Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 12475
Hei, hva er siste frist for overføring av penger i nettbanken før det sendes? Altså hvis jeg overfører penger nå, er de fremme rundt kl 11 på formiddagen i morgen (mener jeg å huske), men holder det om jeg sender pengene rundt 10.00?
Depends også om motakern har samme bank som deg. Men jo, Det skal gå å sende penger i 9-10tiden og få dem kl 11. Forøvrig så har jeg lest at de skal øke til flere overføringstider om dagen.
Overføringene går gjennom BBS til faste tider. Tror det er fire ganger i døgnet, men det kan du helt sikkert Google...
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Men jeg har aldri opplevd å sende penger den ene dagen og motta de samme dag. Kanskje BBS overfører, men bankene ikke registrerer beløp mer enn 1 gang daglig?
hvis man sender penger innen Norge får man det samme dagen hvis de blir sendt før 11.55. da er de på konto mellom 15 og 16
F.eks når moren min sender meg penger via nettbank så får jeg det umiddelbart med engang..

Er vel fordi vi har samme bank
Sitat av T.hilfiger Vis innlegg
hvis man sender penger innen Norge får man det samme dagen hvis de blir sendt før 11.55. da er de på konto mellom 15 og 16
Vis hele sitatet...
dette gjelder uansett hvilken bank man bruker.

men derimot er det samme bank kan du sende overføring før 09 og det er framme i 11-12 tida.

Sitat av Itsnotover Vis innlegg
F.eks når moren min sender meg penger via nettbank så får jeg det umiddelbart med engang..

Er vel fordi vi har samme bank
Vis hele sitatet...
jepp stemmer det og dere er i familie.
veldig ofte så er det sånn for familie og venner.
Insideinfo fra min mor som jobber i bank: Den daglige overføringen skjer klokken 06, 12, 18 og 24. Er usikker på 12 og 24, men jeg tror det var vær 6'*time. Men 06 og 24 er jeg sikker på
Sitat av EivindH Vis innlegg
Insideinfo fra min mor som jobber i bank: Den daglige overføringen skjer klokken 06, 12, 18 og 24. Er usikker på 12 og 24, men jeg tror det var vær 6'*time. Men 06 og 24 er jeg sikker på
Vis hele sitatet...
dette er litt foskjellig fra bank til bank. i min bank må jeg sende før 1155 for å få det samme dag. sender jeg det etter 12 blir det sendt fra min konto kl 24.
Kan være at det var 06, 12, 24 og et klokkeslett til. Mellom min og min mor sin konto går det på sekundet siden hun har kontoen min i nettbanken
for de betaler ut to ganger i døgnet 12 og 24 men i helgene gjør de ikke noe. La inn en giro for betaling på fredag ettermiddag og den er enda ikke betalt så den blir vel da ikke betalt før mandag klokken 12. Snakk om drittbank.
Sitat av mortalf Vis innlegg
for de betaler ut to ganger i døgnet 12 og 24 men i helgene gjør de ikke noe. La inn en giro for betaling på fredag ettermiddag og den er enda ikke betalt så den blir vel da ikke betalt før mandag klokken 12. Snakk om drittbank.
Vis hele sitatet...

stemmer det for etter kl 12 på fredag så blir ikke regninger betalt. blir gjerne trukket enten 09 eller 12 mandag morgen
Det blir overført klokken 12, og hvis dere får det med en gang er det fordi foreldrene deres har tilgang til nettbanken deres, jeg ville ikke at de skulle det på min (og de godtokk det ) så jeg får det etter klokken 12
Nordea har 13.00 på hverdager, da har mottaker uansett bank pengene i 16 tiden.
Er ogsp kveldskjøring/nattkjøring 23.00 (eller 24.00)