Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  252 37824
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
*sitat av slashdot*

Nei .
Vis hele sitatet...
beklager å si det, men å krangle med slashdot er omtrent som å spille russisk rulett med seks kuler i tønna.

jeg beklager også å måtte si at slashdot har rett her, hvis du sier at tomt glass=100% (noe slashdot gjør), og tar 50% av dette, er det akkurat like mye

(hvor mye er det i dette glasset?)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
beklager å si det, men å krangle med slashdot er omtrent som å spille russisk rulett med seks kuler i tønna.

jeg beklager også å måtte si at slashdot har rett her, hvis du sier at tomt glass=100% (noe slashdot gjør), og tar 50% av dette, er det akkurat like mye

(hvor mye er det i dette glasset?)
Vis hele sitatet...
Et tomt glass er jo ikke 100%...

Poenget var vel heller at hvis man tar halvparten av ingenting sitter man fortsatt igjen med.. vel, ingenting. 0x = 0/x = 0.
Sitat av robhol Vis innlegg
Et tomt glass er jo ikke 100%...

Poenget var vel heller at hvis man tar halvparten av ingenting sitter man fortsatt igjen med.. vel, ingenting. 0x = 0/x = 0.
Vis hele sitatet...
jo, det er akkurat det det er, vi har definert tomt glass som 100%, og 50% av ingenting er ingenting, som du sier

skal vi legge den diskusjonen død nå? ("legge død", nytt uttrykk?)
Sist endret av VivaLatrina; 14. november 2009 kl. 00:57.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
beklager å si det, men å krangle med slashdot er omtrent som å spille russisk rulett med seks kuler i tønna.

jeg beklager også å måtte si at slashdot har rett her, hvis du sier at tomt glass=100% (noe slashdot gjør), og tar 50% av dette, er det akkurat like mye

(hvor mye er det i dette glasset?)
Vis hele sitatet...
beklager å si det, men vi krangler vitterlig ikke om hvor vidt 50% av ingenting fremdeles er ingenting, men heller hvor vidt dette glasset faktisk inneholder en tom mengde.
Sist endret av Petter Pan; 14. november 2009 kl. 09:03.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
beklager å si det, men vi krangler vitterlig ikke om hvor vidt dette 50% av ingenting fremdeles er ingenting, men hvor vidt dette glasset faktisk inneholder en tom mengde.
Vis hele sitatet...
Hvis glasset "inneholder en tom mengde" (hvordan mener du det skal gå an, forresten?) så er det jo tomt og inneholder ingenting. Altså kan det ikke det.

Selv mener jeg halvtomt (ie. "halvveis tomt") bare er en litt mer pessimistisk måte å angi at glasset inneholder ca. halvparten av det det kan, der motstykket "halvfullt" er en mer populær og optimistisk måte å si det samme på.

Du kan vel alltids si "Glasset inneholder ca. 10.1cl av 20cl" eller "Glasset inneholder omtrent 50.5% av maksimum kapasitet," men dette vil vel trekke flere snåle blikk enn "halvtomt" eller "halvfullt", samme hvilken av dem du bruker.
Sist endret av robhol; 14. november 2009 kl. 09:14.
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis glasset "inneholder en tom mengde" (hvordan mener du det skal gå an, forresten?) så er det jo tomt og inneholder ingenting. Altså kan det ikke det.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, det var det som var poenget mitt hele tiden ..
Mitt ord (vet ikke om det har blitt nevnt før)
Ikkesant

Eks.
Det var fett igår, ikkesant?

Begrunnelse
Mulig jeg har misforstått, men det passer jo ikke inn i det hele tatt? Man motsier selv selv å si "ikkesant?", hadde vært bedre å si "sant". Skjønner ikke hvorfor men dette har irritert meg ganske lenge, spesielt skriftlig.
Sist endret av Kiy0shi; 14. november 2009 kl. 15:27.
Det som irriterer meg mest er vel at enkelte blander hvem og hvilken.

Hvem bil skal jeg kjøpe?

