Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1671
God dag alle sammen.

Jeg leverte inn en iPod classic jeg fikk til jul og endte opp med 2100kr. Tenkte jeg skulle legge på bittelitt for å få meg en brukbar telefon. 4 år med samme telefon begynner å bli i lengste laget.

Jeg ser jeg får LG Optimus 2x for 2600kr. Til den prisen har jeg ikke funnet noe matchende, uten at jeg har veldig mye peiling vel og merke.

Men hvordan er Optimus 2x nå? Hørte det var en del problemer når den var ny, men regner med dette er ordnet opp i med diverse oppdateringer?

Noen kommer sikkert til å foreslå Samsung Galaxy SII, men den er mye dyrere og derfor for øyeblikket uaktuell.

På forhånd takk for alle svar!
Sist endret av Pinneknurk; 8. januar 2012 kl. 19:00.
Sony Ericsson Xperia Arc skal være en liten luring, og ligger innen for rekkevidde for deg mtp prisklasse. Om du vil ha noe som ikke alle andre har ville jeg anbefalt å tatt en titt på Nokia N9 som kjører MeeGo eller en Windows Phone, som HTC 7 Trophy.

Ville ikke kjøpt Optimus 2X nettopp fordi som du sier, har den en god del feil enda, dessverre.
Har aldri hatt noe problemer med optimus x2 , brukte den i et år, eneste er at det er veldig dårlig dekning med den, mistet ofte dekninga på kortere strekninger, har samsung nå og mye mere fornøyd med den

Men jeg ville nok tatt lgx 2 hvis du ikke har mere kr å bruke, eneste negative er dekninga
Har du vurdert finn.no? Galaxy II til 3000 skal være mulig å finne.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Har du vurdert finn.no? Galaxy II til 3000 skal være mulig å finne.
Vis hele sitatet...
Ville aldri kjøpt en brukt tlf...hvertfall ikke til over1k
Selv om det ofte er feil på de, betyr ikke det at den du får har det
Brukt telefon er nok ikke et alternativ gitt. Om jeg først kjøper brukt, så legger jeg hvert fall ikke så mye inn i det. En venn tilbød meg sin Nokia N8 for 500kr, men hadde ikke helt sansen for den når jeg prøvde den. Men ellers er det jo sikkert et bra kjøp.

Nokia N9 er ikke et alternativ pga. manglende plass for minnekort. Tenker å bruke den som mp3-spiller også, og da trenger jeg hvert fall et 32gb minnekort.

Så er den Xperia Arc da. Litt usikker her. Får se på noen anmeldelser. Har ikke inntrykket at den får så mye skryt som Optimus 2x.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
2X-en er en dritt-telefon som det tok evigheter før LG klarte å rulle ut en oppdatering til, og når den først kom hadde den minst like mye feil som før oppdateringen. Styr unna, selv om det finnes en par heldige prosent som har klart seg uten større feil.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
2X-en er en dritt-telefon som det tok evigheter før LG klarte å rulle ut en oppdatering til, og når den først kom hadde den minst like mye feil som før oppdateringen. Styr unna, selv om det finnes en par heldige prosent som har klart seg uten større feil.
Vis hele sitatet...
både jeg og 6 andre jeg kjenner var fornøyde og hadde ingen problemer med optimus x2, eneste var at det var dårlig dekning , derfor byttet jeg den ut

ellers er det et bra kjøp og anbefales
Styr unna den. Jeg hater min...aldri Lars Gunnar igjen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Min lg optimus x2 rocker! kjøp den, aldri hatt feil
▼ ... over en uke senere ... ▼
hold deg unna lg sine tlf. i allveden har alle disse som skryter av dem kommet fra? mulig dem ikke har prøvd noe annet.

se om du finner deg en tlf som du vet får siste update av android. let også etter brukt, selv om du skriver det ikke er noe for deg. men du kan komme over noe bra, og kanskje noen du kan stole på. evt litt mer venting og spar pengene til du har litt mer.
Kjøp en mobil du liker, noen gode koster smårusk med abonnement. Du tjener, får penger av foreldre i mnd. som kan være disponible her? Ikke mer enn 400 du trenger i mnd.

4 arbeidstimer det!
For all del, det er ikke det at jeg ikke på noen som helst måte klarer å oppdrive 400 kr i mnd. Men jeg føler ikke jeg ønsker å bruke så mye penger på mobil. Om jeg først hadde jobbet de 4 arbeidstimene ekstra så hadde jeg antageligvis endt opp med å spare til noe annet uansett.

Man kan jeg tenke sånn på alt. Kan jo bare kjøpe en X til 1000 kr mer. Er jo bare èn arbeidsvakt ekstra.
Da jeg skulle kjøpe telefon gikk valget mellom Galaxy S+ og Optimus 2x, men gikk for S+. 1,4ghz prosessor eller sånn. Veldig fin telefon. Pluss at kameraet på Galaxyen er bedre enn LG's, også skjermen.
Telefonen er grei, men LG er ufattelig trege på oppdateringer o.l.
Hadde min noen måneder før jeg kjøpte SGSII
Fått tilbud om å kjøpe Optimus 2X fra en kammerat for 1000,- uten lader, men dette kan jeg kjøpe til. Det er relativt fint brukt. Hva synes dere om tilbudet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg synes som nevnt at 2X ikke er ett godt alternativ i en-kroners prisklassen en gang.
Huawei u9000
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Jeg synes som nevnt at 2X ikke er ett godt alternativ i en-kroners prisklassen en gang.
Vis hele sitatet...
Og dette gjelder selv om det ikke har vært trøbbel med telefonen og den er i fin stand? At de har vært trege med oppdateringer for å få den til å virke betydelig blir forsåvidt lite avgjørende for meg, da disse er på plass nå som jeg evt. kjøper.


Sitat av Saint123 Vis innlegg
Huawei u9000
Vis hele sitatet...
Denne har fått relativt dårlig anmeldelse hos amobil hvert fall. Er ikke uten videre overbevist.
Sist endret av Pinneknurk; 29. januar 2012 kl. 17:11.
Om du skal ha en veldig god mobil overall til en grei penge kan du jo se på HTC Desire S. Den er begynt å bli litt gammel, men er fremdeles en veldig god telefon.

Personlig bruker jeg en Desire HD som har akkuratt samme innmaten, bare med større skjerm, og jeg kan ikke si at jeg bryr meg om at kameratene mine sine Galaxy S2'er, Galaxy Note'er og iPhone 4S'er er raskere enn min med sine tokjernere, da jeg egentlig ikke merker et veldig stort gap i ytelse for å være ærlig.
Har selv en Optimus 2X, hatt den i rundt 6-7 måneder og har ikke hatt noe problemer med den. Solid er den også, har ikke tall på hvor mange ganger den har vært i asfalten Eneste er noen litt dype riper ved linsen til kameraet, men har ikke gått ut over funksjonene, bare estetisk.

Men på den andre siden så har jeg en bekjent som hadde problemer med sin 2X, han gikk ikke nærmere inn på hva problemet var men skulle i hvert fall få erstattet 2X'en med en annen mobil.
Sist endret av Tnh; 29. januar 2012 kl. 17:31.