Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3235
Hey, hvis man ikke har noe shit på seg, men politiet kommer opp til deg fordi de ser du er fjern, hva kan de da gjøre med det? Kan de arrestere deg for det? Kan de kreve urin prøver eller lignende? Hva kan de gjøre?

Edit: Jeg begnnte å lure siden en venn av meg som har blitt rent-a-cop sa at de kan anholde folk de tror er fjerne så tilkalle politiet.
Sist endret av StickyIckyWeed; 14. juni 2012 kl. 17:34.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Det er jo ulovlig å være ruset på offentlig plass, enten du er full eller fjern, så jeg regner med at de kan arrestere deg om de mistenker at du er rusa.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Det er jo ulovlig å være ruset på offentlig plass, enten du er full eller fjern, så jeg regner med at de kan arrestere deg om de mistenker at du er rusa.
Vis hele sitatet...
Ok, la oss da si du er fjern og politiet arresterer deg, kan de da kreve urinprøver eller lignende? Hva vil skje om du blir arrestert for å være fjern?
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Ok, la oss da si du er fjern og politiet arresterer deg, kan de da kreve urinprøver eller lignende? Hva vil skje om du blir arrestert for å være fjern?
Vis hele sitatet...
Ja, de kan kreve urinprøver eller lignende av deg fordi de har skjellig grunn til mistanke.

Hva som skjer avhenger mye av alder. Er du under 18 er pisseprøvekontrakt vanlig. Er du over 18 er et forelegg på noen tusen normalt.
Sist endret av Marr; 14. juni 2012 kl. 17:39.
ArbeidsledigProletar
Du skal være ganske uheldig om du blir arrestert for å være fjern, da må du gjerne stå der med jointen eller gjøre noe provoserende.
Bruk cleareyes sier jeg bare.
Dersom politiet mistenker at du har brukt narkotika, så kan de be om blod- og/eller urinprøve. Dersom du motsetter deg dette, så vil de ta saken opp med en jurist, som vil avgjøre om du må avgi prøve eller ikke.
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Ok, la oss da si du er fjern og politiet arresterer deg, kan de da kreve urinprøver eller lignende? Hva vil skje om du blir arrestert for å være fjern?
Vis hele sitatet...
De kan kreve hvis de mener de har en skjellig grunn, og ja du blir ofte satt på glattcella en stund å hvis du er uheldig. Å får seff en bot fra 2500 og opp til 5000 for bruk ja
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Det er jo ulovlig å være ruset på offentlig plass, enten du er full eller fjern, så jeg regner med at de kan arrestere deg om de mistenker at du er rusa.
Vis hele sitatet...
Siden når ?

Trodde det bare var slik at det ikke var lov å drikke offentlig. - Hvordan i alle dager skal en stakkar komme seg hjem fra byen etter å ha vært på bar?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du skal være ganske uheldig om du blir arrestert for å være fjern, da må du gjerne stå der med jointen eller gjøre noe provoserende.
Vis hele sitatet...
Sånn er det ikke i Moss ihvertfall Snuten har en stoppe-meg-random fetisj og de lyser meg i trynet og sjekker øya mine, sjekker om jeg er klam inni henda og sånt(man blir tydeligvis klam i henda av amf) ransaker og holder på, 9 av 10 ganger jeg blir stoppa av snuten er jeg fjern... Men jeg bare nekter og nekter og sier at jeg har slutta osv, så lar de meg gå En gang skjønte de at jeg var fjern og de var HELT sikre, men det er ikke rart jeg var blodsprengt rød og sykt noia og alt, men den ENE dagen var heldigvis telefon nettet nede LUCK

Uansett hva dem sier til deg, NEKT! Hvis de spørr deg og tror du har røyka og du sier "okey da" da tar de deg, de lar deg ikke gå da, de er sinnsykt sleipe FTP
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Siden når ?

Trodde det bare var slik at det ikke var lov å drikke offentlig. - Hvordan i alle dager skal en stakkar komme seg hjem fra byen etter å ha vært på bar?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke ulovlig å være full. Søkte etter dette, men ser ut som om det er lov så lenge man ikke lager bråk/ordernsforstyrrelse.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Det er jo ulovlig å være ruset på offentlig plass, enten du er full eller fjern, så jeg regner med at de kan arrestere deg om de mistenker at du er rusa.
Vis hele sitatet...
Er det ulovlig og være full på offentlig plass?
Hva faen skal du gjøre når du skal ut fra en uteplass da?

Edit; Veldig off topic, men lurte virkelig på det der!
Edit2; Leste nå igjennom kommentarene, så bare overse innlegget mitt
Sist endret av Klistermerke123; 14. juni 2012 kl. 20:08.
ArbeidsledigProletar
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Er det ulovlig og være full på offentlig plass?
Hva faen skal du gjøre når du skal ut fra en uteplass da?

Edit; Veldig off topic, men lurte virkelig på det der!
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke ulovlig å være full offentlig så lenge du ikke er til sjenanse, da blir du putta på cella så du kan sove ut. Men det han mener antageligvis er at det ikke er lov til å drikke offentlig.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Siden når ?

Trodde det bare var slik at det ikke var lov å drikke offentlig. - Hvordan i alle dager skal en stakkar komme seg hjem fra byen etter å ha vært på bar?
Vis hele sitatet...
Er man det som kalles "Overstadig" beruset er veien til glattcella kort, dette er jeg fan av, siden fulle folk i trynet mitt gjør meg potensielt til en iskald voldsmann.

er du på trynet-retard-stein midt i byen vil nok snuten plukke opp den stakkarslige ræva di, siden de ikke vet om du er møkkfjern eller på en knivstikkerkombo er dette det rette å gjøre. i rett rus er det fort gjort å både skade seg selv og andre, bra at snuten rydder gangfeltet mitt for bedritne neanderthalere på fylla og kjipe minusjunkies med null respekt for andre eller seg selv. om jeg hadde ett barn skulle ikke en gåtur i byen med far blitt en innføring i nordmenns trang til å rave rundt som løsemiddelskadede idioter offentlig.
Weedster star
Man kan være full. Men ikke drikke offentlig. Narkomane i Oslo kan kø være dopa. Men politiet reagerer sikkert hvis di ser di setter skudd i offentlighet. Kanskje.? Men drikke offentlig er ikke lov. Vet det av erfaring. Måtte tømme ut en øl^^