Det heter HVILKEN!
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis glasset "inneholder en tom mengde" (hvordan mener du det skal gå an, forresten?) så er det jo tomt og inneholder ingenting. Altså kan det ikke det.

Selv mener jeg halvtomt (ie. "halvveis tomt") bare er en litt mer pessimistisk måte å angi at glasset inneholder ca. halvparten av det det kan, der motstykket "halvfullt" er en mer populær og optimistisk måte å si det samme på.

Du kan vel alltids si "Glasset inneholder ca. 10.1cl av 20cl" eller "Glasset inneholder omtrent 50.5% av maksimum kapasitet," men dette vil vel trekke flere snåle blikk enn "halvtomt" eller "halvfullt", samme hvilken av dem du bruker.
Vis hele sitatet...

Da vil jeg si du har misforstått uttrykket. Halvmåne, halvveis måne? Nei, halve månen.
Halvfullt, halve av det fulle.
Halvtomt, halve av det tomme.
Så enkelt.
Sist endret av Reply_to; 14. november 2009 kl. 19:34.
Månen har da sine egne månefaser, altså navn på dette! Det blir ikke halvmåne, men halv avtagende måne eller halv tiltakende måne !!!
Sist endret av Gunnaren; 14. november 2009 kl. 19:52.
Jeg blir vel litt off topic med dette, men men.
Blir utrolig sliten av alt annet en "min egen" dialekt.

ord: læl
eksempel:
(trønder) sku egentlig gjort det dær, men læl.. ble aldri å gjøre det.

forklaring:
Det blir som at de setter et hardt punktum inn i setningen. ordet er egentlig "alikevel".
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Gratulerer, det var det som var poenget mitt hele tiden ..
Vis hele sitatet...
Da har du gjort en dårlig jobb med å gjøre det klart de siste 4 sidene i emnet. siden du virker til å si noe helt annet og faktisk gjøre et (dårlig) forsøk på å argumentere mot det.

Dessuten var det såvidt jeg kan se slashdots poeng og ikke ditt?
Sitat av robhol Vis innlegg
Da har du gjort en dårlig jobb med å gjøre det klart de siste 4 sidene i emnet. siden du virker til å si noe helt annet og faktisk gjøre et (dårlig) forsøk på å argumentere mot det.

Dessuten var det såvidt jeg kan se slashdots poeng og ikke ditt?
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest postene?

----

Sitat av slashdot Vis innlegg
*bilde*

Det glasset er fyllt til nøyaktig 50% av tom mengde.
Vis hele sitatet...
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Nei .
Vis hele sitatet...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Åjoda, det er det. Heilt nøyaktig 50% av eit tomt glas vatn!
Vis hele sitatet...
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Men ikke av en tom mengde

Men dette er jo en definisjonssak.
Vis hele sitatet...
I rest my case.
Sitat av eivix Vis innlegg
Jeg blir vel litt off topic med dette, men men.
Blir utrolig sliten av alt annet en "min egen" dialekt.

ord: læl
eksempel:
(trønder) sku egentlig gjort det dær, men læl.. ble aldri å gjøre det.

forklaring:
Det blir som at de setter et hardt punktum inn i setningen. ordet er egentlig "alikevel".
Vis hele sitatet...
Ja, språket hadde blitt mye rikere om all sleng og alle annerledes dialektord gikk ut...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Har du i det hele tatt lest postene?

----


I rest my case.
Vis hele sitatet...
Da tar du faktisk feil, det er ikke verre. Et tomt glass har 0%, skal du si noe annet kan du jo like gjerne si at et tomt glass har 2394736.4%. "Tom mengde" er bullshit, siden tom betyr... vel, tom. Ingenting der, altså er hele uttrykket en tanke dumt.

