Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3889
Er du en av oss som er dritalei av å scrolle deg nedover nettavisene for å komme forbi alle nyhetene pga. guttungen som skal holde 3 konserter i Norge?

Unbiebify er et tilleggsprogram for nettleseren Chrome. Denne utvidelsen fjerner de fleste Justin Bieber-nyheter fra norske aviser som VG, Dagbladet og Aftenposten.

I dagene som kommer vil det uten tvil florere med nyheter angående denne duden, og folk har blitt dritlei (med unntak av 13 åringene som har blitt VG sine trofaste lesere...) Det er en 19 år gammel gutt som skal holde konsert. Det er ikke Jesus som er kommet tilbake.

Utvidelesen får du her:
https://chrome.google.com/webstore/d...mcadiafnnlfndc
Sist endret av Obster; 16. april 2013 kl. 13:40.
Fungerer denne utvidelsen på samme måte som ABB-blockeren, bare med andre ord?

Forklart her:
Bieber-blocker
Jeg ble så glad at jeg fikk nesten orgasme Obster.
Desverre kom jeg på at jeg har jo sluttet å surfe Dagbladet og Verdens Gang (Biebers Gang, som en på #nff kalte det)
Men dette må jo være genialt for de som faktisk vil lese VG uten Bieber-tullet, det beste hadde vært flere filtere som fjerner kongebryllup, kjendisskandaler, sport(?) og hvordan din avføring kan spå 22hundretallets utvikling i Ny-Guinea etc etc.
Sist endret av Rolsen Royce; 16. april 2013 kl. 13:43.
Btw. hvofor må den ha adgang til "your data on all websites" ?

http://upit.no/bilder/wtpgD.png
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg ble så glad at jeg fikk nesten orgasme Obster.
Desverre kom jeg på at jeg har jo sluttet å surfe Dagbladet og Verdens Gang (Biebers Gang, som en på #nff kalte det)
Men dette må jo være genialt for de som faktisk vil lese VG uten Bieber-tullet, det beste hadde vært flere filtere som fjerner kongebryllup, kjendisskandaler, sport(?) og hvordan din avføring kan spå 22hundretallets utvikling i Ny-Guinea etc etc.
Vis hele sitatet...
Slik jeg kjenner VG (jeg kjøper det aldri), vil du da nesten bare sitte igjen med horoskopet og TV-planen!
burde vært möderatör
Sweeeeet! De eneste norske avisene jeg til tider leser er Aftenposten og Dagens Næringsliv da, men... whatever. Kjenner forresten jeg blir irritert, og helt ærlig litt bekymret, de gangene jeg trosser sunn fornuft og blar meg gjennom et eksempel av enten VG eller Dabgladet. At disse to tvilsomme publikasjonene er norges største "aviser" plager meg virkelig. Uskyldige sivile blir blåst til småbiter rundt omrking i verden men det eneste de norske tabloidene bryr seg om er lommepengene til vårkåte 13 år gamle jenter. VG har faktisk overgått seg selv nå, og lansert en dedikert Bieber-app for stalkers!

"Les alt om Justin Bieber: Et magasin fylt av stoff om superstjernen. VG har vært i hjembyen Stratford i Canada og besøkt tidligere naboer, klassevenninner og stamsteder på jakt etter hele historien om Justin Bieber. I tillegg får du beliebernes beste Justin-bilder, anmeldelser av plater og mote, informasjon om Oslo-konsertene i april – og mye,mye mer!"

Er det bare jeg som syns det er skremmende at fansen hans er villig til å betale penger for å lese om hvilket klokkeslett helten deres ble født og hvilken blodtype han har? -.-
Sist endret av pappabetaler; 16. april 2013 kl. 13:57.
Takker, delt på face
www.vg.no/nyheter bruker man den lenken i stede så slipper man unna nesten alt søppelet VG-skrive om i hvertfall. Regner med dagbladet har noe lignende.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Sweeeeet! De eneste norske avisene jeg til tider leser er Aftenposten og Dagens Næringsliv da, men... whatever. Kjenner forresten jeg blir irritert, og helt ærlig litt bekymret, de gangene jeg trosser sunn fornuft og blar meg gjennom et eksempel av enten VG eller Dabgladet. At disse to tvilsomme publikasjonene er norges største "aviser" plager meg virkelig. Uskyldige sivile blir blåst til småbiter rundt omrking i verden men det eneste de norske tabloidene bryr seg om er lommepengene til vårkåte 13 år gamle jenter. VG har faktisk overgått seg selv nå, og lansert en dedikert Bieber-app for stalkers!

"Les alt om Justin Bieber: Et magasin fylt av stoff om superstjernen. VG har vært i hjembyen Stratford i Canada og besøkt tidligere naboer, klassevenninner og stamsteder på jakt etter hele historien om Justin Bieber. I tillegg får du beliebernes beste Justin-bilder, anmeldelser av plater og mote, informasjon om Oslo-konsertene i april – og mye,mye mer!"

