Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 916
Hei!

Jeg og en venn arrangerer en fest. Vi tenkte å bruke 2 stereoanlegg, ett i hver etasje. Vi bruker en spilleliste på Spotify til å streame musikken.

Stereoanleggene kobles til hver sin laptop. Hvordan kan jeg få de laptopene til å spille av musikken synkront over det lokale nettverket? Kan jeg streame musikken fra den ene PC'en til den andre, så det blir helt likt (uten at lydkvaliteten lider)? Jeg søkte litt rundt, men fant bare løsninger dersom du hadde lastet ned sangene som .mp3 eller lignende.
Sist endret av Landlubber; 26. juni 2013 kl. 12:11.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trykke play like samtidig? Funker ikke hvis folk skifter låt eller det er reklame på spotify.
Bruke samme konto på spotify? Hos oss så var vi innlogget med den samme kontoen på to maskiner og når den ene skulle høre på en sang så ble den andre avbrutt. Holdt på sånn fram og tilbake før vi skjønte hvorfor
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lett.

Kjør en maskin med spotify, kjør remote desktop fra en til den andre, la lyden traversere over RDP, trykk play.
hvis dere hadde hatt musikken på et nas eller media server kunne dette ha blit løst i mediamonkey pro edition " party mode "
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Lett.

Kjør en maskin med spotify, kjør remote desktop fra en til den andre, la lyden traversere over RDP, trykk play.
Vis hele sitatet...
Vil ikke dette skape delay? I så fall, hvordan kan jeg unngå dette?
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Soundrop hvis begge har en konto hver.
Sist endret av Zarlach; 26. juni 2013 kl. 17:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Vil ikke dette skape delay? I så fall, hvordan kan jeg unngå dette?
Vis hele sitatet...
Så lenge dere er på samme nettverk kan jeg ikke tenke meg at det er delay på mer enn to nanosekunder.

Jeg ser på video over RDP ofte, ingen latency der.
Sist endret av AtXbYeA; 26. juni 2013 kl. 18:01.
Trådstarter
Hva velger jeg her?

http://i.imgur.com/MwQlElr.png