Igjen: uttrykket "halvtomt" alle gangene jeg har hørt det er bare en annen måte å si at glasset inneholder ca. halvparten av det det kan - å si noe annet blir dumt fordi den eneste andre måten det kan tolkes på er "halvparten av tom mengde" (og da bare hvis man går spesielt inn for det) som både er ulogisk og overflødig. Tom = 0, halvparten av null er fortsatt null, altså har "halvtomt" samme betydning som "tomt", altså er det et idiotisk uttrykk som man kaster bort 4 unødvendige tastetrykk på.
Sist endret av robhol; 15. november 2009 kl. 11:46.
Sitat av robhol Vis innlegg
Da tar du faktisk feil, det er ikke verre. Et tomt glass har 0%, skal du si noe annet kan du jo like gjerne si at et tomt glass har 2394736.4%. "Tom mengde" er bullshit, siden tom betyr... vel, tom. Ingenting der, altså er hele uttrykket en tanke dumt.
Vis hele sitatet...
Dette er et matematisk begrep. Hvorvidt du mener at dette er dumt er faktisk irrelevant i denne sammenhengen. Den tomme mengden / the empty set.

Sitat av robhol Vis innlegg
Igjen: uttrykket "halvtomt" alle gangene jeg har hørt det er bare en annen måte å si at glasset inneholder ca. halvparten av det det kan - å si noe annet blir dumt fordi den eneste andre måten det kan tolkes på er "halvparten av tom mengde" (og da bare hvis man går spesielt inn for det) som både er ulogisk og overflødig. Tom = 0, halvparten av null er fortsatt null, altså har "halvtomt" samme betydning som "tomt", altså er det et idiotisk uttrykk som man kaster bort 4 unødvendige tastetrykk på.
Vis hele sitatet...
Robhol .. Jeg har aldri noen sinne uttrykket at halvparten av null er noe som helst annet en null. Hvis du blar litt tilbake i historikken og faktisk leser postene mine vil du se dette.

Forøvrig er det du sier om glasset også feil. Hvis du har et glass fullt til halvveien med væske er det to måter å tolke dette på. Hvis du tar utgangspunkt i væsken kan du si at den når glasset til halvveien. Tar du utgangspunkt i glasset kan du si at det er dobbelt så stort som det behøver å være. Ingenting annet.

Son, I am disappoint
Sitat av bronsky Vis innlegg
Neivel?

De er adjektiver, og hva man på andre indoeuropeiske språk kaller absolutte superlativer. Det vil si at de ikke kan måles med noe annet, slik som komparative superlativer.
Vis hele sitatet...
Hva det kalles på andre indoeuropeiske språk har jeg ingen formening om, men det er ikke superlativer på norsk, i alle fall.

Denne maten var fantastisk god.
Denne sangen var sinnsykt fin.
Dette var en utrolig god hamburger.
Denne filmen var bare helt utrolig fantastisk.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har lært på skolen, og hva norsk wikipedia skriver, så er det faktisk ingen norske superlativer her.

På norsk dannes superlativ vanligvis ved å legge til endelsen -est. Et eksempel er adjektivet grønn, som har superlativsformen grønnest. Det forekommer også uregelrette superlativsformer, for eksempel for adjektivet god, som har superlativsformen best.
Vis hele sitatet...
På norsk dannes superlativ vanligvis ved å legge til endelsen -est. Et eksempel er adjektivet grønn, som har superlativsformen grønnest. Det forekommer også uregelrette superlativsformer, for eksempel for adjektivet god, som har superlativsformen best.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Superlativ
Sitat av eivix Vis innlegg
Jeg blir vel litt off topic med dette, men men.
Blir utrolig sliten av alt annet en "min egen" dialekt.

ord: læl
eksempel:
(trønder) sku egentlig gjort det dær, men læl.. ble aldri å gjøre det.

forklaring:
Det blir som at de setter et hardt punktum inn i setningen. ordet er egentlig "alikevel".
Vis hele sitatet...
Ingen trønder ville sagt noe på den måten der. Det blir jo helt feil!

Dette blir riktigere: "Sku egentlig gjort det dær, men blei aldri så æ gjor d læl."

Og forresten, hvis du skal si at det blir feil å si "læl", bør du vel egentlig ikke skrive det "riktige ordet" feil... Ordet er egentlig "allikevel."

