Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3492
Heisann, er det noen som har greie på hvordan det er å bruke Spotify Premium på en iPod Classic? Må man kjøpe sangene for å kunne spille de av på iPoden, eller kan man bruke de sangene man har i vanlige spotifylister? (Sanger som ikke er kjøpt)
Får man Spotify på iPod Classic nå? :O
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Jau^^ Men vet ikke om det kun er for filer du har liggende på dataen fra før :/
Du kobler ipoden til maskinen. Finner ipoden på spotify. Legger inn spillelister. No biggie
Jeg tipper at alle sanger du har gjort offline i Spotify vil kunne synkroniseres med Ipod Classic'en.
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Du kobler ipoden til maskinen. Finner ipoden på spotify. Legger inn spillelister. No biggie
Vis hele sitatet...
Så det funker med sanger du ikke har kjøpt?
Flott at folk tipper, men det hjelper vel ikke stort.

Spotify kan nå synkronisere vanlige "dumb" iPods, dvs. iPod Shuffle, Nano og Classic. Forutsetningen er at du har filen lokalt på dataen. Det blir med andre ord akkurat det samme du kan synkronisere som du kan med iTunes, bare at du gjør det via Spotify.
Trønder
Snaphance's Avatar
Trådstarter
Sitat av djemb Vis innlegg
Flott at folk tipper, men det hjelper vel ikke stort.

Spotify kan nå synkronisere vanlige "dumb" iPods, dvs. iPod Shuffle, Nano og Classic. Forutsetningen er at du har filen lokalt på dataen. Det blir med andre ord akkurat det samme du kan synkronisere som du kan med iTunes, bare at du gjør det via Spotify.
Vis hele sitatet...
Takktakk (KP)
Sitat av djemb Vis innlegg
Flott at folk tipper, men det hjelper vel ikke stort.

Spotify kan nå synkronisere vanlige "dumb" iPods, dvs. iPod Shuffle, Nano og Classic. Forutsetningen er at du har filen lokalt på dataen. Det blir med andre ord akkurat det samme du kan synkronisere som du kan med iTunes, bare at du gjør det via Spotify.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik jeg tolker det, ut i fra denne nyhetsartikkelen:

Spillelister og musikk kan overføres til mp3-spillerne direkte i programmet.

Det vil bli også mulig å importere alle eksisterende mp3-låter som man har i iTunes eller på harddisken, ifølge PC för Alla.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det er ikke slik jeg tolker det
Vis hele sitatet...
Men slik er det nå.

Ved å ha Spotify Premium kjøper man ikke musikk, man leier den. Derfor må man med offline playlists (på PC eller smarttelefon) logge inn minst annenhver måned for å vise at man fortsatt er abonnent. For iPods som verken støtter apps eller internettilkobling er ikke dette mulig. Hadde man kunne overføre musikk fra Spotify som man ikke har kjøpt eller har lokalt hadde man altså hatt filen til odel og eie på uendelig basis. Det er ikke slik Spotify fungerer.

Jeg håpet på det selv da jeg fant frem min iPod Shuffle fra skuffen forleden uke, men det var tydelig at det bare var lokale filer som ble overført. Forsåvidt genialt det og, da jeg bruker Spotify til avspilling og spilleliste-sortering av slike filer også.
Sitat av djemb Vis innlegg
Men slik er det nå.

Ved å ha Spotify Premium kjøper man ikke musikk, man leier den. Derfor må man med offline playlists (på PC eller smarttelefon) logge inn minst annenhver måned for å vise at man fortsatt er abonnent. For iPods som verken støtter apps eller internettilkobling er ikke dette mulig. Hadde man kunne overføre musikk fra Spotify som man ikke har kjøpt eller har lokalt hadde man altså hatt filen til odel og eie på uendelig basis. Det er ikke slik Spotify fungerer.

Jeg håpet på det selv da jeg fant frem min iPod Shuffle fra skuffen forleden uke, men det var tydelig at det bare var lokale filer som ble overført. Forsåvidt genialt det og, da jeg bruker Spotify til avspilling og spilleliste-sortering av slike filer også.
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig helt rett, jeg beklager. Fant nettopp fram min egen Nano for å bekrefte, og jaggu meg var det kun lokale filer som ville synkroniseres.