Er det bare jeg som syns det er skremmende at fansen hans er villig til å betale penger for å lese om hvilket klokkeslett helten deres ble født og hvilken blodtype han har? -.-
Vis hele sitatet...
Du innser at VG er inndelt i flere avdelinger? De har egne journalister som skriver om kjendisnytt, egne journalister som skriver om sport osv.. Dette interesserer folk, og da vil naturligvis VG / DB ansette folk til å skrive om det. Er du ikke interessert i forsiden til VG - som naturlig nok inneholder in blanding av alt - kan du gå til http://www.vg.no/nyheter/ for å lese nyheter, evt http://www.vg.no/rampelys/ om du vil lese om Bieber.

Er ikke veldig vanskelig å skjønne.
burde vært möderatör
Deres forskjellige avdelinger og journalister endrer ikke det faktum at de dedikerer forsiden av både nettsiden og papiravisen sin, og utallige timer med arbeidskraft, til svada om JB - fremfor å dedikere deg til virkelige nyheter. At det går an å filtrere vekk alt drittet de produserer gjør ikke avisen noe bedre.
Sist endret av pappabetaler; 16. april 2013 kl. 15:25.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Deres forskjellige avdelinger og journalister endrer ikke det faktum at de dedikerer forsiden av både nettsiden og papiravisen sin, og utallige timer med arbeidskraft, til svada om JB - fremfor å dedikere deg til virkelige nyheter. At det går an å filtrere vekk alt drittet de produserer gjør ikke avisen noe bedre.
Vis hele sitatet...
Er jo evigheter siden VG og Dagbladet brukte forrsiden sin til noe annet enn såkalt "sladder-nytt". (med unntak av når det har vært store tragedier). At de dedikerer forrsiden til JB nå er jo ikke annet enn forventet og passer fint inn i hvordan avisen kjører stilen sin for tiden.

Derfor anbefaler jeg folk å bare legge til "/nyheter" bak URL-en, og bruke det som forside i stede. Da slipper man ikke bare unna Justin Beiber men også nesten alt annet sladder-nytt som er direkte uinteressant.

Eller enda bedre, hvorfor ikke bare bruke en RSS-feed og bare abonnere på de delene man selv finner interessante? (dette er kanskje litt for old-skewl nå?)
Sist endret av etse; 16. april 2013 kl. 15:28.
Skjønner hva du mener, og vet at jeg selv skulle sett andre ting enn JB-nyheter som toppartikkel og forsider, men de går dessverre etter hva som gir dem flest lesere, ikke hva du helst vil lese. Akkurat nå er jo heldigvis toppsakene hos både VG og DB Boston-bomben og jordskjelvet i Iran, men noen folk er like interessert i å lese om Bieber som du er i å lese om ting som skjer i andre land. For de som har interessen er en så stor internasjonal stjerne i landet en stor nyhet. Det hjelper jo heller ikke at sikkert hundrevis av Bieber-hatere er inne på hver enkelt artikkel for å skrive dritt i kommentarfeltene, det bidrar til mye mer oppmerksomhet rundt temaet og mer penger for avisen.

EDIT: Bare for å oppsummere, de går etter hva folk er mest interessert i. Bieber-besøket er en like stor nyhet for noen som tragedier er for andre.
Sist endret av 10minutemail; 16. april 2013 kl. 15:34.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Slik jeg kjenner VG (jeg kjøper det aldri), vil du da nesten bare sitte igjen med horoskopet og TV-planen!
Vis hele sitatet...
Den virker ikke på papiravisen
Ein ting er at landets aviser bruker mye av sin spalte plass på bieber, men når du sitter å ser på nyhetene på for eksempel nrk og det settes av mindre en 1 minutt til bombinga i Boston, og over 5 minutter til hvor mye noen småunger gleder seg til ein konsert med bieber, da forsviner all min respekt for kanalen...
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
En venn og jeg "lagde" et script som heller gjør Justin Bieber nyheter underholdene.
Basert på "No more ponies", her er "No more Bieber!":

Kode

// ==UserScript==
// @name        No more bieber
// @namespace   nomorebieber.js
// @match      http://*/*
// @version     2
// ==/UserScript==
// ==UserScript==
// @name        No more Bieber
// @namespace   nomoreBieber.js


(function() {
  var replacements, regex, key, textnodes, node, s; 

  replacements = { 
    

"Justin" : "Joffrey",
"justin" : "joffrey",
"JUSTIN" : "JOFFREY",
"Bieber" : "Baratheon",
"bieber": "baratheon",
"BIEBER" : "BARATHEON",
"Belieber" : "Royal Guard",
"belieber" : "Royal Guard",
"BELIEBER" : "Royal Guard",
"Beliebers" : "Royal Army",
"beliebers" : "Royal Army",
"BELIEBERS" : "Royal Army",
"Belieberne" : "Royal Army",
"belieberne" : "Royal Army",
"BELIEBERNE" : "ROYAL ARMY",
"Telenor Arena" : "Kings Landing",
"buss" : "hest",
"Buss" : "hest",
//"" : "", //use this to make your own