Skjønner at dette er flisespikkeri, men jeg irriterer meg over folk som syter og klager over alle dialekter, bortsett fra deres egen.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva det kalles på andre indoeuropeiske språk har jeg ingen formening om, men det er ikke superlativer på norsk, i alle fall.


Etter hva jeg har lært på skolen, og hva norsk wikipedia skriver, så er det faktisk ingen norske superlativer her.



http://no.wikipedia.org/wiki/Superlativ
Vis hele sitatet...
Skremmende at Wiki er en så anerkjent referanse.

Uansett, jeg kan ta litt selvkritikk for at jeg ikke inkluderte "mest" foran fantasisk. Det er nemlig fantastisk i superlativsform.
Fint om du peker på det du mener er feil med wikipedia, siden det som står om superlativ ser ut til å stemme rimelig bra.
http://www.snl.no/superlativ
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j
Sist endret av Mith; 16. november 2009 kl. 12:26.
Ja, jeg har alltid lært at adjektiv bøyes i tre former; positiv, komparativ og superlativ.
F.eks. høy, høyere, høyest
eller god, bedre, best
der sist nevnte er superlativet.
Men hvis du sier at "fantastisk", "sinnsyk" og "utrolig" er superlativer på estisk og tsjekkisk osv, så har du sikkert rett. Men jeg mener bastant at jeg, wikipedia og resten av de ganske seriøse kildene, har rett angående norske superlativer.
Uttrykket:
"Jeg tror jeg må le", eller "jeg må nesten le".

Begrunnelse:
Hvis du må le, for all del le, men det er ikke noe poeng i å påpeke dette i forkant, eller bruke dette som et alternativ til å le.
Sist endret av prenix; 23. november 2009 kl. 08:45.
Sitat av prenix Vis innlegg
Uttrykket:
"Jeg tror jeg må le", eller "jeg må nesten le".

Begrunnelse:
Hvis du må le, for all del le, men det er ikke noe poeng i å påpeke dette i forkant, eller bruke dette som et alternativ til å le.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg slenge på lol, rofl og hele den gjengen der også.
Sitat av prenix Vis innlegg
Uttrykket:
"Jeg tror jeg må le", eller "jeg må nesten le".

Begrunnelse:
Hvis du må le, for all del le, men det er ikke noe poeng i å påpeke dette i forkant, eller bruke dette som et alternativ til å le.
Vis hele sitatet...
Dette brukes da vel som ofest når det er ironisk?
Sitat av OoM Vis innlegg
Dette brukes da vel som ofest når det er ironisk?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, tro meg!
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hva er greia med at folk sier "Hei" når man legger på telefonen?
Vis hele sitatet...
Helt enig, jeg har alltid iirtert meg over dette. Det er jo helt feil.

Det er spessielt irriterende når 14 åringer som tror de har blitt voksene bruker "Hei" nå de faktisk skal si HA DET

Sitat av pet Vis innlegg
Helt enig, jeg har alltid iirtert meg over dette. Det er jo helt feil.

Det er spessielt irriterende når 14 åringer som tror de har blitt voksene bruker "Hei" nå de faktisk skal si HA DET

Vis hele sitatet...
Har med ulike typer dialekt å gjøre.
Miljøvennlig er vel kanskje det mest misbrukte ordet vi har her til lands?
"Hva kom først, høna eller egget?"..

Den første høna må jo være klekket av et egg, som et mutert avkom av sine genetiske forfedre (evolusjon).
"Det der var jo helt på trynet."
Har egentlig ingen begrunnelse, jeg bare hater det ordet.

"Tæsja du den sjokoladen eller?"
Noen mer passende ord: stjele, rappe, ta.

"Det var lættis ass."
Hvorfor ikke si, "det var morsomt", eller "jeg fikk latterkrampe"?
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
"Det der var jo helt på trynet."
Har egentlig ingen begrunnelse, jeg bare hater det ordet.

