Conan.
Stedene osv. er jo identiske med kartet som catolh linket til over.
Sitat av zipp
Godt mulig, men har funnet det flere ganger i sammenheng med spillet Age of Conan.
Stedene osv. er jo identiske med kartet som catolh linket til over.
Vis hele sitatet...
Er jo det kartet spillets geografi er basert på, selv om det bare er en liten del av det som er med i spillet (enn så lenge). Jeg sier ikke at spillet er veldig lite, men kan kanskje være greit å ikke forvente for mye.

Jeg oppdaterte det forrige innlegget mitt med en oversikt over spillets åpne soner og "instances"
Ingen som har spurt om dette før etter det jeg så.. Men det store spørsmålet i alle MMORPG spill:
Går det ann til å hoppe?
Sitat av xzyz39
Ingen som har spurt om dette før etter det jeg så.. Men det store spørsmålet i alle MMORPG spill:
Går det ann til å hoppe?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan hoppe.
sjekket mailen min å så at jeg hadde fått beta invte, men sjekket på når jeg hadde fått den så stod det 24. april 2007 21:51 (er gmail konto) er det mulig at jeg faktisk fikk denne for 1 år siden ? sjekker aldri denne mailen bare søkte i innboksen.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Spirax
sjekket mailen min å så at jeg hadde fått beta invte, men sjekket på når jeg hadde fått den så stod det 24. april 2007 21:51 (er gmail konto) er det mulig at jeg faktisk fikk denne for 1 år siden ? sjekker aldri denne mailen bare søkte i innboksen.
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig, ja.
Da var min kopi bestillt fra platekompaniet... Gledermeg
Det kjedeligste av alt, er at headstart er solgt ut.
For alle oss som ikke har signet opp for headstart, men har forhåndsbestillt, for ikke starte den 17 - Men må vente til den 23, som alle andre.
Kjedelig at jeg nettopp fikk bestillt collectors edition, og ikke starte tidligere.
Hvor bestilte du, Restyle?
De hadde 27 igjen på Elkjøp, for rundt 4-5 timer siden. Så til dere som ikke har betillt! Siste mulighet vil jeg annta er dette. Se på forsiden på elkjop.no eller ring 815 32 000

Her er linken til "Early Access sold out"
Om 4 timer og 20 min er spillet ferdig nedlastet hos meg.
Kjipt for alle som har forhåndsbestilt spillet og ikke kan starte tidligere likevel.
Sist endret av zipp; 14. mai 2008 kl. 15:52.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Min er ferdig nedlastet, installert, patchet og jeg kan nå sitte å stirre på login-skjermen om jeg så ønsker. Headstart er også klart og betalt, så jeg sitter bare og venter på 17/18 for å begynne å spille.
Ditto. Savner dog DX10
Hvordan fungerer dette med betalings kort. Om jeg kjøper et slikt 60 dagers kort. Og spiller 10 dager, Tar en pause 10 dager. Har jeg da fortsatt 50 dager eller 40 dager igjenn å spille?
Det var 60 dager i strekk. Altså du vil bare ha 40 dager igjen.
Kan man da ikke bare gå online å kjøpe 10 dager om gangen? Går sikkert ikke
Sitat av ertsaas
Kan man da ikke bare gå online å kjøpe 10 dager om gangen? Går sikkert ikke
Vis hele sitatet...
Online så kan man kjøpe 1/3/6 mdn omgangen.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av ertsaas
Hvordan fungerer dette med betalings kort. Om jeg kjøper et slikt 60 dagers kort. Og spiller 10 dager, Tar en pause 10 dager. Har jeg da fortsatt 50 dager eller 40 dager igjenn å spille?
Vis hele sitatet...
Nei. Tiden din vil løpe fra den tiden du registrerer kortet på kontoen din. Det tas ikke hensyn til hvor mye du spiller.

Om noen er interessert så har jeg og en del IRL-kamerater startet et guild. Vi går ved navnet Erratum for tiden, og du kan finne vårt midlertidige forum her. Eget domene og webside kommer med tiden. Vi har rundt 35 medlemmer så langt, men vi forventer at antall søkere kommer til å øke i tiden etter launch. Vi rekrutterer primært nordmenn og svensker, aldergrense 17+ og satser på en moden gjeng, men som tåler litt vitsing oss imellom. Vi vil flytte inn i en FFA-PvP server men raiding er også viktig for oss. Hadde vært hyggelig å se noen nFF-ere i Hyboria

Jeg går ved navnet r0ze på forumet der.
Sist endret av ticks; 14. mai 2008 kl. 23:47.
@ticks, jeg blir sikkert med. Må nesten se ann hvilke server dere havner på, da jeg har en 10-12 kammerater som jeg skal spille med selv. Så serveren blir vel prioritert utifra hva IRL-kammeratene mine går for. Let's hope we're lucky.

Uansett hadde en nFF guild hvert det råeste.
Hvordan er singleplayer-mulighetene? Er det slik at man i praksis MÅ være med i et guild for å få utbytte av spillet, eller?
Sitat av DonTomaso
Hvordan er singleplayer-mulighetene? Er det slik at man i praksis MÅ være med i et guild for å få utbytte av spillet, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå utifra det jeg har forstått, at uten en guild, er du ganske hjelpesløs til tider.
En guild vil gjøre alt mye enklere, backe deg opp, du kan delta i guildpvp, lage guild-byer o.l.

I det minste vil en guild gi deg større glede av spillet. Mulig man klarer seg alene også, men jeg trur at hvis man ikke har en guild i tanken, vil kanskje en PVP-RP server passe bedre.