    };

regex = {}; 
for (key in replacements) { 
    regex[key] = new RegExp(key, 'ig'); 
} 

textnodes = document.evaluate( "//body//text()", document, null, XPathResult.UNORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE, null); 

for (var i = 0; i < textnodes.snapshotLength; i++) { 
    node = textnodes.snapshotItem(i); 
    s = node.data;
    for (key in replacements) { 
        s = s.replace(regex[key], replacements[key]); 
    } 
    node.data = s; 
} 

})();
Burde funke på både norske og engelske sider.
OBS: Jeg har lagt inn både buss og Telenor Arena i dette scriptet!
Tenk om alle artister hadde fått samme mediadekning hver gang de skulle ha konsert i Norge.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Btw. hvofor må den ha adgang til "your data on all websites" ?

http://upit.no/bilder/wtpgD.png
Vis hele sitatet...
Adblock skal vell også ha dette, jeg fikk ihvertfall samme melding når jeg installerte det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sam500 Vis innlegg
Adblock skal vell også ha dette, jeg fikk ihvertfall samme melding når jeg installerte det.
Vis hele sitatet...
Fordi den kjører kode i nettleseren, og kan potensielt kopiere heile nettsida slik den måtte ønske.
Tusen takk Obster, flyr snart i taket pga all mediadekningen mr Bieber får. Reiste meg opp å slo av radioen når vi spiste middag blant annet. Delte linken til "Unbiebify" på Facebook.

Igjen, Tusen takk
Da har det kommet en extension med åpen kildekode: http://www.digi.no/915112/slik-blir-du-kvitt-bieber

Last ned her: bieber-filter.user.js
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
her er "No more Bieber!": [...]
Vis hele sitatet...
Hvordan fyrer jeg opp dette i Chrome?
Dette er jeg bare nødt til å prøve
Jeg lagret det i nomorebieber.js og slengte det på skrivebordet, hva nå?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvordan fyrer jeg opp dette i Chrome?
Dette er jeg bare nødt til å prøve
Jeg lagret det i nomoreBaratheon.js og slengte det på skrivebordet, hva nå?
Vis hele sitatet...
Last ned Tampermonkey for Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/d...jmpbldmpobfkfo

Du vil få en knapp til høyre for søkefeltet, trykk denne og "Add a new script".
Copypaste koden og lagre, så burde det fungere.


For Firefox kan du laste ned Greasemonkey. Også her får du et nytt ikon til høyre for søkefeltet, en søt liten ape.
Verktøy, Greasemonkey og manage userscripts. Herfra er det lett å legge til et nytt script.
Sist endret av PerPerPerPer; 16. april 2013 kl. 23:44.
Right click on the page and choose 'inspect element'. In the screen that opens now (the developer tools), clicking the second icon from the left @ the bottom of it opens a console, where you can type javascript. The console is linked to the current page.
Vis hele sitatet...
http://stackoverflow.com/questions/5...spot-in-chrome

Jeg har vondt i magemusklene.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://s21.postimg.org/k45wfzlrb/bieberlol.png
Sist endret av Rolsen Royce; 16. april 2013 kl. 23:45.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hehe, favoritten min forblir fortsatt denne:


http://i.imgur.com/9pSrgby.png
http://www.osloby.no/oslopuls/Busser...r-7176242.html

Ja, der ser du den, sier Sogn plutselig og peker på Kings Landing, som åpenbarer seg bak motorveiens grøftekant, og med ett er atmosfæren i hesten en helt annen.

Sogn klapper de siste av hesten på skulderen og lukker døren med et smil. Han anslår at han har åtte-ti turer til før Baratheon løfter taket over Kings Landing
Sist endret av PerPerPerPer; 16. april 2013 kl. 23:53.
Deilig å bo rett ve telenor Arena, høre helikoptrene suse og belibersa prøver desperat å finne veien til arenaen..
Når det kommer til dagbladet så tror jeg det bare er så gå inn på http://dagbladet.no/nyheter så slipper man sladder. Eventuelt trykker man på nyheter knappen når man er der. Dette gikk på vg også tidligere, men tror man nå bare får en liste over nyhetssaker.

Er jo ikke noe nytt at aviser har enormt fokus på enkeltssaker som selger, bare å venne seg til det :P Forøvring har jeg faktisk mere spam om JB fra folk på FB som ikke liker han enn jeg har fra de som liker han... Ironisk nok.
skulle gått å fjerne det, fyfaen så irriterende:/
Nettavisene blir veldig tomme hvis du velger å ta vekk alt som har med Bieber å gjøre.

Den nye generasjonen journalister sjekker først og fremst sosiale medier som Facebook og Twitter for å lage nyheter som er basert på hva forskjellige halv-kjente kjendiser foretar seg til enhver tid.