"Tæsja du den sjokoladen eller?"
Noen mer passende ord: stjele, rappe, ta.

"Det var lættis ass."
Hvorfor ikke si, "det var morsomt", eller "jeg fikk latterkrampe"?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hørt tæsja før. Er det en type byspråk?
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
"Det der var jo helt på trynet."
Har egentlig ingen begrunnelse, jeg bare hater det ordet.
Vis hele sitatet...
"Helt på trynet" menes med at noen har sagt / gjort noe utrolig dumt. Akkurat som å gå rett på trynet, du verken ser ut eller føler deg spesielt smart da..
Fullt brukbart uttrykk som jeg ikke ser noe galt med..


@ Husemann: "Tæsja" er noe jeg kun hører fra "Wannabe-Gangsters", som på død og liv skal legge inn en mongolid slang på alt de sier.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Ord/Utrykk
Er det det det er?
Det er det det er

Eksempler
er dette tull? Ja det er det det er!
er dette papirarbeid, er det det det er?

Forklaring
Det er utrolig irriterende å lese, og må sies med spesielt tonefall eller utrykk. For f.eks folk som skal lære seg Norsk er dette umulig å forstå, siden det er bare gjentatte ord. (3*det+2*er). disse ordene har en mening men er helt tåpelig, og jeg skjønner ingenting av at dette kan kalles Norsk grammatikk.
(mulig man skal hae et komma eller to, ikke vet jeg)

Eksempel 2
Har også et annet eksempel på gjentatte ord:
bruke "og" 5 ganger etter hverandre:

Froklaring
Se for deg dette er et skilt på en resturant:

Pers Pub________ og_________ Grill

Setning:
Det er langt mellom pub og og, og og, og grill.
Sist endret av Bangfish; 24. november 2009 kl. 11:52.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Ord/Utrykk
Er det det det er?
Det er det det er

Eksempler
er dette tull? Ja det er det det er!
er dette papirarbeid, er det det det er?

Forklaring
Det er utrolig irriterende å lese, og må sies med spesielt tonefall eller utrykk. For f.eks folk som skal lære seg Norsk er dette umulig å forstå, siden det er bare gjentatte ord. (3*det+2*er). disse ordene har en mening men er helt tåpelig, og jeg skjønner ingenting av at dette kan kalles Norsk grammatikk.
(mulig man skal hae et komma eller to, ikke vet jeg)

Eksempel 2
Har også et annet eksempel på gjentatte ord:
bruke "og" 5 ganger etter hverandre:

Froklaring
Se for deg dette er et skilt på en resturant:

Pers Pub________ og_________ Grill

Setning:
Det er langt mellom pub og og, og og, og grill.
Vis hele sitatet...
Mye jeg kan påpeke her, men jeg nøyer meg med å si at du har 2 og-er for mye, og det ødelegger vel litt av poenget ditt. Norsk språk er flott.
Bjørn's trafikkskole
SKAMME SEG!
Vet ikke om dette er nevnt, men det ofte "missbrukt":
"Dobbelt så liten (Kan overhode ikke brukes)
Eller:
Halvparten så liten (kan muligens brukes)

Jeg ville brukt:
Halvparten så stor
Sitat av Carpenter Vis innlegg
Vet ikke om dette er nevnt, men det ofte "missbrukt":
"Dobbelt så liten (Kan overhode ikke brukes)
Eller:
Halvparten så liten (kan muligens brukes)

Jeg ville brukt:
Halvparten så stor
Vis hele sitatet...

Vil si at det som kan brukes er:
Halvparten så liten
Halvparten så stor (?) Synes denne ikke er like god, virker litt selvmotsigende. Den er jo mindre enn utgangspunktet, så halvparten så liten virker best for min del.

