Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1997
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Om jeg sender en vare til meg selv som vare, f.eks en gjenstand til 16.000nok, sendes som gave til Norge. Er det noe sjangs for å unngå toll da? Hvor stor verdi kan varen ha for å unngå toll? Hvor mange pakker kan jeg sende uten at det skal bli merket? Er det noe maksgrenser eller noe?

På forhånd takk!
Gaver under 1.000NOK slipper du avgifter på. Er det ikke markert som "gave" er grensa 200NOK.
Kan du ikke bare ta i bagasjen? Eller bare droppe å markere verdi?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Gaver fra deg selv eller firma er ikke fritatt moms. Gaver sjekkes også, "gavetrikset" er temmelig velkjent, så det er absolutt ingen sikker metode. Dessuten løper det alltid en risiko for at varen blir skadet eller borte på veien, og ved feilmerking vil du da ikke få erstatning for verdien dersom tolldeklarasjonen er feil utfylt.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
Jeg kan ikke ha det i bagasjen. Tenkte å sende ettpar varer, da varene er for tunge til at jeg kan ha det med i bagasjen, er også litt for mange varer. Hva om jeg "kjøper" varen av noen for 1000kroner da? Og skriver på at verdien for varen er i brukt tilstand 1000kroner? Er det fortsatt markedsverdien tollerne ser på? I verstefall får jeg vel bare betale tollen.