Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2808
Venter en ny bærbar snart som skal brukes til spilling (hvis det hjelper noe). Så jeg lurte på hvilken nettleser er den beste? Bruker selv Opera og er godt fornøyd med det, men lurte på hva andre folk synes.

Hva nettleseren min blir brukt til:
- Gmail
- Youtube
- Div. forum (som freak.no)
- Div. hjemmesider til spill
- Nettbank
Google Chrome, enkelt og greit.
Sitat av Entourage Vis innlegg
Google Chrome, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Jeg opplever den som treig, ihvertfall i forhold til det den lover.
Firefox, fullt av addons og muligheter.

Hva nettleseren min blir brukt til:
- Det nettlesere blir brukt til.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Firefox, fullt av addons og muligheter.

Hva nettleseren min blir brukt til:
- Det nettlesere blir brukt til.
Vis hele sitatet...
Har prøvd firefox. Anstendig hastighet, men opplever veldig ofte at den loader veldig tregt noen ganger. btw, skal prøve å holde denne pcen "ren" så mange siden blir unngått og overlatt til den eldre pcen.
Sist endret av TheOnlyArf; 14. desember 2012 kl. 20:11.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Firefox, fullt av addons og muligheter.

Hva nettleseren min blir brukt til:
- Det nettlesere blir brukt til.
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Firefox er det eneste som gjelder på windows. (Alle har vel hørt vitsen: Det eneste IE duger til er å laste ned andre nettlesere )

Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Har prøvd firefox. Anstendig hastighet, men opplever veldig ofte at den loader veldig tregt noen ganger. btw, skal prøve å holde denne pcen "ren" så mange siden blir unngått og overlatt til den eldre pcen.
Vis hele sitatet...
Men altså hastighet er ikke alt. Jeg velger heller en nettleser som støtter et hav av addons, brukbare som sådan, (les: greasmonkey) enn en nettleser som laster siden 1ms fortere.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Hvorfor? Jeg opplever den som treig, ihvertfall i forhold til det den lover.
Vis hele sitatet...
Enkel, rask, oversiktlig og har addons som jeg faktisk bruker.
Sist endret av Entourage; 14. desember 2012 kl. 20:21.
Om du bare vil ha en enkel og grei nettleser som skal brukes til helt vanligdags nett-surfing, anbefaler jeg Google Chrome. Folk flest syns Chrome er den raskeste nettleseren. At du opplever at den er treig, kan skylles datamaskinen din.

Er du den litt mer avanserte typen som digger addons, bør du gå for Mozilla Firefox, da mulighetene til å vrikke og vri på innstillingene og utseendet er "uendelige".

Man kan også installere nye tema og addons/extensions til Chrome, men det er vel betraktelig mindre å velge i mellom. Google har også blokkert addons som lastes ned fra et annet nettsted enn Chrome Web Store, noe som i mine øyne, er noe forbanna dritt.
Sist endret av WriteXRiot; 14. desember 2012 kl. 20:26.
Jeg bruker Firefox og jeg vil ikke bytte med det første
Google Chrome, Firefox, Opera, Rockmelt og Torbrowser er vel "de beste". Internet Explorer 10 er også fryktelig bra.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg

Man kan også installere nye tema og addons/extensions til Chrome, men det er vel betraktelig mindre å velge i mellom. Google har også blokkert addons som lastes ned fra et annet nettsted enn Chrome Web Store, noe som i mine øyne, er noe forbanna dritt.
Vis hele sitatet...
Du kan omgå dette, er ikke noe problem.

Forøvrig liker jeg Firefox best. Men det er vel egentlig en smakssak.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Installing Chrome extensions from third-party sites

1.What chrome suggest you is that download the extension you want to install from other websites and save it your computer.

2. Now open chrome extensions page from tools>extensions

3. Drag and drop the extension from your Computer on to the extension page.

4. Click the “add” button after reviewing list of permissions shown in the dialog by Chrome.
Sist endret av Dimergon; 14. desember 2012 kl. 21:51.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Om du bare vil ha en enkel og grei nettleser som skal brukes til helt vanligdags nett-surfing, anbefaler jeg Google Chrome. Folk flest syns Chrome er den raskeste nettleseren. At du opplever at den er treig, kan skylles datamaskinen din.

Er du den litt mer avanserte typen som digger addons, bør du gå for Mozilla Firefox, da mulighetene til å vrikke og vri på innstillingene og utseendet er "uendelige".

Man kan også installere nye tema og addons/extensions til Chrome, men det er vel betraktelig mindre å velge i mellom. Google har også blokkert addons som lastes ned fra et annet nettsted enn Chrome Web Store, noe som i mine øyne, er noe forbanna dritt.
Vis hele sitatet...
Addons skjønner jeg ikke hva jeg skal med ettersom ingen av dem er nyttige, imo. blokkere addons og slikt har vel absolutt alle nettlesere så det er vel ikke noe spesielt.

Utseende synes jeg Opera er best siden de har mange bagrunner å velge mellom. I tilleg synes jeg at Opera har en dugelig hastighet. At google Chrome oppleves som treigt er pga noe annet enn maskinen min, altså nettleseren i seg selv, den er faktisk ganske så treig.

Har vel egentlig funnet ut at det er ingen som er best, men at det er en smaksak

IE er vel foretrukket fordi den får mindre feil på HTML koder hvis jeg ikke tar feil?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tar og bumper denne tråden; - - har et lite men irriterende problem med Chrome som jeg håper noen her har peil på:

>> nemlig at nye faner åpnes automatisk bare du klikker på en kobling på Google.. Det kan bli jæskli mange faner etterhvert i samme vinduet..
Hvordan kan jeg disable/innstille vekk dette? Fordi, har prøvd å se om jeg kan få gjort noe i innstillinger i Chrome - men den gir meg ikke mange valg..