Dobbelt så stor.
"for å si det sånn"
at folk sier det sånn er greit men må folk nevne det og?
hadde en kjørelærer som avsluttet hver eneste setning med "for å si det sånn"
Sitat av =unique= Vis innlegg
"for å si det sånn"
at folk sier det sånn er greit men må folk nevne det og?
hadde en kjørelærer som avsluttet hver eneste setning med "for å si det sånn"
Vis hele sitatet...
Denne tråden skulle vært ryddet i/eventuelt holdt litt mer i sjakk. Men for å si det sånn : Om brukere hadde lest tråd før posting så tror jeg dette ble nevnt #36, og vi kunne spart opptil flere tastetrykk og Kb opp til nettet.-
Sitat av pidget Vis innlegg
Denne tråden skulle vært ryddet i/eventuelt holdt litt mer i sjakk. Men for å si det sånn : Om brukere hadde lest tråd før posting så tror jeg dette ble nevnt #36, og vi kunne spart opptil flere tastetrykk og Kb opp til nettet.-
Vis hele sitatet...
i see what you did there jeg ser at innlegget mitt kanskje var litt rotete. jeg mener når det brukes på slutten av en setning, uten at det er sagt på "andre" måter før eller etter "for å si det sånn".
Ordene: 'menutter' og 'cantimeter'. Merk: Dette er uttalelsemåten, ikke på skriftlig form.

Begrunnelse:

Det uttales som det skrives, minutter og centimeter.
Dette hører jeg daglig, og blir mer og mer frustrert over uttalelsefeilene.
Sist endret av prenix; 27. november 2009 kl. 17:56.
Sitat av prenix Vis innlegg
Ordene: 'menutter' og 'cantimeter'. Merk: Dette er uttalelsemåten, ikke på skriftlig form.

Begrunnelse:

Det uttales som det skrives, minutter og centimeter.
Dette hører jeg daglig, og blir mer og mer frustrert over uttalelsefeilene.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på om den der ikke går under dialekt. Her i Vindafjord sier de fleste "menuttar" og "santimeter".
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Jeg lurer på om den der ikke går under dialekt. Her i Vindafjord sier de fleste "menuttar" og "santimeter".
Vis hele sitatet...
Det kunne vært et svar, men nå sier de det også i Oslo, og mye på radio, hvorav språket Deres er på det fineste bokmål.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg har aldri hørt tæsja før. Er det en type byspråk?
Vis hele sitatet...
Tæsje ble mye brukt for 20 år siden hvertfall.. Hadde ikkenoe med gangstere el. å gjøre den gangen.

Få tæsje sykkelen din a?

Dette var helt normalt å spørre om når du ville prøve den nye sykkelen til kompisen din. Hvertfall i Oslo.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Mye jeg kan påpeke her, men jeg nøyer meg med å si at du har 2 og-er for mye, og det ødelegger vel litt av poenget ditt. Norsk språk er flott.
Vis hele sitatet...
Tell igjen.. Bruken av og i forbindelse med eksempelet er helt korrekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg misliker ditt bruk av det, fordi det heter rumpe.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt av pointet
Sitat av Astron Vis innlegg
Bjørn's trafikkskole
SKAMME SEG!
Vis hele sitatet...
Kunne jo hende at han er en trafikkskole?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Kunne jo hende at han er en trafikkskole?
Vis hele sitatet...
apostroff (') skal afaik ikke brukes i det norske skriftspråket
Karl Marx' penis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette går mer på skrivefeil, men jeg ser det stadig blir vanskeligere for flere å forstå forskjellen mellom et og ett.

Hvis noen faktisk bruker ett istede for et i dagligtalen, så er de unnskyld, men vi som benytter ordet korrekt må ihvertfall se forskjellen.

Eksempel:
- Jeg har vært på visning i ett par hus.

Hvis du ikke var på visning i to helt identiske (par)hus, så burde de fleste av befolkningen bemerke seg at dette er feil.
Jeg har ikke sett ei katt å en mus.
Jeg skal ut for og jogge

Fortsatt de samme feilene. De vokser, og det blir mer og mer irriterende å se på.

Vil også legge til at det blir mer og mer av "når" i språket. "De spiste middag når klokka var fem," "når vi kom hjem..." osv.