Noen som vet?
IE...

Nuff said.
Rockkmelt, er vel egentlig chrome men har div sosiale media plugin's.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Tar og bumper denne tråden; - - har et lite men irriterende problem med Chrome som jeg håper noen her har peil på:

>> nemlig at nye faner åpnes automatisk bare du klikker på en kobling på Google.. Det kan bli jæskli mange faner etterhvert i samme vinduet..
Hvordan kan jeg disable/innstille vekk dette? Fordi, har prøvd å se om jeg kan få gjort noe i innstillinger i Chrome - men den gir meg ikke mange valg..

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Du sliter med at chrome åpner linker i en ny fane?
Det her er jo en preferansesak. Prøv litt forskjellige nettlesere i et par dager av gangen, og se hvilken som faller i best smak.

Personlig har jeg hatt store problemer med Opera (krasj med java), og tregheter med FireFox. Min favoritt er helt klart Google Chrome, men nå skal jeg utforsike IE10.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Maxthon, det beste fra alle nettlesere.
Chrome: Virker halvferdi
IE: Verdens mest brukte nettleser (privat og arbeidsbruk)
Opera: hehe...
Safari: Jeg er kraftig Apple motstander.

Samsung all the way!

Firefox: The Win!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Tar og bumper denne tråden; - - har et lite men irriterende problem med Chrome som jeg håper noen her har peil på:

>> nemlig at nye faner åpnes automatisk bare du klikker på en kobling på Google.. Det kan bli jæskli mange faner etterhvert i samme vinduet..
Hvordan kan jeg disable/innstille vekk dette? Fordi, har prøvd å se om jeg kan få gjort noe i innstillinger i Chrome - men den gir meg ikke mange valg..

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Da det skjedde med meg var det musedriveren som hadde fucket det opp. Husker ikke om det holdt med reboot eller om jeg måtte endre det manuelt.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du sliter med at chrome åpner linker i en ny fane?
Vis hele sitatet...
Ja, hvor går det an å ''deaktivere'' dette? Irriterende når det blir fane på fane på fane.
Skal sies at jeg har problemet først og fremst i google.com/no/co.uk/ etc, koblinger fra Google-sia som klikkes på kommer automatisk i ny fane.


Problemet er litt over 1 dag gammelt, etter at jeg måtte reinstallere nettleseren, og den gikk tomt for minne osv..

Ps, bruker laptop.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. januar 2013 kl. 13:22.
Firefox, fordi da har du noe som heter Adblock, som tar vekk alt av popups,reklame osv
Sitat av disneyman Vis innlegg
Firefox, fordi da har du noe som heter Adblock, som tar vekk alt av popups,reklame osv
Vis hele sitatet...
Bruk hodet litt da, AdBlock finnes til flere nettlesere.
bruker selv Opera,og den har også massevis av ad-ons+at den har turbofunksjon for treigt nett og den er den kjappeste
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ja, hvor går det an å ''deaktivere'' dette? Irriterende når det blir fane på fane på fane.
Skal sies at jeg har problemet først og fremst i google.com/no/co.uk/ etc, koblinger fra Google-sia som klikkes på kommer automatisk i ny fane.


Problemet er litt over 1 dag gammelt, etter at jeg måtte reinstallere nettleseren, og den gikk tomt for minne osv..

Ps, bruker laptop.
Vis hele sitatet...

I min Chrome må jeg holde CTRL og trykke for å åpne i ny fane. Som standard åpnes linker i samme fanen. Finnes helt sikkert en addon eller setting for det.
Synes firefox er en dust nettleser. Hva i all verden skal jeg med plugins liksom... Om ikke nettleseren klarer å gjøre det jeg vil uten at jeg må laste ned masse bullshit så får det være.
Bruker kun Opera og Chrome.
Opera: kommer med torrentklient og ircklient innebygget. Opera Turbo. Hurtigtaster og musegestures for å følge linker. Sikkerhet.... Stemmekommandoer. Wand(passordhåndterer med kryptering).
Chrome: Oversett rett i browser. Stabilitet, jeg liker at fanene failer individuelt og ikke hele browseren. Minimalistisk. For en gangs skylkd klarer noen å gjøre apps sexy(angry birds sa du...? Eller kanskje du trenger in-browser-editor..?).
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ja, hvor går det an å ''deaktivere'' dette? Irriterende når det blir fane på fane på fane.
Skal sies at jeg har problemet først og fremst i google.com/no/co.uk/ etc, koblinger fra Google-sia som klikkes på kommer automatisk i ny fane.


Problemet er litt over 1 dag gammelt, etter at jeg måtte reinstallere nettleseren, og den gikk tomt for minne osv..

Ps, bruker laptop.
Vis hele sitatet...
Du må klikka på alternativer i google (tannhjulet)


Bruker bare firefox her pga den har veldig mange bra extensions og de er veldig bruker vennlige i forhold til chrome
Sist endret av toxicity; 15. januar 2013 kl. 08:58.
Eneste addons jeg bruker er adblock og gmail checker.

Chrome er derfor utmerket til mitt bruk.
Rask og stabil, og inneholder ikke en masse unyttig dilldall.
foretrekker selv chrome, siden alle maskinene og enhetene mine er knyttet sammen på en effektiv måte liker å ha alle bokmerker og addons over alt.
Har du 64-bit Windows, så bruk enten Waterfox eller Pale Moon.
Sitat av 23732 Vis innlegg
Har du 64-bit Windows, så bruk enten Waterfox eller Pale Moon.
Vis hele sitatet...
Fordi?

*tjuefemtegn..trenger ikke telle de*